Kan ik je niet mee helpen sorry. Ik heb een gft bak en een rest afval bak onder aan de flat staan. Daarnaast heb ik niet veel gft afval. De restjes van de verse groentes die ik gebruik, stort ik vaak (klein gesneden) gewoon in een plantenbak op mn balkon en 'spit' het door de aarde heen als het kan. Kan het niet laat ik het liggen en dan rot het ook gewoon weg.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zit trouwens steeds zo in mijn maag met mijn tuinafval.
Ik verzamel het in grote zakken maar die worden zo zwaar. Vervolgens moeten ze 3 trappen af en in de auto want ze moeten gebracht worden naar het afvalpunt. Ik zou er eigenlijk compost van moeten maken ofzo...hoe doen jullie dat?

Op de eerste bladzijde van dit topic staat deze foto:quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:18 schreef Zomerjurkje het volgende:
Ik zou graag een druif op mijn balkon willen (zuid-west). Iemand enig idee of dat te doen is? Hij zou in de grote vuilnisemmer links op de foto komen (vlinderstruik die erin stond is helaas overleden, ik vermoed door gebrek aan voeding, teveel cocosaarde in de bak)
[ afbeelding ]

Niet goed. Ze explodeerden letterlijk in de zomer. Heel HEEL veel uitgroei en bladeren, maar nauwelijks bloemen....quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:55 schreef Teslynd het volgende:
Athlonkmf, hoe hebben jouw clematissen van vorig jaar het gedaan?

De Pixie is een kleine niet winterharde clematis, klopt....wil je die echt houden dan zou je eigenlijk een tuin met daarin een kas moeten hebben om dit soort planten te laten overwinteren, in huis werkt het ook niet.quote:Op zondag 15 april 2012 18:15 schreef Teslynd het volgende:
AH heeft nu de kleine witte die xxxpixie heet. Heb ik 1 of 2 jaar geleden gekocht. Google liet weten dat hij niet winterhard was. Het is niet veel geworden.

Kom hem maar brengen. Rozequote:Op maandag 16 april 2012 10:39 schreef k_man het volgende:
Ik was in de veronderstelling een witte rhododendron gekocht te hebben. Nu de knoppen dikker en dikker worden komt er echter wat roze te voorschijn. Roze bloemen op m'n balkon. Ik ben toch geen wijf?

Kwam dit tegen, uitleg over composteren: http://www.hoogeveen.groei.nl/index.php?id=4481quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zit trouwens steeds zo in mijn maag met mijn tuinafval.
Ik verzamel het in grote zakken maar die worden zo zwaar. Vervolgens moeten ze 3 trappen af en in de auto want ze moeten gebracht worden naar het afvalpunt. Ik zou er eigenlijk compost van moeten maken ofzo...hoe doen jullie dat?

quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:04 schreef lady-wrb het volgende:
trovey wat heb je een heerlijk vol balkon

Dankje:) Ben er ook erg blij mee! Nu maar hopen dat de woningbouw de kleuren van de buitenzijde van het gebouw ook een beetje aanpast naar mijn plantenquote:Op maandag 23 april 2012 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Erg leuk, d-e! Die regenpijp-potjes staan schattig.

Jij hebt toch ook een lieveheersbeestjeshotel? Tips? Er hangt er bij mij nu ook een aan de muur omdat de naam al zo tof is.quote:Op maandag 23 april 2012 20:50 schreef trovey het volgende:
[..]..nu trouwens iets minder vol...heb nog wat dingen afgevoerd (lees dood als een pier of gewoon kapot
) en aan de voordeurzijde moet ik nog opruimen en dan gaan daar ook wat dingen naartoe want ik verwacht dit jaar de buitenschilder dus even dit jaar een beetje rustig aandoen anders vertil ik me deze zomer als alles verplaatst moet worden.

Losjes vullen met wat golfkarton(als de bladzijden van een boek) zodat ze daar tussen kunnen kruipen en zo ook wat isolatie hebben en hang het zodanig dat de regen er niet constant op staat (als het regent dusquote:Op maandag 23 april 2012 21:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een lieveheersbeestjeshotel? Tips? Er hangt er bij mij nu ook een aan de muur omdat de naam al zo tof is.

Hou er wel rekening mee dat dat soort regenpijppotjes verschrikkelijk snel uitdroogt. Ik heb ze ook gehad maar werd er gek van zo vaak ik ze moest begieten.quote:Op maandag 23 april 2012 21:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dankje:) Ben er ook erg blij mee! Nu maar hopen dat de woningbouw de kleuren van de buitenzijde van het gebouw ook een beetje aanpast naar mijn planten![]()
Dit jaar gaan ze de buitenkant schilderen + balkons opknappen, dus dan hoop ik dat het er nog frisser uit zal gaan zien.

Ok, en moet er ook nog wat groen bij in het kastje? Golfkarton heb ik geloof ik nog wel liggen.quote:Op maandag 23 april 2012 21:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Losjes vullen met wat golfkarton(als de bladzijden van een boek) zodat ze daar tussen kunnen kruipen en zo ook wat isolatie hebben en hang het zodanig dat de regen er niet constant op staat (als het regent dus)
Dat wist ik al... Maar het ziet er zo leuk uitquote:Op maandag 23 april 2012 21:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat dat soort regenpijppotjes verschrikkelijk snel uitdroogt. Ik heb ze ook gehad maar werd er gek van zo vaak ik ze moest begieten.Ziet er verder leuk uit.
Ja gaaf hequote:Op maandag 23 april 2012 21:36 schreef Teslynd het volgende:
Wat een verschil hè, er is helemaal niet veel nodig om een saai balkonnetje op te halen.
Wat ga je in de stapelpotten doen?

Nee, je hoeft er verder niets in te doen, golfkarton is genoeg, kunnen ze ook inkruipen en isoleert prima.quote:Op maandag 23 april 2012 21:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ok, en moet er ook nog wat groen bij in het kastje? Golfkarton heb ik geloof ik nog wel liggen.
[..]
Dat wist ik al... Maar het ziet er zo leuk uitIn de bovenste zit een blauwpaarse margriet en 2 witte petunia's, in de rest roze en witte petunia's
[..]
Ja gaaf heWas in totaal rond de 200 euro kwijt, inclusief potten, tuinset e.d. Wat ik in de stapelpotten ga doen weet ik nog niet echt. Heb binnen een aardbeienplant die in de witte balkonbak gaat zodra deze groot genoeg is en heb nog kamille, munt en citroenmelisse. Misschien dat ik iig die 3 erin ga doen en ook mn rucola en peterselie binnenkort eens in ga zetten...
En ik ben de enige in dit blok met zo'n aangekleed balkon, hehe

Mooiquote:Op maandag 23 april 2012 21:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, je hoeft er verder niet in te doen, golfkarton is genoeg, kunnen ze ook inkruipen en isoleert prima.

Pics na afloop.quote:

Hoi,quote:Op maandag 23 april 2012 21:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Losjes vullen met wat golfkarton(als de bladzijden van een boek) zodat ze daar tussen kunnen kruipen en zo ook wat isolatie hebben en hang het zodanig dat de regen er niet constant op staat (als het regent dus)

Zolang er inderdaad maar holle ruimtes inzitten dan zit het wel goed.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:56 schreef zaailand het volgende:
[..]
Hoi,
Ik heb ook stukjes golfkarton in m'n lieveheersbeestjeshuis(jes) gedaan. Ik heb er alleen strookjes van geknipt en die opgerold, werkte heel goed

Gaan er niet veel meer soorten kevertjes in dat lieveheersbeestjeshotel zitten?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Zolang er inderdaad maar holle ruimtes inzitten dan zit het wel goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |