Ditquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:47 schreef tomaat52 het volgende:
Waterkoker gaat uit bij 100 graden, nee dus.
Maar dan blijft het wel even warm en dan doe je hem na 2 minuten weer opnieuw aan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:47 schreef tomaat52 het volgende:
quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:48 schreef Inktfles het volgende:
Dat kan prima! Ik doe het ook zo vaak [ afbeelding ]
dat water kookt bij 100graden wil toch niet zeggen dat het warmteelement ook precies tot 100 graden gaat?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:47 schreef tomaat52 het volgende:
Beneden de rivierenquote:
Maar de sensor die 'm uitschakelt als het water kookt (of het frituurvet 100 graden is) wel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:50 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dat water kookt bij 100graden wil toch niet zeggen dat het warmteelement ook precies tot 100 graden gaat?
Dit is eigenlijk nog het beste antwoordquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:51 schreef CrashO het volgende:
En sinds wanneer kan je friet patat bakken op 100 graden?
Sate ook, van die 30 cent per 3 stokjes krengenquote:
En als je nou een plakbandje over die uitschakelknop plakt? Zo heb ik tenminste regelmatig groente gekookt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar de sensor die 'm uitschakelt als het water kookt (of het frituurvet 100 graden is) wel.
Als de clixon 100 graden word, gaat de waterkoker UIT.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:50 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dat water kookt bij 100graden wil toch niet zeggen dat het warmteelement ook precies tot 100 graden gaat?
Ooh, dat wil ik uitproberen..quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Sate ook, van die 30 cent per 3 stokjes krengen. Compleet zakje rechtstreeks uit de diepvries de waterkoker in
Briljant deze man, briljant gewoon.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef Stranger het volgende:
[..]
En als je nou een plakbandje over die uitschakelknop plakt? Zo heb ik tenminste regelmatig groente gekookt.
Wie weet. Al zou ik niet weten of een waterkoker wel tegen zo hoge temperaturen van het frituren kan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef Stranger het volgende:
[..]
En als je nou een plakbandje over die uitschakelknop plakt? Zo heb ik tenminste regelmatig groente gekookt.
omdat [als het kan] het in de waterkoker kan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:25 schreef sharr het volgende:
Waarom gebruik je niet gewoon de frituurpan?
Het kan niet, en een frituurpan is er speciaal voor gemaakt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:26 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
omdat [als het kan] het in de waterkoker kan?
Weleens geprobeerd maar het water kookte te 'wild' waardoor het ei tegen het verwarmingselement kapot sloeg (wel een oud model waterkoker trouwens). Dat gaf me toch een troep.quote:
Denk het wel,quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:06 schreef LolaLovesYou het volgende:
Zou zo een worstje van de broodje unox het ook doen?
Bij mij kun je de deksel er af halen :Bquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Denk het wel,
heb er ook ooit een rookworst ingestopt (zo'n vacuum ding) die je alleen hoeft op te warmen.
Als hij afslaat is je worst klaar![]()
Moet je alleen wel een waterkoker met grote opening hebben (vooral voor bevroren saté)
Not gonna workquote:
Patat en patuurt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:44 schreef koekjestrommel1 het volgende:
maar als je friet 10 minuten op 130 graden frituurt?
Heb jij ooit patat gekookt?quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:06 schreef MaGNeT het volgende:
Als je van gekookte aardappels houdt wil het prima.
Wij bakken altijd op 190 graden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:41 schreef AwesomeSauce het volgende:
Gemiddelde temperatuur waarop je friet bakt is rond de 175 graden.
Een waterkoker gaat tot 100 graden, weet je dat te omzeilen kan hij tot ongeveer 130 graden hebben. Daarna smelt hij.
Ik weet niet eens hoe hoog ik em hier heb staan. Ik heb dat ding gewoon altijd vol aanstaan met allesquote:
Dat idee had ik laatst ook. Maar als ik de reactie onder jou zo lees, lijkt het me niet echt een strak planquote:
Daar krijg je later kanker vanquote:
Ey! Pas op joh!!!quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar krijg je later kanker van
In snackbars mogen ze daarom niet op meer dan 175 graden bakken.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Sate ook, van die 30 cent per 3 stokjes krengen. Compleet zakje rechtstreeks uit de diepvries de waterkoker in
magnetron verwarmt niet van binnenuit, gooi maar eens een grote dikke ham in je magnetron, die is na een paar minuten van binnen nog gewoon koud hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Not gonna work, Zonder zakje krijg je een zeiknatte deegbal.
Met zakje krijg je een veel te droge meelbal (of met el-cheapo zakjes, half-gesmolten plastic)
Die dingen zijn echt voor de magnetron. Doordat een magnetron van binnenuit verwarmt, trekt het vocht naar buiten door het deeg en stoom je je broodje.
Sterker nog: doe eens een pannekoek (plat, niet opgerold) in de magnetron, een halve minuut ofzo, en dan is de rand warm en het midden nog koud.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:30 schreef Megaman het volgende:
[..]
magnetron verwarmt niet van binnenuit, gooi maar eens een grote dikke ham in je magnetron, die is na een paar minuten van binnen nog gewoon koud hoor
Haha ik heb ook gefaald met melk, rond dat element werd het veelste warm en koekte het meteen aan > melk met stukjes + waterkoker naar de klote.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:36 schreef Stranger het volgende:
[..]
Weleens geprobeerd maar het water kookte te 'wild' waardoor het ei tegen het verwarmingselement kapot sloeg (wel een oud model waterkoker trouwens). Dat gaf me toch een troep.
Bijna net zo erg als toen ik melk probeerde te koken in de waterkoker (en me voor het eerst ervan bewust werd dat dat balletje dat aangeeft hoe vol je waterkoker zit omhoog wordt geduwd door de vloeistof die je er in doet). Bah dat koekte aan.
is een pannekoek uit de magnetron een magnetronnekoek?quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Sterker nog: doe eens een pannekoek (plat, niet opgerold) in de magnetron, een halve minuut ofzo, en dan is de rand warm en het midden nog koud.
Dan heb je in vet opgewarmde aardappelspijltjes.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:44 schreef koekjestrommel1 het volgende:
In de oven wil ook goed, is nog lekkerder vind ik!quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Not gonna work, Zonder zakje krijg je een zeiknatte deegbal.
Met zakje krijg je een veel te droge meelbal (of met el-cheapo zakjes, half-gesmolten plastic)
Die dingen zijn echt voor de magnetron. Doordat een magnetron van binnenuit verwarmt, trekt het vocht naar buiten door het deeg en stoom je je broodje.
quote:
quote:
briljanter was geweest als hij het woordje ducttape had gebruikt...quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:09 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Briljant deze man, briljant gewoon.
maar mijn oma heeft een metalen waterkoker..quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:44 schreef koekjestrommel1 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |