Ja, ben meteen naar mn ouders gegaan en daar de sleutels opgehaald en meteen met de trein terug naar huis. En het stomste was dat ik mn boek uithad dus het was nog saai ookquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik ben idd heul poezelig![]()
Glapje, graag gedaan Chicomademoiselle![]()
Kan je nu je huis weer in?
www.lancelots.nl !quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:53 schreef Chicolate het volgende:
Vraagje voor de slankies met een eigen bedrijfje: wat zijn goede sites/boeken met informatie? Ik ga waarschijnlijk iets opzetten in de categorie bijlessen, kvk nummer aanvragen enzo, maar moet weten hoeveel omzetbelasting je af moet staan, hoe het zit met inkomsten opgeven bij belastingdienst, vergoeding aan andere mensen en wit/zwart werk doen. Eigenlijk alles wat je moet doen voor een legaal bedrijfje en hoe je ervoor zorgt dat je genoeg overhoudt om leuk van op vakantie te kunnen.
[..]
Ja, ben meteen naar mn ouders gegaan en daar de sleutels opgehaald en meteen met de trein terug naar huis. En het stomste was dat ik mn boek uithad dus het was nog saai ook.
@Vik: een PM gestuurd aan iemand hier op Fok, dat ik een deadline niet ging halen.
Zo, bijlezen.
Je gebruikt geen PC, schrijfgerei, andere kantoorartikelen voor je bedrijfje?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
www.lancelots.nl !Heel veel hendige info, o.a. ook over wat je apart moet zetten voor belasting enzo. Kan afhangen in wat voor schaal je valt (hoeveel uren je maakt, etc.). Ik zet zelf 30% van wat ik verdien apart, da's wel vrij ruim, maar beter dat ik meer apart heb gezet dan te weinig. Je kunt eventuele kosten die je maakt in het kader van je bedrijfje aftrekken, maar ikzelf maak eigenlijk geen kosten, dus tja
![]()
Leuk dat je dat gaat doen!![]()
Oh en wat betreft belastingdienst: voor binnenlandse diensten moet je veelal btw afdragen (moet je dan ook op je facturen aangeven), dat kan 1x per kwartaal. En dan geloof ik 1x per jaar de Grote Bups, wat dus veelal wat hoger kan uitpakken. Als starter kan je van de belastingdienst een gratis infogesprek krijgen, dat vind ik wel een aanrader, daar heb ik wel veel aan gehad!
En vergeet je stroomkosten en je inernetverbinding niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Je gebruikt geen PC, schrijfgerei, andere kantoorartikelen voor je bedrijfje?
Anders declareren die hap!
Wel. Kantoor, pc, materialen, telefoonkosten, internetkosten, reiskosten (omdat je voor een engels bedrijf werkt mag je daar best af en toe heenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Je kunt eventuele kosten die je maakt in het kader van je bedrijfje aftrekken, maar ikzelf maak eigenlijk geen kosten, dus tja![]()
Leuk dat je dat gaat doen!![]()
Laten we zo zeggen: tot nu toe niks wat ik niet al hadquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Je gebruikt geen PC, schrijfgerei, andere kantoorartikelen voor je bedrijfje?
Anders declareren die hap!
Kantoor = woonkamerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel. Kantoor, pc, materialen, telefoonkosten, internetkosten, reiskosten (omdat je voor een engels bedrijf werkt mag je daar best af en toe heen), acquisitiekosten, kosten voor de website etc. etc.
Maria, je gebruikt je laptop/pc ook voor werk en je hebt afschrijvingskosten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kantoor = woonkamer![]()
Pc, materialen: had ik al.
Telefoon: ik doe alles via e-mail
Internet: zou kunnen! Maar wordt grotendeels voor de lol gebruikt![]()
Reiskosten: OVMaar een reisje naar Engeland is dus te declareren?
Naisss!
Acquisitiekosten: nog niet betaald gedaan, misschien in de toekomst idd!
Website: is nu nog gratiesj dankzij tip van Chico
Ze zien me aankomen op m'n werkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:11 schreef V1z0R het volgende:
Beloof jezelf een lekkere borrel/biertje/wijntje zodra het klusje af is!
Over 2 weken weer.quote:
Toen ik in DLD stage liep was ik om deze tijd al aan het feierabend machen!quote:
Ik werk dan ook niet in D.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Toen ik in DLD stage liep was ik om deze tijd al aan het feierabend machen!
En 's middags tijdens lunch kregen we ook gewoon 2 biertjes
Yep, als het jaar afgelopen is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hm okee! Bedankt voor de tips, volgende keer zal ik daar wat beter induiken dan!![]()
Of nouja, ik heb nu alleen die btw-dinges gehad. Denk dat dit soort dingen dan pas aan het eind van het jaar komen? Nouja ik zoek het wel uitNietzoluiMaria.
Kijk, dat wist ik dan weer niet. Werk ze dan nog maar evenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |