Klopt maar mn zaailingen heb ik nu nog niet op mn balkon staan en daar ging t om toch?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:54 schreef athlonkmf het volgende:
Op het balkon zit meestal geen laminaat
Al het water is gewoon via balkondrainage weggestroomd. (ik hoop de vloeibare voedingsstoffen ook)
Ehm nee, mijn post ging niet om jouquote:Op vrijdag 13 april 2012 01:00 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt maar mn zaailingen heb ik nu nog niet op mn balkon staan en daar ging t om toch?
Niet persoonlijk idd maar het was toch een open vraag?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:27 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ehm nee, mijn post ging niet om jou
Open vraag voor balkondoeleinden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet persoonlijk idd maar het was toch een open vraag?
Nee, dat schiet niet op hier, bovendien zijn me dat soort dingen te duur...het moet wel leuk blijven.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:40 schreef athlonkmf het volgende:
Gebruiken jullie iets als blumat om automatisch water te geven (dripgewijs)?
Ik heb vorige week een probeersetje gekocht, met een oude vuilnisbak als waterreservoir. Heb ik de druppelaar verkeerd ingesteld, hebben m'n beginnende rozenstruiken in een houten plantenbak effetjes 50 liter water gekregen :p
Gelukkig wel genoeg drainage gaten gemaakt.
Dat weten de fabrikanten wel. De lange bakken hebben al jaren verhoogde drainagegaten. De ronde meestal ook. Ik meen alle zwarte nog niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:03 schreef Outpost76 het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat de potten veranderd moeten worden. Niks geen gat aan de onderkant. Nee een gat op 2 cm (afhankelijk van de grote) aan de zijkant is veel beter. Zo blijft er nog wat water staan in droge dagen en verzuipt de plant niet in regen dagen. Ik koop dan ook liever alleen potten zonder gat onderin en boor mijn eigen gaatjes wel.![]()
..een Pieris Forest Flame, daar lijkt ie op. Die heb ik ook net gekocht.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:34 schreef Heatseeker het volgende:
Vandaag voor het eerst maar eens wat plantjes (twee) gekocht voor mijn balkonnetje.
[ afbeelding ]
[14.gif]
Ik doe altijd een stukje doek onderin de pot en hydrokorrels. Gaat prima, het overtollige water vloeit weg en de korrels houden vocht vast.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:03 schreef Outpost76 het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat de potten veranderd moeten worden. Niks geen gat aan de onderkant. Nee een gat op 2 cm (afhankelijk van de grote) aan de zijkant is veel beter. Zo blijft er nog wat water staan in droge dagen en verzuipt de plant niet in regen dagen. Ik koop dan ook liever alleen potten zonder gat onderin en boor mijn eigen gaatjes wel.
Hier nog geen ervaring mee, maar de gemeente heeft hier in deze wijk alleen de mogelijkheid tot papier, glas, plastic en restafval. Beetje zonde maarja, dan maar bij het restafval vrees ikquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zit trouwens steeds zo in mijn maag met mijn tuinafval.
Ik verzamel het in grote zakken maar die worden zo zwaar. Vervolgens moeten ze 3 trappen af en in de auto want ze moeten gebracht worden naar het afvalpunt. Ik zou er eigenlijk compost van moeten maken ofzo...hoe doen jullie dat?
Bij de gemeentelijke reinigingsdienst en bij de tuincentra kanje toch composttonnen kopen? Ideaal op balkon. Wel 2 nemen, want je moet het na een tijd omscheppen. Als je echt zo veel hebt, gaat het niet met onderste helft bovenin doen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zit trouwens steeds zo in mijn maag met mijn tuinafval.
Ik verzamel het in grote zakken maar die worden zo zwaar. Vervolgens moeten ze 3 trappen af en in de auto want ze moeten gebracht worden naar het afvalpunt. Ik zou er eigenlijk compost van moeten maken ofzo...hoe doen jullie dat?
Had je ook bij de action kunnen halen. Ze hebben gecomprimeerde cocosaarde. In water zetten en het zet uit. Handig als reserve.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:11 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb de eerste bak met zinnia-zaadjes klaarstaan. Hoop dat ze het gaan doen want vrolijke bloemetjes
En vandaag ook even losgegaan bij de action, 2 balkonbakken en 2 stapelbakken gehaald. Nu nog vulling...
Die heb ik ook al gehaald als reserve en ik haal wel fijn zakken potgrond bij het tuincentrumpje om de hoek want dat spul vond ik eerder vandaag maar niks. Maar vulling als in fleurige vulling; dát heb ik nodig.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Had je ook bij de action kunnen halen. Ze hebben gecomprimeerde cocosaarde. In water zetten en het zet uit. Handig als reserve.
De praxis heeft nu ook 40l cocosaarde in de aanbieding.
Dan staat mijn punt toch? Buiten hoef je nog niet veel water te geven maar je zaailingen binnen wel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:20 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Open vraag voor balkondoeleinden.
Voor binnenshuis heb je andere systemen.
De standaard plastic potjes hebben in de loop der jaren alleen maar meer gaten gekregen in de bodem dus daar ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:20 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat weten de fabrikanten wel. De lange bakken hebben al jaren verhoogde drainagegaten. De ronde meestal ook. Ik meen alle zwarte nog niet.
Die korrels houden wel vocht vast maar wat heeft een plant daar aan? Meer dan geen vocht ok maar het is imo beter om op 1\4e van onder een gaatje te boren en die gaten onderin dicht te maken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:12 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik doe altijd een stukje doek onderin de pot en hydrokorrels. Gaat prima, het overtollige water vloeit weg en de korrels houden vocht vast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |