abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:43:08 #126
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96443734
Ik vind het egoïstisch om zelfmoord te plegen, want je laat mensen achter die zich altijd af zullen vragen waarom zij niks gezien hebben en waarom zij het niet hebben kunnen voorkomen. Degene die zelfmoord pleegt verwoest met z'n actie ook levens van nabestaanden. Moedig vind ik zelfmoord niet. Proberen er bovenop te komen wel.

Maar... de mensen die zelfmoord plegen zijn volgens mij vaak al zo ver heen dat ze geen uitweg meer zien en niet geloven dat het ooit nog goed komt... verminderd toerekeningsvatbaar als het ware. Als je 't gevoel niet kent kun je je er ook onmogelijk een voorstelling van maken hoe iemand zo kan denken en geen andere uitweg meer kan zien...

Toch blijf ik het egoïstisch vinden van zo'n persoon :X Dubbel gevoel dus, want aan de ene kant treft ie anderen en aan de andere kant heeft zo'n persoon het absoluut niet gemakkelijk en kan ie waarschijnlijk niet rationeel meer denken.

Gecondoleerd voor de nabestaanden van 826481629dhtp... is dit onlangs gebeurd? ;(
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:44:24 #127
52513 whosvegas
The Trickster
pi_96443776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:43 schreef gehotseflotst het volgende:
Ik vind het egoïstisch om zelfmoord te plegen, want je laat mensen achter die zich altijd af zullen vragen waarom zij niks gezien hebben en waarom zij het niet hebben kunnen voorkomen. Degene die zelfmoord pleegt verwoest met z'n actie ook levens van nabestaanden. Moedig vind ik zelfmoord niet. Proberen er bovenop te komen wel.

Maar... de mensen die zelfmoord plegen zijn volgens mij vaak al zo ver heen dat ze geen uitweg meer zien en niet geloven dat het ooit nog goed komt... verminderd toerekeningsvatbaar als het ware. Als je 't gevoel niet kent kun je je er ook onmogelijk een voorstelling van maken hoe iemand zo kan denken en geen andere uitweg meer kan zien...

Toch blijf ik het egoïstisch vinden van zo'n persoon :X Dubbel gevoel dus, want aan de ene kant treft ie anderen en aan de andere kant heeft zo'n persoon het absoluut niet gemakkelijk.

Gecondoleerd voor de nabestaanden van 826481629dhtp... is dit onlangs gebeurd? ;(
Ja, het topic is vandaag of gisteren geopend
Are you nuts??
pi_96443781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:43 schreef gehotseflotst het volgende:

Toch blijf ik het egoïstisch vinden van zo'n persoon :X Dubbel gevoel dus, want aan de ene kant treft ie anderen en aan de andere kant heeft zo'n persoon het absoluut niet gemakkelijk.

Zo'n iemand is niet meer in staat zich te bedenken dat er nog een andere uitweg is. Dat er mensen zijn die het er moeilijk mee gaan krijgen vaak. Dus van die mensen is het niet egocentrisch bedoelt.
dus
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:44:50 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96443794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dan vind je dingen als bungeejumpen en skydiven dus ook niet moedig?

Wat is moedig dan?
als je zoiets doet om je angst te overwinnen misschien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96443796
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Echt, iemand die denkt dat zelfmoord egoïstisch is, is verdomme zelf egoïstisch.

Als je 20 jaar achter elkaar depressief bent geweest maar nog niet kunt begrijpen hoe iemand anders dan toch zelfmoord kan plegen...dan begrijp je het inderdaad dus niet.

Ik weet hier zelf helaas veel van af. Ik heb letterlijk 't grootste gedeelte van m'n leven zelf met die gedachtes rondgelopen en heb meerdere malen flink medicatie moeten slikken om 't te onderdrukken, ook al was opname helaas ook al een keer noodzakelijk voor mij.

Nu slik ik medicatie die gelukkig echt goed helpt tegen depressie. Het is zelf zo raar voor mij, dat ik gewoon niet weet wat ik met mezelf aan moet nu ik niet meer depressief ben.

En ja, impulsiviteit herken ik ook in mezelf (en nou AUB niet gaan zeggen "Ik doe soms ook wel eens iets impulsiefs" oid.
Ik ben dan echt niet dom, maar ik heb echt wel ontzettend stomme dingen gedaan.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe 8108139dpths zich gevoeld moest hebben omdat ik zelf, op dat laatste stapje na, precies hetzelfde meegemaakt heb, inclusief de trein ja.

Sorrie als ik zo grof klink, maar ik kan gewoon weinig respect opbrengen voor diegenen die denken wat betreft dit onderwerp wel de waarheid in pacht te hebben.

Nogmaals gecondoleerd.
Wowowow easy boy, ik begrijp het inmiddels al, cool down :{ Op die manier had ik het nog nooit bekeken, ik heb het zelf alleen meegemaakt op de wél egoistische manier, want die is er zeker. Heb er alleen geen rekening mee gehouden dat er ook mensen zijn die het gewoon aangeboren hebben, die gedachtes. Nu inmiddels wel, dus ik begin het te begrijpen.

Tevens vind ik het heel naar voor je dat je altijd maar met die dingen te kampen hebt, en dat meen ik.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 18:45:10 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_96443805
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:28 schreef Phantomesse het volgende:
Vraag me nu nog steeds af waarom 810872dhth het gedaan heeft. Psychisch niet in orde ook?
Dat gaat ons toch niet aan? Wat kunnen we met die wetenschap? Dat is puur nieuwsgierigheid achteraf.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:47:29 #132
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96443887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:44 schreef Evie het volgende:

[..]

Zo'n iemand is niet meer in staat zich te bedenken dat er nog een andere uitweg is. Dat er mensen zijn die het er moeilijk mee gaan krijgen vaak. Dus van die mensen is het niet egocentrisch bedoelt.
Nee, ze bedoelen het niet egocentrisch, want ze zien gewoon geen uitweg meer, alleen maar het dagelijkse kutgevoel... maar voor de nabestaanden is dat het wel ;(
pi_96443899
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:42 schreef Shispeed het volgende:
ik denk dat mensen op het punt staan zelfmoord te plegen sowieso al zo diep gezonken dat ze nauwelijks meer rationeel kunnen denken...
Klopt, dat kun je dan ook niet. Tis net alsof je oogkleppen op hebt in zo'n situatie
pi_96443911
Ik vind het in de basis ook laf en egoïstisch. Maar ik vind het minstens zo erg dat de maatschappij niet voorziet in een oplossing.

Ik begrijp het dat mensen problemen hebben en hier niet meer uitkomen. Dat is een proces waar ik geen weet van heb (geen ervaring en geen kennis) en ik vind dat ik daar dus geen oordeel over kan hebben.

Het is schandalig dat de maatschappij geen 'laatste oplossing' biedt. Denk hierbij aan een afscheid met familie en vrienden op een waardige manier. Mensen die voor de trein springen mogen wat mij betreft in de hel branden. Het feit dat je anderen opzadelt met jouw probleem, dat vind ik verwerpelijk. Echter, wij maken het daar wel zelf naar als maatschappij. Er is weinig andere oplossing. De trein is en blijft de snelste methode waarbij succes eigenlijk 100% is. Ophanging, vergassing, verdrinking, etc. etc. is een stuk schoner, maar ondanks dat er mensen zijn die dood willen blijken ze niet de wilskracht te hebben om zichzelf te verzuipen over het algemeen. Dat is laf.

Ofwel, ik weet het niet precies. Wat ik wel weet is dat ik het afschuwelijk vind voor de familieleden en nabestaanden.
pi_96443919
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat gaat ons toch niet aan? Wat kunnen we met die wetenschap? Dat is puur nieuwsgierigheid achteraf.
Het is voor mij ook puur nieuwschierigheid, plus dat ik dat soort dingen gewoon heel interessant vind. Stoornissen interesseren mij, ik wil die dingen leren begrijpen. Echter zie ik mezelf later niet in een stoel zitten om anderen te helpen, zou ik graag willen maar ik zou de problemen van anderen dan meenemen naar huis na mijn werk en dat is niet de bedoeling.
pi_96443962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:44 schreef Phantomesse het volgende:

[..]Tevens vind ik het heel naar voor je dat je altijd maar met die dingen te kampen hebt, en dat meen ik.
Bedankt, vind ik leuk om te lezen ;)

Even voor de duidelijkheid, het gaat nu al sinds een paar maanden eigenlijk wel weer lekker met mij ;) (al is 't natuurlijk wel relatief :P)

Ik ben gelukkig wel iemand die van nature ook optimistisch ingesteld is, en een echte doorbijter ;)

Edit:Wat ik van Da_Duck vind, heb ik geloof ik wel duidelijk genoeg gemaakt, ga ik geen extra post voor maken, is 't me niet waard.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:50:54 #137
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96443994
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:48 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Het is voor mij ook puur nieuwschierigheid, plus dat ik dat soort dingen gewoon heel interessant vind. Stoornissen interesseren mij, ik wil die dingen leren begrijpen. Echter zie ik mezelf later niet in een stoel zitten om anderen te helpen, zou ik graag willen maar ik zou de problemen van anderen dan meenemen naar huis na mijn werk en dat is niet de bedoeling.
Denk niet dat je het ooit zal begrijpen, want je voelt niet wat zij voelen... Net zoals het me onmogelijk lijkt te begrijpen wat iemand met stemmen in z'n hoofd denkt, voelt en meemaakt... Maar interessant is het wel :Y
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 18:51:15 #138
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_96444005
Het is hoe dan ook een zware beslissing om het wel/niet te doen.
pi_96444006
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, het gaat nu al sinds een paar maanden eigenlijk wel weer lekker met mij ;) (al is 't natuurlijk wel relatief :P)

Ik ben gelukkig wel iemand die van nature ook optimistisch ingesteld is, en een echte doorbijter ;)
Blij om dat te lezen. Optimisme en doorzettingsvermogen is belangrijk in het leven en vind het tof dat het goed met je gaat de laatste tijd, houden zo ;)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:51:20 #140
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96444007
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mooi, volhouden zo *O*
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:52:40 #141
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96444045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het is hoe dan ook een zware beslissing om het wel/niet te doen.
Of niet... Het kan ook een 'spur of the moment' zijn (bij gebrek aan een goede Nederlandse uitdrukking die ik me zo snel kan bedenken ;) )...
pi_96444074
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:50 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Denk niet dat je het ooit zal begrijpen, want je voelt niet wat zij voelen... Net zoals het me onmogelijk lijkt te begrijpen wat iemand met stemmen in z'n hoofd denkt, voelt en meemaakt... Maar interessant is het wel :Y
Ik praat vaak met een jongen die dat heeft, het begint alleen wel steeds erger te worden de laatste tijd maar hij wil dan ook niet stoppen met blowen. Het is jammer dat andere mensen zoveel lol om hem hebben, dat trekt hij zich best wel aan. Tegen mij kan hij er gewoon normaal over praten en dat doet hij ook, ik oordeel hem totaal niet maar vind het wel ontzettend interessant om te horen wat er allemaal in zijn koppie omgaat.

Echter trigger ik het niet, ik begin gewoon normaal een gesprek met over dagelijkse dingen en als hij er zelf over wil praten dan doet hij dat en luister ik, ik begin niet zo van 'Heeeeey en hoe gaat het met je schizofrenie vandaag? :) '
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:54:20 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96444086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:52 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Of niet... Het kan ook een 'spur of the moment' zijn (bij gebrek aan een goede Nederlandse uitdrukking die ik me zo snel kan bedenken ;) )...
Impulsief
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96444092
Bedankt haha! :D

Maar even voor de duidelijkheid (ik verval in herhaling? :P), ook al kan iemand nog zo optimistisch ingesteld zijn en een rasechte doorbijter zijn, 't engste van dit alles is dat zelfs dat soms niet genoeg is.
Het is dan simpelweg niet sterk genoeg...of...de negatieve gevoelens zijn zo overdonderend sterk en slopend, dat je het gewoon niet kan winnen.
Je bent dan gewoon compleet kansloos en de beste wil van de wereld is gewoon niet sterk genoeg.

Dat is moeilijk te begrijpen voor veel mensen, en dat 'snap' ik zelf ook wel...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:55:04 #145
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96444107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:54 schreef Re het volgende:

[..]

Impulsief
Verrek :o Dat is 'm! :')
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 18:55:13 #146
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_96444113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:52 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook. Daar kan ik echter moeilijk over oordelen. Het is voornamelijk verborgen en onuitgesproken leed dat daar aan voorafgaat.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:57:02 #147
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96444169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook. Daar kan ik echter moeilijk over oordelen. Het is voornamelijk verborgen en onuitgesproken leed dat daar aan voorafgaat.
Het kan ook dat iemand dan nog niet over zelfmoord heeft nagedacht, maar dat er dan nog iets gebeurt en diegene bij het naar huis gaan bijvoorbeeld een spoor moet oversteken en dan besluit dat het zo genoeg is geweest... denk ik :o
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:57:44 #148
52513 whosvegas
The Trickster
pi_96444203
Kan me voorstellen dat zoiets voor de omgeving nogal onverwacht komt.
Als ik me klote voel, laat ik dat ook niet aan mijn omgeving zien. Dan zet ik gewoon een masker op.
Are you nuts??
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:59:16 #149
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_96444261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:40 schreef Re het volgende:

[..]

dan kies je er toch nog steeds zelf voor

verder denk ik niet dat het iets "moedigs" is, wel misschien iets van respect voor je eigen lichaam
zijn laatste woorden waren naar mij toe ''ik heb niet het recht jou geluk te ontnemen'' en toen heeft hij gedaan wat hij gedaan heeft. en ik snap wel waar hij toen op doelde maar het geeft mij echt een gevoel alsof hij het voor mij deed iets wat mij veel pijn doet.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:59:44 #150
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96444280
Als iemand zelfmoord wil plegen, moet diegene dat doen.

Maar ga dan niet voor de trein springen, dat vind ik zo ongelooflijk triest en ontzettend naar voor de machinist en passagiers.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')