Dan had je waarschijnlijk nu een betere verstandhouding gehad, en wie weet wat nog meerquote:Op maandag 9 mei 2011 22:40 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik geloof echt in helemaal niks.. maar soms helpt het om te denken dat dingen lopen zoals het hoort. Dat als je uit elkaar gaat je gewoon niet bij elkaar hoorde. En op diezelfde manier denk ik dat mensen die niet goed voor anderen zijn op een gegeven moment dat terug krijgen.
Mja, gutfeeling. Ik wist het toendertijd allemaal niet zo goed.. omdat alles onduidelijk werd door mijn onzekerheid. Ik vraag me wel eens af hoe het was gelopen als ik gewoon chill was gebleven. Gewoon 'go with the flow'. In plaats van hysterisch te worden als hij weer af zei, gewoon normaal te reargeren 'oh, nou, dan een andere keer maar.'...
ja, lijkt heel sterk op elkaar !quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:03 schreef Pinguino81 het volgende:
ja zoiets
wat is trouwens t verschil tussen LDVD en een depressie? Volgens mij komen bijna exact dezelfde symptonen voor als je ldvd hebt of depressief bent.
En ik herken me daar weer een beetje in. Maar wat ik denk is dat het voor die ander makkelijker is negatief erover te denken/praten dan de echte gevoelens onder ogen te komen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:05 schreef JustKiss het volgende:
@ LuxorBeetroots: jouw posts doen me een beetje aan mezelf denken..
Het is nu een maand uit tussen mij en mijn ex en ik ben er nog elke dag mee bezig. Ik zou hem geen seconde van mijn aandacht meer moeten schenken, want het is een ontzettende eikel. Maar toch houdt het me bezig.
Het doet me nog het meeste pijn dat ik erachter ben gekomen dat hij heel negatief over me praat tegen anderen. Over mij als persoon, maar ook over de seks die we hadden.![]()
Dan denk ik: waarom?!! Is toch nergens voor nodig? Toen we nog bij elkaar waren was hij juist degene die zo overdreven zwijmelig deed en ik weet zeker dat hij echt wel van de seks heeft genoten. Waarom dan achteraf zo negatief?
Ik had dus echt gehoopt dat ie mij toch stiekem nog een beetje zou missen, aan me terug zou denken van "shit, ik had haar niet moeten laten gaan". Maar hoe anders blijkt het te zijn. Waarschijnlijk was ik als enige verliefd dan. Echt zo moeilijk te verkroppen dit.
Zo moet je het niet zien..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:05 schreef JustKiss het volgende:
@ LuxorBeetroots: jouw posts doen me een beetje aan mezelf denken..
Het is nu een maand uit tussen mij en mijn ex en ik ben er nog elke dag mee bezig. Ik zou hem geen seconde van mijn aandacht meer moeten schenken, want het is een ontzettende eikel. Maar toch houdt het me bezig.
Jouw verhaal is ook herkenbaar.. ik vind het zo raar dat mensen nadat het uit is ineens gaan doen alsof het allemaal niets voorstelde. Als de ander niet meer verliefd is dan lijkt het wel een ander persoon... je knalt dan echt tegen zo'n "ijsmuur". (Zo noem ik dat altijdquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:49 schreef Bartinhoo het volgende:
Inmiddels heb ik er niet eens meer behoefte aan, maar maak iig niet dezelfde fout als ik, ga niet zielig achter hem aanlopen en laat niets meer van je horen, dan is dit gedrag het snelste afgelopen...
Herkenbaar. Mijn ex kon ook om helemaal niks heel hard en koud reageren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:27 schreef JustKiss het volgende:
[..]
Jouw verhaal is ook herkenbaar.. ik vind het zo raar dat mensen nadat het uit is ineens gaan doen alsof het allemaal niets voorstelde. Als de ander niet meer verliefd is dan lijkt het wel een ander persoon... je knalt dan echt tegen zo'n "ijsmuur". (Zo noem ik dat altijd)
En ja ik heb dus wel de fout gemaakt dat ik te veel achter hem aanliep. Hij zat af en toe niet lekker in z'n vel en kon dan zelf dus nogal overreageren, of dingen op mij afreageren, of gefrustreerd raken. Ik reageerde daar veel te lief op, denk ik achteraf. Ik ging overal op in, probeerde hem te laten zien dat ik hem accepteerde zoals hij was, zocht steeds contact als hij mij negeerde.
Achteraf denk ik dat hij meer respect voor mij had gehad als ik duidelijk mijn grenzen had aangegeven en hem ook af en toe lekker in zijn sop gaar had laten koken.
Want nu praat hij over mij alsof ik een zeurderige dramaqueen ben. Alsof alles aan mij lag. Terwijl ik juist zo mijn best heb gedaan. ZO oneerlijk. Blijkbaar wou ie toch liever een bitch.
Even een voorbeeldje:
We smsen om wat af te spreken. Ik zeg: ik weet nog niet wanneer het wordt, want ik heb het een beetje druk deze week. Ik krijg vervolgens niets meer terug. Ik sms hem later weer (omdat ie dus al vaker raar deed) van "heb je het druk nu, of moet ik me weer zorgen gaan maken". Krijg ik terug: "rot op, ik heb de komende tijd helemaal geen tijd meer voor je."
Dat soort dingen. Zoiets had ik natuurlijk totaal moeten negeren, maar ik ging erop in, want het deed me gewoon pijn als ie dan ineens weer zo raar deed.
Huh? Vertel eens meer.... Mss iets in de zin van "het zal wel niet veel soeps zijn......"?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:06 schreef Pinguino81 het volgende:
Ik woon in Rotterdam maar dan nog.. alles komt uit lijkt het wel. Hoor dingen van andere mensen over haar waarvan ik niet eens wist dat ze haar konden! Erg vaag allemaal
Dat heb ik ook gedaan, excuses aanbieden terwijl je je eigenlijk niet fout voelt. Ik had mijn ex helemaal op het einde gebelt s'avonds. Had hem during the day ook al een aantal keer gebeld em gesmst of hij terug wilde bellen. Ik vond dat hij vreemd reargeerde, we hadden elkaar al 2 weken niet gezien en op mijn vraag: Je staat niet echt te springen om me weer te zien he? Smste hij terug: Nee, ik wil nu mijn tentamen halen. Ik snapte het van z'n tentamen maar kom op, hij was een hele tijd weggeweest.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:39 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Herkenbaar. Mijn ex kon ook om helemaal niks heel hard en koud reageren.
Voorbeeldje nog van voor we samenwoonden.
Hij was een paar dagen weg geweest, ik was blij dat hij weer terug was en wilde hem graag zien. Niet zo heel vreemd toch?
Hij had afgesproken met een paar mensen om de stad in te gaan.
Leek mij ook leuk dus ik vroeg: Gezellig, mag ik ook mee?![]()
Nee ik kon niet mee. Dus ik was een beetje teleurgesteld en zei dat ik het jammer vond dat ik niet mee mocht.
Nou... Ik gunde hem niks, ik wilde overal altijd bij zijn, ik gunde hem geen tijd met zn vrienden, ik was egoïstisch, ik dacht altijd alleen maar aan mezelf en ga zo nog maar even door.
Dat omdat ik blij was hem weer te kunnen zien en het ook wel leuk had gevonden om te gaan stappen.
Toch de schuld mij mezelf gaan zoeken. Want tja, soms moet je alleen weg kunnen met je vrienden (wat hij regelmatig deed, en ik ook). Misschien had ik een dagje moeten wachten met bellen... misschien had ik...
Ik snap niet wat ik fout deed maar bood toch mn excuus aan. Ik snap nog steeds niet wat ik fout deed trouwens.
Nou.....wat je fout doet is die indoctrinatie die hij toepaste op jou niet gaan deleten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:39 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Herkenbaar. Mijn ex kon ook om helemaal niks heel hard en koud reageren.
Voorbeeldje nog van voor we samenwoonden.
Hij was een paar dagen weg geweest, ik was blij dat hij weer terug was en wilde hem graag zien. Niet zo heel vreemd toch?
Hij had afgesproken met een paar mensen om de stad in te gaan.
Leek mij ook leuk dus ik vroeg: Gezellig, mag ik ook mee?![]()
Nee ik kon niet mee. Dus ik was een beetje teleurgesteld en zei dat ik het jammer vond dat ik niet mee mocht.
Nou... Ik gunde hem niks, ik wilde overal altijd bij zijn, ik gunde hem geen tijd met zn vrienden, ik was egoïstisch, ik dacht altijd alleen maar aan mezelf en ga zo nog maar even door.
Dat omdat ik blij was hem weer te kunnen zien en het ook wel leuk had gevonden om te gaan stappen.
Toch de schuld mij mezelf gaan zoeken. Want tja, soms moet je alleen weg kunnen met je vrienden (wat hij regelmatig deed, en ik ook). Misschien had ik een dagje moeten wachten met bellen... misschien had ik...
Ik snap niet wat ik fout deed maar bood toch mn excuus aan. Ik snap nog steeds niet wat ik fout deed trouwens.
nee dat ik meiden heb leren kennen die op de een of andere manier weer mensen kennen die zij ook kent. Dus dat die link er blijkbaar toch is. En dan hoorde ik dat ze met andere gasten bezig is bijvoorbeeld van iemand die haar niet eens kent.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:48 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Huh? Vertel eens meer.... Mss iets in de zin van "het zal wel niet veel soeps zijn......"?
Hmm die ex van jou klinkt als mij tijdens de relatie, alleen had ik niet genoeg ruggengraat om het uit te maken, en ging ik net zo lang door met dat gedrag totdat mijn ex het zelf uitmaakte....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:52 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan, excuses aanbieden terwijl je je eigenlijk niet fout voelt. Ik had mijn ex helemaal op het einde gebelt s'avonds. Had hem during the day ook al een aantal keer gebeld em gesmst of hij terug wilde bellen. Ik vond dat hij vreemd reargeerde, we hadden elkaar al 2 weken niet gezien en op mijn vraag: Je staat niet echt te springen om me weer te zien he? Smste hij terug: Nee, ik wil nu mijn tentamen halen. Ik snapte het van z'n tentamen maar kom op, hij was een hele tijd weggeweest.
Dus toen ik hem eindelijk aan de lijn kreeg, doordat ik een erg serieus smsje stuurde: We moeten praten, klonk hij al boos. Ik vroeg of hij het nog wel zag zitten om af te spreken. Waarop hij zei dat hij nooit had gezegd hij het niet wilde, het nogal irritant vond dat ik dit deed en weer verder moest leren. Ophang.
Ik vind het voorbeeld van mij iets begrijpelijk van ex zijn kant dan de jouwe.. (Hoe durfde jouw ex dat echt!) maar leuk was het niet.
Volgende dag gesmst dat ik ik dat niet had moeten doen en dat het me speet. Hij vond het mooi dat ik dat inzag.
Hm, tja. Mijn ex nam wel inititief bij alles in het begin. Maar dat veranderde op een gegeven moment. Hij had het veel drukker dan ik, we zagen elkaar niet zo vaak, ik moest elke keer maar wachten. Wachten tot hij een relatie wilde. Wachten tot hij kon afspreken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Hmm die ex van jou klinkt als mij tijdens de relatie, alleen had ik niet genoeg ruggengraat om het uit te maken, en ging ik net zo lang door met dat gedrag totdat mijn ex het zelf uitmaakte....
Zij bleef ook telkens haar excuses aanbieden, en dingen zeggen als : Ik zal veranderen, ik beloof het je, volgende keer doe ik het anders etc etc...
Wees blij dat je van je ex afbent, want wanneer je eenmaal in zo' n relatie verzeild bent waarin 1 van de partijen dergelijk gedrag gaat vertonen, dan zal dit niet meer stoppen...
Hoe was de ''verhouding'' in jullie relatie? Ik ben van mening dat er in bijne elke relatie wel iemand de ''baas'' is om het maar even streng te zeggen... Dit hoeft niet altijd heel duidelijk naar voren te komen, maar in 9 vd 10 keer is er toch 1 partij die het initiatief heeft genomen voor de relatie, en misschien is dat ook wel degene die zich het meest kwetsbaar opstelt, die het meest moet opofferen naar de ander toe...
Mijn ex gedroeg zich net als jij dus, telkens haar excuses aanbieden, terwijl het eigenlijk mijn schuld was.. En ik hield telkens mijn poot stijf, gaf nooit toe dat het ook wel eens aan mij kon liggen....
Met verloop van tijd ( en een jaar later nog altijd ) is dat echt enorm aan me gaan knagen, en nog altijd voel ik me heel, heel schuldig over dat gedrag...
Toch ben ik er zelf ook hard voor teruggepakt hoor, want dat meisje waarvan ik dacht dat ze echt gek op me was, die dat ook dagelijks in woorden uitdrukte, maakte het van de een op andere dag uit, en klaar was het...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |