Ziet er gezellie uit!quote:Op woensdag 11 april 2012 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
![]()
Je foto waar je om vroeg, de enige hoek die ik heb om een overzichtsfoto te maken zonder storende balken.
Die vloer is dus nog niet helemaal schoon maar ja, lukt nu even niet met die regen omdat weg te krabben. Kat wilde gewoon weer eens op de foto.
![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad veel te vol. Niet alleen met planten, maar ook met allerlei ouwe troep. Je hebt best een fors balkon, maar je kunt er nu nauwelijks gebruik van maken. Als je de rotzooi een beetje opruimt zou je er een goede tafel neer kunnen zetten om bijv op het balkon te kunnen eten. Of een paar lekkere stoelen, of een hangmat, of wat dan ook.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
![]()
Je foto waar je om vroeg, de enige hoek die ik heb om een overzichtsfoto te maken zonder storende balken.
Die vloer is dus nog niet helemaal schoon maar ja, lukt nu even niet met die regen omdat weg te krabben. Kat wilde gewoon weer eens op de foto.
![]()
[ afbeelding ]
Nee, ik wel het zo hebben.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Inderdaad veel te vol. Niet alleen met planten, maar ook met allerlei ouwe troep. Je hebt best een fors balkon, maar je kunt er nu nauwelijks gebruik van maken. Als je de rotzooi een beetje opruimt zou je er een goede tafel neer kunnen zetten om bijv op het balkon te kunnen eten. Of een paar lekkere stoelen, of een hangmat, of wat dan ook.
Subtiel als altijd.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Inderdaad veel te vol. Niet alleen met planten, maar ook met allerlei ouwe troep. Je hebt best een fors balkon, maar je kunt er nu nauwelijks gebruik van maken. Als je de rotzooi een beetje opruimt zou je er een goede tafel neer kunnen zetten om bijv op het balkon te kunnen eten. Of een paar lekkere stoelen, of een hangmat, of wat dan ook.
Jouw balkon tochquote:
Lekker vol.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ziet er gezellie uit!Vol ok maar als ik zo een klein balkon zou hebben had ie er het zelfde uit gezien.
Als je zover bent zie ik graag foto's of er nou veel of weinig op staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:15 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jouw balkon tochIk kan ook niet wachten tot de mijne een groen paradijsje is. Al is het alleen al omdat de rest van de buren (portiekflat, geloof dat er zo'n 40 woningen in mijn blok zijn) geen van allen iets aan hun balkon doen behalve een verkapte opslagplaats.
Jij hebt toch ook een balkon op het zuiden/vol in de zon? Heb je nog tips voor mij? Ik heb nu ineens 2 balkons, een op het zuiden en een op het noorden.Zuiden zal wel mijn zitbalkon worden waar ik dus ook plantjes wil hebbenquote:Op donderdag 12 april 2012 11:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je zover bent zie ik graag foto's of er nou veel of weinig op staat.
Ik zit bijna vol op het zuiden ja. Missers waren bij mij Japanse Esdoorn (verbranden helaas in de zonquote:Op donderdag 12 april 2012 11:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een balkon op het zuiden/vol in de zon? Heb je nog tips voor mij? Ik ben gezegend met een 2 balkons, een op het zuiden en een op het noorden.
Dat is hier ook ongeveer zo. Op een verdwaalde planten bak waar niets of een zielig plantje in groeit na dan. Schuin boven me woont wel een meisje die er wel wat aan doet maar die heeft maar een balkon van 2 bij 2 oid dus veel kan ze niet als ze er ook nog op wil zitten.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:15 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jouw balkon tochIk kan ook niet wachten tot de mijne een groen paradijsje is. Al is het alleen al omdat de rest van de buren (portiekflat, geloof dat er zo'n 40 woningen in mijn blok zijn) geen van allen iets aan hun balkon doen behalve een verkapte opslagplaats.
Idd.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Lekker vol.en beter dan tegen de witte plaat van de muur/dak aan te kijken.
SPOILER: Vorig jaar een metertje veldbloemen in gezaaid het komt weer goed opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: JasmijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BerkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Stelling met diverse boompjes \ struikjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Japanse esdoorn op stronk en in de bak oregano en knoflookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Japanse esdoornOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Lumbertus Noot met op de bodem Winter posteleinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: (links) Bieslook, Maggie en Rozemarijn (rechts)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Links winterharde basilicum rechts thijm en in het midden prei (nog heel klein)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij die 2 laatste bakken wil ik een klim bloeier planten zodat ze leuk via dat rek omhoog kunnen klimmen en dan aan de andere kant weer naar beneden.![]()
Vandaag voor het eerst maar eens wat plantjes (twee) gekocht voor mijn balkonnetje.
[14.gif]Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Idd.Als moet ik zeggen dat ik het niet zo vol ga zetten bij mij. Ik heb de ruimte en dat wil ik ook wel houden. Ik wil wel gaan proberen om wat klimbloeiers naar beneden te laten groeien. (van mn balkon af) Staat wel gaaf denk ik als mensen dan aan komen rijden of langslopen. (Ik woon op de 1e met niemand onder me dus er kan ook niemand last van hebben.
)
Foto update :SPOILER: Vorig jaar een metertje veldbloemen in gezaaid het komt weer goed opOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: JasmijnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BerkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Stelling met diverse boompjes \ struikjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Japanse esdoorn op stronk en in de bak oregano en knoflookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Japanse esdoornOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Lumbertus Noot met op de bodem Winter posteleinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: (links) Bieslook, Maggie en Rozemarijn (rechts)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er goed uitSPOILER: Links winterharde basilicum rechts thijm en in het midden prei (nog heel klein)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij die 2 laatste bakken wil ik een klim bloeier planten zodat ze leuk via dat rek omhoog kunnen klimmen en dan aan de andere kant weer naar beneden.en straks als de boel gaat groeien nog beter.
Ziet er goed uit, zo te zien een Pieris en en....vul dat eens in.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:34 schreef Heatseeker het volgende:
Vandaag voor het eerst maar eens wat plantjes (twee) gekocht voor mijn balkonnetje.
[ afbeelding ]
[14.gif]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil![]()
Pieris inderdaad en een Ceanothus. Althans dat staat er op het kaartje. Ik heb bewust gekozen voor planten die veel zon nodig hebben omdat mijn balkon op het zuiden staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Ziet er goed uiten straks als de boel gaat groeien nog beter.
[..]
Ziet er goed uit, zo te zien een Pieris en en....vul dat eens in.Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
Kun je inderdaad beter kiezen voor planten die een beetje hitte en zon kunnen hebben anders is het helaas vaak geld weggooien. Ik ben zelf liefhebber van Japanse Esdoorn maar de blaadjes daarvan branden echt weg bij een beetje zomer dus na twee pogingen maar geen exemplaar meer aangeschaft.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:03 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Pieris inderdaad en een Ceanothus. Althans dat staat er op het kaartje. Ik heb bewust gekozen voor planten die veel zon nodig hebben omdat mijn balkon op het zuiden staat.
Optimist tot in de kist
Ik heb eigenlijk geen verstand van bloemen en planten, maar gelukkig heb ik ouders die dat wel hebben en die mij hebben geassisteerd met het kopen van deze twee.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Kun je inderdaad beter kiezen voor planten die een beetje hitte en zon kunnen hebben anders is het helaas vaak geld weggooien. Ik ben zelf liefhebber van Japanse Esdoorn maar de blaadjes daarvan branden echt weg bij een beetje zomer dus na twee pogingen maar geen exemplaar meer aangeschaft.
Ik moet alleen nog een keer een nieuwe pot/bak kopen want hij is lek merk ik.Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
Hij moet ook een beetje lek zijn hè want anders krijg je een zwembad.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:14 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen verstand van bloemen en planten, maar gelukkig heb ik ouders die dat wel hebben en die mij hebben geassisteerd met het kopen van deze twee.
Ik moet alleen nog een keer een nieuwe pot/bak kopen want hij is lek merk ik.Gewoon beginnen met planten en dan leer je het vanzelf wel en handig dat je ouders hebt die er wat meer vanaf weten, ik heb het gewoon geleerd als kind want mijn ouders deden ook aan balkontuinieren.
Optimist tot in de kist
Ja, ik begin het ook te lerenquote:Op donderdag 12 april 2012 19:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Hij moet ook een beetje lek zijn hè want anders krijg je een zwembad.Gewoon beginnen met planten en dan leer je het vanzelf wel en handig dat je ouders hebt die er wat meer vanaf weten, ik heb het gewoon geleerd als kind want mijn ouders deden ook aan balkontuinieren.
. Mijn kamerplanten gaan nu in ieder geval niet meer dood. En die groeien als kool.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.![]()
Thxquote:Op donderdag 12 april 2012 18:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Ziet er goed uiten straks als de boel gaat groeien nog beter.
Ik hoop het. Wat dat betreft merk ik echt wel dat ik op het noorden zit want bij andere groeit het al als kool. Hier begint t net. (Ok op die maggie plant na)
![]()
![]()
![]()
Dat ze maar even flink mogen groeien zodat ze volgende maand naar buiten kunnenMunt, citroenmelisse, kamille en aardbei. Heb ook nog rucola en krulpeterselie liggen, moeten nog potjes voor gehaald worden.
![]()
Let goed op die 3 kleine potjes. (die zijn van klei toch?) Bij zulke potjes van klei droogt de aarde heel veel sneller uit is mijn ervaring.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:54 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ze maar even flink mogen groeien zodat ze volgende maand naar buiten kunnenMunt, citroenmelisse, kamille en aardbei. Heb ook nog rucola en krulpeterselie liggen, moeten nog potjes voor gehaald worden.
![]()
Vermoed van wel, dat het iets klei-gebakken achtige potjes zijn. Geef ze daarom dus ook braaf iedere dag wat waterquote:Op donderdag 12 april 2012 20:14 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Let goed op die 3 kleine potjes. (die zijn van klei toch?) Bij zulke potjes van klei droogt de aarde heel veel sneller uit is mijn ervaring..
![]()
Gebruiken jullie iets als blumat om automatisch water te geven (dripgewijs)?
Ik heb vorige week een probeersetje gekocht, met een oude vuilnisbak als waterreservoir. Heb ik de druppelaar verkeerd ingesteld, hebben m'n beginnende rozenstruiken in een houten plantenbak effetjes 50 liter water gekregen :p
Gelukkig wel genoeg drainage gaten gemaakt.![]()
Dat gebruik ik niet maar het zou wel handig zijn gezien de vele potten en bakken die ik heb.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:40 schreef athlonkmf het volgende:
Gebruiken jullie iets als blumat om automatisch water te geven (dripgewijs)?
Ik heb vorige week een probeersetje gekocht, met een oude vuilnisbak als waterreservoir. Heb ik de druppelaar verkeerd ingesteld, hebben m'n beginnende rozenstruiken in een houten plantenbak effetjes 50 liter water gekregen :p
Gelukkig wel genoeg drainage gaten gemaakt.
Goed die drainage gaten maar dan hoop ik dat je ook een grote opvang bak had. Als ik dat doe is mn laminaatvloer in no time naar de knoppen.![]()
![]()
Niet te veel, niet te weinig.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vermoed van wel, dat het iets klei-gebakken achtige potjes zijn. Geef ze daarom dus ook braaf iedere dag wat water.
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: