bepaalde erfelijke ziektes maar ja die weet ik niet van zijn kant, van mijn kant wel.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het kindje opzich welkom is.
Wat zou je reden voor abortus eigenlijk zijn?
Jeetje dat is ook wat.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:00 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
een ex van mij deed abortus omdat ik ontslagen was op mn werk... ( nou ja nee ik had zelf ontslag genomen )
Hij is geen moslim.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:57 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
[..]
ja kon je maar een gesprek afdwingen.....idd
ha ha dan moet je bij de msolims zijn ...die doen zulke dingen....
gedwongen verantwoording afleggen....
ha nou op mn achtiende moest ik er wel om huilen maar ha ha nu reeds allang niet meer...quote:
Daar kun je onderzoek naar laten doen, misschien?quote:Op zondag 8 mei 2011 16:01 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
bepaalde erfelijke ziektes maar ja die weet ik niet van zijn kant, van mijn kant wel.
Ja misschien kan dat wel. Echt veel redenen om een abortus heb ik niet, niet dat het ideaal is om op deze manier een kindje te krijgen , maar een abortus heeft voor mij meer nadelen dan voordelen.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kun je onderzoek naar laten doen, misschien?
Wat wou hij gaan doen danquote:Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef MaMaLief het volgende:
Hij leest in iedergeval hier op FOK, want hij smst mij net dat ik het niet op internet neer moet zetten.
sms hem maar terug dat de wereld heel groot is en dat de kans bijna nul en nihil is dat iemand achter zijn naam komt.....quote:Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef MaMaLief het volgende:
Hij leest in iedergeval hier op FOK, want hij smst mij net dat ik het niet op internet neer moet zetten.
QFT!quote:Op zondag 8 mei 2011 16:29 schreef MizzPoezz het volgende:
Mamalief,
Besef jij wel goed waar jij mee bezig bent? Alles wat jij tot nu toe aanhaalt draait om jou en nog geen enkele keer heb ik gelezen dat jij ook aan de belangen van dit kindje denkt. Als moeder horen de belangen van jouw kindje op de eerste plaats te staan. Dit zou jij moeten weten aangezien jij al moeder bent.
Wat doe je dit kindje in vredesnaam aan als je besluit deze zwangerschap voort te zetten? Ik zou niet graag in de eventuele schoenen van dit kindje willen staan.
- Ontstaan door een lustactie van mama en niet door liefde
- Absoluut niet gewenst door de vader
- Moeder die alleen aan zichzelf kan denken
- Compleet onbekenden mochten meedenken over zijn/haar lot op een internetforum
Het maakt mij boos dat jij hier allemaal zo makkelijk over denkt! Dat jij alleen maar aan jezelf denkt!
Open ajb je ogen! Je staat op het punt een hele grote fout te begaan, waar een onschuldig kind het slachtoffer van zal gaan worden.
GRRRRR$%@##@%*&^&%%@@@@
De klepel nog niet gevonden, merk ik *zucht*quote:
Dit gaat mijn verstand helemaal te boven!quote:
de parasiet is reeds het lichaam van de vrouw binnengedrongen en heeft zich vastgeklampt.....quote:Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef MaMaLief het volgende:
Wat een overdreven reactie. Als ik het kind was wist ik het zeer waarschijnlijk wel. Volgens mij baseer jij je mening te veel op het ideaalplaatje. Als er een land is waar je je kind genoeg kan bieden dan is het, zelfs op dit moment, Nederland wel. Daarnaast zijn de dingen die jij benoemt op dit moment negatieve aspecten. Volgens mij is het veel belangrijker wat de moeder met het kind doet op het moment dat het er is. Het kan namelijk aan de andere kant ook heel goed beginnen en alsnog slecht eindigen. Schat die kans zelfs groter in.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:29 schreef MizzPoezz het volgende:
Mamalief,
Besef jij wel goed waar jij mee bezig bent? Alles wat jij tot nu toe aanhaalt draait om jou en nog geen enkele keer heb ik gelezen dat jij ook aan de belangen van dit kindje denkt. Als moeder horen de belangen van jouw kindje op de eerste plaats te staan. Dit zou jij moeten weten aangezien jij al moeder bent.
Wat doe je dit kindje in vredesnaam aan als je besluit deze zwangerschap voort te zetten? Ik zou niet graag in de eventuele schoenen van dit kindje willen staan.
- Absoluut niet gewenst door de vader
- Moeder die alleen aan zichzelf kan denken
- Compleet onbekenden mochten meedenken over zijn/haar lot op een internetforum
Het maakt mij boos dat jij hier allemaal zo makkelijk over denkt! Dat jij alleen maar aan jezelf denkt!
Open ajb je ogen! Je staat op het punt een hele grote fout te begaan, waar een onschuldig kind het slachtoffer van zal gaan worden.
GRRRRR$%@##@%*&^&%%@@@@
Dat dus.quote:Op zondag 8 mei 2011 17:06 schreef Kabolter het volgende:
Wat een overdreven reactie. Als ik het kind was wist ik het zeer waarschijnlijk wel. Volgens mij baseer jij je mening te veel op het ideaalplaatje. Als er een land is waar je je kind genoeg kan bieden dan is het, zelfs op dit moment, Nederland wel. Daarnaast zijn de dingen die jij benoemt op dit moment negatieve aspecten. Volgens mij is het veel belangrijker wat de moeder met het kind doet op het moment dat het er is. Het kan namelijk aan de andere kant ook heel goed beginnen en alsnog slecht eindigen. Schat die kans zelfs groter in.
Daarom is de situatie waar TS zich nu in bevindt zeker niet genoeg reden om het niet te doen.
Beetje last van hormonen ofzo? Wat kun jij overdreven reageren zeg.quote:Op zondag 8 mei 2011 17:30 schreef MizzPoezz het volgende:
Laat voor de gein maar es een kinderpsycholoog kijken naar dit topic!
Zo overdreven is mijn mening echt niet!
Ik vraag me serieus af hoe oud de mensen zijn die deze zwangerschap, met de instelling van deze moeder, aanmoedigen en of ze zelf kinderen hebben?!
Abortus aanmoedigen, iets wat zowel immens grote invloed op het kind als de moeder heeft is een goede keuze wou je zeggen? Je vraagt om vakkennis in de zin van een kinderpsycholoog, omdat je het idee hebt dat jouw mening ergens op gebaseerd is en dit veel dieper gaat. Leg mij dan maar uit wat die punten zijn, aangezien jij dat wel eens hebt gehoord (die indruk wek je namelijk bij mij).quote:Op zondag 8 mei 2011 17:30 schreef MizzPoezz het volgende:
Laat voor de gein maar es een kinderpsycholoog kijken naar dit topic!
Zo overdreven is mijn mening echt niet!
Ik vraag me serieus af hoe oud de mensen zijn die deze zwangerschap, met de instelling van deze moeder, aanmoedigen en of ze zelf kinderen hebben?!
quote:Op zondag 8 mei 2011 20:32 schreef MaMaLief het volgende:
heb de man in kwestie gesproken maar ik moet het er maar mee uitzoeken en hij hoopt dat zijn vrouwe er nooit achterkomt, het was dus een foute man, die zijn vrouw en mij bedonderde.
Ho ho, waar moedig ik een abortus aan? Dit is de keus die TS zelf voorlegt! Kindje laten komen of weghalen.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:47 schreef Kabolter het volgende:
Abortus aanmoedigen, iets wat zowel immens grote invloed op het kind heeft en de moeder is een goede keuze wou je zeggen? Je vraagt om vakkennis in de zin van een kinderpsycholoog, omdat je het idee hebt dat jouw mening ergens op gebaseerd is en dit veel dieper gaat. Leg mij dan maar uit wat die punten zijn, aangezien jij dat wel eens hebt gehoord (die indruk wek je namelijk bij mij).
Mocht dit zo kwalijk zijn en zulke grote gevolgen hebben voor het kind dan vraag ik mij af waarom het als alleenstaande moeder mogelijk is om zwanger te worden zonder tussenkomst van seks of contact met de toekomstige vader. En dan vraag ik mij af waarom ik na al die jaren er niks over heb gehoord. Toch wel een erg smakelijk onderwerp voor verschillende media (denk alleen al aan geloofsovertuigingen die zo hun gram kunnen halen).
Nope.quote:
Wat wil je dan doen? Gewoon krampachtig binnenhouden die baby?quote:Op zondag 8 mei 2011 21:02 schreef MizzPoezz het volgende:
[..]
Ho ho, waar moedig ik een abortus aan? Dit is de keus die TS zelf voorlegt! Kindje laten komen of weghalen.
Verder ga ik maar niet in op jouw vragen, want jij hebt weinig van mijn berichten begrepen.
[..]
Nope.
Als ik last van mijn hormonen heb dan vreet ik mensen met huid en haar op
So fucking what? Alsof ik elke keer stoïcijns bleef denken aan mijn eisprong en hoe goed we dat weer uitgemikt hadden. Sex is niet voor niks lekker gemaakt, het is om ervan te genieten juist omdat dat meer kindertjes als output heeft. Niks om je over te schamen en zeker geen argument in dit vraagstuk, of mama er van genoten heeft of niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:29 schreef MizzPoezz het volgende:
Mamalief,
Die dus een lul is. Hij wist ook dat er geen anticonceptie gebruikt werd.quote:- Absoluut niet gewenst door de vader
Onzin. Ze wil zeker weten dat ze dit kindje iets kan bieden, daar is niets geks aan gezien haar situatie.quote:- Moeder die alleen aan zichzelf kan denken
Compleet onbekenden mogen meedenken inderdaad. En oordelen, ook al krijg je dan reacties als bovenstaande...quote:- Compleet onbekenden mochten meedenken over zijn/haar lot op een internetforum
GRRRRR$%@##@%*&^&%%@@@@
Over kleine kinderen gesproken..quote:Op zondag 8 mei 2011 21:26 schreef MizzPoezz het volgende:
Als TS nu nog niet genoeg bevestiging heeft gehad![]()
![]()
Voor de rest van 'mijn' reageerders:
Bedankt voor alle aandacht!![]()
Ik krijg het gevoel dat zij zich speciaal voor dit topic heeft geregistreerdquote:
Dat zag ik al. Neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die ook zo zouden kunnen reageren. Heb nooit zoveel zin om op pas aangemelde mensen niet te reageren. Zolang het maar realistisch genoeg overkomt.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat zij zich speciaal voor dit topic heeft geregistreerd
Kijk dan voor de gein ook even hoe laat ik mij geregistreerd heb en hoe laat dit topic gestart is. Dan zul je ontdekken dat jouw gevoel niet altijd even betrouwbaar isquote:Op zondag 8 mei 2011 21:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg het gevoel dat zij zich speciaal voor dit topic heeft geregistreerd
Het is de andere kant van het verhaal. Ondanks dat het naar mijn idee een overtrokken en kortzichtige reactie (wat jij vast ook wel bij mij zult hebben) is zorgt het er wel voor dat meer aspecten worden behandeld. Vind het daarnaast ook wel vermakelijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:41 schreef MizzPoezz het volgende:
[..]
Kijk dan voor de gein ook even hoe laat ik mij geregistreerd heb en hoe laat dit topic gestart is. Dan zul je ontdekken dat jouw gevoel niet altijd even betrouwbaar is
Nogmaals dank voor alle aandacht. Ik ben niet degene die dit topic gestart heeft. Helaas sneeuwt het verhaal van TS nu onder, omdat men liever valt over mijn ongezouten mening over dit onderwerp. Ik trek mij terug uit dit topic, omdat ik het niet gepast vind dat de aandacht nu naar mij gaat
jammer, ik was wel benieuwd eigenlijkquote:Op zondag 8 mei 2011 23:40 schreef MaMaLief het volgende:
Nou ik heb alle reakties gelezen. Bedankt voor de soms nuttige reakties, en voor de soms wat vreemde reakties!
Ik heb inmiddels mijn vriendin deelgenot gemaakt en ik zal verder niet meer laten weten wat et gaat gebeuren.
Begrijpelijk, sterkte met je keuze.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:40 schreef MaMaLief het volgende:
Nou ik heb alle reakties gelezen. Bedankt voor de soms nuttige reakties, en voor de soms wat vreemde reakties!
Ik heb inmiddels mijn vriendin deelgenot gemaakt en ik zal verder niet meer laten weten wat et gaat gebeuren.
Je gaat wel heel erg uit van wat JIJ wilt. JIJ wilt nog een tweede kind en daarom moet die klomp cellen in je buik nu maar uitgroeien tot een baby? In wat voor omgeving wordt die baby geboren, misschien moet je daar eens over nadenken. Een alleenstaande moeder met al een kind van een andere man. En de eigen vader van het aanstaande kind wil er niets mee te maken hebben.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:16 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
dat is juist iets waar ik meezit, maar omdat ik weet dat het ook heel moeilijk kan zijn om zwanger te worden vind het zo lastig. stel ik laat dit weghalen en ooit wil ik met de juiste man een kindje en het lukt niet meer, wordt er ook niet jonger op, wordt dit jaar 32. Dus heb wel enigzins last van rammelende eierstokken.
Remlof?quote:Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef MaMaLief het volgende:
@meneer:quote:Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef MaMaLief het volgende:
En dan wassie ook nog getrouwd met een andere vrouw. Zou hij ook kinderen hebben? Hoe dan ook, een kerel die als mens aardig mislukt isquote:Op maandag 9 mei 2011 09:45 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
@meneer:
Dat krijg je ervan, lamlul.
Uit een ander topic:quote:Op zondag 8 mei 2011 15:29 schreef MaMaLief het volgende:
ik wil morgen ook naar de huisarts gaan. maar wilde het na 7 weken even kwijt. heb er nog met niemand overgesproken en ik heb natuurlijk ook niet eindeloos de tijd.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:44 schreef MaMaLief het volgende:
Ik ben nu alweer een poosje alleen sinds mijn scheiding, en eigenlijk zou ik wel weer eens een leuke man willen ontmoeten. In mijn omgeving zijn weinig vrijgezelle mannen. Nu ben ik wat aan het rondkijken geweest, maar wat zijn er veel datingsites, welke moet ik nou kiezen.
Welke site is er leuk, zonder al te veel fake, en niet al te duur. Kortom ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Samengevat.. Op 1 april (5 1/2 week geleden) besluit je te willen internetdaten en je bent in je 7de week? Op zich kan dat, omdat gerekend wordt vanaf menstruatie ipv bevruchting, maar dan nog wordt het vrij krap om op 2 april een gescheurd condoom te hebben en echt om die man te gaan geven.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:26 schreef MaMaLief het volgende:
ik zal zo nu en dan een update plaatsen, ben net bij de huisarts geweest en die was erg verbaasd dat ik zomaar zwanger ben geraakt, dat had medisch gezien niet kunnen gebeuren. dat maakt het allemaal niet makkelijker. Ik wordt nogal heen weer geslingerd. Aan de ene kant is ook dit kindje bij mij welkom. Maar ik ben een beetje bang voor de oordelen van de wereld. Heel veel mensen zijn nogal hard in hun oordeel. Ik was echt om die man gaan geven, het was voor niet alleen lust. Mijn ouders hebben gezegd wat ik ook beslis hun er voor mij zullen zijn.
Wel fijn dat je met je ouders gesproken hebtquote:Op maandag 9 mei 2011 09:26 schreef MaMaLief het volgende:
ik zal zo nu en dan een update plaatsen, ben net bij de huisarts geweest en die was erg verbaasd dat ik zomaar zwanger ben geraakt, dat had medisch gezien niet kunnen gebeuren. dat maakt het allemaal niet makkelijker. Ik wordt nogal heen weer geslingerd. Aan de ene kant is ook dit kindje bij mij welkom. Maar ik ben een beetje bang voor de oordelen van de wereld. Heel veel mensen zijn nogal hard in hun oordeel. Ik was echt om die man gaan geven, het was voor niet alleen lust. Mijn ouders hebben gezegd wat ik ook beslis hun er voor mij zullen zijn.
ik was al aan het daten met deze niet geweldige vent.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Kabolter het volgende:
TS, mocht je het houden, hoe ga je er dan voor zorgen dat de vader het erkent?
Lijkt mij dat je hoe dan ook op papier wilt hebben wie de vader van het kind is.
Als ik het zou houden dan hoeft hij het niet te erkenen. Tenzij hij daar zelf om zou vragen, ik ga niet achter hem aan lopen als een hondje.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Kabolter het volgende:
TS, mocht je het houden, hoe ga je er dan voor zorgen dat de vader het erkent?
Lijkt mij dat je hoe dan ook op papier wilt hebben wie de vader van het kind is.
was een beetje bang voor het oordeel mijn ouders zijn vrij streng gelovig vandaar.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel fijn dat je met je ouders gesproken hebt(waarom durfde je dat niet eigenlijk? zo te lezen hebben ze er alle begrip voor)
Ik zie dat veel anders. Je hoeft niet als een hondje achter hem aan te lopen, je moet hem juist zien als het hondje en hem tot je roepen.. Hij loopt nu als een hondje rond, zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. Zowel tegenover jou als tegenover zijn vrouw.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:23 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Als ik het zou houden dan hoeft hij het niet te erkenen. Tenzij hij daar zelf om zou vragen, ik ga niet achter hem aan lopen als een hondje.
Eh, ja, dat is het wel. Dat is het risico van sex hebben, hoe onaardig het ook klinkt. En dit soort situaties zijn natuurlijk relatief makkelijk te voorkomen door het alleen met je eigen vrouw te doenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:57 schreef SicSicSics het volgende:
Er wordt nu gedaan als of het alleen de beslissing van TS is, maar dat is het natuurlijk niet. Interessante casus dit.
Lekker makkelijk dus.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:01 schreef missyB het volgende:
Als de man absoluut geen vader wil worden moet hij zich maar laten steriliseren.
of geen sex hebben, ook niet met condoom.
Ik wil absoluut geen kinderen meer dus ik laat me steriliseren, mijn man is er niet uit of hij nog kinderen wil.
Het kan zijn dat wij ooit uit elkaar zouden gaan en hij nog wel vader wil worden dus houdt hij zijn optie open, prima.
Als een man geen vader wil worden en ik zou besluiten het kind houden is dat kind financieel ook mijn verantwoording vind ik.dus geen alimentatie.
Maar zo denk ik er over.
vind dat je duidelijk moet zijn vanaf begin af aan wie de vader is, je verder onthouden van alle commentaar, dat is aan de vader om later verantwoording af te leggen aan zijn kind.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:02 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik zie dat veel anders. Je hoeft niet als een hondje achter hem aan te lopen, je moet hem juist zien als het hondje en hem tot je roepen.. Hij loopt nu als een hondje rond, zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. Zowel tegenover jou als tegenover zijn vrouw.
Als kind zou ik toch minimaal wel eisen dat het, liefst voor de geboorte al, duidelijk is wie mijn vader is. Dit roept later alleen maar vragen op. Vooral als het mis dreigt te gaan, dat hij het altijd heeft ontkent en niet traceerbaar is of niet meer leeft. Daarnaast kan het ook zo zijn, maar dat idee heb ik totaal niet bij jou, dat de moeder in kwestie niet wil dat het kind later contact krijgt met zijn biologische vader. Dit hoeft nu nog niet zo te zijn, maar misschien dat de moeder laat zoiets heeft van: ik wil niet dat het kind de vader kan opzoeken want hij heeft zich er wel heel makkelijk vanaf gemaakt.
Dan is dat kind altijd nog MIJN keuze geweest en dus nog steeds MIJN verantwoording.en niet van een vader die vanaf begin af ana al gezegd heeft dit kind niet te willen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dus.En zo denk je er nu over. Over 5 jaar raak je je baan kwijt (hypothetisch) en dan?
Hij heeft er ook wat over gezegd. En iedereen die aan seks begint weet dat een zwangerschap een gevolg kan zijn. Kun je daar niet mee omgaan, hou je lul dan in je broek.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:57 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant gun ik het TS, aan de andere kant zou papa (hoe fout hij ook is) er ook wat over te zeggen moeten hebben.
Bij vrouwen ligt dit onderwerp gevoeliger. Daarnaast bezitten wij als man zijnde alleen maar de zaadcel. De vrouw 'geeft' niet alleen haar eicel. Er vormt en groeit echt iets in haar. Wegnemen zal als amputatie voelen, iets wat de man in veel mindere mate zo zal ervaren.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:57 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant gun ik het TS, aan de andere kant zou papa (hoe fout hij ook is) er ook wat over te zeggen moeten hebben.
Er wordt nu gedaan als of het alleen de beslissing van TS is, maar dat is het natuurlijk niet. Interessante casus dit.
Mamalief gaat niet verder dan 'Hij hoeft het niet te erkennen.' maar dat is natuurlijk fucking bullshit. Als jij geld nodig hebt kun je altijd bij hem aankloppen. Als je kind straks wil weten wie papa is, kun je altijd bij hem aankloppen. En daar moet hij ook mee leven.
goeie post! kon de woorden zo niet vinden maar helemaal eens met wat je schrijftquote:Op maandag 9 mei 2011 13:07 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Bij vrouwen ligt dit onderwerp gevoeliger. Daarnaast bezitten wij als man zijnde alleen maar de zaadcel. De vrouw 'geeft' niet alleen haar eicel. Er vormt en groeit echt iets in haar. Wegnemen zal als amputatie voelen, iets wat de man in veel mindere mate zo zal ervaren.
Waarschijnlijk bedoel je hetzelfde als mij:de keuze van de vrouw zal de doorslag moeten geven omdat zij nou eenmaal een groter aandeel hierin heeft.
Bedoel je dat het zo op papier moet staan of is het verhaal van de moeder voldoende?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:04 schreef missyB het volgende:
[..]
vind dat je duidelijk moet zijn vanaf begin af aan wie de vader is, je verder onthouden van alle commentaar, dat is aan de vader om later verantwoording af te leggen aan zijn kind.
Maar als je de keuze bij de vrouw legt, moet je ook de verantwoordelijkheid daar leggen. Dus vraag dan ook geen alimentatie aan.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:07 schreef Kabolter het volgende:
Waarschijnlijk bedoel je hetzelfde als mij:de keuze van de vrouw zal de doorslag moeten geven omdat zij nou eenmaal een groter aandeel hierin heeft.
daar moeten beide mensen dan aan denken alvorens men besluit sex te hebben.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:12 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar als je de keuze bij de vrouw legt, moet je ook de verantwoordelijkheid daar leggen. Dus vraag dan ook geen alimentatie aan.
Dat vind ik zo scheef aan het systeem. Dat de man niets te zeggen heeft is logisch, maar dat hij dan wel de gevolgen moet dragen van een compleet emotionele beslissing, dat vind ik debiel.
(natuurlijk vind ik dat zodra een vader voor het kind gezorgt heeft, er natuurlijk een alimentatie plicht is, maar als hij het kind niet wilt in de eerste instantie, dan niet.)
da's een kulargument. dat kan iedereen overkomen. wij (ik en mijn man) hebben gekozen voor een traditioneel verdeelmodel omdat zulks voor ons nu eenmaal praktisch is en het kan ons net zo goed overkomen dat we opeens zonder baan zitten.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dus.En zo denk je er nu over. Over 5 jaar raak je je baan kwijt (hypothetisch) en dan?
quote:Op maandag 9 mei 2011 13:24 schreef Ripley het volgende:
Ik ben een vrouw en zou een man niet opzadelen met een kind dat ie niet wil en een kind met een vader die het niet wil. De kinderen die ik ken uit mijn omgeving die zijn afgewezen door hun vader hebben daar een vervelend gevoel bij en het heeft hun hele leven beinvloedt.
Daarnaast vind ik dat ondanks dat een kind in een vrouw groeit dat een baby een kind van twee mensen is en dat die er alletwee evenveel over te zeggen hebben.
Daar heb je gelijk in. De vrouw heeft echter wel op sommige gebieden een nadeel, zoals ik in mijn vorige post al een klein beetje heb aangegeven.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:12 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar als je de keuze bij de vrouw legt, moet je ook de verantwoordelijkheid daar leggen. Dus vraag dan ook geen alimentatie aan.
Dat vind ik zo scheef aan het systeem. Dat de man niets te zeggen heeft is logisch, maar dat hij dan wel de gevolgen moet dragen van een compleet emotionele beslissing, dat vind ik debiel.
(natuurlijk vind ik dat zodra een vader voor het kind gezorgt heeft, er natuurlijk een alimentatie plicht is, maar als hij het kind niet wilt in de eerste instantie, dan niet.)
Wat een mooie, 'Dan moet je je ding er niet insteken?' en als een vrouw ongewenst zwanger is en het niet wil dragen dan kan ze zo naar de kliniek en is het klaar. Ik kan het me niet voorstellen dat we zo'n moderne kijk op man/ vrouw relaties hebben, dat we zo ver zijn me emancipatie en dat er hier zo hard wordt neergekeken op de positie van de man binnen een zwangerschap. Bijna stuitend!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:19 schreef simmu het volgende:
da's een kulargument. dat kan iedereen overkomen. wij (ik en mijn man) hebben gekozen voor een traditioneel verdeelmodel omdat zulks voor ons nu eenmaal praktisch is en het kan ons net zo goed overkomen dat we opeens zonder baan zitten.
wb de rechten van een man wanneer die iemand bezwangert: tsja. dan moet je je ding er niet insteken. zo simpel ligt dat. als je als man echtechtecht heel zker wil weten dat jij de absolute controle hebt over het al dan niet aanwezig zijn van nageslacht, zul je dat zelf moeten bewerkstelligen. zodra je kwakkie uit je lijf is, dan is het niet langer jouw kwakkie.
In dit geval is er wel degelijk een condoom gebruikt, dus ik denk dat de intentie van de man (geen voorplanting aub) wel duidelijk is.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef simmu het volgende:
ah. bijna stuitend om te zeggen dat wanneer een vent er op los neukt zonder voorzorgsmaatregelen hij zijn keuzemogelijkheden verliest, maar een vrouw dwingen tot abortus, al dan niet door middel van financiele chantage: och, geen probleem! moet kunnen
Lekker makkelijk weer, zeggen dat de vent 'er op los neukt' zonder verdere achtergrond behalve dat je weet dat hij getrouwd is. Hij heeft voorzorg genomen. En ik zeg niet dat de dame gedwongen moet worden, maar dat het niet alleen haar keus is. Ook gaf ik aan dat de financiële chantage een voorbeeld was en dat de chantage (haha) veel breder kan zijn dan alleen financieel.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef simmu het volgende:
ah. bijna stuitend om te zeggen dat wanneer een vent er op los neukt zonder voorzorgsmaatregelen hij zijn keuzemogelijkheden verliest, maar een vrouw dwingen tot abortus, al dan niet door middel van financiele chantage: och, geen probleem! moet kunnen
de man draagt het kind niet in zijn eigen lijf. zo simpel is dat. je gaat toch ook niet een man dwingen tot sterilisatie, ook al wil die man dat helemaal niet, omdat zijn vrouw geen kinderen meer wil? er zijn in zo'n situatie nu eenmaal veel verschillende belangen. een van die belangen is de eigen lichaamsintegriteit van een vrouw.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef Dauntl3ss het volgende:
Moeilijk. Wel raar eigenlijk, dat het feit dat de man het kind niet wil (houden) blijkbaar minder zwaar telt als wat de vrouw wil.
Verder wat SicSicSics zegt.
neuh, ik ben gewoon nijdig om het idee dat mensen er van uitgaan dat abortus een makkelijke keuze is. het is een persoonlijke kwestie, je wil niet weten hoe vaak ik afgelopen jaar te horen heb gekregen dat ik dan maar abortus had moeten laten doen. het roept inmiddels idd wat woede mijnerzijds op wanneer ik mensen er zo makkelijk om zie roepenquote:Op maandag 9 mei 2011 13:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer, zeggen dat de vent 'er op los neukt' zonder verdere achtergrond behalve dat je weet dat hij getrouwd is. Hij heeft voorzorg genomen. En ik zeg niet dat de dame gedwongen moet worden, maar dat het niet alleen haar keus is. Ook gaf ik aan dat de financiële chantage een voorbeeld was en dat de chantage (haha) veel breder kan zijn dan alleen financieel.
Ik zou je bijna gaan beschuldigen van penisnijd?
Ja. Het is niet alsof ze anders kinderloos blijft en het principe is gewoon oneerlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:24 schreef missyB het volgende:
dus jij zou naar de abortuskliniek gaan terwijl je zelf wel de wens en de middelen voor een tweede hebt?
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat er iemand gedwongen moet worden, maar heel reeel gezien is het natuurlijk wel raar. Zonder zijn zaad was zij immers niet zwanger geworden, en ze waren er allebei bij dat het condoom scheurde, dus zij had ook een MAP kunnen halen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:47 schreef simmu het volgende:
[..]
de man draagt het kind niet in zijn eigen lijf. zo simpel is dat. je gaat toch ook niet een man dwingen tot sterilisatie, ook al wil die man dat helemaal niet, omdat zijn vrouw geen kinderen meer wil? er zijn in zo'n situatie nu eenmaal veel verschillende belangen. een van die belangen is de eigen lichaamsintegriteit van een vrouw.
waarom zou ze het zwaarder hebben zonder man?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:47 schreef simmu het volgende:
[..]
de man draagt het kind niet in zijn eigen lijf. zo simpel is dat. je gaat toch ook niet een man dwingen tot sterilisatie, ook al wil die man dat helemaal niet, omdat zijn vrouw geen kinderen meer wil? er zijn in zo'n situatie nu eenmaal veel verschillende belangen. een van die belangen is de eigen lichaamsintegriteit van een vrouw.
overigens ben ik persoonlijk van mening dat een kind opvoeden zonder man best (geslaagd) kan. je kan een kind op vele manieren opvoeden. je zal het wel zwaarder hebben zo zonder man. maar naar ik uit het topic begrijp is ts gezegend met een liefhebbende familie die bereid is om te helpen.
ts zal zelf moeten beslissen. denk je dat je het aankan ts?
Dat zul je mij nooit horen/ zien zeggen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:50 schreef simmu het volgende:
neuh, ik ben gewoon nijdig om het idee dat mensen er van uitgaan dat abortus een makkelijke keuze is. het is een persoonlijke kwestie, je wil niet weten hoe vaak ik afgelopen jaar te horen heb gekregen dat ik dan maar abortus had moeten laten doen. het roept inmiddels idd wat woede mijnerzijds op wanneer ik mensen er zo makkelijk om zie roepen
Ik geloof ook dat een vrouw best alleen een kind op kan voeden. Ik zou persoonlijk in deze situatie daar niet voor kiezen omdat je dan van te voren al weet dat je kind door zijn of haar vader afgewezen wordt, dat is wat anders dan andere situaties.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:47 schreef simmu het volgende:
overigens ben ik persoonlijk van mening dat een kind opvoeden zonder man best (geslaagd) kan. je kan een kind op vele manieren opvoeden. je zal het wel zwaarder hebben zo zonder man. maar naar ik uit het topic begrijp is ts gezegend met een liefhebbende familie die bereid is om te helpen.
Dus als een vrouw hierover liegt of dingen weglaat, dan is dat de schuld van de man?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef missyB het volgende:
gebruik je de pil? ja zegt zij,man denkt kaasje ik zit goed.
dus gaat klakkeloos uit wat de vrouw zegt, legt die verantwoording dus ook bij haar.
Ja, of je haalt gewoon een MAP om deze ellende te voorkomen.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:46 schreef missyB het volgende:
Niet als je weet(wat iedereen toch nu wel weet) dat geen enkele anti conceptie 100% betrouwbaar is.
Een man is zijn zaad kwijt en een vrouw moet nogal niet een ingreep ondergaan omdat effect weer ongedaan te laten maken als er een conceptie heeft plaatsgevonden.
hij had ook die map kunnen halen en die voor der neus leggen. ja sorrie dames en heren, ik ben hier dan weer erg stellig in. zodra zo'n vrouw eenmaal zwanger is kan je haar niet dwingen tot een abortus. op geen enkele manier. niks aan te doen, dat kind zit nu eenmaal al in haar lichaam.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:52 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat er iemand gedwongen moet worden, maar heel reeel gezien is het natuurlijk wel raar. Zonder zijn zaad was zij immers niet zwanger geworden, en ze waren er allebei bij dat het condoom scheurde, dus zij had ook een MAP kunnen halen.
Nu is het plots haar lichaam, en is dat het enige dat telt. Ben zelf een vrouw, maar ik vind dat zelf een beetje kort door de bocht.
Um, er zit nog tijd tussen, ze is niet in één klap hoogzwanger. Waarom kan de vrouw dan zelf niet proberen te voorkomen dat ze zwanger wordt, desnoods achteraf? Is dat te veel gevraagd ofzo?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:55 schreef simmu het volgende:
[..]
hij had ook die map kunnen halen en die voor der neus leggen. ja sorrie dames en heren, ik ben hier dan weer erg stellig in. zodra zo'n vrouw eenmaal zwanger is kan je haar niet dwingen tot een abortus. op geen enkele manier. niks aan te doen, dat kind zit nu eenmaal al in haar lichaam.
nee pertinent niet! maar ik vind dat als iemand geen kinderen wil daar zelf de verantwoording voor draagt! en die niet kan aflaten van wat een ander zegt of doet.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dus als een vrouw hierover liegt of dingen weglaat, dan is dat de schuld van de man?
Je kan een vrouw niet tot abortus dwingen nee. Maar wel een man tot een kind dwingen. Dat vind ik eigenlijk ook niet terecht. Ik heb egen eensluidend antwoord hierop, maard at de vrouw alle macht heeft vind ik in ieder geval nogal kromquote:Op maandag 9 mei 2011 13:55 schreef simmu het volgende:
[..]
hij had ook die map kunnen halen en die voor der neus leggen. ja sorrie dames en heren, ik ben hier dan weer erg stellig in. zodra zo'n vrouw eenmaal zwanger is kan je haar niet dwingen tot een abortus. op geen enkele manier. niks aan te doen, dat kind zit nu eenmaal al in haar lichaam.
@missy: het lijkt me zwaarder wanneer je alleen bent dan wanneer je met zn 2 alles deelt ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |