Mensen die op zich zelf wonen bedoel ik daarmee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:16 schreef Paxcon het volgende:
Want alleen als 18+ let je erop? Ja, misschien als je onverantwoordelijke kinderen hebt..
Toch een hoop geldquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Stranger het volgende:
Na vorig jaar 7K kWh te hebben verbruikt in een klein flatje (hoe, ik heb geen flauw idee), ben ik toch wat op gaan letten op elektriciteitsverbruik, computerschermen wat vaker uit, een timer-timer gebruiken in plaats van de magnetron een x-aantal minuten aanzetten om de tijd bij te houden enzovoorts. Gisteren kreeg ik de jaarafrekening: 4K kWh en ruim 400 euro terug
+1quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Chinless het volgende:
Ik woon in een complex waar comfort de regel is. Ik heb vloerverwarming en verkoeling over de gehele vloer en nee ik wil het daarom op 1 temp. hebben.
Verder kwa stroom zet ik apparaten wel uit, maar soms staat tv, pc en laptop gewoon tegelijk aan.
Laat ik het zo zeggen, ik leef nu en zo wil ik leven. Ik wil niet elke minuut vd dag aan besparing denken.
Ja, daar hou ik wel rekening mee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef CamelNLD het volgende:
Ik doe wat ik kan maar ga geen spullen aanschaffen om daarop te besparen. De eerste keer dat ik op mezelf woonde kreeg ik ook geld terug. Volgend jaar zal je waarschijnlijk dik moeten betalen omdat je maandelijksbedrag dan te laag is. Pas daar goed voor op dat je niet te laag gaat. Je kunt beter per jaar iets terug krijgen dan dat je ineens 200 euro moet bijbetalen.
ik schroef t bedrag daarom ook elke keer weer op het oude bedrag. Hoef OFFICIEEL maar 20 euro minder te dokken per maand. Maar idd, dan mag ik straks weer meer gaan ophoestenquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef CamelNLD het volgende:
Ik doe wat ik kan maar ga geen spullen aanschaffen om daarop te besparen. De eerste keer dat ik op mezelf woonde kreeg ik ook geld terug. Volgend jaar zal je waarschijnlijk dik moeten betalen omdat je maandelijksbedrag dan te laag is. Pas daar goed voor op dat je niet te laag gaat. Je kunt beter per jaar iets terug krijgen dan dat je ineens 200 euro moet bijbetalen.
Dat soort figuren heb je erbij lopen.. Heb dat ook 1 winter gedaan, ze kunnen van mij aan t gas. Comfort gaat voor.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Je zit de hele winter in de kou voor een paar euro?
Je hoeft natuurlijk niet altijd aan besparing te denken, maar de verwarming uitzetten als je naar bed gaat, of een uurtje van te voren, kost je niet veel comfort, maar levert wel een hoop op.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Chinless het volgende:
Ik woon in een complex waar comfort de regel is. Ik heb vloerverwarming en verkoeling over de gehele vloer en nee ik wil het daarom op 1 temp. hebben.
Verder kwa stroom zet ik apparaten wel uit, maar soms staat tv, pc en laptop gewoon tegelijk aan.
Laat ik het zo zeggen, ik leef nu en zo wil ik leven. Ik wil niet elke minuut vd dag aan besparing denken.
Verwarming aanlaten als je gaat slapen lijkt me ook niet prettig. Bij mij gaat die na 23:00 uur terug naar 15 graden en ook wanneer ik een tijdje weg ben/op vakantie zet ik de verwarming op 15 graden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet altijd aan besparing te denken, maar de verwarming uitzetten als je naar bed gaat, of een uurtje van te voren, kost je niet veel comfort, maar levert wel een hoop op.
7K?! En jij woont alleen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Stranger het volgende:
Na vorig jaar 7K kWh te hebben verbruikt in een klein flatje (hoe, ik heb geen flauw idee), ben ik toch wat op gaan letten op elektriciteitsverbruik, computerschermen wat vaker uit, een timer-timer gebruiken in plaats van de magnetron een x-aantal minuten aanzetten om de tijd bij te houden enzovoorts. Gisteren kreeg ik de jaarafrekening: 4K kWh en ruim 400 euro terug
Ik woonde op m'n 15e op mezelf. En nu?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:17 schreef Unfabulouss het volgende:
[..]
Mensen die op zich zelf wonen bedoel ik daarmee.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik woonde op m'n 15e op mezelf. En nu?
Ok er zitten genoeg mensen hier op FOK. Ik weet zeker dat we samen een oplossing kunnen vinden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik woonde op m'n 15e op mezelf. En nu?
Ik had niet mee mogen doen dan?quote:
sowieso: de magnetron als timer gebruiken...quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef Stranger het volgende:
120 euro ja, en dan moet je daar een heel jaar voor koud douchen en binnen met een jas aan zittenquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:13 schreef Unfabulouss het volgende:
Denk maar even dat ik gek ben LOL maar goed, ik krijg toch terug
Overdrijven is ook een vak. Ik douche gewoon warm. En niet met een jas binnen. Gewoon 2 truien aan, heb het geen moment koud gehad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:08 schreef Fireblast het volgende:
[..]
120 euro ja, en dan moet je daar een heel jaar voor koud douchen en binnen met een jas aan zittenen zo'n antartica-slaapzak hebben om te kunnen slapen
want je gaat me echt niet vertellen dat het lekker warm was deze winter.
Besparen door de thermostaat een graadje lager of eerder uit te zetten, oké; maar om nou een hele winter in de kou te zitten voor die paar euro....
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:12 schreef Apotheose het volgende:
je kunt ook gewoon helemaal geen electra en gas gebruiken natuurlijk.
- Koken boven een zelfgemaakt vuurtje
- kaarsje aan ipv lamp
- 4 lagen kleding over elkaar heen ipv kachel aan
- niet douchen maar koud water opwarmen boven hetzelfde zelfgemaakte vuurtje
Best een uitdaging.
Ik woon in appartementencomplex 2 verdiepingen maar. Ik heb de tuin dus begane grond.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:16 schreef Sometimes het volgende:
Hmmm...
12 x 14 euro is 168 euro
Daarvan krijg je er 120 terug, dus heb je 48 euro aan gas uitgegeven.
Die 48 euro is volledig opgegaan aan douchen en (?) koken?
De kachel is de hele winter niet aan geweest en jij hebt het gered met 2 truien. Lijkt me dan dat je midden in een flatgebouw / appartementencomplex woont? In een vrijstaand huis red je dat niet zo eenvoudig.
Zo ja dan leef je zo ongeveer op de warmte van je buren. Zij zullen dan ook nog extra moeten stoken omdat jij het niet doet.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:30 schreef IntercityAPT2 het volgende:
Alleen gas. Ik doe bijna nooit de verwarming aan. Ik krijg het meestal niet koud, of ik besef gewoon niet dat het zo koud is.
Gelukkig compenseert dat een beetje voor mijn energieverbruik, want internet is nogal mijn primaire levensvoorziening geworden
quote:
Waarom nog koken. Gewoon alles eten/drinken zoals het is. En lampen? Gewoon leven naar de zon.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:12 schreef Apotheose het volgende:
je kunt ook gewoon helemaal geen electra en gas gebruiken natuurlijk.
- Koken boven een zelfgemaakt vuurtje
- kaarsje aan ipv lamp
- 4 lagen kleding over elkaar heen ipv kachel aan
- niet douchen maar koud water opwarmen boven hetzelfde zelfgemaakte vuurtje
Best een uitdaging.
Dat is echt een domme redenering. Je kunt beter aan het einde van het jaar bijbetalen. Weet je... het beste is zelfs om 0 euro per maand voorschot te betalen en alles aan het einde van het jaar ineens.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef CamelNLD het volgende:
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:15 schreef papernote het volgende:
[..]
Dat is echt een domme redenering. Je kunt beter aan het einde van het jaar bijbetalen. Weet je... het beste is zelfs om 0 euro per maand voorschot te betalen en alles aan het einde van het jaar ineens.
Elke euro die je terug krijgt heb je een jaar lang niet in je bezit gehad en ook geen rente op gekregen. Elke euro die je aan het eind van het jaar moet betalen heb je wel rente over ontvangen.
Stel je hebt 200 euro.
- Als je in één jaar 100 euro moet betalen, maar je hebt via je voorschot 200 betaald; dan krijg je dus 100 euro terug en heb je aan het einde dus 100 euro in je portomonnee.
- Maar als je in één jaar 100 euro moet betalen, maar je hebt via je voorschot 0 betaald; dan moet je aan het einde van het jaar 100 euro betalen, je ontvangt 4 euro rente (2%) en hebt dus 104 euro in je portomonnee..
Er zijn een aantal mogelijkheden:quote:
Da's met de belastingen ook zo: als je 't complete voorschot direct betaalt krijg je 3 euro korting.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |