abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:53:01 #271
171890 Chicolate
Chemicals
pi_96432117
Vraagje voor de slankies met een eigen bedrijfje: wat zijn goede sites/boeken met informatie? Ik ga waarschijnlijk iets opzetten in de categorie bijlessen, kvk nummer aanvragen enzo, maar moet weten hoeveel omzetbelasting je af moet staan, hoe het zit met inkomsten opgeven bij belastingdienst, vergoeding aan andere mensen en wit/zwart werk doen. Eigenlijk alles wat je moet doen voor een legaal bedrijfje en hoe je ervoor zorgt dat je genoeg overhoudt om leuk van op vakantie te kunnen :P.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:45 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik ben idd heul poezelig :Y

Glapje, graag gedaan Chicomademoiselle O+
Kan je nu je huis weer in? *O*
Ja, ben meteen naar mn ouders gegaan en daar de sleutels opgehaald en meteen met de trein terug naar huis. En het stomste was dat ik mn boek uithad dus het was nog saai ook :').

@Vik: een PM gestuurd aan iemand hier op Fok, dat ik een deadline niet ging halen.

Zo, bijlezen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:57:47 #272
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96432339
als je helemaal niets weet, zou ik naar het inloopspreekuur van de kvk gaan. Zij kunnen je wel wat informatie geven (wel heel basic, maar genoeg om te beginnen). Weet je al wat, dan neem je beter contact op met een belastingadviseur.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:58:11 #273
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96432351
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:53 schreef Chicolate het volgende:
Vraagje voor de slankies met een eigen bedrijfje: wat zijn goede sites/boeken met informatie? Ik ga waarschijnlijk iets opzetten in de categorie bijlessen, kvk nummer aanvragen enzo, maar moet weten hoeveel omzetbelasting je af moet staan, hoe het zit met inkomsten opgeven bij belastingdienst, vergoeding aan andere mensen en wit/zwart werk doen. Eigenlijk alles wat je moet doen voor een legaal bedrijfje en hoe je ervoor zorgt dat je genoeg overhoudt om leuk van op vakantie te kunnen :P.

[..]

Ja, ben meteen naar mn ouders gegaan en daar de sleutels opgehaald en meteen met de trein terug naar huis. En het stomste was dat ik mn boek uithad dus het was nog saai ook :').

@Vik: een PM gestuurd aan iemand hier op Fok, dat ik een deadline niet ging halen.

Zo, bijlezen.
www.lancelots.nl ! :Y Heel veel hendige info, o.a. ook over wat je apart moet zetten voor belasting enzo. Kan afhangen in wat voor schaal je valt (hoeveel uren je maakt, etc.). Ik zet zelf 30% van wat ik verdien apart, da's wel vrij ruim, maar beter dat ik meer apart heb gezet dan te weinig. Je kunt eventuele kosten die je maakt in het kader van je bedrijfje aftrekken, maar ikzelf maak eigenlijk geen kosten, dus tja :+
Leuk dat je dat gaat doen! *O*

Oh en wat betreft belastingdienst: voor binnenlandse diensten moet je veelal btw afdragen (moet je dan ook op je facturen aangeven), dat kan 1x per kwartaal. En dan geloof ik 1x per jaar de Grote Bups, wat dus veelal wat hoger kan uitpakken. Als starter kan je van de belastingdienst een gratis infogesprek krijgen, dat vind ik wel een aanrader, daar heb ik wel veel aan gehad! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:59:51 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96432445
Lancelots idd :Y. Genoeg leesvoer :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_96432452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

www.lancelots.nl ! :Y Heel veel hendige info, o.a. ook over wat je apart moet zetten voor belasting enzo. Kan afhangen in wat voor schaal je valt (hoeveel uren je maakt, etc.). Ik zet zelf 30% van wat ik verdien apart, da's wel vrij ruim, maar beter dat ik meer apart heb gezet dan te weinig. Je kunt eventuele kosten die je maakt in het kader van je bedrijfje aftrekken, maar ikzelf maak eigenlijk geen kosten, dus tja :+

Oh en wat betreft belastingdienst: voor binnenlandse diensten moet je veelal btw afdragen (moet je dan ook op je facturen aangeven), dat kan 1x per kwartaal. En dan geloof ik 1x per jaar de Grote Bups, wat dus veelal wat hoger kan uitpakken. Als starter kan je van de belastingdienst een gratis infogesprek krijgen, dat vind ik wel een aanrader, daar heb ik wel veel aan gehad! :Y
Je gebruikt geen PC, schrijfgerei, andere kantoorartikelen voor je bedrijfje?
Anders declareren die hap! :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_96432459
Oja, lunch. :o Ik zou het bijna vergeten!

Rooster/bakplaat schoonboenen is nog best zwaar werk...

Wat leuk dat je een bedrijfje begint Chico! :) Wil je dan ook andere mensen voor je laten werken, omdat je het over vergoedingen hebt?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_96432539
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

En vergeet je stroomkosten en je inernetverbinding niet. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:02:06 #278
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96432561
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Je kunt eventuele kosten die je maakt in het kader van je bedrijfje aftrekken, maar ikzelf maak eigenlijk geen kosten, dus tja :+

Wel. Kantoor, pc, materialen, telefoonkosten, internetkosten, reiskosten (omdat je voor een engels bedrijf werkt mag je daar best af en toe heen :+ ), acquisitiekosten, kosten voor de website etc. etc.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:03:04 #279
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96432599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:59 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Laten we zo zeggen: tot nu toe niks wat ik niet al had :+ Zodra ik idd nieuwe dingen ga aanschaffen kan ik wel declareren ja :Y
En ik wil tzt misschien nog een cursusje doen, kan ik die mooi aftrekken van de belasting en als ik dan kap met mn bedrijfje heb ik er evt ook nog wat aan voor m'n CVtje :7
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:05:05 #280
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96432689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wel. Kantoor, pc, materialen, telefoonkosten, internetkosten, reiskosten (omdat je voor een engels bedrijf werkt mag je daar best af en toe heen :+ ), acquisitiekosten, kosten voor de website etc. etc.
Kantoor = woonkamer :+
Pc, materialen: had ik al.
Telefoon: ik doe alles via e-mail :P
Internet: zou kunnen! Maar wordt grotendeels voor de lol gebruikt :')
Reiskosten: OV *O* Maar een reisje naar Engeland is dus te declareren? :7 Naisss!
Acquisitiekosten: nog niet betaald gedaan, misschien in de toekomst idd!
Website: is nu nog gratiesj dankzij tip van Chico :+
pi_96432697
En het mooiste is, de Belastingdienst mag niet voor jou oordelen of die dingen wel echt nodig zijn. :7
Zo heeft vriendje zijn postadres bij zijn ouders (omdat hij daar vroeger zat, niet met als doel om Belasting te ontduiken oid), waardoor ritjes naar hun heel vaak op kosten van de zaak kunnen. De B'dienst mag dan niet zeggen "neem eens een postbus dichter bij huis".
Everything has changed
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:06:37 #282
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96432754
Ik moet trouwens nog steeds een zakelijke bankrekening :@ :') Dat gaat ook geld kosten, whoo :+
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:07:08 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96432778
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Kantoor = woonkamer :+
Pc, materialen: had ik al.
Telefoon: ik doe alles via e-mail :P
Internet: zou kunnen! Maar wordt grotendeels voor de lol gebruikt :')
Reiskosten: OV *O* Maar een reisje naar Engeland is dus te declareren? :7 Naisss!
Acquisitiekosten: nog niet betaald gedaan, misschien in de toekomst idd!
Website: is nu nog gratiesj dankzij tip van Chico :+
Maria, je gebruikt je laptop/pc ook voor werk en je hebt afschrijvingskosten.
Niet meer actief op Fok!
pi_96432824
Als je thuis werkt en je internetverbinding voor een deel zakelijk gebruikt, mag je hem toch aftrekken hoor. Doen wij tenminste wel.
-edit- Zo loopt ons telefoonabo bijvoorbeeld ook over de zaak. Alle beetjes helpen. :)
Everything has changed
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:10:18 #285
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96432890
Grom. Ik moet een klusje doen waar ik geen zin in heb. En zit nog vol van het eten (express veel brood gegeten). En nu denk ik de hele tijd aan koekjes. Gewoon, omdat ik geen zin heb in het werk.
pi_96432960
Beloof jezelf een lekkere borrel/biertje/wijntje zodra het klusje af is! :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:13:22 #287
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96433016
Hm okee! Bedankt voor de tips, volgende keer zal ik daar wat beter induiken dan! :Y

Of nouja, ik heb nu alleen die btw-dinges gehad. Denk dat dit soort dingen dan pas aan het eind van het jaar komen? Nouja ik zoek het wel uit :+ NietzoluiMaria.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:14:25 #288
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96433055
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:11 schreef V1z0R het volgende:
Beloof jezelf een lekkere borrel/biertje/wijntje zodra het klusje af is! :D
Ze zien me aankomen op m'n werk :')
pi_96433095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vrijdagmiddagborrel *) .
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:16:37 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96433140
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:15 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Vrijdagmiddagborrel *) .
Over 2 weken weer.

Echt gatver. Ik moet een stuk redigeren dat een collega heeft geschreven. En het is gewoon niet goed. Neit qua structuur, niet qua tekt, niet qua inhoud. En ik heb er gewoon geen zin in.
pi_96433153
Wat gaan jullie weer snel!
pi_96433175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Toen ik in DLD stage liep was ik om deze tijd al aan het feierabend machen! :P
En 's middags tijdens lunch kregen we ook gewoon 2 biertjes :7
pi_96433224
Mijn baantjes - toch best een lijst als ik het zo zie :D maar ik begon ook al toen ik 13 was.. en toch heb ik nooit veel gespaard. Oops.

Honden uitlaten voor buren
Oppassen
Kranten/folderwijk
Plantsoenendienst (lekker hangen en kletsen en ohja, een beetje schoffelen)
Adminstratief hulpje op m'n vader's kantoor
Aan de lopende band tuinverlichting inpakken
Aan de lopende band tuinkabouters inpakken ( :') ja echt )
Aan de lopende band tuingereedschap inpakken
Schoolboeken scannen die landelijk binnenkwamen
Orderpicken voor schoolboekbestellingen
Bij scholen schoolboeken innemen (dit was allemaal bij één bedrijf, drie zomers achter elkaar)
Vrijdagavond/zaterdag/vakanties werken bij een Primera
Vrijdagavond/zaterdag/vakanties werken bij een Multivlaai
Cateringwerk
Schoonmaakwerk
ABN-Amro kas/baliemedewerker
Bijlesjuf Engels
Juf Engels O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2011 14:19:01 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:19:19 #294
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96433283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Toen ik in DLD stage liep was ik om deze tijd al aan het feierabend machen! :P
En 's middags tijdens lunch kregen we ook gewoon 2 biertjes :7
Ik werk dan ook niet in D.
pi_96433292
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hm okee! Bedankt voor de tips, volgende keer zal ik daar wat beter induiken dan! :Y

Of nouja, ik heb nu alleen die btw-dinges gehad. Denk dat dit soort dingen dan pas aan het eind van het jaar komen? Nouja ik zoek het wel uit :+ NietzoluiMaria.
Yep, als het jaar afgelopen is. :) Btw kun je op zich ook terugkrijgen dus daar zou je dit kwartaal al mee kunnen beginnen.
Everything has changed
pi_96433386
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik werk dan ook niet in D.
Kijk, dat wist ik dan weer niet. Werk ze dan nog maar even :P
pi_96433873
hey Tink, ik vraag me nu wel af hoe ou/jong je bent met zoveel baantjes, kinderen en dan toch jong zijn!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:37:52 #298
171890 Chicolate
Chemicals
pi_96433970
Genoeg leesvoer op lacelots inderdaad!

In het begin geen medewerkers, wil klein beginnen, maar ik zou de lessen samen met bijv mn vader of studiegenoten willen geven. En die moeten dan natuurlijk wel betaald worden :). Maar het gaat alleen door als alles komende week goed loopt en de school tevreden is.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:44:13 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96434214
Hij is bijna vol!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:44:53 #300
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96434243
Meh ik moet nog werken, boodschappen, was draaien, meh :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')