abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:33:51 #61
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96467172
Jammer dat Fortuyn er niet meer is. Het was een intelligente man met een duidelijke visie _O_
Door de dood van Fortuyn zitten we nu met clown Wilders opgescheept :r
pi_96467183
zou mij echt aan mijn reet kunnen roesten eerlijk gezegd.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_96468840
Ik mis Theo voornamelijk.
pi_96469398
Het feit dat Wilders zijn plek in het politieke spectrum heeft kunnen innemen zegt meer over de aanhang van Fortuyn dan Fortuyn zelf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:22:08 #65
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_96469421
Maar ik vraag me af hoe die dader vrij gaat komen.

Op 6 mei 2014 loopt hij vrolijk naar buiten en kan hij opnieuw met zijn leven beginnen.

Ik denk niet dat we het dan in Nederland vergeten zijn. Moeten de belastingbetaler dan 24 uur beveiliging gaan betalen voor hem?

ps. Waarom wordt hij in de OP een linkse milieuactivist genoemd, is dat ooit ergens gezegd dat hij lid was van een linkse partij of zich met linkse praktijken bezighield?
pi_96470504
Ik zag vandaag dat filmpje van Geenstijl over de herdenking dit jaar. Ik hoorde die verslaggever vragen waar Herben en andere voormalige kopstukken waren. Doen die nog iets aan 'Pim-herdenking', of was de herdenking in dat filmpje de enige? Het verbaast me wel dat de meeste van die mensen na het uiteenvallen van de partij allemaal hun eigen club wilden beginnen, maar nu bijvoorbeeld niet meer zoveel met de PVV doen.

Nou denk ikzelf dat dat eerlijk gezegd voor beide kanten maar beter is ook, maar als verder niemand het aanjaagt, dan is het niet zo gek dat de dood van Fortuyn na negen jaar alweer een historische voetnoot is. Het Volk met hoofdletter V loopt er in ieder geval niet spontaan voor warm, helaas voor PHP. Waar zijn die LPF'ers van vroeger, en waarom doen zij niet wat meer?

Denk uiteindelijk dat de 'beweging' toch vooral om de persoon Fortuyn zelf draaide, en dat capabele politieke leiders verder nodig noch gewenst waren. In die zin was zijn dood dus wel een klap voor de achterban van de populistische politiek, die bijvoorbeeld door de PVV niet gemobiliseerd worden omdat de PVV leden teveel gedoe vindt.
pi_96470718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Het feit dat Wilders zijn plek in het politieke spectrum heeft kunnen innemen zegt meer over de aanhang van Fortuyn dan Fortuyn zelf.
Dit. Ik was aanvankelijk geen voorstander van Fortuyn maar heb zijn opkomst en ideeën uiteindelijk toch weten te waarderen. Het enige dat ik jammer vind is dat zijn opkomst ook heeft geleid tot een verhuftering van de samenleving. Waar de PVV nu het resultaat van is... Ik vraag me af of zonder Fortuyn de samenleving minder hufterig en verdeeld zou zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door nikk op 07-05-2011 13:23:11 ]
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2011 @ 13:25:58 #68
137949 Disana
pi_96470912
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit. Ik was aanvankelijk geen voorstander van Fortuyn maar heb zijn opkomst en ideeën uiteindelijk toch weten te waarderen. Het enige dat ik jammer vind is dat zijn opkomst ook heeft geleid tot een verhuftering van de samenleving. Waar de PVV nu het resultaat van is... Ik vraag me af of zonder Fortuyn de samenleving minder hufterig en verdeeld zou zijn.
Ik denk wel dat hij de deur heeft open gezet voor het ongegeneerd spuien van je mening zonder aan argumentatie te hoeven doen. Maar dat was alleen maar op een kiertje; pas met Wilders werd het gelegitimeerd maar wat in de ruimte te roepen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:11:05 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96471929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat was juist wel het geval. Hij deed het hartstikke leuk in de media maar in debatten stelde het niet veel voor. Weglopen bij een debat is toch het ultieme zwaktebod?

[..]

Ik niet, grappig als relnicht, waardeloos als politicus.
Ik moet vooral aan die zwakkeling van een Melkert denken dan. Als er eentje een kleuter was is hij het wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_96471983
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:22 schreef Ixnay het volgende:

Op 6 mei 2014 loopt hij vrolijk naar buiten en kan hij opnieuw met zijn leven beginnen.

Ik denk niet dat we het dan in Nederland vergeten zijn. Moeten de belastingbetaler dan 24 uur beveiliging gaan betalen voor hem?

ps. Waarom wordt hij in de OP een linkse milieuactivist genoemd, is dat ooit ergens gezegd dat hij lid was van een linkse partij of zich met linkse praktijken bezighield?
De politieke of ideologische stroming is op Fok! namelijk belangrijker dan het feit dat je gewoon niet goed tikt als je iemand neerschiet ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:50:05 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_96473068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:15 schreef phpmystyle het volgende:

Paars een mokerslag heeft toegebracht.
Tijdens Paars was jij tussen de 2 en de 10 jaar. :')

Homohuwelijk, euthenasie, liberale drugswetgeving, de leiderschap van Wim Kok, asielwetgeving, flinke daling staatsschuld, en geen CDA. _O_
Géén kloon van tvlxd!
pi_96473449
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Het verschil tussen Fortuyn en Wilders, op gradaties van populisme en intellectueel vermogen na, is dat Wilders een hufter is en Fortuyn dat niet was. Fortuyn wilde namelijk een stop op immigratie, maar de hier aanwezige moslims niet hufterig behandelen. Wilders wil dat wel.

De mensen die achter Fortuyn aanliepen wil die hufterigheid ook maar wat graag, maar dat kun je Fortuyn maar in beperkte mate verwijten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_96474051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:22 schreef Ixnay het volgende:

Ik hoop niet zo lang, ik denk dat velen deze moord niet vergeten zijn. Ik denk dat hij het beste kan onderduiken of emigreren, want ik denk dat zijn overlevingstijd eeerder in maanden dan in jaren uit te drukken is.

Het is ongehoord dat deze figuur zo'n grote invloed op onze democratie heeft gehad. De kans was nl. zeer groot dat Fortuyn de grootste zou worden en dus premier. Ik denk dat Nederland er dan beter aan toe zou zijn geweest.

Na de moord op Fortuyn was de opluchting van links tot rechts in de politiek bijna voelbaar en hoorbaar, alleen Balkenende deed normaal tegen Fortuyn, hetgeen hem ook in de toen volgende verkiezingen de nodige extra stemmen heeft opgeleverd (LPF mensen die niet op een dode wilden stemmen)

Ik denk ook, omdat Fortuyn met kop en schouders letterlijk en figuurlijk, qua intellect, passie en welbespraaktheid ver boven het middelmatge den Haag uitsteeg, men in politiek den Haag niet zo graag meer herinnerd wordt aan hem.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:35:19 #74
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_96474261
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik hoop niet zo lang, ik denk dat velen deze moord niet vergeten zijn. Ik denk dat hij het beste kan onderduiken of emigreren, want ik denk dat zijn overlevingstijd eeerder in maanden dan in jaren uit te drukken is.

Het is ongehoord dat deze figuur zo'n grote invloed op onze democratie heeft gehad. De kans was nl. zeer groot dat Fortuyn de grootste zou worden en dus premier. Ik denk dat Nederland er dan beter aan toe zou zijn geweest.

Na de moord op Fortuyn was de opluchting van links tot rechts in de politiek bijna voelbaar en hoorbaar, alleen Balkenende deed normaal tegen Fortuyn, hetgeen hem ook in de toen volgende verkiezingen de nodige extra stemmen heeft opgeleverd (LPF mensen die niet op een dode wilden stemmen)

Ik denk ook, omdat Fortuyn met kop en schouders letterlijk en figuurlijk, qua intellect, passie en welbespraaktheid ver boven het middelmatge den Haag uitsteeg, men in politiek den Haag niet zo graag meer herinnerd wordt aan hem.
Wat een zeldzaam grote hoeveelheid bullshit in 1 tekst. Alleen die laatste alinea al. 'Ach mens, ga koken." Ja, uitermate intellectueel en welbespraakt |:(
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_96474680
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een zeldzaam grote hoeveelheid bullshit in 1 tekst. Alleen die laatste alinea al. 'Ach mens, ga koken." Ja, uitermate intellectueel en welbespraakt |:(
O ja, was ik vergeten, hij had ook nog humor. Zeker vergeleken bij die zure Melkert ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_96475947
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het verschil tussen Fortuyn en Wilders, op gradaties van populisme en intellectueel vermogen na, is dat Wilders een hufter is en Fortuyn dat niet was. Fortuyn wilde namelijk een stop op immigratie, maar de hier aanwezige moslims niet hufterig behandelen. Wilders wil dat wel.

De mensen die achter Fortuyn aanliepen wil die hufterigheid ook maar wat graag, maar dat kun je Fortuyn maar in beperkte mate verwijten.
Precies de spijker op de kop.

Fortuyn zou niets opgehad hebben met Wilders en consorten, constant die vergelijking is nergens op gebaseerd en de LPF na Fortuyn was ook een drama met dat leger van pygmeeën op plateauzolen.

Fortyun wilde zaken aan de orde stellen en was juist voor een generaal pardon. Opzich was die gedachtegang helemaal niet zo vreemd, over de uitvoering en urgentie kan je juist discussiëren. Naast dat hij een enorme relnicht was bracht hij de gevestigde orde wel in beroering en stelde zaken aan de orde die daarvoor niet vrij uitgesproken werden. De reacties van mensen als Melkert, Van Dam, Rosenmöller en De Graaf waren dan ook ronduit bespottelijk en demagogisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2011 16:38:06 ]
pi_96477266
quote:

[..]

Zeker. Er zit een enorme discrepantie tussen het gedachtengoed en opstelling van Fortuyn en die van zijn achterban destijds. Het type volk dat reageert op de website van de Telegraaf aan de ene kant en Fortuyn aan de andere kant bij wijze van spreken.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:30:11 #78
177885 JoaC
Het is patat
pi_96479141
Een groot deel van het succes van Fortuyn zat in het gebrek van charisma bij de regerende partijen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_96481696
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:30 schreef JoaC het volgende:
Een groot deel van het succes van Fortuyn zat in het gebrek van charisma bij de regerende partijen.
Dat verklaart niet waarom het CDA met Balkenende (of all people) met afstand de grootste werd.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:06:01 #80
177885 JoaC
Het is patat
pi_96482258
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat verklaart niet waarom het CDA met Balkenende (of all people) met afstand de grootste werd.
Nieuw gezicht, nieuwe taal. Eenmaal in het centrum smolt zijn "nieuwigheid" als sneeuw voor de zon
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_96485508
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef JoaC het volgende:

[..]

Nieuw gezicht, nieuwe taal. Eenmaal in het centrum smolt zijn "nieuwigheid" als sneeuw voor de zon
Hij won drie keer op rij de verkiezingen. Dus dat viel ook wel mee. Ik denk dat het te simpel is om het succes van Fortuyn op het gebrek van charisma van anderen te gooien.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:37:55 #82
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_96485831
Wat een ontzettend nare man was dat. Zijn moord is te triest voor woorden, maar het feit dat hij nooit met die vreselijke partij van hem heeft kunnen regeren kan mij nu nog steeds opluchten.
Dit, dus.
  zondag 8 mei 2011 @ 00:04:11 #83
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_96491375
quote:

[..]

Mooi omschreven ^O^
Door de zittende partijen werd hij voor racist uitgemaakt, terwijl hij dit helemaal niet was.
Na zijn dood, hoorde je ineens sommige zittende partijen zeggen dat er een stop op immigratie moest komen. :r

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Na de moord op Fortuyn was de opluchting van links tot rechts in de politiek bijna voelbaar en hoorbaar,
alleen Balkenende deed normaal tegen Fortuyn, hetgeen hem ook in de toen volgende verkiezingen de nodige extra stemmen heeft opgeleverd (LPF mensen die niet op een dode wilden stemmen)

EENS ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

O ja, was ik vergeten, hij had ook nog humor. Zeker vergeleken bij die zure Melkert ;)
_O- ^O^ leuke humor is een mooie karaktereigenschap :9
Rayen 2½ jaar!
pi_96493306
Pim Fortuyn ... toen begon alle ellende ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 8 mei 2011 @ 01:03:44 #85
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96493743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies de spijker op de kop.

Fortuyn zou niets opgehad hebben met Wilders en consorten, constant die vergelijking is nergens op gebaseerd en de LPF na Fortuyn was ook een drama met dat leger van pygmeeën op plateauzolen.
Dat is moeilijk te zeggen, aangezien Wilders pas later zijn eigen partij begon en zo langzaam de 'rol' van Fortuyn overnam. Sterker nog, toen Fortuyn nog leefde, had Wilders zelfs kritiek op zijn aanpak. Vooral als het om buitenlanders ging. De vraag is dan ook of Wilders net zo anti-islam was geworden als Fortuyn nog leefde en had hij dan überhaupt wel de VVD verlaten.
signatuurloos
pi_96494225
quote:

[..]

Nee, dat kun je Fortuyn niet verwijten omdat zijn politieke carrière (zijn PvdA- en CPN-jaren niet meegerekend) veel te kort is. We zullen door de gruwelijke moord nooit weten hoe Fortuyn als parlementariër (of minister-president?) gehandeld zou hebben. We kunnen wel naar Fortuyns partijprogramma wijzen, maar vergeet niet dat Wilders in het begin (net na de splitsing met de VVD) ook relatief mild was.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 8 mei 2011 @ 01:30:29 #87
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96494548
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 01:17 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nee, dat kun je Fortuyn niet verwijten omdat zijn politieke carrière (zijn PvdA- en CPN-jaren niet meegerekend) veel te kort is. We zullen door de gruwelijke moord nooit weten hoe Fortuyn als parlementariër (of minister-president?) gehandeld zou hebben. We kunnen wel naar Fortuyns partijprogramma wijzen, maar vergeet niet dat Wilders in het begin (net na de splitsing met de VVD) ook relatief mild was.
Dat klopt. Toen Fortuyn nog leefde, was Wilders zelfs nog milder. De vraag alleen is of Wilders bewust Fortuyn's 'rol' heeft ingenomen om zelf populairder te worden of dat zijn ware aard naar boven is gekomen. Een combinatie van die twee is natuurlijk ook mogelijk.
signatuurloos
pi_96494753
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 01:30 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat klopt. Toen Fortuyn nog leefde, was Wilders zelfs nog milder. De vraag alleen is of Wilders bewust Fortuyn's 'rol' heeft ingenomen om zelf populairder te worden of dat zijn ware aard naar boven is gekomen. Een combinatie van die twee is natuurlijk ook mogelijk.
Ik denk dat hij steeds populistischer en extremer moet worden om een bepaald kiezersvolk achter zich te houden. Zijn persoonlijke aard zal wellicht stukken genuanceerder zijn.
pi_96494909
De Marokkaanse jongens die hij in de kont paalde missen hem denk ik wel.
pi_96494920
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Zaibatsu01 op 08-05-2011 01:47:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')