abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96536461
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef MaMaLief het volgende:
Hij leest in iedergeval hier op FOK, want hij smst mij net dat ik het niet op internet neer moet zetten.
Remlof? :P
  maandag 9 mei 2011 @ 09:45:05 #152
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_96536512
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:25 schreef MaMaLief het volgende:
Hij leest in iedergeval hier op FOK, want hij smst mij net dat ik het niet op internet neer moet zetten.
@meneer:

Dat krijg je ervan, lamlul.
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
  maandag 9 mei 2011 @ 09:47:10 #153
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96536562
Ha. Veel plezier met betalen de komende 18 jaar.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96536594
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:45 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

@meneer:

Dat krijg je ervan, lamlul.
En dan wassie ook nog getrouwd met een andere vrouw. Zou hij ook kinderen hebben? Hoe dan ook, een kerel die als mens aardig mislukt is :')
pi_96537382
TS, mocht je het houden, hoe ga je er dan voor zorgen dat de vader het erkent?
Lijkt mij dat je hoe dan ook op papier wilt hebben wie de vader van het kind is.
  Vis een optie? maandag 9 mei 2011 @ 10:25:34 #156
70532 loveli
N
pi_96537500
Wacht even hoor...
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:29 schreef MaMaLief het volgende:
ik wil morgen ook naar de huisarts gaan. maar wilde het na 7 weken even kwijt. heb er nog met niemand overgesproken en ik heb natuurlijk ook niet eindeloos de tijd.
Uit een ander topic:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:44 schreef MaMaLief het volgende:
Ik ben nu alweer een poosje alleen sinds mijn scheiding, en eigenlijk zou ik wel weer eens een leuke man willen ontmoeten. In mijn omgeving zijn weinig vrijgezelle mannen. Nu ben ik wat aan het rondkijken geweest, maar wat zijn er veel datingsites, welke moet ik nou kiezen.

Welke site is er leuk, zonder al te veel fake, en niet al te duur. Kortom ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:26 schreef MaMaLief het volgende:
ik zal zo nu en dan een update plaatsen, ben net bij de huisarts geweest en die was erg verbaasd dat ik zomaar zwanger ben geraakt, dat had medisch gezien niet kunnen gebeuren. dat maakt het allemaal niet makkelijker. Ik wordt nogal heen weer geslingerd. Aan de ene kant is ook dit kindje bij mij welkom. Maar ik ben een beetje bang voor de oordelen van de wereld. Heel veel mensen zijn nogal hard in hun oordeel. Ik was echt om die man gaan geven, het was voor niet alleen lust. Mijn ouders hebben gezegd wat ik ook beslis hun er voor mij zullen zijn.
Samengevat.. Op 1 april (5 1/2 week geleden) besluit je te willen internetdaten en je bent in je 7de week? Op zich kan dat, omdat gerekend wordt vanaf menstruatie ipv bevruchting, maar dan nog wordt het vrij krap om op 2 april een gescheurd condoom te hebben en echt om die man te gaan geven.

Of was je al aan het 'daten' met deze geweldige vent voor je op 1 april postte?

Voor de duidelijkheid, dit is geen aanval, maar ben wel benieuwd of de data kloppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 09-05-2011 10:39:02 ]
crap in = crap out
pi_96539609
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:26 schreef MaMaLief het volgende:
ik zal zo nu en dan een update plaatsen, ben net bij de huisarts geweest en die was erg verbaasd dat ik zomaar zwanger ben geraakt, dat had medisch gezien niet kunnen gebeuren. dat maakt het allemaal niet makkelijker. Ik wordt nogal heen weer geslingerd. Aan de ene kant is ook dit kindje bij mij welkom. Maar ik ben een beetje bang voor de oordelen van de wereld. Heel veel mensen zijn nogal hard in hun oordeel. Ik was echt om die man gaan geven, het was voor niet alleen lust. Mijn ouders hebben gezegd wat ik ook beslis hun er voor mij zullen zijn.
Wel fijn dat je met je ouders gesproken hebt :Y (waarom durfde je dat niet eigenlijk? zo te lezen hebben ze er alle begrip voor)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_96541195
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Kabolter het volgende:
Lijkt mij dat je hoe dan ook op papier wilt hebben wie de vader van het kind is.
ik was al aan het daten met deze niet geweldige vent.
pi_96541231
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Kabolter het volgende:
Als ik het zou houden dan hoeft hij het niet te erkenen. Tenzij hij daar zelf om zou vragen, ik ga niet achter hem aan lopen als een hondje.
pi_96541245
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wel fijn dat je met je ouders gesproken hebt :Y (waarom durfde je dat niet eigenlijk? zo te lezen hebben ze er alle begrip voor)
was een beetje bang voor het oordeel mijn ouders zijn vrij streng gelovig vandaar.
pi_96541647
Zoals ik je verhaal lees is een tweede kind meer dan welkom bij je.
Ik geloof dat 60% van de kinderen tegenwoordig in andere gezinssamenstellingen opgroeit dan alleen een vader en een moeder en die komen toch echt niet alloemaal verkeerd terecht.
Er zit straks wel een mooi leeftijdsverschil tussen beide kinderen, als je langer zou wachten word dat alleen maar groter en voor beide kinderen ook vervelender(1 wil draaimolen ander achtbaan :)
Je hebt een vaste baan , een stabiele fianciele situatie en evt opvang.
Je kan altijd met het fiom gaan praten zij kunnen hier ook mee helpen door gesprekken als je 1 en ander niet duidelijk kunt krijgen in jezelf.

ik zeg gewoon: gefeliciteerd met je zwangerschap!
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2011 @ 12:39:00 #162
43556 miss_dynastie
pi_96541807
TS, mogen we je feliciteren? Of concludeer ik nu verkeerd?
  maandag 9 mei 2011 @ 12:57:05 #163
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96542465
Ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant gun ik het TS, aan de andere kant zou papa (hoe fout hij ook is) er ook wat over te zeggen moeten hebben.

Er wordt nu gedaan als of het alleen de beslissing van TS is, maar dat is het natuurlijk niet. Interessante casus dit.

Mamalief gaat niet verder dan 'Hij hoeft het niet te erkennen.' maar dat is natuurlijk fucking bullshit. Als jij geld nodig hebt kun je altijd bij hem aankloppen. Als je kind straks wil weten wie papa is, kun je altijd bij hem aankloppen. En daar moet hij ook mee leven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_96542625
Als de man absoluut geen vader wil worden moet hij zich maar laten steriliseren.
of geen sex hebben, ook niet met condoom.
Ik wil absoluut geen kinderen meer dus ik laat me steriliseren, mijn man is er niet uit of hij nog kinderen wil.
Het kan zijn dat wij ooit uit elkaar zouden gaan en hij nog wel vader wil worden dus houdt hij zijn optie open, prima.
Als een man geen vader wil worden en ik zou besluiten het kind houden is dat kind financieel ook mijn verantwoording vind ik.dus geen alimentatie.
Maar zo denk ik er over.
pi_96542658
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:23 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Als ik het zou houden dan hoeft hij het niet te erkenen. Tenzij hij daar zelf om zou vragen, ik ga niet achter hem aan lopen als een hondje.
Ik zie dat veel anders. Je hoeft niet als een hondje achter hem aan te lopen, je moet hem juist zien als het hondje en hem tot je roepen.. Hij loopt nu als een hondje rond, zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. Zowel tegenover jou als tegenover zijn vrouw.

Als kind zou ik toch minimaal wel eisen dat het, liefst voor de geboorte al, duidelijk is wie mijn vader is. Dit roept later alleen maar vragen op. Vooral als het mis dreigt te gaan, dat hij het altijd heeft ontkent en niet traceerbaar is of niet meer leeft. Daarnaast kan het ook zo zijn, maar dat idee heb ik totaal niet bij jou, dat de moeder in kwestie niet wil dat het kind later contact krijgt met zijn biologische vader. Dit hoeft nu nog niet zo te zijn, maar misschien dat de moeder laat zoiets heeft van: ik wil niet dat het kind de vader kan opzoeken want hij heeft zich er wel heel makkelijk vanaf gemaakt.
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2011 @ 13:04:01 #166
43556 miss_dynastie
pi_96542728
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:57 schreef SicSicSics het volgende:
Er wordt nu gedaan als of het alleen de beslissing van TS is, maar dat is het natuurlijk niet. Interessante casus dit.
Eh, ja, dat is het wel. Dat is het risico van sex hebben, hoe onaardig het ook klinkt. En dit soort situaties zijn natuurlijk relatief makkelijk te voorkomen door het alleen met je eigen vrouw te doen ;)
  maandag 9 mei 2011 @ 13:04:23 #167
116015 SicSicSics
pi_96542741
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:01 schreef missyB het volgende:
Als de man absoluut geen vader wil worden moet hij zich maar laten steriliseren.
of geen sex hebben, ook niet met condoom.
Ik wil absoluut geen kinderen meer dus ik laat me steriliseren, mijn man is er niet uit of hij nog kinderen wil.
Het kan zijn dat wij ooit uit elkaar zouden gaan en hij nog wel vader wil worden dus houdt hij zijn optie open, prima.
Als een man geen vader wil worden en ik zou besluiten het kind houden is dat kind financieel ook mijn verantwoording vind ik.dus geen alimentatie.
Maar zo denk ik er over.
Lekker makkelijk dus. ;) En zo denk je er nu over. Over 5 jaar raak je je baan kwijt (hypothetisch) en dan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_96542749
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:02 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik zie dat veel anders. Je hoeft niet als een hondje achter hem aan te lopen, je moet hem juist zien als het hondje en hem tot je roepen.. Hij loopt nu als een hondje rond, zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. Zowel tegenover jou als tegenover zijn vrouw.

Als kind zou ik toch minimaal wel eisen dat het, liefst voor de geboorte al, duidelijk is wie mijn vader is. Dit roept later alleen maar vragen op. Vooral als het mis dreigt te gaan, dat hij het altijd heeft ontkent en niet traceerbaar is of niet meer leeft. Daarnaast kan het ook zo zijn, maar dat idee heb ik totaal niet bij jou, dat de moeder in kwestie niet wil dat het kind later contact krijgt met zijn biologische vader. Dit hoeft nu nog niet zo te zijn, maar misschien dat de moeder laat zoiets heeft van: ik wil niet dat het kind de vader kan opzoeken want hij heeft zich er wel heel makkelijk vanaf gemaakt.
vind dat je duidelijk moet zijn vanaf begin af aan wie de vader is, je verder onthouden van alle commentaar, dat is aan de vader om later verantwoording af te leggen aan zijn kind.
pi_96542790
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Lekker makkelijk dus. ;) En zo denk je er nu over. Over 5 jaar raak je je baan kwijt (hypothetisch) en dan?
Dan is dat kind altijd nog MIJN keuze geweest en dus nog steeds MIJN verantwoording.en niet van een vader die vanaf begin af ana al gezegd heeft dit kind niet te willen.
Ik snap heel goed dat sommigen er anders over denken hoor maar dit is gewoon mijn visie.
  Vis een optie? maandag 9 mei 2011 @ 13:06:46 #170
70532 loveli
N
pi_96542841
quote:
Ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant gun ik het TS, aan de andere kant zou papa (hoe fout hij ook is) er ook wat over te zeggen moeten hebben.
Hij heeft er ook wat over gezegd. En iedereen die aan seks begint weet dat een zwangerschap een gevolg kan zijn. Kun je daar niet mee omgaan, hou je lul dan in je broek.
crap in = crap out
pi_96542843
by the weg, ik heb zelf een kind waarvan de vader 12 jaar niet in beeld is geweest dus daar baseer ik mijn mening op.
pi_96542856
quote:

Mamalief gaat niet verder dan 'Hij hoeft het niet te erkennen.' maar dat is natuurlijk fucking bullshit. Als jij geld nodig hebt kun je altijd bij hem aankloppen. Als je kind straks wil weten wie papa is, kun je altijd bij hem aankloppen. En daar moet hij ook mee leven.
Bij vrouwen ligt dit onderwerp gevoeliger. Daarnaast bezitten wij als man zijnde alleen maar de zaadcel. De vrouw 'geeft' niet alleen haar eicel. Er vormt en groeit echt iets in haar. Wegnemen zal als amputatie voelen, iets wat de man in veel mindere mate zo zal ervaren.

Waarschijnlijk bedoel je hetzelfde als mij:de keuze van de vrouw zal de doorslag moeten geven omdat zij nou eenmaal een groter aandeel hierin heeft.
pi_96542895
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:07 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Bij vrouwen ligt dit onderwerp gevoeliger. Daarnaast bezitten wij als man zijnde alleen maar de zaadcel. De vrouw 'geeft' niet alleen haar eicel. Er vormt en groeit echt iets in haar. Wegnemen zal als amputatie voelen, iets wat de man in veel mindere mate zo zal ervaren.

Waarschijnlijk bedoel je hetzelfde als mij:de keuze van de vrouw zal de doorslag moeten geven omdat zij nou eenmaal een groter aandeel hierin heeft.
goeie post! kon de woorden zo niet vinden maar helemaal eens met wat je schrijft
pi_96543034
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:04 schreef missyB het volgende:

[..]

vind dat je duidelijk moet zijn vanaf begin af aan wie de vader is, je verder onthouden van alle commentaar, dat is aan de vader om later verantwoording af te leggen aan zijn kind.
Bedoel je dat het zo op papier moet staan of is het verhaal van de moeder voldoende?

Ik zie namelijk nogal wat voordelen van het op papier hebben van dit. Waarbij sommige problemen in de toekomst getackeld kunnen worden. Dat deze nu, logischerwijs, nog aan de oppervlakte drijven wil niet zeggen dat je op dit gebied niet vooruit moet kijken. En dat is moeilijk volgens mij, want als vrouw zijnde heb je toch zoiets van: stik maar. Ik doe het wel alleen en skip je uit mijn leven.
pi_96543062
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:07 schreef Kabolter het volgende:
Maar als je de keuze bij de vrouw legt, moet je ook de verantwoordelijkheid daar leggen. Dus vraag dan ook geen alimentatie aan.

Dat vind ik zo scheef aan het systeem. Dat de man niets te zeggen heeft is logisch, maar dat hij dan wel de gevolgen moet dragen van een compleet emotionele beslissing, dat vind ik debiel.

(natuurlijk vind ik dat zodra een vader voor het kind gezorgt heeft, er natuurlijk een alimentatie plicht is, maar als hij het kind niet wilt in de eerste instantie, dan niet.)
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_96543341
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:12 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Maar als je de keuze bij de vrouw legt, moet je ook de verantwoordelijkheid daar leggen. Dus vraag dan ook geen alimentatie aan.

Dat vind ik zo scheef aan het systeem. Dat de man niets te zeggen heeft is logisch, maar dat hij dan wel de gevolgen moet dragen van een compleet emotionele beslissing, dat vind ik debiel.

(natuurlijk vind ik dat zodra een vader voor het kind gezorgt heeft, er natuurlijk een alimentatie plicht is, maar als hij het kind niet wilt in de eerste instantie, dan niet.)
daar moeten beide mensen dan aan denken alvorens men besluit sex te hebben.
geen enkele anti conceptie biedt 100% garantie, als jij 100% weet geen kinderen te willen heb je 2 opties, of sterilisatie en dan met condoom of geheelonthouding
pi_96543393
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

da's een kulargument. dat kan iedereen overkomen. wij (ik en mijn man) hebben gekozen voor een traditioneel verdeelmodel omdat zulks voor ons nu eenmaal praktisch is en het kan ons net zo goed overkomen dat we opeens zonder baan zitten.

wb de rechten van een man wanneer die iemand bezwangert: tsja. dan moet je je ding er niet insteken. zo simpel ligt dat. als je als man echtechtecht heel zker wil weten dat jij de absolute controle hebt over het al dan niet aanwezig zijn van nageslacht, zul je dat zelf moeten bewerkstelligen. zodra je kwakkie uit je lijf is, dan is het niet langer jouw kwakkie.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 mei 2011 @ 13:24:05 #178
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96543593
Ik ben een vrouw en zou een man niet opzadelen met een kind dat ie niet wil en een kind met een vader die het niet wil. De kinderen die ik ken uit mijn omgeving die zijn afgewezen door hun vader hebben daar een vervelend gevoel bij en het heeft hun hele leven beinvloedt.

Daarnaast vind ik dat ondanks dat een kind in een vrouw groeit dat een baby een kind van twee mensen is en dat die er alletwee evenveel over te zeggen hebben.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_96543620
dus jij zou naar de abortuskliniek gaan terwijl je zelf wel de wens en de middelen voor een tweede hebt?
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:24 schreef Ripley het volgende:
Ik ben een vrouw en zou een man niet opzadelen met een kind dat ie niet wil en een kind met een vader die het niet wil. De kinderen die ik ken uit mijn omgeving die zijn afgewezen door hun vader hebben daar een vervelend gevoel bij en het heeft hun hele leven beinvloedt.

Daarnaast vind ik dat ondanks dat een kind in een vrouw groeit dat een baby een kind van twee mensen is en dat die er alletwee evenveel over te zeggen hebben.
pi_96543865
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:12 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. De vrouw heeft echter wel op sommige gebieden een nadeel, zoals ik in mijn vorige post al een klein beetje heb aangegeven.

Wat mij echter wel opvalt is dat de verhoudingen na de geboorte scheef kunnen zijn, in het nadeel van de vader. Zo komt het erg vaak voor dat de vader het kind maar één weekend in de 2 weken bij zich heeft. Aan de andere kant kan een vader veel makkelijker afzien van vele verantwoordelijkheden. Het is een beetje een én-én-of-situatie. Van alles valt wel wat te zeggen. Tenminste, zo ervaar ik het vanuit mijzelf gezien.

Aan de andere kant kan een vader ook niet eisen dat het kind alsnog geboren wordt, als de moeder voor abortus kiest. Dit vloeit dan weer voort uit een belangrijke recht: baas over eigen lichaam.

Wel vaag, je hebt maar 2 keuzes en toch zit het door die 2 keuzes erg gecompliceerd in elkaar.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:38:46 #181
116015 SicSicSics
pi_96544161
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:19 schreef simmu het volgende:
da's een kulargument. dat kan iedereen overkomen. wij (ik en mijn man) hebben gekozen voor een traditioneel verdeelmodel omdat zulks voor ons nu eenmaal praktisch is en het kan ons net zo goed overkomen dat we opeens zonder baan zitten.

wb de rechten van een man wanneer die iemand bezwangert: tsja. dan moet je je ding er niet insteken. zo simpel ligt dat. als je als man echtechtecht heel zker wil weten dat jij de absolute controle hebt over het al dan niet aanwezig zijn van nageslacht, zul je dat zelf moeten bewerkstelligen. zodra je kwakkie uit je lijf is, dan is het niet langer jouw kwakkie.
Wat een mooie, 'Dan moet je je ding er niet insteken?' en als een vrouw ongewenst zwanger is en het niet wil dragen dan kan ze zo naar de kliniek en is het klaar. Ik kan het me niet voorstellen dat we zo'n moderne kijk op man/ vrouw relaties hebben, dat we zo ver zijn me emancipatie en dat er hier zo hard wordt neergekeken op de positie van de man binnen een zwangerschap. Bijna stuitend!

En natuurlijk is het geen kulargument. Hij blijft namelijk altijd wettelijk aansprakelijk, ook voor het kind wat hij niet wil. Het financiële plaatje was een voorbeeld om aan te geven dat hij dus geen keus heeft. Als TS of het kind besluiten hem nodig te hebben, is hij het haasje. Maakt geen reet uit wat er eerder afgesproken is.
Fine, fuck you then!
pi_96544366
ah. bijna stuitend om te zeggen dat wanneer een vent er op los neukt zonder voorzorgsmaatregelen hij zijn keuzemogelijkheden verliest, maar een vrouw dwingen tot abortus, al dan niet door middel van financiele chantage: och, geen probleem! moet kunnen
pi_96544388
nogmaals wil je geen kind?
zorg je ervoor dat jij jezelf niet kan voortplanten, zo moeilijk is het toch niet?
Hoeveel mannen laten het afhangen van d evrouw?
gebruik je de pil? ja zegt zij,man denkt kaasje ik zit goed.
dus gaat klakkeloos uit wat de vrouw zegt, legt die verantwoording dus ook bij haar.
Dus een man kan zo zijn zaad kwijt, heeft paar leuke uurtjes en laat de vrouw opdraaien voor de evt abortus of het kind maar hee hij heeft toch gevraagd of ze wat gebruikte???
Wil je geen kinderen zorg je er voor dat dat niet kan gebeuren
pi_96544396
Moeilijk. Wel raar eigenlijk, dat het feit dat de man het kind niet wil (houden) blijkbaar minder zwaar telt als wat de vrouw wil.

Verder wat SicSicSics zegt.
pi_96544452
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef simmu het volgende:
ah. bijna stuitend om te zeggen dat wanneer een vent er op los neukt zonder voorzorgsmaatregelen hij zijn keuzemogelijkheden verliest, maar een vrouw dwingen tot abortus, al dan niet door middel van financiele chantage: och, geen probleem! moet kunnen
In dit geval is er wel degelijk een condoom gebruikt, dus ik denk dat de intentie van de man (geen voorplanting aub) wel duidelijk is.
pi_96544515
Niet als je weet(wat iedereen toch nu wel weet) dat geen enkele anti conceptie 100% betrouwbaar is.
Een man is zijn zaad kwijt en een vrouw moet nogal niet een ingreep ondergaan omdat effect weer ongedaan te laten maken als er een conceptie heeft plaatsgevonden.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:46:56 #187
116015 SicSicSics
pi_96544548
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef simmu het volgende:
Lekker makkelijk weer, zeggen dat de vent 'er op los neukt' zonder verdere achtergrond behalve dat je weet dat hij getrouwd is. Hij heeft voorzorg genomen. En ik zeg niet dat de dame gedwongen moet worden, maar dat het niet alleen haar keus is. Ook gaf ik aan dat de financiële chantage een voorbeeld was en dat de chantage (haha) veel breder kan zijn dan alleen financieel.

Ik zou je bijna gaan beschuldigen van penisnijd?
Fine, fuck you then!
pi_96544589
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef Dauntl3ss het volgende:
Moeilijk. Wel raar eigenlijk, dat het feit dat de man het kind niet wil (houden) blijkbaar minder zwaar telt als wat de vrouw wil.

Verder wat SicSicSics zegt.
de man draagt het kind niet in zijn eigen lijf. zo simpel is dat. je gaat toch ook niet een man dwingen tot sterilisatie, ook al wil die man dat helemaal niet, omdat zijn vrouw geen kinderen meer wil? er zijn in zo'n situatie nu eenmaal veel verschillende belangen. een van die belangen is de eigen lichaamsintegriteit van een vrouw.

overigens ben ik persoonlijk van mening dat een kind opvoeden zonder man best (geslaagd) kan. je kan een kind op vele manieren opvoeden. je zal het wel zwaarder hebben zo zonder man. maar naar ik uit het topic begrijp is ts gezegend met een liefhebbende familie die bereid is om te helpen.

ts zal zelf moeten beslissen. denk je dat je het aankan ts?
pi_96544715
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Lekker makkelijk weer, zeggen dat de vent 'er op los neukt' zonder verdere achtergrond behalve dat je weet dat hij getrouwd is. Hij heeft voorzorg genomen. En ik zeg niet dat de dame gedwongen moet worden, maar dat het niet alleen haar keus is. Ook gaf ik aan dat de financiële chantage een voorbeeld was en dat de chantage (haha) veel breder kan zijn dan alleen financieel.

Ik zou je bijna gaan beschuldigen van penisnijd?
neuh, ik ben gewoon nijdig om het idee dat mensen er van uitgaan dat abortus een makkelijke keuze is. het is een persoonlijke kwestie, je wil niet weten hoe vaak ik afgelopen jaar te horen heb gekregen dat ik dan maar abortus had moeten laten doen. het roept inmiddels idd wat woede mijnerzijds op wanneer ik mensen er zo makkelijk om zie roepen
  maandag 9 mei 2011 @ 13:52:02 #190
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96544765
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:24 schreef missyB het volgende:
dus jij zou naar de abortuskliniek gaan terwijl je zelf wel de wens en de middelen voor een tweede hebt?

[..]

Ja. Het is niet alsof ze anders kinderloos blijft en het principe is gewoon oneerlijk.
pi_96544768
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:47 schreef simmu het volgende:

[..]

de man draagt het kind niet in zijn eigen lijf. zo simpel is dat. je gaat toch ook niet een man dwingen tot sterilisatie, ook al wil die man dat helemaal niet, omdat zijn vrouw geen kinderen meer wil? er zijn in zo'n situatie nu eenmaal veel verschillende belangen. een van die belangen is de eigen lichaamsintegriteit van een vrouw.
Je hoort mij niet zeggen dat er iemand gedwongen moet worden, maar heel reeel gezien is het natuurlijk wel raar. Zonder zijn zaad was zij immers niet zwanger geworden, en ze waren er allebei bij dat het condoom scheurde, dus zij had ook een MAP kunnen halen.

Nu is het plots haar lichaam, en is dat het enige dat telt. Ben zelf een vrouw, maar ik vind dat zelf een beetje kort door de bocht.
pi_96544800
quote:

[..]

overigens ben ik persoonlijk van mening dat een kind opvoeden zonder man best (geslaagd) kan. je kan een kind op vele manieren opvoeden. je zal het wel zwaarder hebben zo zonder man. maar naar ik uit het topic begrijp is ts gezegend met een liefhebbende familie die bereid is om te helpen.

ts zal zelf moeten beslissen. denk je dat je het aankan ts?
waarom zou ze het zwaarder hebben zonder man?
Als er voldoende rolmodellen voor handen zijn binnen de familie en vriendenkring zie ik niet in waar het zwaarder is zonder man?
Wij voeden hier de kinderen samen op maar soms toch echt wel mega issues omtrent opvoeding waar ik anders over denk dan mijn man , op zo n moment is het feit van een man hebben dus niet hlemaal toppiejoppie :)
Ik bedoel er dus mee dat het ook weleens verwarrend kan zijn voor kinderen waar er 2 opvoeders zijn, soms is 1 gewoon duidelijker
  maandag 9 mei 2011 @ 13:53:33 #193
116015 SicSicSics
pi_96544831
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:50 schreef simmu het volgende:
neuh, ik ben gewoon nijdig om het idee dat mensen er van uitgaan dat abortus een makkelijke keuze is. het is een persoonlijke kwestie, je wil niet weten hoe vaak ik afgelopen jaar te horen heb gekregen dat ik dan maar abortus had moeten laten doen. het roept inmiddels idd wat woede mijnerzijds op wanneer ik mensen er zo makkelijk om zie roepen
Dat zul je mij nooit horen/ zien zeggen. :N
Ik vind het alleen een rare situatie dat je als man niks te zeggen hebt en dat men het ook nog eens terecht vindt en het accepteert.

Natuurlijk staat de integriteit van een vrouw bovenaan en kun je niemand ergens toe dwingen, ik vind het alleen wel raar dat het zo geaccepteerd is dat de man geen keuze gelaten wordt, of dat de keuze van de man niet belangrijk is, of gemakkelijk naast je neergelegd kan worden.
Fine, fuck you then!
  maandag 9 mei 2011 @ 13:53:37 #194
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96544835
quote:

Ik geloof ook dat een vrouw best alleen een kind op kan voeden. Ik zou persoonlijk in deze situatie daar niet voor kiezen omdat je dan van te voren al weet dat je kind door zijn of haar vader afgewezen wordt, dat is wat anders dan andere situaties.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:54:16 #195
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96544867
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef missyB het volgende:
gebruik je de pil? ja zegt zij,man denkt kaasje ik zit goed.
dus gaat klakkeloos uit wat de vrouw zegt, legt die verantwoording dus ook bij haar.
Dus als een vrouw hierover liegt of dingen weglaat, dan is dat de schuld van de man?
pi_96544875
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:46 schreef missyB het volgende:
Niet als je weet(wat iedereen toch nu wel weet) dat geen enkele anti conceptie 100% betrouwbaar is.
Een man is zijn zaad kwijt en een vrouw moet nogal niet een ingreep ondergaan omdat effect weer ongedaan te laten maken als er een conceptie heeft plaatsgevonden.
Ja, of je haalt gewoon een MAP om deze ellende te voorkomen.
pi_96544912
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:52 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat er iemand gedwongen moet worden, maar heel reeel gezien is het natuurlijk wel raar. Zonder zijn zaad was zij immers niet zwanger geworden, en ze waren er allebei bij dat het condoom scheurde, dus zij had ook een MAP kunnen halen.

Nu is het plots haar lichaam, en is dat het enige dat telt. Ben zelf een vrouw, maar ik vind dat zelf een beetje kort door de bocht.
hij had ook die map kunnen halen en die voor der neus leggen. ja sorrie dames en heren, ik ben hier dan weer erg stellig in. zodra zo'n vrouw eenmaal zwanger is kan je haar niet dwingen tot een abortus. op geen enkele manier. niks aan te doen, dat kind zit nu eenmaal al in haar lichaam.

@missy: het lijkt me zwaarder wanneer je alleen bent dan wanneer je met zn 2 alles deelt ja.
pi_96545021
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:55 schreef simmu het volgende:

[..]

hij had ook die map kunnen halen en die voor der neus leggen. ja sorrie dames en heren, ik ben hier dan weer erg stellig in. zodra zo'n vrouw eenmaal zwanger is kan je haar niet dwingen tot een abortus. op geen enkele manier. niks aan te doen, dat kind zit nu eenmaal al in haar lichaam.

Um, er zit nog tijd tussen, ze is niet in één klap hoogzwanger. Waarom kan de vrouw dan zelf niet proberen te voorkomen dat ze zwanger wordt, desnoods achteraf? Is dat te veel gevraagd ofzo?
Hij had toch al een condoom gebruikt? Raar om nu alle verantwoording bij de man neer te leggen, sorry.
pi_96545023
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dus als een vrouw hierover liegt of dingen weglaat, dan is dat de schuld van de man?
nee pertinent niet! maar ik vind dat als iemand geen kinderen wil daar zelf de verantwoording voor draagt! en die niet kan aflaten van wat een ander zegt of doet.

Snelle wip, hee heb je hiv? nee! dan is het goed.zo werkt het niet!

wat betreftde post hier boven over de MAP ja helemaal mee eens!
ook de vrouw in deze heeft zich een schijnveiligheid aangemeten door te vertrouwen op de evt onvruchtbaarheid en de condoom maar ik vind wel aangezien dit leven nu in haar lichaam plaatsvind dat zij toch diegene die uiteindelijk bepaald wat er mee gebeurd
  maandag 9 mei 2011 @ 13:58:28 #200
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96545045
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:55 schreef simmu het volgende:

[..]

@missy: het lijkt me zwaarder wanneer je alleen bent dan wanneer je met zn 2 alles deelt ja.
Je kan een vrouw niet tot abortus dwingen nee. Maar wel een man tot een kind dwingen. Dat vind ik eigenlijk ook niet terecht. Ik heb egen eensluidend antwoord hierop, maard at de vrouw alle macht heeft vind ik in ieder geval nogal krom :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')