Dat is moeilijker dan je denkt, op zo'n moment ben je namelijk niet meer goed in staat om na te denken. Je verdrinkt als 't ware in die gedachtengang, hebt als 't ware oogkleppen op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:59 schreef Samzz het volgende:
Als iemand zelfmoord wil plegen, moet diegene dat doen.
Maar ga dan niet voor de trein springen, dat vind ik zo ongelooflijk triest en ontzettend naar voor de machinist en passagiers.
Waar moet het dan wel gedaan worden? Er is altijd iemand die diegene moet vinden... tenzij diegene spoorloos verdwijnt, maar dan zullen de familie en vrienden altijd met vragen zitten... is diegene dan wel echt dood? enz...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:59 schreef Samzz het volgende:
Maar ga dan niet voor de trein springen, dat vind ik zo ongelooflijk triest en ontzettend naar voor de machinist en passagiers.
Tja, wat moeten ze ander doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:01 schreef Phantomesse het volgende:
Ze roepen het ook altijd zo lekker droog om.
'Dames en heren uw attentie alstublieft. De trein van zestien uur veertig kan helaas niet rijden wegens een aanrijding met een persoon. Voor reizigers naar .... raden wij aan om om te reizen via ....'
Dat is natuurlijk een nonsence argument, bij elke zelfmoord zullen er mensen betrokken worden die daar niet om gevraagd hebbenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:59 schreef Samzz het volgende:
Ophangen in de schuur ofzo, of aan de trap. Ergens waar alleen mensen die close zijn je kunnen vinden en niet heel Nederland om moet reizen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:02 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Waar moet het dan wel gedaan worden? Er is altijd iemand die diegene moet vinden... tenzij diegene spoorloos verdwijnt, maar dan zullen de familie en vrienden altijd met vragen zitten... is diegene dan wel echt dood? enz...
Zodat jij er maar geen last van hebt, zeker?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:03 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ophangen in de schuur ofzo, of aan de trap. Ergens waar alleen mensen die close zijn je kunnen vinden en niet heel Nederland om moet reizen.
True. Maar je zadelt zo'n machinist wel met een levenslang trauma op. Schiet jezelf dan door de kop of hang je op, beperk het aantal mensen dat ermee te maken gaat krijgen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:02 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Waar moet het dan wel gedaan worden? Er is altijd iemand die diegene moet vinden... tenzij diegene spoorloos verdwijnt, maar dan zullen de familie en vrienden altijd met vragen zitten... is diegene dan wel echt dood? enz...
Bot gezegd, ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zodat jij er maar geen last van hebt, zeker?
Uhmzz wereld toch klein zei is een bekende collega van mij.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:49 schreef Kabolter het volgende:
Ik ken overigens wel een geval van zelfmoord die zeer egoïstisch was en waar je kippenvel van krijgt.
Mijn vriendin zat een paar maanden geleden in de trein en daar sprong iemand voor. Dat is al egoïstisch en de conductrice was helemaal van slag. Zij vertelde dit aan mijn vader die ook bij de NS zit. Een paar dagen gingen voorbij tot hij thuis kwam met het verhaal waarom die conductrice zo van slag was.
Ze was een gescheiden vrouw en had een kind van een paar jaar oud. Het ging niet zo soepel tussen de man en de vrouw. De man had aangegeven dat hij zo niet verder kon. Hij kon de situatie niet accepteren en dreigde met zelfmoord door zich voor de trein te gooien. Dat deed hij dus. Zeer waarschijnlijk weloverwogen op de trein waarop zij op dat moment aan het werk was.
Vraag mij nog steeds af hoe die meters moeten zijn geweest voor haar toen ze uit de trein stapte en zag dat hij het was.
DITquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:22 schreef fairytalessuck het volgende:
Je vindt het egoïstisch dat zo iemand mensen achter laat met vragen en alles.
Ik vind het op mijn beurt egoïstisch dat diegene zou moeten blijven leven omdat jij niet met verdriet achter wilt blijven.
Ja. Dat kan kut klinken hoor, maar als ik een belangrijke afspraak heb dan zit ik er niet op te wachten dat iemand zichzelf voor de trein gooit, lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:05 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zodat jij er maar geen last van hebt, zeker?
Overdosis dan ofzo? Of 1x spuiten en dan weer afkicken?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef whosvegas het volgende:
Ik heb wel eens gedacht, als ik het echt niet meer zie zitten en ik wil zelfmoord plegen. Dan ga ik heroine proberen, dat schijnt echt het aller lekkerste gevoel ter wereld te zijn
Gelukkig heb je het uiteindelijk niet gezienquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:10 schreef Phantomesse het volgende:
Ik heb trouwens als kind zijnde een treinkopper meegemaakt, alleen zag ik het zelf niet omdat mijn moeder me toen ze zijn aanstalten zag al meteen weggetrokken heeft en met mijn ogen bedekt me naar de voorkant van het station heeft getild.
Een kennis van mij is machinist en die loop nu nog bij de psych. Vijf jaar na dato.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:10 schreef Phantomesse het volgende:
Ik heb trouwens als kind zijnde een treinkopper meegemaakt, alleen zag ik het zelf niet omdat mijn moeder me toen ze zijn aanstalten zag al meteen weggetrokken heeft en met mijn ogen bedekt me naar de voorkant van het station heeft getild.
uh, zover heb ik het plan nou ook weer niet uitgedachtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Overdosis dan ofzo? Of 1x spuiten en dan weer afkicken?
Same here met een kennis van mijquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een kennis van mij is machinist en die loop nu nog bij de psych. Vijf jaar na dato.
Een goede voorbereiding is het halve werkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
uh, zover heb ik het plan nou ook weer niet uitgedacht
Of gebruik een aardappelschilmes! Die dingen zijn scherp!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef whosvegas het volgende:
Ik heb wel eens gedacht, als ik het echt niet meer zie zitten en ik wil zelfmoord plegen. Dan ga ik heroine proberen, dat schijnt echt het aller lekkerste gevoel ter wereld te zijn
Voor de trein springen is gemakkelijker, sneller en je hebt geen tijd om tot inkeer te komen... Misschien is dat een reden waarom er zoveel mensen voor de trein springen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Voor de trein springen vind ik nog wel de raarste. Je wéét dat je er heel veel mensen mee hebt; machinist krijgt sowieso een trauma en de passagiers komen te laat voor afspraken enzovoort. Daarbij lijkt het me ook nog eens super pijnlijk.
Neem een overdosis en je voelt er helemaal niks van én je hebt er simpelweg minder mensen mee (behalve vrienden, familie enzovoort).
Maar goed, op dat moment denk je natuurlijk niet helder meer na.. Ik vind het iig erg voor de persoon zelf dat ie zich zo kut/ongelukkig voelt om tot zo'n daad te komen.
Het is echt heel sneu idd. Je hebt toch iemand vermoord, ookal is het niet bewust.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:20 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Same here met een kennis van mijDie kreeg een tiener onder de trein...
Voor een overdosis moet je de middelen hebben. Voor een trein springen is in een opwelling zo gedaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:22 schreef iwannabehigh het volgende:
Voor de trein springen vind ik nog wel de raarste. Je wéét dat je er heel veel mensen mee hebt; machinist krijgt sowieso een trauma en de passagiers komen te laat voor afspraken enzovoort. Daarbij lijkt het me ook nog eens super pijnlijk.
Neem een overdosis en je voelt er helemaal niks van én je hebt er simpelweg minder mensen mee (behalve vrienden, familie enzovoort).
Maar goed, op dat moment denk je natuurlijk niet helder meer na.. Ik vind het iig erg voor de persoon zelf dat ie zich zo kut/ongelukkig voelt om tot zo'n daad te komen.
Dat heb je met een overdosis ook niet. Al is dat wel minder impulsief.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:24 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Voor de trein springen is gemakkelijker, sneller en je hebt geen tijd om tot inkeer te komen... Misschien is dat een reden waarom er zoveel mensen voor de trein springen?
Maar je moet het spul inderdaad wel in huis halen. Een trein nietquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat heb je met een overdosis ook niet. Al is dat wel minder impulsief.
Die denken op zo'n moment enkel: ik wil dood. Niet dat ze die machinist en andere mensen ermee benadelen. Ik kan me althans niet indenken dat je bewust die mensen een trauma bezorgd en dat het je niks kan schelen zoiets.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is echt heel sneu idd. Je hebt toch iemand vermoord, ookal is het niet bewust.
Daarom snap ik treinspringers ook niet en heb ik best een hekel aan dat type mensen.
Wat dacht je van de mensen die het spoor op moeten ruimen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is echt heel sneu idd. Je hebt toch iemand vermoord, ookal is het niet bewust.
Daarom snap ik treinspringers ook niet en heb ik best een hekel aan dat type mensen.
Ja, die wou ik er ook bij zetten net maar wist niet zeker of dat wel geheel pijnloos gaat indien overdose. Misschien is 1 shot heerlijk maar beland je bij 2 shots ergens met je gevoel in de hel ofzo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:12 schreef whosvegas het volgende:
Tja, risico van het vak he.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een kennis van mij is machinist en die loop nu nog bij de psych. Vijf jaar na dato.
Lekker makkelijk gezegd, als je zo gaat redeneren kun je net zo goed de rest van je leven binnen blijven.quote:
Ja, is ook zo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:27 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Wat dacht je van de mensen die het spoor op moeten ruimen?
Ik zou het niet weten. Ik blijf bij mijn standpunt, hang jezelf maar op, of zo. Heeft mijn beste vriend ook gedaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die denken op zo'n moment enkel: ik wil dood. Niet dat ze die machinist en andere mensen ermee benadelen. Ik kan me althans niet indenken dat je bewust die mensen een trauma bezorgd en dat het je niks kan schelen zoiets.
Hahaha, eigenlijk wel ja.quote:
quote:
Omdat?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:30 schreef Samzz het volgende:
[..]Ga dan ook maar geen auto rijden of deelnemen aan de maatschappij
Zelfmoord plegen is niet eenvoudig. Het wordt je ook niet gemakkelijk gemaakt. Er zijn grote risico's dat het mislukt. Om de treinspringers iets te verwijten, gaat mij te ver. Het zijn mogelijk mensen waar niemand ooit veel rekening mee heeft gehouden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mss kost dat te veel voorbereiding...het lijkt me wel langzamer ook.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik blijf bij mijn standpunt, hang jezelf maar op, of zo. Heeft mijn beste vriend ook gedaan.
Jouw redenering klopt voor geen kant. Als je machinist bent, krijg je nu eenmaal te maken met treinkoppers. Zoiets kún je niet voorkomen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:33 schreef Phantomesse het volgende:
Gebruik geen tampons, want dan kun je doodgaan (feit, als je te lang inhoudt).
Knijp geen puistjes uit want als dat in je bloed komt, kun je doodgaan (feit).
Werk niet in gebouwen met verdiepingen, want dan kun je doodgaan.
Kom niet in de buurt van de zee, want dan kun je doodgaan.
Sterf, als je zo denkt
'Risico van het vak..' my ass. Alles heeft risico.
Ja, daar heb ik dus ook altijd een dubbel gevoel bij...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:01 schreef Phantomesse het volgende:
Ze roepen het ook altijd zo lekker droog om.
'Dames en heren uw attentie alstublieft. De trein van zestien uur veertig kan helaas niet rijden wegens een aanrijding met een persoon. Voor reizigers naar .... raden wij aan om om te reizen via ....'
Vind ik ook niet echt de meest fijne manier (niet dat er een fijne manier is)... Dan moet je je eigen kind/vriend/broer van het touw halen... Okee, je geeft minder mensen overlast, maar voor de nabestaanden lijkt het me wel veel erger... Die hebben dat beeld voor de rest van hun leven voor zich.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik blijf bij mijn standpunt, hang jezelf maar op, of zo. Heeft mijn beste vriend ook gedaan.
Maar zo voelt dat wel voor de machinist! Tenminste, de machinist die ik ken heeft nog steeds nachtmerries en noemt zichzelf moordenaar.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:33 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Zelfmoord plegen is niet eenvoudig. Het wordt je ook niet gemakkelijk gemaakt. Er zijn grote risico's dat het mislukt. Om de treinspringers iets te verwijten, gaat mij te ver. Het zijn mogelijk mensen waar niemand ooit veel rekening mee heeft gehouden.
De treinmachinist heeft natuurlijk niemand vermoord. Hij is alleen getuige van iets waar velen niet mee geconfronteerd willen worden.
De kans is wel een heel stuk groter dat je als machinist een treinkopper meemaakt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:33 schreef Phantomesse het volgende:
Gebruik geen tampons, want dan kun je doodgaan (feit, als je te lang inhoudt).
Knijp geen puistjes uit want als dat in je bloed komt, kun je doodgaan (feit).
Werk niet in gebouwen met verdiepingen, want dan kun je doodgaan.
Kom niet in de buurt van de zee, want dan kun je doodgaan.
Sterf, als je zo denkt
'Risico van het vak..' my ass. Alles heeft risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |