abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96441648
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is ook jouw erfgoed jouw voorgeschiedenis om west-afrikaan te zijn en je cultuur om met een speer te ontdekken dat andere zoogdieren toch best wel lekker smaken. Maar daar zie ik je geen lans voor breken. Waar stopt dit nationalisme vanuit het verleden?
De geschiedenis van mijn familie, mijn bloedlijn, is maar bekend tot de 4e eeuw na Chr. Wat daarvoor is gebeurd is onbekend.
En zelfs toen al leefde mijn familie in de regio van Jugoslavija, dus ik ben, voor zover bekend is, altijd al Yugoslav geweest.

Als opeens bekend zou worden dat mijn familie in 2000 v. Chr. in Siberië zat, dan zou ik mezelf ook een trotse Siberiër voelen.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_96441670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:27 schreef Supersoep het volgende:
Op 5 mei eren we de militairen die ons land van de Duitsers hebben verlost. Wat mooi, wat prachtig. Zoiets moet voor altijd in stand worden gehouden. In een land met een houding van ''doe maar normaal'' en ''ja we we steunen onze jongens hoor!!!!!!!'' maar dan toch jaar na jaar het defensiebudget wegbezuinigen, is dit één van de weinige mogelijkheden om onze militairen even in het zonnetje te zetten. Vooral de veteranen natuurlijk.

Maar ik zie nu eigenlijk dat het daar niet eens meer om draait.

Al een week lang moet ik te horen krijgen hoe er overal in het land ''spectaculaire festivals'' worden georganiseerd, en niemand minder dan de Party Squad en Waylon zullen de tent op z'n kop gooien. Ze worden rondgevlogen in helicopters, massa's mensen komen erop af en kosten noch moeite worden gespaard. Wat een grootsheid. Vuurwerk, grote openluchtconcerten en vliegende chimpansees vliegen je om de oren. Bier vloeit rijkelijk, honderdduizenden mensen vinden weer een excuus om te feesten, flirten en los te gaan. Wat een plezier.

En daar heb je dan de veteranen van de bloedigste oorlog ooit, die in een kleinschalig lullig defilé met in totaal twee jeeps worden rondgereden op een nauwe weg waar de hondenpoep nog ligt, terwijl een handjevol gezinnen ze toejuicht.

Leuk.

Frankrijk doet het beter.

[ afbeelding ]
helemaal mee eens, nederlanders zijn zeer onrespectvol
meesten denken dat ze keihard verzet hebben geboden tegen de duitsers, in werkelijkheid was nederland het makkelijkste land voor de duitsers: de nederlanders hielpen de duitsers in hun jacht op joden, nederlanders gingen massaal bij de nsb/ss, nederlandse sletjes die zich elke nacht door 50 duitsers lieten kapot neuken, er was amper verzet (nog geen één % van de bevolking, en daarnaast slachtten de duitsers de Nederlanders af wanneer ze er zin in hadden

in nederland zijn zelfs meer joden omgekomen dan het aantal van frankrijk, belgie, luxemburg, denemarken en finland bij elkaar! omdat henk en piet zo nodig die 5 gulden wouden en daarvoor een joodse familie de dood injoegen

te triest voor woorden, wel respect voor het handjevol échte veteranen, maar verder valt er weinig te vieren, we moeten vooral de canadezen, britten, amerikanen en vooral de duizenden polen dankbaar zijn die vielen om NL te bevrijden en tegenwoordig loopt iedereen de Polen voor alles en nog wat uit te maken. triest, laf.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:39:33 #103
343797 Baksteen_Bult
Bats! steen op je harses
pi_96441679
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:38 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

De geschiedenis van mijn familie, mijn bloedlijn, is maar bekend tot de 4e eeuw na Chr. Wat daarvoor is gebeurd is onbekend.
En zelfs toen al leefde mijn familie in de regio van Jugoslavija, dus ik ben, voor zover bekend is, altijd al Yugoslav geweest.
Mijn famillie woont al sinds de 16de eeuw in zeeland :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:41:11 #104
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_96441748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:39 schreef Baksteen_Bult het volgende:

[..]

Mijn famillie woont al sinds de 16de eeuw in zeeland :)
Dan is het jouw keuze jezelf een trotse Zeelander te noemen.
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:41:55 #105
343797 Baksteen_Bult
Bats! steen op je harses
pi_96441773
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:41 schreef ecktebaas het volgende:

[..]

Dan is het jouw keuze jezelf een trotse Zeelander te noemen.
Maar ik woon al mijn hele leven in "ZOETURRRRMEERRR". dus ik voel me niet echt een zeeuw.
Ik heb er helemaal niks mee. :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:42:20 #106
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_96441788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:41 schreef Baksteen_Bult het volgende:

[..]

Maar ik woon al mijn hele leven in "ZOETURRRRMEERRR". dus ik voel me niet echt een zeeuw.
Zoetermeer. :')
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:42:43 #107
343797 Baksteen_Bult
Bats! steen op je harses
pi_96441797
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:42 schreef ecktebaas het volgende:

[..]

Haten op Zoetermeer. :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:43:59 #108
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_96441841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:34 schreef Supersoep het volgende:

En laat onze veteranen zich vermaken met een paar versleten jeeps. Goed bezig.
Die handvol veteranen die wij nog over hebben weten donders goed waar het om draait, en denken er het hunne van. De rest van de ''veteranen'' die met een zak geld in de woestijn feest aan het vieren zijn boeit het echt niet, ze hebben immers weer een vrije dag en een extra zakcentje :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:44:29 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96441858
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:38 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Als opeens bekend zou worden dat mijn familie in 2000 v. Chr. in Siberië zat, dan zou ik mezelf ook een trotse Siberiër voelen.
Bij deze. Je bent een west-afrikaan. Ga maar wat rituele jachtsperen verzamelen en oefen maar wat boze "oef oef oef" kreten. Hang een schilderij op van een grote stamneger in je slaapkamer.

Lekker arbitrair ben je toch ook, he. :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:46:48 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96441927
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:35 schreef ecktebaas het volgende:

[..]

Ik weet dat het fijn is om in West-Europa te wonen, maar moet ik mezelf West-Europeaan voelen daarvoor?
Je beseft je niet zo goed dat ik tot niks dwing. Ik hou je alleen maar een spiegel voor.

Dat wij-wij-wij gebeuren vind ik toch wel een beetje oud worden. Marokkanen (of zo noemen ze zichzelf tenminste) in Nederland gedragen zich net zo...

Wholla joah joah wij teg' jull'

Op hetzelfde moment worden die gasten op vakantie naar het "thuisland" keihard door hun zogenaamde landgenoten uitgekotst omdat ze zich als verwende onopgevoede sekreten gedragen en spreken ze geen van beide talen vloeiend.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_96442079
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je beseft je niet zo goed dat ik tot niks dwing. Ik hou je alleen maar een spiegel voor.

Dat wij-wij-wij gebeuren vind ik toch wel een beetje oud worden. Marokkanen (of zo noemen ze zichzelf tenminste) in Nederland gedragen zich net zo...

Wholla joah joah wij teg' jull'

Op hetzelfde moment worden die gasten op vakantie naar het "thuisland" keihard door hun zogenaamde landgenoten uitgekotst omdat ze zich als verwende onopgevoede sekreten gedragen en spreken ze geen van beide talen vloeiend.
Wij gedragen zich niet net zoals hun, omdat wij wel normaal omgaan met andere mensen.

Als je mij op eerste opzicht zou zien, je zou nooit zeggen dat ik een allochtoon zou zijn. Puur omdat ik de cultuur hier respecteer en me eraan aanpas.

Dit betekent niet dat ik mijn eigen culturele identiteit de vuilnisbak in doe, ik voel me nog wel verbonden met mijn ex- landgenoten. Maar om dan meteen te zeggen dat wij een front gaan vormen tegen alle andere bevolkingsgroepen is totaal niet zo. Dat is alleen weggelegd voor de Marokboys.
pi_96442140
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bij deze. Je bent een west-afrikaan. Ga maar wat rituele jachtsperen verzamelen en oefen maar wat boze "oef oef oef" kreten. Hang een schilderij op van een grote stamneger in je slaapkamer.

Lekker arbitrair ben je toch ook, he. :')
Niet bevestigd, niet alle mensen op aarde komen van dezelfde plek.
pi_96442404
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:54 schreef ecktebaas het volgende:

Dat wel, waarom ze verloren hebben is omdat enorm veel landen tegelijk aanvielen.
Uhh? Welke landen hebben hun aangevallen precies?

Behalve Polen dan volgens de duitsers zelf :')
pi_96442670
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Engeland en Frankrijk hebben technisch gezien Duitsland aangevallen, nadat Polen Duitsland aanviel.
pi_96442698
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

jij hebt kelly's heroes blijkbaar ook 1000x gezien, geweldige film :)
binnenkort weer eens kijken tijdens mijn oorlogsfilm film marathon :p
pi_96443410
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:42 schreef ecktebaas het volgende:

[..]

Sweet Lake City :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_96467323
Het citaat: 6 mei
Geplaatst door Bert Brussen om 14:39 Het citaat Reacties toevoegen
mei 062011

" We hebben hier in Nederland zoveel vrijheden, maar we nemen alles voor lief en doen waar we zelf zin in hebben. We schelden en roepen van alles op internet. Er moeten meer grenzen en meer bewustzijn komen. "

Ene Waylon (bekend geworden door Hollands Got Talent ofzoiets), in de Volkskrant. Grappig, over vrijheid praten en dan over grenzen beginnen.

http://www.bbrussen.nl/2011/05/06/het-citaat-6-mei/#comments

Eens met BB.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:15:05 #119
344094 Gary_Motherfucking_Oak
Gora Euskal Herria!
pi_96469271
quote:
Nee, maar wel een van de gruwelijkste. Ik bedoel massagraven, vergassing, verhanging?
http://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_wars zullen vast wel nog een paar zijn die dat hadden.
Hazte con todos!
pi_96471654
http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/05/vrijheid/

Dat dit filmpje nog niet is gepost door de TS. Schande. :)

Filmpje is overigens van Lucky Tv (DWDD).
Kan hem zo 123 niet op Youtube vinden.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:11:27 #121
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_96471940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:31 schreef FredvZ het volgende:
TS vergeet voor het gemak even dat de Fransen iets totaal anders vieren?
Toch ook de bevrijding? :? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')