quote:8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
9:13 Voorlopig blijven we CNN overschrijven. U leest het hier dus altijd als tweede.
10:50 Leers: Na de dood van Osama is Afghanistan veilig genoeg voor Sahar. (via @boyslijp)
10:56 Dyslectici overal ter wereld rouwen om dood Amerikaanse president.
11:59 Overig nieuws: Johannes Paulus II gepromoveerd, Willem II gedegradeerd
12:09 Osama nog steeds dood
12:15 Wikileaks: Dood Bin Laden was een outside job
13:49 Liquidatie Osama doet discussie over wapenbezit oplaaien.
16:16 Al Qaeda: Dolfijnen gaan respectloos om met graf Bin Laden.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:03 schreef waht het volgende:
Tja, als je eenmaal argwanend bent vind je overal signalen om die argwaan te bevestigen.
Ze heeft last van allergieen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:09 schreef Nielsch het volgende:
Heeft Hillary Clinton nou haar hand op een bijbel ofzo?
Het lijkt me eerder een agendaquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:09 schreef Nielsch het volgende:
Wel eens een boek in je leven gelezen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:06 schreef vanhal het volgende:
Nog even de laatste reactie van waht uit het vorig deel
[..]
Het is de Necronomicon.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:09 schreef Nielsch het volgende:
Ik blijf het opvallend vinden dat er mensen zijn die blijven trappen in foto's die niet via de "grote" media komen. Als de officiële foto's echt gelekt zouden worden, dan zit daar binnen no-time een photoshop expert van CNN, BBC en andere grote media op om te kijken of het echt is..... En vooralsnog zijn alle fotootjes die niet via de mainstream-media gevonden zijn allemaal nep.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Geen idee of het wéér een hoax ende fotosoep is, maar Geenstijl postte net dé foto. Niet voor gevoelige kuikentjes...
http://www.geenstijl.nl/archives/images/osamazonderdakje.html
Ik ben zo'n conspiracy theorist en ik denk dat Osama al jaren dood is. Maar het doet er ook niet echt toe. Als ie nu officieel dood is (en ook al was een rechtzaak wel beschaafd geweest, ik geloof ook niet dat gegeven de tijdsgeest en gegeven de omstandigheden, dat een eerlijk proces had kunnen zijn) is dat inderdaad een einde aan een tijdperk. Ik hoop met heel mijn hart dat het ook de aanleiding is tot terugtrekking uit afghanistan en niet dat het aanleiding is tot nog meer oorlog met pakistan. Maar met de komende bezuinigingen die ze moeten doorvoeren kunnen ze dat ook niet maken tegenover het groeiend aantal mensen die onder de armoedegrens leven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik blijf het opvallend vinden dat er mensen zijn die blijven trappen in foto's die niet via de "grote" media komen. Als de officiële foto's echt gelekt zouden worden, dan zit daar binnen no-time een photoshop expert van CNN, BBC en andere grote media op om te kijken of het echt is..... En vooralsnog zijn alle fotootjes die niet via de mainstream-media gevonden zijn allemaal nep.
Het is nog altijd mogelijk dat er iets gelekt wordt ergens in de toekomst, maar ik verwacht het niet op korte termijn.
Ik denk echt dat dit voorlopig een gesloten boek wordt. En dat is ook precies wat de Amerikanen willen: geen heisa, geen massahysterie, en met de enkele alu-hoedjes die de officiële verklaringen van de VS niet geloven is een stuk makkelijker mee om te gaan. Ik bedoel, we hebben ook al 10 jaar allerlei "conspiracy" websites die beweren dat 9/11 een inside job was etc.... En tja, die mensen zijn daar na 10 jaar ook nog steeds niet van te overtuigen dat het niet zo was natuurlijk. Dus ik verwacht dat de komende 10 jaar, er altijd een groepje alu-hoedjes zullen blijven die niet geloven dat Osama ook echt dood is.... of twijfels zetten bij de missie, de legaliteit ervan, en weet ik wat..... maar het overgrote deel van het (westerse) publiek accepteert het voor wat het is.....
Zoals ik al eerder zei: Ik heb er vrede mee eigenlijk. We kunnen nu een hoofdstuk sluiten, en voor de families van 9/11 slachtoffers betekend het ook dat een hoofdstuk kan worden afgesloten. De dood van Osama is de laatste gerechtigdheid waar men op wachtte..... En of het wereldwijd effect heeft op terrorisme, en andere zaken.... dat moeten we afwachten. Wel weet ik dat de familieleden van meer dan 3000 mensen in de VS, Spanje, en het VK eindelijk een emotioneel punt kunnen zetten achter deze saga, en voortaan een stuk rustiger zullen slapen.
ouwe zooiquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:30 schreef Miezziej het volgende:
[ afbeelding ]
Vond dit op internet. Dacht, laat ik het ff delen met jullie.
Alsjeblieft zeg, laat dat de volgende keer, okay?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:30 schreef Miezziej het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe verklaar je dan dat de dochter van bin laden heeft verklaard dat haar vader (osama, red.) nadat hij gevangen is genomen is gedood?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ben zo'n conspiracy theorist en ik denk dat Osama al jaren dood is. Maar het doet er ook niet echt toe.
Geld?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:34 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat de dochter van bin laden heeft verklaard dat haar vader (osama, red.) nadat hij gevangen is genomen is gedood?
En welke signalen, behalve dan je onderbuikgevoelens, geven voor jou aan dat wat je zegt een serieuze mogelijkheid is?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:34 schreef Miezziej het volgende:
Geld?
Zou best kunnen imo. Paar miljoen; "zwijggeld".
Ingehuurde dochter.
Etc.
Dit lijk me wel heel onwaarschijnlijk eigenlijk. Het lijkt er op dat er perse iets gezocht *MOET* worden waardoor het staande verhaal van de Amerikanen in diskrediet wordt gebracht.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:34 schreef Miezziej het volgende:
Geld?
Zou best kunnen imo. Paar miljoen; "zwijggeld".
Ingehuurde dochter.
Etc.
Het is de V.S.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef vanhal het volgende:
[..]
En welke signalen, behalve dan je onderbuikgevoelens, geven voor jou aan dat wat je zegt een serieuze mogelijkheid is?
mischien een Pakistaanse hoer ?geloof mij nu maarquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit lijk me wel heel onwaarschijnlijk eigenlijk. Het lijkt er op dat er perse iets gezocht *MOET* worden waardoor het staande verhaal van de Amerikanen in diskrediet wordt gebracht.
Een ingehuurde dochter? Kom op, we gaan nu wel heel ver....
Ok, als je fantasie zo levendig is dan is misschien het subforum bnw dan een betere plek voor je? Daar zijn meer mensen zoals jij met een 'levendige fantasie'.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:39 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Het is de V.S.
Ok, blijft een onderbuikgevoelMaar ik geloof niet zomaar iets wat iemand roept. Als Obama ook zijn geboortecertificaat publiceert, waarom dan niet het overlijdenscertificaat van Osama?
@Maartena:
Ik heb een levendige fantasie. Ik zeg niet dat ik het daadwerkelijk geloof, ik zeg dat het een mogelijkheid zou kunnen zijn.
Disclaimer: Levendige fantasie
Verhaal uit dezelfde bron die eerder heeft bewezen niet betrouwbaar te zijn..quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:34 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat de dochter van bin laden heeft verklaard dat haar vader (osama, red.) nadat hij gevangen is genomen is gedood?
Ah oja jij, zo'n sidekick die er sporadisch een kreet of halve zin doorheen gooit om een denkbeeld kracht bij te zetten maar diepte? Ver te zoeken...quote:
Zozo, serieuze mensen op fok. Ik bel de krant.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ok, als je fantasie zo levendig is dan is misschien het subforum bnw dan een betere plek voor je? Daar zijn meer mensen zoals jij met een 'levendige fantasie'.
Succes daar.
Welke bron is dat?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef nokwanda het volgende:
Verhaal uit dezelfde bron die eerder heeft bewezen niet betrouwbaar te zijn..
Ik neem aan dat je niet debiel bent. Uit welke bron hebben we nou vernomen dat Osama gedood is?quote:
over diepte gesproken daar weet binladen nu alles van afquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ah oja jij, zo'n sidekick die er sporadisch een kreet of halve zin doorheen gooit om een denkbeeld kracht bij te zetten maar diepte? Ver te zoeken...
Ah op die fiets. Dus alles maar dan ook werkelijk alles wat we horen omtrent dit onderwerp is verzonnen in de vs?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef nokwanda het volgende:
Ik neem aan dat je niet debiel bent. Uit welke bron hebben we nou vernomen dat Osama gedood is?
Jij hebt betrouwbaardere bronnen die het tegenovergestelde beweren?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wat zou jij WEL een betrouwbare bron willen noemen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:40 schreef nokwanda het volgende:
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:43 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Dus alles maar dan ook werkelijk alles wat we horen omtrent dit onderwerp is verzonnen in de vs?
Uit twee bronnen zover:quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef nokwanda het volgende:
Ik neem aan dat je niet debiel bent. Uit welke bron hebben we nou vernomen dat Osama gedood is?
Zou het niet zo kunnen zijn dat het voor obama/de vs/ het witte huis ook een hectische tijd is en dat er daar ook constant nieuwe info binnenkomt?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:45 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Tuurlijk niet
Maar sommige dingen mogen best met een korreltje zout genomen worden.
Bij mij komen de meeste vraagtekens vooral omdat ze het verhaal steeds veranderen. Wel bewapend, niet bewapend, gebruikt zijn vrouw als human shield, gevangen genomen (aldus dochter). Wat is het nou?
Potverdorie heyquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:30 schreef Miezziej het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn mensen die niet snappen wat de "fog of war" precies is, en hoe de de-briefing van militaire missies precies in zijn werk gaat. Soms duurt het gewoon even voordat alle puntjes op de i staan. Ik heb hierover een topic of twee terug, of in het vorige topic - weet even niet meer, de reeksen gaan zo snel - al e.e.a. over geschreven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:45 schreef Miezziej het volgende:
Tuurlijk niet
Bij mij komen de meeste vraagtekens vooral omdat ze het verhaal steeds veranderen. Wel bewapend, niet bewapend, gebruikt zijn vrouw als human shield, gevangen genomen (aldus dochter). Wat is het nou?
m.i. willen ze gewoon niet dat "het volk" (wij) te weten komt dat ze OBL gewoon dood hebben geschoten terwijl die onbewapend was en geen bedreiging was (op dat moment heh...).quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:47 schreef vanhal het volgende:
[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat het voor obama/de vs/ het witte huis ook een hectische tijd is en dat er daar ook constant nieuwe info binnenkomt?
'Sommige dingen met een korreltje zout nemen' is een erg zwakke basis om de gebeurtenissen niet te geloven.
Nee, ook niet. Maar het wil wel zeggen dat ik niet alles slik wat erin wordt gegoten. Uit geen enkele bron. Zelf kritisch blijven nadenken. Wat hier wordt beweerd is niet logisch. Nou hoeft niet alles logisch te zijn en soms zijn de meest bizarre zaken waarheid. Alleen geloof ik in dit geval echt niet dat het gegaan is zoals men voorstelt. Ik begrijp dat het lastig discussieren is met een dergelijk sterke overtuigingquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:43 schreef Royyy het volgende:
[..]
Jij hebt betrouwbaardere bronnen die het tegenovergestelde beweren?
Ze hebben zelf verklaard dat hij ongewapend was en zich niet achter de vrouw schuilde en dat ze hem hebben gedood na het vuurgevecht. Dus hoezo willen ze niet dat wij dat te weten te komen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Miezziej het volgende:
[..]
m.i. willen ze gewoon niet dat "het volk" (wij) te weten komt dat ze OBL gewoon dood hebben geschoten terwijl die onbewapend was en geen bedreiging was (op dat moment heh...).
Hoe had het volgens jou allemaal makkelijker en plausibeler plaatsgevonden dan?quote:Dood is dood, ja, maar toch. Waarom zo moeilijk doen? Waarom meteen dumpen in de zee? (Ja, dat is heel leuk en aardig dat ze denken aan de rituelen van de Islam. Maarja, eerst iemand koelbloedig vermoorden en dan wel een ritueel uitvoeren? Waarom?)
Het lost een hoop problemen op, zoals ze zelf min of meer al aangaven. Waar zou je hem anders moeten begraven? Geen land wil hem hebben. En als je hem begraaft zal men willen weten waar hij begraven ligt, en de kans is aanwezig dat die plek een soort bedevaartsoord wordt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Miezziej het volgende:
[..]
m.i. willen ze gewoon niet dat "het volk" (wij) te weten komt dat ze OBL gewoon dood hebben geschoten terwijl die onbewapend was en geen bedreiging was (op dat moment heh...).
Dood is dood, ja, maar toch. Waarom zo moeilijk doen? Waarom meteen dumpen in de zee? (Ja, dat is heel leuk en aardig dat ze denken aan de rituelen van de Islam. Maarja, eerst iemand koelbloedig vermoorden en dan wel een ritueel uitvoeren? Waarom?)
Ja, het is gewoon vreemd als je roept dat een verklaring van een dochter fantasie is terwijl je daar helemaal geen bewijs of signaal voor hebt, behalve je onderbuikgevoel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Maar het wil wel zeggen dat ik niet alles slik wat erin wordt gegoten. Uit geen enkele bron. Zelf kritisch blijven nadenken. Wat hier wordt beweerd is niet logisch. Nou hoeft niet alles logisch te zijn en soms zijn de meest bizarre zaken waarheid. Alleen geloof ik in dit geval echt niet dat het gegaan is zoals men voorstelt. Ik begrijp dat het lastig discussieren is met een dergelijk sterke overtuiging
Nou... als er mensen van de kant van de Taliban of zo (want Al Qaida is niet een coherente groepering) zouden beweren dat hij bij deze gelegenheid gedood is zou ik dat eerder geloven. En dan niet de schreeuwers die ook evengoed alles geloven als ze er maar lawaai over kunnen maken, maar echt een naaste medewerker of zo. Die lijken mij er niet happig op om toe te geven dat OBL echt dood zou zijn omdat dan het beetje coherentie van hun verzet een flinke deuk zou oplopen en ze dat dan zouden moeten erkennen. Dus als ze dat dan doen is er wel echt iets aan de hand.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Uit twee bronnen zover:
1) De Amerikaanse overheid.
2) Een Pakistaanse woordvoerder die de familie van Osama heeft geinterviewed.
Wellicht zouden we de bevestiging van Al Queda en de roep voor wraak voor de dood van Osama als 3e bron kunnen zien, maar die vertrouw ik een stuk minder.
Dat is natuurlijk ook waar. Maar ipv begraven kon hij ook gecremeerd worden. Of na een week gedumpt worden in de zee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het lost een hoop problemen op, zoals ze zelf min of meer al aangaven. Waar zou je hem anders moeten begraven? Geen land wil hem hebben. En als je hem begraaft zal men willen weten waar hij begraven ligt, en de kans is aanwezig dat die plek een soort bedevaartsoord wordt.
Ik zou het juist wantrouwen als het verhaal niet of nauwelijks veranderd was.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:45 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Tuurlijk niet
Dus de vs verklaard dat osama ongewapend was, dat ze hem hebben gedood na een vuurgevecht, en dan om bepaalde zaken te verhullen dumpen ze hem snel in het water, iets wat ze ook gewoon aangeven? Ik snap het niet, leg eens wat beter uit?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Miezziej het volgende:
Maar nu lijkt het alsof ze er zo snel mogelijk vanaf wilde. Snap je?
Het voelt gewoon verkeerd. Ze vertellen leuk wat ze hebben gedaan, maar niet waarom. "Bepaalde zaken verhullen" vind ik niet echt een gegronde reden. Lekker vaag, zoals altijd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:55 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dus de vs verklaard dat osama ongewapend was, dat ze hem hebben gedood na een vuurgevecht, en dan om bepaalde zaken te verhullen dumpen ze hem snel in het water, iets wat ze ook gewoon aangeven? Ik snap het niet, leg eens wat beter uit?
Een AK-47 en een pistool in z'n kamer, maar niet in z'n handen (volgens sommige bronnen greep hij naar een wapen).quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Dood is dood, ja, maar toch. Waarom zo moeilijk doen? Waarom meteen dumpen in de zee? (Ja, dat is heel leuk en aardig dat ze denken aan de rituelen van de Islam. Maarja, eerst iemand koelbloedig vermoorden en dan wel een ritueel uitvoeren? Waarom?)
Niet 'waarom'? Zet voor de gein de BBC op internet maar eens een uurtje aan, moet je es kijken wat voor info er allemaal langs komt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:56 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Het voelt gewoon verkeerd. Ze vertellen leuk wat ze hebben gedaan, maar niet waarom. "Bepaalde zaken verhullen" vind ik niet echt een gegronde reden. Lekker vaag, zoals altijd.
Dat had gekund, maar waarom zou je dat willen? Het levert ongelofelijk veel problemen op.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Nielsch het volgende:
Toch geloof ik het niet dat ze Bin Laden niet hadden kunnen oppakken. Diverse Nazi-kopstukken (met wel ergere dingen op hun kerfstok) zijn ook opgepakt en netjes ter dood veroordeeld in Neurenberg. Dat had nu ook gedaan kunnen worden.
En de vs komen er mee weg, ze hebben zichzelf immers in staat van oorlog uitgeroepen waardoor ze een goedkeuren op het doden van osama hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat had gekund, maar waarom zou je dat willen? Het levert ongelofelijk veel problemen op.
1. Je bent illegaal Pakistan binnengegaan. De 'verdachte' is ontvoerd.
2. Waar wil je hem berechten?
3. Je kunt geen eerlijk proces garanderen; door alle media-aandacht is Bin Laden al lang veroordeeld door iedereen die ook maar eens in zijn leven een krant heeft gelezen.
4. Wat is het bewijs? Hoe is het verkregen? Door marteling, andere illegale praktijken?
En zo kan ik pagina's volschrijven over potentiële bezwaren. Dit was gewoon de gemakkelijkste en mijns inziens beste manier om van hem af te komen.
Als de VS Osama niet zo'n stripboek-achtige bad guy rol had gegeven, had nauwelijks iemand hem gekend. Hij of iemand die op hem lijkt heeft op een vage VHS band (hoe verzin je 't?) aangegeven dat hij volledig achter de aanvallen van 9/11 stond, maar hij heeft bij mijn weten nooit geclaimd het brein te zijn geweest achter de aanvallen of iets dergelijks.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het lost een hoop problemen op, zoals ze zelf min of meer al aangaven. Waar zou je hem anders moeten begraven? Geen land wil hem hebben. En als je hem begraaft zal men willen weten waar hij begraven ligt, en de kans is aanwezig dat die plek een soort bedevaartsoord wordt.
Er is een lijk in zee gedumpt en vlak voor ze dat hebben gedaan hebben ze een DNA-test gedaan die normaal gesproken op zijn snelst 2 tot 3 dagen nodig heeft om op kweek te staan. Dat kan ik nieteens meer een onderbuikgevoel noemen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon vreemd als je roept dat een verklaring van een dochter fantasie is terwijl je daar helemaal geen bewijs of signaal voor hebt, behalve je onderbuikgevoel.
Die dna test heeft helemaal niet plaats gevonden vlak voor ze bin laden in zee hebben gedumpt. Hoe kom je erbij? Bron?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:03 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Er is een lijk in zee gedumpt en vlak voor ze dat hebben gedaan hebben ze een DNA-test gedaan die normaal gesproken op zijn snelst 2 tot 3 dagen nodig heeft om op kweek te staan. Dat kan ik nieteens meer een onderbuikgevoel noemen.
Dat is beweerd. Men heeft weefsel afgenomen van een broer zus en vlak voor het lijk in zee is gegooid hebben ze weefsel van de dode vergeleken met dat van de broer waarbij een gelijkenis was.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:05 schreef vanhal het volgende:
[..]
Die dna test heeft helemaal niet plaats gevonden vlak voor ze bin laden in zee hebben gedumpt. Hoe kom je erbij? Bron?
Daar staat iets anders als wat jij beweert. Er staat nergens dat het DNA is getest voordat hij in zee werd gegooid. Er is DNA afgenomen voordat hij in zee werd gegooid.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:07 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is beweerd. Men heeft weefsel afgenomen van een broer en vlak voor het lijk in zee is gegooid hebben ze weefsel van de dode vergeleken met dat van de broer waarbij een gelijkenis was.
Een van de vele vele bronnen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ocent-zekerheid-aan/
Ik heb in de afgelopen dagen nergens gelezen dat de dna test heeft plaatsgevonden voordat osama in zee is gedumpt. Voor zover ik weet is materiaal/weefsel/vul maar in van osama meegenomen en heeft men daarna en daarmee een dna test uitgevoerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:07 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is beweerd. Men heeft weefsel afgenomen van een broer en vlak voor het lijk in zee is gegooid hebben ze weefsel van de dode vergeleken met dat van de broer waarbij een gelijkenis was.
Een van de vele vele bronnen
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ocent-zekerheid-aan/
Men kwam er in ieder geval mee naar buiten voordat de man goed 24 uur dood was. Ver voordat dat het geval was. En voor zover ik weet is dat technisch niet mogelijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:09 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen dagen nergens gelezen dat de dna test heeft plaatsgevonden voordat osama in zee is gedumpt. Voor zover ik weet is materiaal/weefsel/vul maar in van osama meegenomen en heeft men daarna en daarmee een dna test uitgevoerd.
Nou, dat blijkt technisch dus best mogelijk:quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Men kwam er in ieder geval mee naar buiten voordat de man goed 24 uur dood was. Ver voordat dat het geval was. En voor zover ik weet is dat technisch niet mogelijk
http://www.popularmechani(...)percent-sure-5680593quote:It's true that DNA analysis that once required days or weeks can now be performed in less than 24 hours, particularly in high-profile cases such as this one. The process of extracting and purifying the DNA can be done in as little as a half-hour; then experts require a few hours to amplify, analyze and match it. The biggest piece of equipment needed is a genetic analyzer, a desk-size apparatus that weighs a couple hundred pounds (which could well explain why bin Laden's body had to be transported back to Afghanistan for identification).
Hey hey... wat minder toon mag best wel, okay. Ik ben ook op zoek naar meer info over de beoordeling van DNA materiaal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:21 schreef vanhal het volgende:
Hallo nokwanda? Ben je d'r nog?
Hoe zit het nou met je conspirancy theory?
Wat maakt de Taliban geloofwaardiger dan de Amerikaanse overheid en Osama's eigen familie?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef nokwanda het volgende:
Nou... als er mensen van de kant van de Taliban of zo (want Al Qaida is niet een coherente groepering) zouden beweren dat hij bij deze gelegenheid gedood is zou ik dat eerder geloven.
zou het niet zo zijn dat ze het versneld naar buiten moesten brengen vanwege de achtergebleven helikopter?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die niet snappen wat de "fog of war" precies is, en hoe de de-briefing van militaire missies precies in zijn werk gaat. Soms duurt het gewoon even voordat alle puntjes op de i staan. Ik heb hierover een topic of twee terug, of in het vorige topic - weet even niet meer, de reeksen gaan zo snel - al e.e.a. over geschreven.
Het is in ieder geval verklaarbaar, laten we het daarop houden als je de vorige topics niet wil doornemen.
Ja, Disney komt in 2012 met "Talibam!"quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:20 schreef Dos37 het volgende:
Iemand al aangekondigd er een film van te maken?
Dat schreef ik erbij. Lezenquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat maakt de Taliban geloofwaardiger dan de Amerikaanse overheid en Osama's eigen familie?
De reden 'want Al Qaida is niet een coherente groepering' slaat natuurlijk nergens op als je in plaats van van Al-Qaida een reactie van de Taliban wilt hebben, want dat kan van de Taliban ook echt niet gezegd worden.quote:
Op dit punt moet ik je gelijk geven. Ik heb inmiddels inderdaad meer wetenschappelijke artikelen gevonden over dat onderwerp.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:21 schreef vanhal het volgende:
Hallo nokwanda? Ben je d'r nog?
Hoe zit het nou met je conspirancy theory?
Er zijn twijfels (ook van niet consiracy theorists) dat Al Qaida als organisatie geen coherent geheel is, maar een samenspel van diverse groepen met een common demeaner.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:43 schreef Royyy het volgende:
[..]
De reden 'want Al Qaida is niet een coherente groepering' slaat natuurlijk nergens op als je in plaats van van Al-Qaida een reactie van de Taliban wilt hebben, want dat kan van de Taliban ook echt niet gezegd worden.
http://www.fastcompany.co(...)sama-bin-laden-worksquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:10 schreef nokwanda het volgende:
Men kwam er in ieder geval mee naar buiten voordat de man goed 24 uur dood was. Ver voordat dat het geval was. En voor zover ik weet is dat technisch niet mogelijk
Dat Al-Qaida geen coherent geheel is geloof ik meteen, maar het is onzin om dat als een reden te geven om liever een reactie van de Taliban te krijgen, want voor de Taliban geldt hetzelfde.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Er zijn twijfels (ook van niet consiracy theorists) dat Al Qaida als organisatie geen coherent geheel is, maar een samenspel van diverse groepen met een common demeaner.
OBL werd gezien als leider of toch in elk geval inspirator van die groepen en tevens had hij naar alle waarschijnlijkheid goede banden met de taliban. Dat lijkt wel aannemelijk.
Als een centrale persoon dan wegvalt is dat voor hen nadelig. Daarom moest ie ook dood, lijkt me.
Toegeven dat hij dood is zou hen nog kwetsbaarder maken tegenover hun vijanden (de usa en hun geallieerden). Daarom hebben zij daar bij te verliezen. Als zij er niet omheen kunnen om dat dan echt te openbaren dan acht ik die bewering redelijk waarschijnlijk.
Maar hoe dan ook, zoals ik eerder al zei..... hij is dood en hoe en wanneer maakt niet uit. Als het oorlogvoeren hiermee nou maar stopt. Dat zou goed zijn.
Ik denk het niet. Als ze het publiek van te voren hadden willen voorliegen, dan hadden ze met alle scenario's rekening gehouden.....quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:38 schreef sp3c het volgende:
zou het niet zo zijn dat ze het versneld naar buiten moesten brengen vanwege de achtergebleven helikopter?
Nee, dat hebben we vernomen van de Pakistaanse overheid.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:40 schreef nokwanda het volgende:
En ow, wij hebben dat die familie niet horen of zien zeggen. dat hebben we vernomen van de regering van de US
Zoals ik al zei tegen Vanhal, daar heb je gelijk in. Inmiddels had ik er ook al wetenschappelijke artikelen over gevonden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:56 schreef maartena het volgende:
[..]
http://www.fastcompany.co(...)sama-bin-laden-works
Ja zeker. Die heb ik ook. Zeker na de hele Bush-bende. En dat terwijl ik eigenlijk best wel een Obama fan ben ook nog.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat hebben we vernomen van de Pakistaanse overheid.
"A senior Pakistani security official told ABC News that Osama bin Laden's teen daughter saw her father killed "in front of her eyes,""
http://abcnews.go.com/Int(...)ts/story?id=13527830
Dat is hier ook al diverse malen gelinkt. Op een of andere manier heb je de oogkleppen echter nog richting VS staan.
Soms is het handig dat je de oogkleppen eens afzet, en ook eens kijkt naar wat anderen te vertellen hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:02 schreef nokwanda het volgende:
Ja zeker. Die heb ik ook. Zeker na de hele Bush-bende. En dat terwijl ik eigenlijk best wel een Obama fan ben ook nog.
Dat doe ik ook en ik weeg het af. Maar dat geldt ook voor jou.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Soms is het handig dat je de oogkleppen eens afzet, en ook eens kijkt naar wat anderen te vertellen hebben.(en dan bedoel ik niet op FOK!
)
Nu ja, politiek gezien is de dood van bin Laden imo een uitstekende aangelegenheid om te stellen dat de War on Terror gewonnen is en een nieuw hoofdstuk ingeslagen kan worden --> Change!quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:56 schreef Royyy het volgende:
[..]
Tja het zou inderdaad goed zijn als zijn dood het einde van de War on Terror zou zijn, maar dat is natuurlijk absoluut niet het geval.
Er is al lang gezegd (onder andere door Obama) dat de War on Terror onverminderd door zal gaanquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:21 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nu ja, politiek gezien is de dood van bin Laden imo een uitstekende aangelegenheid om te stellen dat de War on Terror gewonnen is en een nieuw hoofdstuk ingeslagen kan worden --> Change!
Dat zegt-ie nu ja, maar ik moet het nog zien als de verkiezingen naderen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:24 schreef Royyy het volgende:
[..]
Er is al lang gezegd (onder andere door Obama) dat de War on Terror onverminderd door zal gaan
Ik gok dat de War on Terror geïntensiveerd gaat worden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:24 schreef Royyy het volgende:
[..]
Er is al lang gezegd (onder andere door Obama) dat de War on Terror onverminderd door zal gaan
Over het terugtrekken van troepen uit Afghanistan zijn al lang afspraken gemaakt. En het stoppen van black ops operaties in Pakistan/Jemen/Somalie enzo, dat zal echt niet gaan gebeuren, en lijkt me ook helemaal niet geschikt als verkiezingspraatje.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat zegt-ie nu ja, maar ik moet het nog zien als de verkiezingen naderen.
Het hoeft ook helemaal niet direct uitwerking te hebben op lopende operaties, je moet het meer zien als een symbolische afsluiting van de War on Terror en dit op die manier kunt gebruiken als leverage om bijv Guantanamo Bay te sluiten (nog zo'n verkiezingsbelofte).quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:30 schreef Royyy het volgende:
[..]
Over het terugtrekken van troepen uit Afghanistan zijn al lang afspraken gemaakt. En het stoppen van black ops operaties in Pakistan/Jemen/Somalie enzo, dat zal echt niet gaan gebeuren, en lijkt me ook helemaal niet geschikt als verkiezingspraatje.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:26 schreef BreakingNews het volgende:
Info from bin Laden raid shows al-Qaida considered attacking US trains, mass transit hubs - NBC News
Wellicht denk je dat ik niet bekend ben met de geheime acties van de VS, waarschijnlijk weet ik er echter meer over dan jij. Ik weet welke minder dan nobele doelen de Amerikanen nastreven en dat ze daarvoor weinig middelen schuwen, zeker buiten (maar ook binnen) hun eigen landsgrenzen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wel eens een boek in je leven gelezen?
Wel eens gehoord wat Robert McNamara over zijn periode als minister van defensie van de VS heeft opgebiecht? Tonkin incident? Vast nooit van gehoord.
Liegen alles bij elkaar. Dus het is plausibel dat ook hierover gelogen wordt.
Alsjeblieft: --> 3 minuut 29 valt de beroemde zin: "It didn't happen..."
Op basis van deze valse informatie (lees: verzonnen) is Vietnam aangevallen. En het verhaal Irak is ook lang-en-breed bekend.
Leugens. Allemaal
Maar je moet eerst een boek durven openslaan voor je dit zult leren inzien. De televisie zal je het niet vertellen.
Mijn ervaring met andere conspirancy theorys (vanuit de talloze 9/11discussies die ik heb meegediscusseerd) is dat de gemiddelde complotgelovers vanalles als statement in een discussie roept, maar dat als je de punten uit zo'n complot bekijkt/bespreekt, de afzonderlijke punten helemaal niet ongeloofwaardig of leugenachtig zijn. De punten blijken dan best goed mogelijk te zijn, zoals in dit geval, het testen van dna binnen 24 uur. Bekijk je alle punten onderling, dan blijft er steeds minder basis voor een complottheorie over en blijkt een complottheorie meestal gebaseerd op ondrbuikgevoelens, emoties of dat men geen goede kijk op zaken heeft of dat men simpelweg niet genoeg info heeft.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Op dit punt moet ik je gelijk geven. Ik heb inmiddels inderdaad meer wetenschappelijke artikelen gevonden over dat onderwerp.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13304809quote:Osama Bin Laden 'planned 9/11 anniversary train attack
Documents found at Osama Bin Laden's Pakistan home suggest he was planning new attacks on the US, including on the 9/11 anniversary, US reports say.
One plan aimed to target a US rail route, the reports said, although no imminent threat was detected.
Officials are examining computers, DVDs and documents seized from the Abbottabad home where they believe Bin Laden hid for up to six years.
President Obama is due to meet some of the troops involved in the operation.
He will hold private meetings on Friday at Fort Campbell, Kentucky, with at least some of the Navy Seals who took part in the raid.
On Thursday, the president visited the site of the attack of 11 September 2001 in New York, laying a wreath in memory of the nearly 3,000 victims who died at Ground Zero, and speaking to relatives at the site.
He told victims' families that justice had now been done, but that America "would never forget".
Derail plan
Bin Laden, the al-Qaeda leader who had been top of the US most wanted list since the attacks on New York and Washington in 2001, was killed by US special forces in northern Pakistan on Monday.
His body was then buried at sea from a US aircraft carrier.
Information about the apparent plans unearthed in Pakistan was contained in a joint FBI and Homeland Security bulletin, the Associated Press said.
The bulletin, circulated to law enforcement officials, said the idea to tamper with an unspecified US railway track was found in handwritten notes taken from Bin Laden's compound.
According to the bulletin al-Qaeda operatives planned to derail a train so that it would plunge into a valley, or from a bridge, AP reported.
"While it is clear that there was some level of planning for this type of operation in February 2010, we have no recent information to indicate an active ongoing plot to target transportation and no information on possible locations or specific targets," the warning read.
One intelligence official said the notes revealed the ambition to hit the US with large-scale attacks in major cities and on key dates such as anniversaries and holidays.
'Continued to plot'
One unnamed US official told the New York Times the documents revealed that Bin Laden was not merely a figurehead for al-Qaeda sympathisers worldwide.
"He continued to plot and plan, to come up with ideas about targets, and to communicate those ideas to other senior [al-]Qaeda leaders," the newspaper quotes the official as saying.
Meanwhile, further details have emerged about Bin Laden's life in the Abbottabad compound and the exact sequence of events that lead to his death.
A senior Pakistani military official said one of Bin Laden's wives told investigators she had been living in the compound for five years, along with her husband.
New reports of the raid appear to contradict earlier information about the raid.
White House counter-terrorism adviser John Brennan had originally suggested that Bin Laden was among those who was armed within the compound.
Early accounts of Sunday night's raid had suggested a lengthy exchange of fire throughout the 40-minute operation.
But US officials now say that only one person fired on the US special forces.
He is believed to have been Bin Laden's courier, Abu Ahmed al-Kuwaiti, who was killed at the start of the raid.
Critics have raised concerns about the legality of the operation after the US revised its account to acknowledge Bin Laden was unarmed when shot dead.
However, the US has maintained that Bin Laden was a lawful military target whose killing was "an act of national self-defence".
The US raid against Osama Bin Laden was launched after months of CIA surveillance from a safe house in Abbottabad, the Washington Post reported on Friday.
Citing unnamed officials, the newspaper said the CIA's operation used satellite imagery and attempted to record voices inside the compound, but was stood down before the military operation was eventually launched.
Ofwel, Osama was 'the man' achter 9/11 en nu is hij dood.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mijn ervaring met andere conspirancy theorys (vanuit de talloze 9/11discussies die ik heb meegediscusseerd) is dat de gemiddelde complotgelovers vanalles als statement in een discussie roept, maar dat als je de punten uit zo'n complot bekijkt/bespreekt, de afzonderlijke punten helemaal niet ongeloofwaardig of leugenachtig zijn. De punten blijken dan best goed mogelijk te zijn, zoals in dit geval, het testen van dna binnen 24 uur. Bekijk je alle punten onderling, dan blijft er steeds minder basis voor een complottheorie over en blijkt een complottheorie meestal gebaseerd op ondrbuikgevoelens, emoties of dat men geen goede kijk op zaken heeft of dat men simpelweg niet genoeg info heeft.
Het is in ieder geval niet zo dat 'het is de VS dus alles is gelogen, punt.'quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ofwel, Osama was 'the man' achter 9/11 en nu is hij dood.
Oh ja... PUNT.
ja denk het wel jaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ofwel, Osama was 'the man' achter 9/11 en nu is hij dood.
Oh ja... PUNT.
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-huis-pakistan.htmlquote:Vrouw Bin Laden woonde 6 jaar in huis Pakistan
Uitgegeven: 6 mei 2011 09:46
Laatst gewijzigd: 6 mei 2011 09:48
ISLAMABAD - Een van de echtgenotes van Osama bin Laden heeft zes jaar lang in het huis in het Pakistaanse Abbottabad gewoond waar de Al-Qaidaleider zondag door Amerikaanse Navy SEALs werd gedood.
Zij heeft al die jaren op de bovenverdieping gebivakkeerd en deze nooit verlaten. De in Jemen geboren vrouw heeft dat verklaard tegenover de Pakistaanse inlichtingendienst.
De Jemenitische is een van drie weduwen van Bin Laden die momenteel in Pakistan worden ondervraagd.
Afgezien van de drie vrouwen werden ook acht of negen kinderen in de 'compound' in Abbottabad aangetroffen. Een bron bij de Pakistaanse inlichtingendienst heeft dit vrijdag gezegd.
Waar geloof je zelf dan in als je het officiële verhaal voor waar aanneemt? Een groter complot dan een boeman vieze lange baard die vanuit een grot in Afghanistan een terreurnetwerk met sleeper cells leidt en in staat is om de 2 hoogste gebouwen van New York city plat te krijgen en het Pentagon aan te vallen is er niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:26 schreef vanhal het volgende:
[..]
Mijn ervaring met andere conspirancy theorys (vanuit de talloze 9/11discussies die ik heb meegediscusseerd) is dat de gemiddelde complotgelovers vanalles als statement in een discussie roept, maar dat als je de punten uit zo'n complot bekijkt/bespreekt, de afzonderlijke punten helemaal niet ongeloofwaardig of leugenachtig zijn. De punten blijken dan best goed mogelijk te zijn, zoals in dit geval, het testen van dna binnen 24 uur. Bekijk je alle punten onderling, dan blijft er steeds minder basis voor een complottheorie over en blijkt een complottheorie meestal gebaseerd op ondrbuikgevoelens, emoties of dat men geen goede kijk op zaken heeft of dat men simpelweg niet genoeg info heeft.
Ach jokkebrok. Zoals je het hier zegt komt t inderdaad wel vreemd over. Maar graaf je wat dieper, ga je dieper in op de details, dan is t allemaal niet zo heel vreemd zoals je hier stelt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
's Werelds enige militaire supermacht was zich voor meer dan een uur klaarblijkelijk onbewust van de locatie van kwaadwillende vliegtuigen in haar eigen luchtruim en militaire bevelhebbers stonden met de handen in het haar omdat ze niet wisten wat ze met de situatie aanmoesten? Deze verwarring resulteerde vervolgens in straaljagers die doelloos rondvlogen terwijl de top van de hiërarchie inmiddels volledig had beoordeeld wat er gaande was. Kom op zeg...
Maar J0kkebr0k gelooft niet dat er doden zijn gevallen bij 9/11. Hij vind het wel heel vreemd allemaal hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:22 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ach jokkebrok. Zoals je het hier zegt komt t inderdaad wel vreemd over. Maar graaf je wat dieper, ga je dieper in op de details, dan is t allemaal niet zo heel vreemd zoals je hier stelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |