abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96479151
Het vorige deel : [Gezond Slank] #1458: Belastingmeuk, ridders en bijbaantjes!

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door Cocotrimonium op 07-05-2011 18:52:08 ]
pi_96479208
FiPo!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_96479214
wb = wenkbrauwen, dat paste niet meer :')

De laatste posts:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:19 schreef Rituals het volgende:

[..]

Leuk! O+ Niet zo zeuren hoor! :+ Nergens voor nodig.

En dankjewel voor de complimentjes O+.
Ik denk alleen dat ik de jurk toch ga terugbrengen :@. Ik was bij m'n ouders en hij blijkt door te schijnen. Daarnaast is hij inderdaad net iets te kort. Hoewel hij bij het model op de foto ook tot die lengte komt, dus het hoort vast zo, maar helemaal tot de grond is denk ik mooier. Ook zal ik hem niet héél vaak aankunnen. Als hij de helft zo duur was had ik hem gehouden, maar nu is het 'zonde' van het geld ben ik bang.

Maar ooohhh wat twijfel ik :P. Ik ben echt een twijfelkont :+.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bareuh? Is dat hoe het klinkt? Lijkt me heel vermoeiend ja :+

Er zijn keiveel konijns in het park O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Bij dezen: hoepeloorbellen.

Ik heb er de bijbehorende duckface & breezersletjeskop bij getrokken :P
I aim to please.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:23 schreef Merel het volgende:
Yay voor hoepeloorbellen! O+
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Bareuh O+ Sjors en Sjimmie O+
En ik vind het leuke oorbellen!
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je vergeet je wenkbrauwen omhoog te trekken!
Leuke outfit overigens! :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Moet dat? Meh, ik suck ;(

Misschien staat er op Youtube wel een tutorial ofzo ^^
pi_96479225
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:32 schreef Ewelina het volgende:
FiPo!
Ik was nog bezig met quoten ;(

Nu even een plaatje zoeken nog, woop woop.
pi_96479232
@mevrouw puff: keiveel konijns O+
pi_96479295
Zo, en nu ga ik mezelf weer eens offline nuttig maken. Er ligt was op me te wachten en een tentamen dat ik nog verder na moet kijken.

Tot laters :)
pi_96479306
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:47:11 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96479613
Hoi, mag er even een linkje naar het vorige topic in de OP? Lastig bijlezen op foon.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:49:10 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96479691
Wat zie je er leuk uit, Coco! O+. En lol @ de hoepeloorbellen. Vaaizor kan z'n lol niet op :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_96479810
Sowieso veel mooie fotos!
*doet ff niet mee*
Wel met de pijnlijke voeten overigens, ik weet niet of het goed gaat komen met mn mooie tommie ballerinas...
pi_96479816
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sm44tj3s, hUsL3rS, en veel guido's? #29 voor inspiratie Coco!
Ik zie dat ik nog veel moet leren. Respect voor de échte guido's (en de rest) _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:47 schreef Viking84 het volgende:
Hoi, mag er even een linkje naar het vorige topic in de OP? Lastig bijlezen op foon.
Done!
pi_96479917
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:49 schreef Viking84 het volgende:
Wat zie je er leuk uit, Coco! O+. En lol @ de hoepeloorbellen. Vaaizor kan z'n lol niet op :P.
Ik ben idd licht teleurgesteld dat er van onze hoepeloorbellenman nog geen reactie is ;( Maarrrrr, daarentegen: approval van één van onze forumlesbo's :@ O+

....

Hmm, wacht. Ik was iets aan het doen... Oh ja, nuttig zijn, offline. Meh :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:22:26 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96480738
Jij bent mooi Coco O+

Nou chinees buffet ging niet door dus maar een vette pizza gegeten in de pizzaria, best lekker maar dat had ik niet in gedachten en heb daar dus ook niet van genoten :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_96480777
Laat ik eens een lijstje proberen. Her en der kan ik beter de totale hoeveelheden nemen dan proberen het toe te wijzen aan maaltijden.
• 3/4 liter yoghurt
• 1/4 liter melk
• 75 gr muesli
• 30 gr tarwezemelen
• 1 literblik sperziebonen
• 1 blik tonijn in olie
• 3 krekkers boter & pindakaas
• 1 roggebroodje boter
• 1 stuk chocola
• 10 pistachenoten
• 25 gr pinda's
ja, dat was het wel, denk ik. Tot nog toe dan. Nog op het programma:
1 pils
minibeetje macaroni, aardig wat gehakt (rund), veel broccoli / bloemkool, monsterlijke knoflooksaus van cremefraiche (moest op, al 1 week over datum :D), 2 tenen rauwe knoflook, peper, citroensap
agar-agarpudding met blikperziken

Een beetje veel misschien, maar de keuzes zijn niet zo verkeerd dacht ik. Commentaar is welkom :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:36:27 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96481180
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:23 schreef sigme het volgende:
Laat ik eens een lijstje proberen. Her en der kan ik beter de totale hoeveelheden nemen dan proberen het toe te wijzen aan maaltijden.
• 3/4 liter yoghurt
• 1/4 liter melk
• 75 gr muesli
• 30 gr tarwezemelen
• 1 blik tonijn in olie
• 1 roggebroodje boter
• 1 stuk chocola
• 10 pistachenoten
• 25 gr pinda's
1 pils
minibeetje macaroni, aardig wat gehakt (rund), veel broccoli / bloemkool, monsterlijke knoflooksaus van cremefraiche (moest op, al 1 week over datum :D), 2 tenen rauwe knoflook, peper, citroensap

Een beetje veel misschien, maar de keuzes zijn niet zo verkeerd dacht ik. Commentaar is welkom :').
Wat weinig bier..
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:37:49 #16
331 Merel
Be here now.
pi_96481223
quote:
Commentaar is welkom :').
Jij eet in één dag meer dan ik bij elkaar in m'n koelkast en voorraadkast heb staan :D Maar kan er totaal niks verkeerds aan ontdekken :9
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_96481710
Jammer dat we heen bbqtje gehaald hebben...
Maar er staat curry op, dat is ook lekker!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:54:18 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96481770
Wat is Gok toch een schatje O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_96482099
Zaterdag terraspost omdat ik zag dat Coco er weer is :D
Als je ooit nog van M af wilt... :P
Hoepeloorbellen O+ Coco O+

'k ga maar niet die post opzoeken van MMV :P :@ :D

Nu weer verder lullen over autocross en genieten van m'n wodka ijs (ijs omdat terras)

Fijn weekend iedereen en geniet van het hemelse weer!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:04:27 #20
331 Merel
Be here now.
pi_96482199
Ja ik zat ook Gok te kijken O+

En ik ga volgende week naar Antwerpen voor een concert, hoe tof *O*
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_96482271
quote:
• 3/4 liter yoghurt
• 1/4 liter melk
• 75 gr muesli
• 30 gr tarwezemelen
• 1 blik tonijn in olie
• 1 roggebroodje boter
• 1 stuk chocola
• 10 pistachenoten
• 25 gr pinda's
1 pils

:o Echt?!
Maar eet je dan een blik sperziebonen met tonijn ofzo?
Lijstje gisteren en vandaag
o: havermoutpap / ook
t: appel + ananas / appel
l: linzensalade / uiensoep (Ainsley) + 3 crackers geitensmeerkaas
d:linzensalade / pizza
t: soyayoghurt / ook
Vanaf morgen meer groenten. :Y)
pi_96482462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef Ravka het volgende:

[..]

:o Echt?!
Maar eet je dan een blik sperziebonen met tonijn ofzo?
:Y. Met een kloddertje mayo :@

quote:
Lijstje gisteren en vandaag
o: havermoutpap / ook
t: appel + ananas / appel
l: linzensalade / uiensoep (Ainsley) + 3 crackers geitensmeerkaas
d:linzensalade / pizza
t: soyayoghurt / ook
Vanaf morgen meer groenten. :Y)
Met wat meer groente worden dat prachtige lijstjes!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_96482497
Ik ben de homemade patat van Ainsley aan het maken :9 wat eigenlijk niet meer is dan een soort gekookte aardappelen uit de oven, maar vast heel lekker :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_96482503
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:01 schreef V1z0R het volgende:
Zaterdag terraspost omdat ik zag dat Coco er weer is :D
Als je ooit nog van M af wilt... :P
Hoepeloorbellen O+ Coco O+

'k ga maar niet die post opzoeken van MMV :P :@ :D

Nu weer verder lullen over autocross en genieten van m'n wodka ijs (ijs omdat terras)

Fijn weekend iedereen en geniet van het hemelse weer!
V1z0R :9~

Geniet van je wodka ijs ;)
pi_96482519
Ik zit te wachten tot mijn liefste thuiskomt. Frisgedouched, geëpileerd, geschoren, haar gewassen, in m'n kinky schots-geruite jurkje. Waar blijft 'ie nou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')