abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96414472
Op 5 mei eren we de militairen die ons land van de Duitsers hebben verlost. Wat mooi, wat prachtig. Zoiets moet voor altijd in stand worden gehouden. In een land met een houding van ''doe maar normaal'' en ''ja we we steunen onze jongens hoor!!!!!!!'' maar dan toch jaar na jaar het defensiebudget wegbezuinigen, is dit één van de weinige mogelijkheden om onze militairen even in het zonnetje te zetten. Vooral de veteranen natuurlijk.

Maar ik zie nu eigenlijk dat het daar niet eens meer om draait.

Al een week lang moet ik te horen krijgen hoe er overal in het land ''spectaculaire festivals'' worden georganiseerd, en niemand minder dan de Party Squad en Waylon zullen de tent op z'n kop gooien. Ze worden rondgevlogen in helicopters, massa's mensen komen erop af en kosten noch moeite worden gespaard. Wat een grootsheid. Vuurwerk, grote openluchtconcerten en vliegende chimpansees vliegen je om de oren. Bier vloeit rijkelijk, honderdduizenden mensen vinden weer een excuus om te feesten, flirten en los te gaan. Wat een plezier.

En daar heb je dan de veteranen van de bloedigste oorlog ooit, die in een kleinschalig lullig defilé met in totaal twee jeeps worden rondgereden op een nauwe weg waar de hondenpoep nog ligt, terwijl een handjevol gezinnen ze toejuicht.

Leuk.

Frankrijk doet het beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Supersoep op 05-05-2011 23:45:24 ]
Ron Paul 2012
pi_96414605
Jonguh, we hebben wel VRIJHEID!!!!

donderdag 5 mei 2011 @ 23:31:02 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96414642
TS vergeet voor het gemak even dat de Fransen iets totaal anders vieren?
So we just called him Fred
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:33:25 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96414758
Aangezien Nederland bevrijd is door een zooi Canadezen op een melkkar lijkt het mij een beetje raar om daar even met onze eigen (zojuist wegbezuinidgde) tanks te gaan patsen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_96414778
Op 5 mei vieren we de vrijheid, niet eens zozeer de bevrijding an sich..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_96414790
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:31 schreef FredvZ het volgende:
TS vergeet voor het gemak even dat de Fransen iets totaal anders vieren?
Dat weet ik heel goed. Dus omdat wij iets anders vieren, mogen wij niet iets groters uitpakken? Stuur al het subsidiegeld maar naar die kutfestivals waar Guus Meeuwis grootse speeches mag geven in de trant van: “Vrijheid is niet voor iedereen een vanzelfsprekend gegeven. Ik denk dat het begint bij geloven in vrijheid. Als we blijven inzien hoe belangrijk het is, dan moet het lukken. Ik geloof dat het kan.” :') :')

En laat onze veteranen zich vermaken met een paar versleten jeeps. Goed bezig.
Ron Paul 2012
pi_96414870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:33 schreef Kluupkluup het volgende:
Ja, maar dat mag dus wel eens worden herzien. Ik kan niet tegen dat geblaat van "VRIJHEID IS VOOR ONS ALLEMAAL".

"VRIJHEID IS VOOR ALTIJD.''

"GEEF ELKAAR EEN HAND EN LAAT DE VRIJHEID NOOIT MEER LOS."

Allemaal onder het nieuwste deuntje van The Partysquad.

Flikker op, echt.
Ron Paul 2012
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:35:48 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_96414883
Het is gewoon typisch Nederlands dat we ieder feestdag aangrijpen om lekker te zuipen...
pi_96414941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:33 schreef Kluupkluup het volgende:
Vrijheid om bier te drinken?

Het is gewoon hetzelfde als koninginnedag, een excuus om te feesten zonder bepaalde reden. Prima, maar dag van de vrijheid / bevrijdingsdag wordt het daar niet van.
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:36:58 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_96414944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:30 schreef handboek het volgende:
Jonguh, we hebben wel VRIJHEID!!!!

[ afbeelding ]
Je favoriete plaatje deze avond? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:37:40 #11
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_96414981
Terechte klacht.
Achtelijk dat we wel vrij krijgen voor iets onbenuligs als koninginnendag maar niet een dag vrij krijgen om dat vieren dat we werden bevrijdt van de duitsers.
pi_96415044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Je favoriete plaatje deze avond? :')
Ieder vrijheid-topic
pi_96415131
"Vrijheid is een volgetankte Mercedes".
pi_96415519
En iedereen heeft de vrijheid in dit land om dan maar met iets beters te komen. En het mooie is, die kans komt er weer, precies over een jaar. En het mooie daar weer aan is dat je dus een jaar de tijd hebt om dit keer iets beters te organiseren.

Bij die optochten was vroeger als kind helemaal niet vrolijk voor die soldaten. Vond dat wapentuig gewoon geweldig. Dus of je het nu organiseert of niet, de belangstelling om het in die geest te vieren zal er niet groter door worden. Ze weten nu al niet van gekkigheid wat ze er allemaal aan vast moeten plakken om het 'populair' te houden.

En die oorlog was sowieso al afgeschreven. Alsof het in die tijd iemand was gelukt om de hele bevolking op de aarde decennia lang onder de duim te houden. Het was gewoon de vraag wanneer het op zou houden. En de dag daarvoor herdenken we al al het leed wat oorlog kan aanrichten. Dus wees blij dat er wat georganiseerd wordt.
pi_96415550
Eens met TS....

Bevrijdingsdag is alleen voor de lucky few die niet hoeven te werken,... en op een festival aan het zuipen slaan... waar Waylons, Guus Meeuwisen en Ali B's, en ook ministers... een beetje zeveren over dat we blij moeten zijn dat we vrij zijn... (terwijl publiek denkt... man ga zingen (of minister rot op) en ik wil bier)...

Bevrijdingsdag gaat haast niet over de bevrijding... en als het over vrijheid moet gaan moeten ze het Vrijheidsdag noemen... of wellicht Nationale Festival-dag. Dat past met de huidige vorm beter.
pi_96415564
We hebben niet eens tanks voor een mooie parade. :')
  Redactie Frontpage donderdag 5 mei 2011 @ 23:53:22 #17
4530 crew  Crazy Harry
pi_96415698
We hebben niet eens zo een mooie weg voor een mooie parade. Dus al had je de tanks, kon je er nog niets mee...

Verder vooral eens met Kabolter. Als je het niets vind hoe het nu georganiseerd wordt, probeer het zelf dan beter, die vrijheid heb je.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_96415782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:53 schreef Crazy Harry het volgende:
We hebben niet eens zo een mooie weg voor een mooie parade. Dus al had je de tanks, kon je er nog niets mee...

Verder vooral eens met Kabolter. Als je het niets vind hoe het nu georganiseerd wordt, probeer het zelf dan beter, die vrijheid heb je.
Geen probleem, eerst even rijk worden. Daarna de infrastructuur op de schop leggen hier in Nederland zodat we ook een Champs-Élysées hebben.
Ron Paul 2012
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:01:45 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_96416028
En het is allemaal niet eens belangrijk genoeg voor een jaarlijkse vrije dag. Echt idioot.
pi_96416237
Maak 'm stuk :')
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:16:09 #21
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_96416638
denken dat de 2e wereldoorlog "de bloeddorstigste oorlog ooit" was :')
pi_96416680
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef Shispeed het volgende:
Was het ook.

Doei.
Ron Paul 2012
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:17:44 #23
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_96416684
Sowieso snap ik niet waarom ze dat nog vieren. :')

Nederlandse krijgsmacht is amper serieus te nemen zonder tanks. :')
Het is wachten tot de Belgen aankloppen.
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_96416685
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef Shispeed het volgende:
Nee, maar wel een van de gruwelijkste. Ik bedoel massagraven, vergassing, verhanging?
pi_96416700
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:17 schreef ecktebaas het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom ze dat nog vieren. :')

Nederlandse krijgsmacht is amper serieus te nemen zonder tanks. :')
Het is wachten tot de Belgen aankloppen.
Was het sowieso al niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')