abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96407455
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:42:21 #2
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_96407490
Goeie TS. en TT.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_96407507
Een betere seizoen ?
Een Ajacied die een FR topic opent ?
pi_96407526
quote:
15s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef Paul-89 het volgende:
Een betere seizoen ?
Een Ajacied die een FR topic opent ?
Niet de 1e keer :')
pi_96407541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Niet de 1e keer :')
Erg genoeg.
pi_96407569
Paul niet zo zeuren man
pi_96407585
Warum, warum, vragen, vragen, vragen?
pi_96407599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef TheGreatHooD het volgende:

[..]

Het kan 2 kanten op, aan de ene kant heeft PIETR helemaal gelijk, maar aan de andere kant, de Nederlandse competitie is super om ervaring op te doen. Hij speelt altijd basis, ze houden zelf volledige zeggenschap en hij is hier helemaal op zijn plaats. De supporters houden van hem, hij houdt van de supporters, dus laat hem gewoon blijven.

Hopen dan maar op een wonder
Dat bedoel ik. De Nederlandse competitie is aanvallend, het uitgangspunt is goed positiespel en technische spelers komen optimaal tot hun recht. Ideaal voor een Arsenal speler in opleiding. Daarbij staat hij inderdaad elke wedstrijd in de basis en speelt hij in een groot, stadion vol luidruchtige supporters. Ik zie geen reden waarom ze hem zouden weghalen, behalve dat er geen Europees voetbal ( :( ) wordt gespeeld.
pi_96407950
Nederlandse competitie is gewoon een perfecte competitie voor jonge (top)talenten.
Ryo lijkt het naar zijn zin te hebben bij Feyenoord en hij kan hier echt nog wel dingen leren/fysiek sterker worden. Hopelijk blijft hij nog een jaartje.
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:51:07 #10
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_96408139
Ik denk dat Arsenal ook wel weet dat Feyenoord een plima club is waar mensen zich kunnen ontwikkelen zie Van Persie bv . Maar als ze willen dat Ryo Europese ervaring gaat op doen heb je een probleem
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_96408451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik denk dat Arsenal ook wel weet dat Feyenoord een plima club is waar mensen zich kunnen ontwikkelen zie Van Persie bv . Maar als ze willen dat Ryo Europese ervaring gaat op doen heb je een probleem
Het is inderdaad niet te hopen dat Arsenal dat perse wil, maar die jongen heeft nu pas 12 (?) profduels gespeeld in zijn carrière dat Europees voetbal komt nog wel. ;)
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:21:17 #12
174296 Siyara
Feyenoord!
pi_96410368
Tot nu toe wel tevreden over van Geel. Maak me alleen zorgen wat voor invloed Cissé en Fernandez op de schulden gaan hebben, dat we niet straks weer terug bij af zijn...
Niets is sterker dan dat ene woord...
pi_96411002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:21 schreef Siyara het volgende:
Tot nu toe wel tevreden over van Geel. Maak me alleen zorgen wat voor invloed Cissé en Fernandez op de schulden gaan hebben, dat we niet straks weer terug bij af zijn...
Maar weet ook iemand echt wat er met cissé aan de hand is?
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:32:52 #14
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_96411111
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:31 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Maar weet ook iemand echt wat er met cissé aan de hand is?
Last van zijn teen. Is als het goed is over nu. Heeft vandaag weer meegetraind met het eerste. Fernandez trainde alweer langer mee volgens mij.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:39:08 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96411530
Is het eigenlijk niet jammer dat spelers als bijv. Kalou bij Chelsea in een redelijk nietszeggende rol spelen? Hij presteert wel redelijk, maar hij zal geen onuitwisbare afdruk achter laten. In de Nederlandse competitie kan een speler van dat kaliber tot zowat een legende uitgroeien :P . Dat bedacht ik me net gewoon.

Bah, modern football ;( .
2000 light years from home
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:42:44 #16
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96411748
eens maar hij heeft voor het geld gekozen.
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:48:22 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96412122
Zou iedereen doen, maar toch is het jammer.
2000 light years from home
pi_96412734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:39 schreef Merkie het volgende:
Is het eigenlijk niet jammer dat spelers als bijv. Kalou bij Chelsea in een redelijk nietszeggende rol spelen? Hij presteert wel redelijk, maar hij zal geen onuitwisbare afdruk achter laten. In de Nederlandse competitie kan een speler van dat kaliber tot zowat een legende uitgroeien :P . Dat bedacht ik me net gewoon.

Als die gast hier de sterren van de hemel speelt dan is er ook geen uitdaging meer. Zou een mooie speler voor Tottenham Hotspur zijn vind ik. Daar staat hij wrs wel in de basis.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 02:45:08 #19
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_96419701
Leuk hoor, die toestroom van "talenten" (al kun je Fernandez daar niet erg toe rekenen), maar hoe moet de selectie er dan uit gaan zien? Je kunt nou eenmaal niet met 40 man trainen en met 26 man naar elke wedstrijd toe werken. Nu snap ik dat een Fernandez, Clasie, Nelom voor de breedte worden gehaald, maar op het middenveld heb je al zo veel jonge jongens, dat ik me afvraag of je zo'n Clasie er nu bij wil hebben. Voor Nelom hetzelfde: De Cler vertrekt, en Indi zal blijven. Dan heb je een linksback van 19 en een linksback van 20. Een andere zal er dan niet meer bijkomen. Dat is gewoon een hele matige bezetting. Apart dat ze niet eerst nog even rondkijken voor een iets betere, of met name meer ervaren speler van 27 ofzo.

Wel super natuurlijk dat De Vrij wil blijven, maar dan maar hopen dat Vlaar ook blijft, want met een matige partner presteert hij duidelijk minder (zie afgelopen week met Bahia).
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  vrijdag 6 mei 2011 @ 02:52:30 #20
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_96419755
Overigens vind ik de manier van communiceren van die Varkenoorders nog steeds matig. Ze wijzen wel aardige dingen aan, maar om het echt boeiend te maken moeten ze er dieper en onderbouwder op in gaan. Bijvoorbeeld over die belastingszaak. Ik blijf er bij, ze hebben die zaak keer op keer gewonnen, maar als dan de GKL z'n handen er af trekt willen ze niets liever dan zo snel mogelijk schikken. Met de GKL hadden we die 7.000.000 gewoon in de pocket gehouden.

Wat WEL interessant is, is het feit wat ze aanstippen dat zelfs jongens als De Ign. in die FIF worden gekwakt, wat gewoon absoluut niet de bedoeling was. Dat hieruit blijkt dat die investeerders gewoon sowieso alleen maar winst kunnen draaien is wel mooi aangestipt, al viel zoiets te verwachten. Blokland heeft Cisse binnengehaald onder het mom liefdadigheid, maar dat is dus gewoon duidelijk niet het geval (wat ik ook niet anders had verwacht). Dat er dus nu nog steeds zulke 'lijken uit de kast komen donderen' verbaast me ook voor geen milimeter.

Sterker nog, ik roep al jaren dat talentpools en investeerders nooit goed kunnen zijn: liefdadigheid bestaat in het voetbal niet.

Ik denk ook dat als ze met de VVF genoeg op zouden halen om uit categorie 1 te komen, en ze hadden dan pas de actie Supporters steunen Feyenoord gehouden, met de garantie dat het totaalbedrag direct in 1 speler van niveau wordt gestoken, dit veel meer op zou leveren.
pi_96424249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 02:45 schreef Chewbalhaar het volgende:
Leuk hoor, die toestroom van "talenten" (al kun je Fernandez daar niet erg toe rekenen), maar hoe moet de selectie er dan uit gaan zien? Je kunt nou eenmaal niet met 40 man trainen en met 26 man naar elke wedstrijd toe werken. Nu snap ik dat een Fernandez, Clasie, Nelom voor de breedte worden gehaald, maar op het middenveld heb je al zo veel jonge jongens, dat ik me afvraag of je zo'n Clasie er nu bij wil hebben. Voor Nelom hetzelfde: De Cler vertrekt, en Indi zal blijven. Dan heb je een linksback van 19 en een linksback van 20. Een andere zal er dan niet meer bijkomen. Dat is gewoon een hele matige bezetting. Apart dat ze niet eerst nog even rondkijken voor een iets betere, of met name meer ervaren speler van 27 ofzo.

Wel super natuurlijk dat De Vrij wil blijven, maar dan maar hopen dat Vlaar ook blijft, want met een matige partner presteert hij duidelijk minder (zie afgelopen week met Bahia).
Ja, wat wil je dan. Overbetaalde 5e klasse spelers halen die geen pepernoot toevoegen en nooit beter zullen worden? Met jongere spelers heb je in ieder geval nog de kans dat ze beter worden. Al is het alleen maar 1 speler die dan weer voor een goed bedrag verkocht kan worden is het het al waard.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 11:01:49 #22
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_96424731
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:39 schreef Merkie het volgende:

Kalou kiest er zelf voor om een rol in de luwte te blijven spelen bij een topclub. Een basisplaats daar is net een treetje te hoog voor 'm. Blijkbaar vindt hij dit wel best zo. Jammer maar helaas. Heb dan meer respect voor een speler als Van der Vaart. Het niet redden bij Real en dan via HSV naar de Spurs: een club die tegen de absolute top aanschurkt en waar hij vrijwel wekelijks een bepalende rol speelt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_96425934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 02:52 schreef Chewbalhaar het volgende:
Overigens vind ik de manier van communiceren van die Varkenoorders nog steeds matig. Ze wijzen wel aardige dingen aan, maar om het echt boeiend te maken moeten ze er dieper en onderbouwder op in gaan. Bijvoorbeeld over die belastingszaak. Ik blijf er bij, ze hebben die zaak keer op keer gewonnen, maar als dan de GKL z'n handen er af trekt willen ze niets liever dan zo snel mogelijk schikken. Met de GKL hadden we die 7.000.000 gewoon in de pocket gehouden.

Wat WEL interessant is, is het feit wat ze aanstippen dat zelfs jongens als De Ign. in die FIF worden gekwakt, wat gewoon absoluut niet de bedoeling was. Dat hieruit blijkt dat die investeerders gewoon sowieso alleen maar winst kunnen draaien is wel mooi aangestipt, al viel zoiets te verwachten. Blokland heeft Cisse binnengehaald onder het mom liefdadigheid, maar dat is dus gewoon duidelijk niet het geval (wat ik ook niet anders had verwacht). Dat er dus nu nog steeds zulke 'lijken uit de kast komen donderen' verbaast me ook voor geen milimeter.

Sterker nog, ik roep al jaren dat talentpools en investeerders nooit goed kunnen zijn: liefdadigheid bestaat in het voetbal niet.

Ik denk ook dat als ze met de VVF genoeg op zouden halen om uit categorie 1 te komen, en ze hadden dan pas de actie Supporters steunen Feyenoord gehouden, met de garantie dat het totaalbedrag direct in 1 speler van niveau wordt gestoken, dit veel meer op zou leveren.
Wat ik zo stuitend vind is dat het op mij overkomt alsof er in het financiele beleid totáál, maar dan ook totáál geen rekening is gehouden met eventuele tegenvallers. Het lijkt net alsof die talentpools en die investeringen in de 'grote spelers' als het ultieme, laatste redmiddel werden gezien. Achteraf gezien is alles volledig misgelopen, met als gevolg dat de schuld vele malen hoger is geworden. Maar we redden het nu toch ook....? Wat was er toen zo belangrijk dat dit onverantwoorde risico is genomen? Het is gewoon uitstel van executie geweest. We spelen nu alsnog middenmoot en hebben nog steeds een schuld. What's the difference.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2011 11:34:00 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:51:00 #24
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_96426891
Weet zeker dat de nieuwe topspits die misschien komt, op zo een zelfde manier zal worden gefinancierd. Komt gewoon in de FIF terecht.
Elite
Tegen TTIP
pi_96427405
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:51 schreef Happel het volgende:
Weet zeker dat de nieuwe topspits die misschien komt, op zo een zelfde manier zal worden gefinancierd. Komt gewoon in de FIF terecht.
Joh.
pi_96427585
quote:
Precies. En 'topspits' vind ik sowieso al een veel te beladen term. Alsof echte toppers nog naar de Kuip willen komen. :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:36:24 #27
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_96428772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:13 schreef PIETR het volgende:

[..]

Bron? Zou het wel een goede zaak vinden. Voor de mogelijkheden die Feyenoord heeft is dit een prima back-up voor Vlaar en de Vrij.
quote:
Van Geel wil verdere samenwerking

De nieuwe technisch directeur van Feyenoord Martin van Geel wil de samenwerking met Excelsior intensiveren. 'Ik hecht veel waarde aan de huidige samenwerking en ook volgend seizoen zullen er weer spelers van Feyenoord bij Excelsior spelen',aldus Van Geel.

Van Geel heeft verder met Excelsior contact over de nieuwe trainer bij de Kralingers. 'Excelsior beslist wie de nieuwe hoofdtrainer wordt, maar onze mening wordt wel gekend'. Verder maakte Van Geel bekend dat de Excelsior-spelers Kaj Ramsteijn en Jordy Clasie de voorbereiding op het nieuwe seizoen bij Feyenoord meemaken.
quote:
KNVB straft Feyenoord

De tuchtcommissie van de voetbalbond KNVB heeft Feyenoord een boete van 7.500 euro opgelegd. De Rotterdamse club krijgt de straf omdat aanhangers op 20 februari bij de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag in het bezoekersvak stoelen hebben vernield en beschadigd en ermee hebben gegooid.

[ Bericht 14% gewijzigd door H.M.Murdock op 06-05-2011 12:43:16 ]
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:41:32 #28
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_96428998
quote:
Van Geel laat vermogende 'vrienden' met rust

Martin van Geel zal als technisch directeur van Feyenoord pas in het 'laatste geval' een beroep doen op mogelijke financiële steun van de vermogende Vriendenclub van Feyenoord (VvF). Dat benadrukte de nieuwe topman in De Kuip donderdag tijdens zijn eerste perspraatje.

We zoeken nog een aanvalsleider, een linksback en aanvallend ingestelde middenvelder', gaf hij te kennen. 'De spitspositie heeft daarbij prioriteit. We willen voorin een aanspeelpunt hebben, een soort kapstok waaraan we ons aanvalsspel kunnen ophangen. Hij moet goed kunnen koppen en trefzeker zijn in de afronding. Maar we kunnen geen miljoenen investeren.'

Van Geel: 'Pas als iedereen binnen de club ervan overtuigd is, dat we onze nieuwe spits hebben gevonden, klop ik misschien bij de VvF aan. Maar daar wil ik zeer terughoudend in zijn. Ik wil eerst alle andere opties onderzocht hebben.'

Feyenoord werkt ook komend seizoen met een salarisplafond van 12 miljoen euro voor de A-selectie. Voor individuele contracten is volgens Van Geel geen maximaal bedrag afgesproken. Dat geeft hem de ruimte een eventuele topspeler een hoger salaris te geven dan de andere grootverdieners in de selectie. Zo lang Feyenoord nog in categorie 1 van het licentiereglement zit, mag de club echter zonder externe geldschieters geen aankopen doen. De Rotterdamse clubleiding hoopt in 2012 de financiële gevarenzone van het betaalde voetbal te verlaten.

Feyenoord geeft komend seizoen opnieuw 2,6 miljoen euro aan de jeugdopleiding uit. 'Die staat als een huis, het is één van de beste van Nederland', betoogde Van Geel. 'Aan dat bedrag zal dan ook niet worden getornd.'
Michael Owen is volgend seizoen transfervrij? ;)

quote:
Arsenal beslist pas na de zomer over Miyaichi

Feyenoord hoort pas in de aanloop naar het nieuwe seizoen of de Japanse aanvaller Ryo Miyaichi terugkeert in Rotterdam. De getalenteerde tiener kwam in de winterstop op huurbasis over van Arsenal. De Rotterdamse clubleiding wil de Aziatische smaakmaker graag nog minimaal een jaartje in De Kuip houden, maar moet afwachten wat zijn Engelse werkgever met hem van plan is. 'Arsenal neemt over Ryo pas in de voorbereiding een beslissing', liet de nieuwe technisch directeur Martin van Geel vandaag weten.

'Dat moeten we respecteren. Hij zal waarschijnlijk nog niet bij Arsenal gaan spelen, omdat de Engelse reglementen dat niet toestaan. Maar het kan zijn dat hij bij een andere club in Europa wordt ondergebracht. Uiteraard hopen we dat Feyenoord opnieuw de voorkeur krijgt. Hij is tenslotte al een beetje gewend hier.'
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
pi_96429010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:05 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Precies. En 'topspits' vind ik sowieso al een veel te beladen term. Alsof echte toppers nog naar de Kuip willen komen. :')
Echte toppers niet, maar dat is nooit zo geweest. Je moet het hebben van jeugdopleiding en scouting. Omdat er voor volgend jaar nog geen goede spits in de jeugd zit moeten we die scouten. Daarom moet dat scoutingsapparaat even nagekeken worden, want er zijn echt te lang geen nieuwe topspelers uit de scouting voortgebracht.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:42:22 #30
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_96429034
quote:
Sekou Cissé ziet na maanden wachten dan eindelijk licht aan het einde van de tunnel. De aanvaller van Feyenoord, die in september voor het laatst in actie kwam en vervolgens kwakkelde met een teenblessure, deed donderdag een volledige groepstraining mee. “Ik ben erg blij dat ik deze stap heb gezet. Hier heb ik lang naar uitgekeken”, zei Cissé op de website van Feyenoord.

De aanvaller kwam dit seizoen pas in één competitiewedstrijd in actie en speelde nog wat minuten mee in de Europa League en KNVB-beker. Nu voelt hij zich weer goed: “De medische staf liet de beslissing om weer helemaal aan te sluiten aan mij. Ik voelde me goed en soms moet je stappen durven zetten”, zei de Ivoriaan na de oefensessie van donderdag. “Ik ben erg blij over hoe de training is verlopen.”

De selectie heeft na de groepstraining van donderdag drie dagen vrijaf, maar Cissé zal bij Feyenoord individueel verder trainen. “Ik moet sterker worden”, zei hij. “Ik heb lang niet met de groep mee kunnen doen en ik merkte dat ik aan het einde van de training vermoeider werd. Niet gek natuurlijk, maar ik kan het me niet veroorloven om een paar dagen niets te doen. Volgende week wil ik weer met de groep meedoen en dus train ik voor mezelf door.”

Cissé sluit wel uit dat volgende week al van de partij is in de wedstrijd tegen NEC. “Ik richt me volledig op volgend seizoen”, zei hij. “Voor mij is het het belangrijkste om er dan weer te staan. Spelen tegen NEC is geen optie, ook niet nu ik weer met de groep heb meegetraind. Dat laatste is vooral een mooie opsteker richting volgend seizoen.”
Beloning voor het harde werken ^O^
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:57:38 #31
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_96429689
quote:
feyenoordtime.nl
Lezerscolumn

Tim moet op zijn tenen wegsluipen
Momenteel is Rotterdam in rep en roer. We weten niet meer waar we het moeten zoeken, de stad schaamt zich. De luiken van alle huizen zijn gesloten en de tissues zijn niet aan te slepen, velen lopen met gebogen hoofd over straat.

Er heerst in Rotterdam een grafstemming die het midden houdt tussen de collectieve rouw zoals we die zagen in Japan na de tsunami, en de collectieve schaamte onder de Duitsers na de Tweede Wereldoorlog. De reden? Het contract van Tim de Cler wordt niet verlengd.

Tim de Cler is een multimiljonair die de bank warm houdt bij Rotterdams Trots. Jarenlang zoog hij de bankrekening leeg van het noodlijdende Feyenoord. In de Kuip wordt het printpapier al jaren dubbel gebruikt zodat het salaris van Tim kan worden uitbetaald. Iedere maand ongeveer een ton en dat vier jaar lang.

Tim behoort tot een groep oudere spelers die door Peter Bosz voor veel te veel geld naar de Kuip werd gehaald. Een paar jaar later resulteerde dat in een failliet Feyenoord dat zich met een sterk verjongde ploeg al watertrappelend maar ternauwernood boven water weet te houden in de Eredivisie.

Tim streek gedurende de afgelopen jaren een miljoenensalaris op maar is nu 'gekwetst' omdat de directie hem geen nieuw contract wil aanbieden. Hoe haalt Feyenoord het ook in zijn hoofd om een vetbetaalde vedette die al jarenlang niets aan het team toevoegt geen contractverlenging aan te bieden?

Dat is de vraag die op het moment door de hoofden van alle Rotterdammers spookt. Kijkend naar het nieuwe Feyenoord komen ze echter maar tot een gezamenlijk antwoord: Tim de Cler moet zich kapot schamen en op zijn tenen de Kuip verlaten. En niemand zal hem opmerken, want Tim is allang vergeten.
Tim wie?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:00:08 #32
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_96429789
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:57 schreef voice-over het volgende:

[..]

Tim wie?
Weer zo'n column met het niveau van een kleuter dat op feitelijke onwaarheden berust.

Ten eerste is De Cler "in zijn ziel geraakt" omdat hij zijn basisplaats verloor na een blessure, niet omdat er geen nieuw aanbod is gedaan.

Ten tweede: waarom moet De Cler zich schamen omdat hij een hoog salaris heeft? Dat heeft Feyenoord hem zelf aangeboden.

Ten derde: De Cler heeft 87 wedstrijden gespeeld in vier jaar tijd. Blijkbaar vond Feyenoord dat hij wel genoeg toevoegt anders wordt hij niet zo vaak opgesteld.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_96430264
quote:
Dat lijkt me ook. Gelukkig is de schuld - als ik het goed begrepen heb - al wel teruggedrongen tot zo'n 10 miljoen.

Het is dus te hopen dat we dankzij aflopenden contracten, enkele redelijke transfers waardoor we ieder jaar weer een beetje meer kunnen aflossen, ieder jaar weer wat meer kunnen groeien en investeren in de selectie waarmee we weer de weg omhoog inzetten, wat weer zorgt voor meer inkomsten etc.

Toch heb ik de laatste tijd wel het gevoel dat Feyenoord de goede weg is ingeslagen en het wel goed gaat komen. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_96430487
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook. Gelukkig is de schuld - als ik het goed begrepen heb - al wel teruggedrongen tot zo'n 10 miljoen.

Het is dus te hopen dat we dankzij aflopenden contracten, enkele redelijke transfers waardoor we ieder jaar weer een beetje meer kunnen aflossen, ieder jaar weer wat meer kunnen groeien en investeren in de selectie waarmee we weer de weg omhoog inzetten, wat weer zorgt voor meer inkomsten etc.

Toch heb ik de laatste tijd wel het gevoel dat Feyenoord de goede weg is ingeslagen en het wel goed gaat komen. :)
Het enige lichtpuntje in de duisternis vind ik het aantrekken van Martin van Geel. Voor de rest is het nog maar afwachten.
pi_96430732
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Michael Owen is volgend seizoen transfervrij? ;)

[..]

Als die naar de Kuip wilt komen eet ik alle sokken uit mijn sokkenla op
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:26:27 #36
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_96430903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat zeker, ja. Blijf het alleen jammer dat mensen die verantwoordelijk zijn voor de misère kunnen blijven zitten. Dat moet veranderen, zodat we echt vooruit kunnen.
Elite
Tegen TTIP
pi_96430944
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat zeker, ja. Blijf het alleen jammer dat mensen die verantwoordelijk zijn voor de misère kunnen blijven zitten. Dat moet veranderen, zodat we echt vooruit kunnen.
Eens. Hoe zit het nou eigenlijk met dat nieuwe stadion? Dat was toch de reden dat Gudde werd aangesteld?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:44:23 #38
53267 TC03
pi_96431710
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:27 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Eens. Hoe zit het nou eigenlijk met dat nieuwe stadion? Dat was toch de reden dat Gudde werd aangesteld?
Nee, Gudde is aangesteld om de proftak, amateurtak en het stadion weer samen te voegen.
pi_96432107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, Gudde is aangesteld om de proftak, amateurtak en het stadion weer samen te voegen.
Volgens mij was een belangrijke reden toch ook echt dat hij als voormalig ambtenaar van de gemeente Rotterdam goede contacten had in dat circuit en zodoende een positieve impuls kon geven richting het bouwen van een nieuw stadion.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:56:06 #40
53267 TC03
pi_96432256
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:52 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Volgens mij was een belangrijke reden toch ook echt dat hij als voormalig ambtenaar van de gemeente Rotterdam goede contacten had in dat circuit en zodoende een positieve impuls kon geven richting het bouwen van een nieuw stadion.
quote:
Bij Feyenoord heeft Gudde naast de dagelijkse leiding over de organisatie onder andere het begeleiden van de eenwording van profs, amateurs en stadion in zijn takenpakket.
http://www.feyenoord.nl/p(...)-10010000000003.aspx
pi_96432720
quote:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat dit zijn takenpakket is betekent niet dat dat de réden voor zijn aanstelling was.

http://feyenoord.netwerk.to/nieuws/artikel/14599__rss.php
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:30:10 #42
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_96433686
quote:
Slechte zaak. De vorige spits die op die manier is gekocht (met vreemd geld) is ook al zo'n succes geweest. Zie die dan eerst te lozen ofzo.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:01:07 #43
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_96434934
Reeds lange tijd is het vertrek van financieel directeur Onno Jacobs een vurige wens van vele Feyenoord-supporters. Bij diverse gelegenheden is dit kenbaar gemaakt; middels spandoeken, tijdens gesprekken met de Vrienden van Feyenooord, op internet, door een groot deel van de verzamelde supporters na afloop van de thuiswedstrijd tegen De Graafschap. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Deze vurige wens heeft uiteraard niets met de persoon te maken, maar alles met zijn functioneren. Beter gezegd: Met zijn disfunctioneren. In elk zichzelf respecterend bedrijf, zou een directielid worden afgerekend op de puinhoop die Onno Jacobs er bij Feyenoord van gemaakt heeft. Als de persoon in kwestie al niet de eer aan zichzelf houdt. Zo niet bij Feyenoord

De cijfers spreken boekdelen. Onno Jacobs treedt gedurende het boekjaar (lees: seizoen) 2005-06 als financieel directeur in dienst bij Feyenoord, een boekjaar dat Feyenoord is begonnen met een negatief eigen vermogen van ¤ 2.904.000. Ultimo juni 2010 bedroeg het eigen vermogen maar liefst ¤ 34.822.000 negatief!

Wij vragen ons af of deze cijfers op zichzelf al niet meer dan genoeg zijn om met een dergelijk advies (ontslag Onno Jacobs) te komen. Immers, bij welk bedrijf kan een financieel directeur die eindverantwoordelijk is voor dergelijke cijfers nog aanblijven? Toch hebben wij in een aantal artikelen chronologisch uiteengezet hoe het zo ver heeft kunnen komen. Onno Jacobs is gedurende deze reconstructie altijd als volwaardig onderdeel van de directie, en dus niet een of ander simpel boekhoudertje, medeverantwoordelijk geweest voor wat misschien wel had geleid tot het faillissement van Feyenoord. Zonder interventie van de Vrienden van Feyenoord was een faillissement immers angstvallig dichtbij gekomen.

Deel I: Gegokt en verloren
Deel II en III: Gegokt en verloren

Vandaag deel IV: Jaarcijfers 2009 2010, FIF, en de Vrienden van Feyenoord

In december 2010 maakt Feyenoord de cijfers over het boekjaar 2009-10 bekend. Ultimo juni 2010 bedraagt het negatief eigen vermogen maar liefst 34.8 miljoen, tegen 23.3 miljoen een jaar eerder. De verslechterde vermogenspositie wordt veroorzaakt door een verlies (resultaat na belastingen) van maar liefst ¤ 14.547.000, enigszins gecompenseerd door het verkopen van 3.000 aandelen (¤ 3.000 nominaal, ¤ 2.997.000 agioreserve). Deze cijfers zijn wederom dramatisch, maar belangrijker is wellicht de passage bij Gebeurtenissen na balansdatum:

Op 28 oktober 2010 is bekend geworden dat het eigen vermogen van Feyenoord Rotterdam N.V., in een eerste tranche, door middel van een kapitaalinjectie ter grootte van ¤ 15,1 miljoen zal worden versterkt. Deze kapitaalinjectie wordt gerealiseerd door omzetting van langlopende leningen in eigen vermogen en additionele kapitaalstortingen. In een overeenkomst met VvF B.V. is vastgelegd dat de kapitaalinjectie zal plaatsvinden door storting op uit te geven aandelen. De uitgifteprijs van de aandelen is afhankelijk van de totale kapitaalinjectie. Het aandelenbelang dat de VvF kan verwerven is ten hoogste 49,9%. De verwerving van aandelen door VvF B.V. kan behoudens de eerste tranche van minimaal ¤ 15 miljoen gefaseerd plaatsvinden.

Het bedrag aan kapitaalstortingen is helaas beperkt, het grootste deel van de kapitaalinjectie bestaat uit de omzetting van langlopende leningen. Het FIF speelt een bijzondere rol in deze constructie en met name de totstandkoming hiervan. De laatste puzzelstukjes met betrekking tot dit investeringsfonds maken duidelijk hoe Feyenoord met de rug tegen de muur wel akkoord moest gaan met het voorstel van de Vrienden van Feyenoord.

In totaal zijn voor een bedrag van ¤ 12.360.000 vijf spelers ondergebracht in het FIF. Naast de in de delen I, II en III reeds bekend gemaakte namen en bedragen zijn dit Ignjatovic (¤ 663.000) en Mokotjo (¤ 250.000). Naast de transfersom zijn ook de commissie, het tekengeld en het salaris voor het eerste contractjaar van deze spelers in het FIF ondergebracht. In geval van een tekort wordt dit tekort, nadat alle spelers uit het mandje bij Feyenoord zijn vertrokken, omgezet in een lening aan Feyenoord, welke binnen drie jaar wordt afgelost en waarop 5% rente vergoed wordt, aldus Onno Jacobs onder het kopje Terugbetaling in een memo inzake aanpassingen van de voorwaarden van het FIF d.d. 16 maart 2010.

Een lagere opbrengst dan het bedrag waarvoor de speler in het FIF is opgenomen, betekent dus automatisch dat dit verschil wordt omgezet in een lening. Een transfervrij vertrek van een of meerdere van deze spelers had dus desastreuze gevolgen kunnen hebben, worst-case scenario: een lening van ¤ 12.360.000, in drie jaar af te lossen, tegen 5% rente per jaar. Dat dit de definitieve nekslag voor Feyenoord had kunnen betekenen, omdat Feyenoord hier gezien de toenmalige financiële situatie simpelweg niet toe in staat was geweest, behoeft geen verdere uitleg.

Zeker gezien het feit dat Ignjatovic reeds na een half jaar in het tweede elftal weer is weggestuurd, Sekou Cissé en Dani Fernandez al geruime tijd geblesseerd zijn en Karim El Ahmadi na ruzie met vooral Mario Been en Leo Beenhakker verhuurd is aan een club in het Midden Oosten.

Enkele retorische vragen rijzen op: Hoe heeft een financieel directeur, een volwaardig directielid, ooit zulke keuzes kunnen maken en/of akkoord kunnen gaan met genomen beslissingen? Keuzes waarover mededirectielid Eric Gudde later zal aangegeven dat er is gegokt en verloren. Hoe kan het dat er investeringen gedaan zijn waarover nota bene de heer Jacobs zélf aangaf dat ze zouden leiden tot onverantwoorde risicos? Maar bovenal, hoe kan het dat onze club structureel zo slecht bestuurd is en wordt? Hoe kan het dat ons Feyenoord zo ver is weggezakt dat een faillissement onafwendbaar leek? En hoe kan het dat de verantwoordelijke daarvoor, de heer Jacobs, nog altijd op zijn plaats zit?

Dat het met Feyenoord op zijn zachtst gezegd niet goed ging, realiseerden de Vrienden van Feyenoord (VvF) zich gelukkig ook. Op 28 oktober 2010 wordt het Vrienden van Feyenoord-plan gelanceerd en steekt men 17 miljoen (volgens het jaarverslag dus 15.1 miljoen) in de club waarmee de schuldenpositie, op dat moment rond de 43 miljoen euro, flink verbeterd. Echter, in tegenstelling tot wat velen denken, bestaat die 17 miljoen niet uit louter nieuwe gelden. Want zo blijkt: Veruit het grootste deel van de schuldenlast van het FIF is omgezet in aandelen. Verder is bekend dat minimaal anderhalf miljoen euro aan overige schulden in aandelen zijn omgezet. In totaal dus een aanzienlijk deel van de 17 miljoen. Direct is ook bekend dat bij (minimaal) 30 miljoen euro 49.9% van de aandelen in handen zullen komen van de VvF. Zodra dit bedrag bereikt is, krijgt men ook het recht op drie van de maximaal zeven zetels in de Raad van Commissarissen.

Het mes snijdt voor de Vrienden van Feyenoord aan twee kanten: enerzijds behoeden zij Feyenoord voor een naderend faillissement, anderzijds hebben zij door schulden om te zetten in aandelen een kans gekregen hun geld ooit nog terug te zien. Of het verstandig is om voor zo weinig geld zo veel zeggenschap aan een groep investeerders te geven is een vraag die helaas niet eens gesteld hoeft te worden. Feyenoord had op dat moment namelijk geen andere keus, zoals overigens ook erkend door commercieel directeur Mark Koevermans. De club stond met de rug tegen de muur. Door het eigen jarenlange wanbeleid!

Vast staat ook dat onze club nooit in deze situatie had mogen komen. Wij hopen middels deze en voorgaande berichten ons advies om de heer Jacobs op non-actief te stellen meer dan voldoende onderbouwd te hebben. Hoe kan iemand die de club aan de rand van de afgrond heeft gebracht nog aanblijven? Ten slotte vragen wij ons af waarom de heer Jacobs door sommigen binnen de club wordt afgeschilderd als slechts een eenvoudige boekhouder. Als volwaardig directielid is hij veel meer dan dat. Daarnaast is een salaris van ruim 16.000 euro per maand naar onze mening ietwat veel voor een eenvoudige boekhouder.

Overigens staat Onno Jacobs nog altijd de wederopstanding van Feyenoord in de weg daar vele supporters, waaronder enkele zeer welgestelde supporters, weigeren geld te storten in de bodemloze put Feyenoord, zo lang de heer Jacobs in functie is. Kortom:

Beste Onno, u heeft gegokt en verloren. Gegokt en verloren met geld van Feyenoord. Doe ons, supporters en tegenwoordig ook investeerders, een plezier: Trek uw conclusies. Immers: Clubbelang boven eigenbelang!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:58:48 #44
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96437536
En nu?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:05:06 #45
268409 voice-over
pi_96437796
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
En nu?
Jacobs wegsturen met een rechtmatige gouden handdruk van ¤ 500.000? Daar schiet Feyenoord veel mee op. NOT!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:16:29 #46
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96438274
Waarom dan?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:32:24 #47
268409 voice-over
pi_96439002
Omdat Feyenoord geen geld heeft. Ofwel, er is dan geen geld meer voor een broodnodige nieuwe spits.
pi_96442745
Die Jacobs moet gewoon zijn biezen pakken, wordt gehaat, tot op het bot. Er zijn mensen die hem dood willen hebben, hij kan beter heel snel een vliegtuig richting *insert willekeurig land dat ver weg ligt* en nooit meer terugkomen.

Snap ook niet dat hij kan blijven zitten, dat is toch onmogelijk?
pi_96442929
Ik zeg jacobs hoofdelijk aansprakelijk stellen voor onbehoorlijk bestuur..

Goede uiteenzetting van de varkenoord groep. Had alleen het idee dat ze met meer zouden komen dan alleen jacobs. Feitelijk wisten we dit al, alleen is het in detail uitgewerkt. Waarvoor hulde. Alleen, wat nu? Jacobs gaat nooit uit zich zelf het hazenpad kiezen..
#12 is not for sale!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:40:25 #50
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_96443645
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:17 schreef Haringkop het volgende:
Ik zeg jacobs hoofdelijk aansprakelijk stellen voor onbehoorlijk bestuur..

Goede uiteenzetting van de varkenoord groep. Had alleen het idee dat ze met meer zouden komen dan alleen jacobs. Feitelijk wisten we dit al, alleen is het in detail uitgewerkt. Waarvoor hulde. Alleen, wat nu? Jacobs gaat nooit uit zich zelf het hazenpad kiezen..
Hem hoofdelijk aansprakelijk stellen lijkt me niet te lukken.

In principe zeggen ze niets wat niet allang bekend was, maar het netjes in een rijtje gezet is het toch wel fijn. Naast de schulden zit je dus ook nog met de FIF en de talentpools, wat wil zeggen dat er eigenlijk praktisch 50 miljoen moest worden afbetaald. De VvF gaan ons daar echt lang niet vanaf helpen ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')