De geschiedenis van mijn familie, mijn bloedlijn, is maar bekend tot de 4e eeuw na Chr. Wat daarvoor is gebeurd is onbekend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is ook jouw erfgoed jouw voorgeschiedenis om west-afrikaan te zijn en je cultuur om met een speer te ontdekken dat andere zoogdieren toch best wel lekker smaken. Maar daar zie ik je geen lans voor breken. Waar stopt dit nationalisme vanuit het verleden?
helemaal mee eens, nederlanders zijn zeer onrespectvolquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:27 schreef Supersoep het volgende:
Op 5 mei eren we de militairen die ons land van de Duitsers hebben verlost. Wat mooi, wat prachtig. Zoiets moet voor altijd in stand worden gehouden. In een land met een houding van ''doe maar normaal'' en ''ja we we steunen onze jongens hoor!!!!!!!'' maar dan toch jaar na jaar het defensiebudget wegbezuinigen, is dit één van de weinige mogelijkheden om onze militairen even in het zonnetje te zetten. Vooral de veteranen natuurlijk.
Maar ik zie nu eigenlijk dat het daar niet eens meer om draait.
Al een week lang moet ik te horen krijgen hoe er overal in het land ''spectaculaire festivals'' worden georganiseerd, en niemand minder dan de Party Squad en Waylon zullen de tent op z'n kop gooien. Ze worden rondgevlogen in helicopters, massa's mensen komen erop af en kosten noch moeite worden gespaard. Wat een grootsheid. Vuurwerk, grote openluchtconcerten en vliegende chimpansees vliegen je om de oren. Bier vloeit rijkelijk, honderdduizenden mensen vinden weer een excuus om te feesten, flirten en los te gaan. Wat een plezier.
En daar heb je dan de veteranen van de bloedigste oorlog ooit, die in een kleinschalig lullig defilé met in totaal twee jeeps worden rondgereden op een nauwe weg waar de hondenpoep nog ligt, terwijl een handjevol gezinnen ze toejuicht.
Leuk.
Frankrijk doet het beter.
[ afbeelding ]
Mijn famillie woont al sinds de 16de eeuw in zeelandquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:38 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
De geschiedenis van mijn familie, mijn bloedlijn, is maar bekend tot de 4e eeuw na Chr. Wat daarvoor is gebeurd is onbekend.
En zelfs toen al leefde mijn familie in de regio van Jugoslavija, dus ik ben, voor zover bekend is, altijd al Yugoslav geweest.
Dan is het jouw keuze jezelf een trotse Zeelander te noemen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:39 schreef Baksteen_Bult het volgende:
[..]
Mijn famillie woont al sinds de 16de eeuw in zeeland
Maar ik woon al mijn hele leven in "ZOETURRRRMEERRR". dus ik voel me niet echt een zeeuw.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:41 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Dan is het jouw keuze jezelf een trotse Zeelander te noemen.
Zoetermeer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:41 schreef Baksteen_Bult het volgende:
[..]
Maar ik woon al mijn hele leven in "ZOETURRRRMEERRR". dus ik voel me niet echt een zeeuw.
Die handvol veteranen die wij nog over hebben weten donders goed waar het om draait, en denken er het hunne van. De rest van de ''veteranen'' die met een zak geld in de woestijn feest aan het vieren zijn boeit het echt niet, ze hebben immers weer een vrije dag en een extra zakcentjequote:Op donderdag 5 mei 2011 23:34 schreef Supersoep het volgende:
En laat onze veteranen zich vermaken met een paar versleten jeeps. Goed bezig.
Bij deze. Je bent een west-afrikaan. Ga maar wat rituele jachtsperen verzamelen en oefen maar wat boze "oef oef oef" kreten. Hang een schilderij op van een grote stamneger in je slaapkamer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:38 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
De geschiedenis van mijn familie, mijn bloedlijn, is maar bekend tot de 4e eeuw na Chr. Wat daarvoor is gebeurd is onbekend.
En zelfs toen al leefde mijn familie in de regio van Jugoslavija, dus ik ben, voor zover bekend is, altijd al Yugoslav geweest.
Als opeens bekend zou worden dat mijn familie in 2000 v. Chr. in Siberië zat, dan zou ik mezelf ook een trotse Siberiër voelen.
Je beseft je niet zo goed dat ik tot niks dwing. Ik hou je alleen maar een spiegel voor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:35 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Ik weet dat het fijn is om in West-Europa te wonen, maar moet ik mezelf West-Europeaan voelen daarvoor?
Wij gedragen zich niet net zoals hun, omdat wij wel normaal omgaan met andere mensen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je beseft je niet zo goed dat ik tot niks dwing. Ik hou je alleen maar een spiegel voor.
Dat wij-wij-wij gebeuren vind ik toch wel een beetje oud worden. Marokkanen (of zo noemen ze zichzelf tenminste) in Nederland gedragen zich net zo...
Wholla joah joah wij teg' jull'
Op hetzelfde moment worden die gasten op vakantie naar het "thuisland" keihard door hun zogenaamde landgenoten uitgekotst omdat ze zich als verwende onopgevoede sekreten gedragen en spreken ze geen van beide talen vloeiend.
Niet bevestigd, niet alle mensen op aarde komen van dezelfde plek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bij deze. Je bent een west-afrikaan. Ga maar wat rituele jachtsperen verzamelen en oefen maar wat boze "oef oef oef" kreten. Hang een schilderij op van een grote stamneger in je slaapkamer.
Lekker arbitrair ben je toch ook, he.
Uhh? Welke landen hebben hun aangevallen precies?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:54 schreef ecktebaas het volgende:
Dat wel, waarom ze verloren hebben is omdat enorm veel landen tegelijk aanvielen.
Engeland en Frankrijk hebben technisch gezien Duitsland aangevallen, nadat Polen Duitsland aanviel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Uhh? Welke landen hebben hun aangevallen precies?
Behalve Polen dan volgens de duitsers zelf
jij hebt kelly's heroes blijkbaar ook 1000x gezien, geweldige filmquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Uhh? Welke landen hebben hun aangevallen precies?
Behalve Polen dan volgens de duitsers zelf
http://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_wars zullen vast wel nog een paar zijn die dat hadden.quote:Nee, maar wel een van de gruwelijkste. Ik bedoel massagraven, vergassing, verhanging?
Toch ook de bevrijding?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:31 schreef FredvZ het volgende:
TS vergeet voor het gemak even dat de Fransen iets totaal anders vieren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |