Ik wou dat ik je kon geloven, maar nee. Ik haat het lied (Ierland) maar heb gister de repetitie gezien en oh boy..dat gaat het vrees ik goed doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die stemmers zijn fans en pers... die zijn zelden een afspiegeling van de mensen in de huiskamer of een professionele jury... geloof me dat dat gedrocht er echt niet doorkomt... ik zie de puntmutsen van Moldavie nog eerder doorgaan
Wie zou daar op moeten stemmen dan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:57 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik wou dat ik je kon geloven, maar nee. Ik haat het lied (Ierland) maar heb gister de repetitie gezien en oh boy..dat gaat het vrees ik goed doen.
Alle 'oh wat een lollige rare jongetjes'-fansquote:
Tieners? En er zijn altijd wel mensen die tegen die tijd genoeg op hebben en dit wel leuk vinden vrees ik.quote:
Het belangrijkste verschil is dat Lordi een heel aardig nummer stuurde, waardoor het uit allerlei richtingen stemmen kreeg. Dit Ierse nummer is zelfs in het genre niet echt bijzonder, nogal herhalend en het heeft geen heel pakkend refrein. Daarom verwacht ik geen stemmen van de jury, en hooguit een beperkt aantal stemmen van de televoters. En met hier en daar wat 3 of 4 punten kom je er niet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Alle 'oh wat een lollige rare jongetjes'-fans
Er waren er ook heel veel die op Lordi stemden enzo...
En daar hadden ze zeker niet van terug?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:30 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb op Youtube eens heel duidelijk gemaakt aan alle extreme Jedward-fans dat Jedward niet doorgaat omdat de fanbase eigenlijk alleen maar in het VK en Ierland ligt en dat beide landen niet op Ierland kunnen stemmen. En dat de jury er waarschijnlijk weinig punten voor zal geven.
Dat weet ik niet, er is sinds ik heb gereageerd maar één keer gepost (ik had het op 2 mei gepost). En dat ging niet daarover, dus weet ik dat dan niet. En er werd sowieso misschien maar 3 keer per week gepost. Maar ik had wel het idee dat ze niks meer te zeggen hadden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En daar hadden ze zeker niet van terug?
Dit dus. Ze hebben het zowaar ook een keer kunnen zingen zonder dat het echt vals was, het zijn spraakmakende en opvallende types, ik ben er ook bang voor dat ze véél meer punten gaan krijgen dan wij denken/hopenquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar Jedward heeft wel een extreem gunstige loting. En als ze er wonderwel in slagen om hun vocale beperkingen te verdoezelen zie ik ze best doorgaan. Niet dat ik het hoop, in Godsnaam niet, maar onmogelijk lijkt het me zeker niet.
Van de jury krijgt Jedward sowieso niks/heel weinig vanwege vocale kwaliteiten. En dan moet je echt hoog eindigen (3e/4e) bij de televoters om misschien nog door te gaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar Jedward heeft wel een extreem gunstige loting. En als ze er wonderwel in slagen om hun vocale beperkingen te verdoezelen zie ik ze best doorgaan. Niet dat ik het hoop, in Godsnaam niet, maar onmogelijk lijkt het me zeker niet.
Ik denk dat hier misschien zes landen ook daadwerkelijk van doorgaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:18 schreef Knutknuttsson het volgende:
Overigens denkt het het panel van de Zweedse voorbeschouwingen dat Nederland de finale zou moeten kunnen halen. Ze gaven de 3j's zoveel punten dat ze in hun voorspelling op de vierde plaats van hun semi eindigden.
[ afbeelding ]
Jedward hier ook door.
Dat zal ze leren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, er is sinds ik heb gereageerd maar één keer gepost (ik had het op 2 mei gepost). En dat ging niet daarover, dus weet ik dat dan niet. En er werd sowieso misschien maar 3 keer per week gepost. Maar ik had wel het idee dat ze niks meer te zeggen hadden.
Ik snap er niks van. waarom staat Belgie dna boven NL? Zij hebben hogere cijfers.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:17 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Whoopsie.
Hoe hoger het getal, hoe minder kans, 2.00 is 50% kans.
Kan allemaal nog veranderen als ze morgen een spetterende repetitie hebben natuurlijk...
Wit-Rusland staat er niet echt goed voor toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Moldavie, Wit-Rusland en Ierland naar de finale
Daar moet je niet echt naar kijken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:31 schreef grazz het volgende:
Ik snap er niks van. waarom staat Belgie dna boven NL? Zij hebben hogere cijfers.
Achter Macedonië staat nu een '9' dat is hoog.quote:
Oh, ja.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:36 schreef Greys het volgende:
Hoe hoger het getal des te minder kans.
Maar welk getal in welke kolom van de vier?![]()
Oh ja, die niet idd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:31 schreef APK het volgende:
[..]
Wit-Rusland staat er niet echt goed voor toch?
Er zitten altijd verrassingen tussenquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:40 schreef Greys het volgende:
Ah!
Dus dan zouden er volgens die lijst op dit moment maar 4 landen lager dan Nederland eindigen.
Hmz. Ik gooi mijn hoop op morgen![]()
Slim van ze om hem in het Engels te doen. Het klinkt voor een Nederlandse inzending best aardig en ik heb nu zelfs hoop dat we niet laatste worden.quote:
Nederland is de laatste jaren nooit laatste geworden voor de duidelijkheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:21 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Slim van ze om hem in het Engels te doen. Het klinkt voor een Nederlandse inzending best aardig en ik heb nu zelfs hoop dat we niet laatste worden.
Redeneringquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:25 schreef Phoenixbirdy het volgende:
En dit jaar dus waarschijnlijk ook niet.
Ah ja, Dima Bilan met die ijsdanserquote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:22 schreef lezzer het volgende:
Oh da's leukHad ik nog niet bekeken
Maar, schaatsers zijn ook al ooit gedaan hè![]()
Afgezien van dat het onhandig is met opbouwen op zo'n podium.
Wat een gedrocht van een nummer was dat ook. Met die cokesnuivende Dimaquote:
quote:Vandaag staat er een tweede repetitie op het programma voor 3JS. Natuurlijk is Songfestival.nl erbij om jou de eerste beelden te tonen.
Na deze eerste repetitie is het tijd voor ontspanning voor de heren. De 'Royal Crown' wordt vanavond omgetoverd tot een feestlokatie. Alle buitenlandse delegaties zijn uitgenodigd om een echt "Hollands" feest bij te wonen. Diverse Nederlandse artiesten zullen hier ook bij aanwezig zijn.
Jan Smit zou juist een slimme zet zijn, want die is rete populair in Duitslandquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:00 schreef Pino112 het volgende:
Nederlandse artiesten? Is het al bekend wie?
Zeker Jan Smit enzo.
Als je gedrochten uit 2001 en 2002 die wonnen even buiten beschouwing laat, de slechtste winnaar ooitquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Wat een gedrocht van een nummer was dat ook. Met die cokesnuivende Dima.
Nee, 2002 was best leuk. Net zoals veel anderen in dat jaar. Malta, Denemarken, Slovenië...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je gedrochten uit 2001 en 2002 die wonnen even buiten beschouwing laat, de slechtste winnaar ooit
Ja bad shot dacht ik te hebben gehoord.. NL verpest het weer verdoriequote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:51 schreef Pino112 het volgende:
Wat zit die gozer met zn handen over zn oren?
Oh, ze zeggen dat ie in de camera moet kijken.
'Oh what a bad show'
Ze zeiden idd shot ja, net weer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:51 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja bad shot dacht ik te hebben gehoord.. NL verpest het weer verdorie
Gepruts! En de NLse delegatie (tros luitjes) staat er bij en kijken er naar maar ingrijpen..neequote:
Ik hoop het...ik weet niet hoe laat ze zijn begonnen met de repetitie? Maar als ze net zijn begonnen zullen ze zeker nog 1 of 2x gaan zingen.quote:
Vooral Jaap Kwakman ziet er tof uit zo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:55 schreef Pino112 het volgende:
Kijk, dit is al beter;
[ link | afbeelding ]
![]()
"Bad shot" kan ook zijn dat de cameramannen het aan het verkloten waren, hoeft niet op de Jees te slaanquote:
Ze zeiden ook iets van ; kijk dan in de camera, dus ik denk het niet helaas.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:30 schreef Greys het volgende:
[..]
"Bad shot" kan ook zijn dat de cameramannen het aan het verkloten waren, hoeft niet op de Jees te slaan![]()
Sprak zij hoopvol
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:33 schreef Greys het volgende:
Now, they also wear their especially made stage suits.
"They are real Italian suits, mafia suits!" Jan tells.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Die pakken zijn prima... al vind ik een wit pak altijd een tikkie mafioso... maar dat levert wellicht wat bonuspunten uit Italie op
Die middelste sowieso jaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:39 schreef Greys het volgende:
Ik vind het licht beter zo, lijkt minder geel en het begin is zonder die lampen.
Vind de opbouw beter zo en het plaatje is al anders met de backings zo in het zwart.
Het is toch steeds niet rete-flashy, maar wel zéker beter
Dat irriteerde mij ook al ja. Kappen daarmee imo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:46 schreef grazz het volgende:
Nederland kiest voor de combinatie wit – zwart wat de kledij betreft. De leadzanger Jan draagt een wit pak met kashmir tekening en dat staat hem niet, veel te chic en oubollig, vooral bij de close-ups, het lijkt wel iets uit een museum. Wanneer gaat er nu eens iemand die Jan de raad geven om naar een goede kapper te gaan? De twee andere zangers zien er veel beter uit in hun iets meer casual look. De zang is beduidend beter deze keer. De backing vocals doen nog steeds die vervelende bewegingen maar gaan op het einde van het liedje uit elkaar om samen met de 3JS een cirkel te vormen op het podium, een leuke vondst.
eurosong.be
Ja maar toen ze op hun plek bleven staan werd er weer geroepen dat het te statisch wasquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:47 schreef Steve het volgende:
Ik vind dat witte pak helemaal niks.. Veel te maffia. En dat geloop hoeft bij dit nummer ook niet. Gewoon lekker op je plek blijven staan, pas stukken beter bij dit lied.
Hup naar de finale en punten van de Italiaanse maffiaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:47 schreef Steve het volgende:
Ik vind dat witte pak helemaal niks.. Veel te maffia. En dat geloop hoeft bij dit nummer ook niet. Gewoon lekker op je plek blijven staan, pas stukken beter bij dit lied.
En wellicht voor de jury's... die beoordelen in principe met name of het lied een internationale radiohit zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:49 schreef Greys het volgende:
Eigenlijk iedereen vindt het een goed nummer.
Voor de radio...
Ik vind het juist wel bij het nummer (en bij de 3Js) passen dat het een beetje statisch en stil is. Dat gewandel van nu voegt mijns inziens niet zoveel toe.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:48 schreef Greys het volgende:
Ja maar toen ze op hun plek bleven staan werd er weer geroepen dat het te statisch was
Ik vraag me af... zou de jury rekening houden met het feit dat we nu al 6 jaar niet in de finale hebben gestaan? Vast niet, maar het kan toch?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En wellicht voor de jury's... die beoordelen in principe met name of het lied een internationale radiohit zou kunnen zijn
Maar dan had er een toffe achtergrond oid bij gemoeten. Dan hadden zij best wat statischer mogen zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:51 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel bij het nummer (en bij de 3Js) passen dat het een beetje statisch en stil is. Dat gewandel van nu voegt mijns inziens niet zoveel toe.
Die Dulles had al de uitstraling van een Moldavische rockzanger, maar dit pak maakt het nog een slagje erger.quote:
Het moet ook wel 3 minuten boeien om naar te kijken... dus dan moet je wel wat aan performance doen.... dit is geen liedje om stil te blijven staan...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:51 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel bij het nummer (en bij de 3Js) passen dat het een beetje statisch en stil is. Dat gewandel van nu voegt mijns inziens niet zoveel toe.
Welke achtergrond?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:56 schreef APK het volgende:
Zier er wmb een stuk beter uit met die bewegende backing singers en het overbodige over het podium lopen
Hij staat écht met zijn ogen dicht te zingen, want de twee keer dat de steady cam voorbij kwam zag hij het niet eens![]()
En de achtergrond hebben ze volgens mij uit een of ander cheap copyright free videomontage-pakket geplukt
Oh boy oh boy...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:55 schreef grazz het volgende:
THE NETHERLANDS
Oh, what to say? They are on stage and they perform. They look relatively normal by Dutch standards, although I think the lead J is in a suit Željko Joksimović has grown out of. Sung solidy, but the whole thing is just there for three minutes and leaves very little impression. They seem to have designed the backdrop based on last year’s lights and forgotten they have the big screens. That’s a good thing though.
escnation.com
Die ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:57 schreef Greys het volgende:
Welke achtergrond?
Die omlaag/omhoog gaande lichtjes? Die hadden ze in de eerste repetitie ook al toch?
Hah klopt hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:57 schreef TheVulture het volgende:
Die internationale bloggers moet je ook wel met een korreltje zout nemen overigens... die hebben die liedjes nu zo vaak gehoord dat ze geen oordeel meer kunnen vormen zoals mensen die het een keer zien en horen...
vorig jaar werd Denemarken compleet afgeserveerd in de repetities... en die kwamen toch nog wel heel aardig terecht!
Dat ie geen charisma heeft oké, maar wat vreselijk kinderachtig om iemand gewoon lelijk te noemen. Is het ESF een schoonheidswedstrijd geworden?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:57 schreef grazz het volgende:
NETHERLANDS
That white jacket has to go. They don't look like a group, the (quite ugly) lead singer (charisma free zone, this one) just has his band members play guitar and stand on the side. Hm. Odd. The real backings are trying hard to liven it all up by some enthusiastic clapping. They're trying to have fun with this. Vocals are good. But jah. I don't think this can keep people's attention for very long. It just gets lost, and no final again for the Dutchies, I'm afraid. They really try to make it interesting and lively, but it's just not happening. Next. Oh wait, it's going to be Belgium. Hrmpf.
www.esckaz.com
Wat een mooie achtergrondje. Laat ik daar eens op stemmenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef APK het volgende:
[..]
Die ja.
Is toch helemaal niks?
Finland krijgt zo al 650 punten meer dan Nederland vanwege hun video op de achtergrond
Dat hebben ze toegewezen gekregen van de Duitse techniek, hebben ze niet zelf uitgezocht volgens mij. Ze hadden wél zelf iets uit moeten zoeken denk ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:59 schreef APK het volgende:
[..]
Die ja.
Is toch helemaal niks?
Finland krijgt zo al 650 punten meer dan Nederland vanwege hun video op de achtergrond
Gek he, dat geen zichzelf respecterende Nederlandse artiest nog wilquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:01 schreef Pino112 het volgende:
Pff, wat een commentaar. Ben ik het echt niet mee eens hoor.
quote:The lead singer is now it a rather awful white suit but he's selling the song and interacting with the camera better. The backing singers are featured less on camera which is a good idea in my book. There is more focus on the lead and bass guitarist. The singing is great and when the chorus kicks in it's very powerful. The backdrop is not exciting me. After Bosnia and Austria which are so fantastic, it's going to be hard for the Dutch
Hup Janquote:I find this song very endearing and the lead singer seems more charismatic on camera today than in the first semi-final. I am not so sure about the bright white suit though. This is vocally fine and a great song but unfortunately could struggle to make an impact after Bosnia and Austria.
Dat vind ik ook vrij onnodig.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:00 schreef Greys het volgende:
Dat ie geen charisma heeft oké, maar wat vreselijk kinderachtig om iemand gewoon lelijk te noemen. Is het ESF een schoonheidswedstrijd geworden?
Ik vind het echt heel erg sneu worden zo, die Dulles wordt steeds afgezeken op zijn uiterlijk.
Maar ik ben daar gewoon teveel softie voor, ik vind het zielig
Maar waarom nou weer zo'n wit pak... had hem gewoon een zwart pak aangegeven en je had een stuk minder gezever gehad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Gek he, dat geen zichzelf respecterende Nederlandse artiest nog wil
Dan hadden ze weer geroepen dat er drie begrafenisondernemers op het podium stonden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar waarom nou weer zo'n wit pak... had hem gewoon een zwart pak aangegeven en je had een stuk minder gezever gehad.
Da's ook weer zoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan hadden ze weer geroepen dat er drie begrafenisondernemers op het podium stonden.
Denk ik. Het is namelijk nooit goed
Dat hoort gewoon bij het totaalpakketquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:00 schreef grazz het volgende:
Wat een mooie achtergrondje. Laat ik daar eens op stemmen![]()
Dat is toch fucking dom!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:01 schreef Greys het volgende:
Dat hebben ze toegewezen gekregen van de Duitse techniek, hebben ze niet zelf uitgezocht volgens mij. Ze hadden wél zelf iets uit moeten zoeken denk ik.
Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:09 schreef APK het volgende:
Voor een paar honderd euro schrijf je een wedstrijd uit voor studenten van de Rietveld Academie of zo en dan krijg je zeker iets beters dan dit
Dat zal wel lichtval zijn... we hebben het wel over Oger he... die is niet helemaal blind (hoop ik)quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:10 schreef marcodej het volgende:
Ook typisch dat de broek een andere kleur wit heeft dan het jasje...
De final dressrehearsal... de avond ervoor dus volgens mij... of op de 3e rehearsal 's middags voor de liveshow...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:19 schreef Greys het volgende:
De jury baseert hun punten op de 2e rehearsal toch?
Of op de generale?
Ik zoek het ff op in Sietse zijn topicquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De final dressrehearsal... de avond ervoor dus volgens mij... of op de 3e rehearsal 's middags voor de liveshow...
quote:De vakjurypunten worden gegeven op basis van een tape van de tweede generale repetitie (op maandagavond, woensdagavond en vrijdagavond). Die punten zijn de middag van de liveshow bij ons binnen en worden uiteraard strikt geheim gehouden. Er zijn 4 mensen die dat weten (en ik ben daar niet één van).
Dat klopt... maar na die eerste 3 zitten twee redelijk zwakke inzendingen, dan komt het zandmeisje uit de Oekraine en Zweden... grootste gevaar zit hem wel op het eind denk ik met Roemenie en Denemarken met soortgelijke liedjes/actsquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:22 schreef Greys het volgende:
Maar ik neem aan dat de jury ze ook op volgorde van deelname kijkt, en ook dan valt het een beetje weg tegen die eerste twee deelnemers van die 2e halve finale..
Zweden scoort ook hoog hoor denk ik, onderschat dat niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat klopt... maar na die eerste 3 zitten twee redelijk zwakke inzendingen, dan komt het zandmeisje uit de Oekraine en Zweden... grootste gevaar zit hem wel op het eind denk ik met Roemenie en Denemarken met soortgelijke liedjes/acts
Jawel maar dat is niet echt een liedje dat in de stijl van NL valt... vaak zijn het de liedjes in dezelfde stijl die punten van elkaar afsnoepen... Roemenie en Denemarken dus voor Nederland...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zweden scoort ook hoog hoor denk ik, onderschat dat niet.
Ah zo, ja oké.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jawel maar dat is niet echt een liedje dat in de stijl van NL valt... vaak zijn het de liedjes in dezelfde stijl die punten van elkaar afsnoepen... Roemenie en Denemarken dus voor Nederland...
De verlichting is wel tofquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:31 schreef Greys het volgende:
Puntenafsnoeper Denemarken heeft een leuk en goed nummer, maar dat stelt qua achtergrond enzo ook geen reet voor. En ze hebben meer overeenkomsten met de Jees, die zanger zingt zelfs een nog groter gedeelte van zijn performance met zijn ogen dicht
Ik snap eerlijk gezegd echt niet dat iemand als Oger Jan in dit pak gestoken heeft.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:36 schreef marcodej het volgende:
Ook nog eens double breasted zie ik, daar moet je echt van houden... Nogal gedateerd.
Hij moet gewoon het pak wat zoutzaknegertje aan heeft aantrekken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:42 schreef Greys het volgende:
Maar iemand moet hem echt ff vertellen dat ie er andere schoenen onder aan moet.
Volgens mij scheelt het de helft.
Hoewel, da's ook weer wat vreemd bij double breasted idd... Hij had een simpel zwart shirtje aan gemoeten met een wat nonchalanter wit pak, jasje open en sneakers er onder. Bummer
Ruilen ja!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij moet gewoon het pak wat zoutzaknegertje aan heeft aantrekken.
quote:Niet te geloven hier. Er zitten gewoon honderden mensen langs de kade bij onze boot. In de zon! Wij geven zo feest op t dek! JK
quote:Dusseldorf centrum is nu ook gewoon TE gezellig. Mooie dag vandaag! Repetities gingen top! Heel erg blij even! JK
Maar die mensen zitten daar ook op de kade in de zon als die Jees daar niet lagen met die boot volgens mijquote:
Ze moeten donderdag hoor!quote:
Is Lesley de linker of rechter backing dame (of de negert?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:49 schreef Lutte het volgende:
Lesley is ook mee!!
Volgens Broer hebben ze daardoor al gewonnen.
Als de Jees daar niet hadden gelegen, had de zon niet eens geschenenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die mensen zitten daar ook op de kade in de zon als die Jees daar niet lagen met die boot volgens mij
*stil*quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als de Jees daar niet hadden gelegen, had de zon niet eens geschenen
Lesley is de linkse en ze is ook meegeweest met De zomer voorbij, alle grote concerten, ze doet zingen bij De beste zangers.. En Broer zou haar doen, en denkt dat ze punten trekt ofzo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze moeten donderdag hoor!
[..]
Is Lesley de linker of rechter backing dame (of de negert?) en wat heeft Broer daar mee te maken?
Spill it, woman!
Ah ja dan dacht ik het toch goed, ze was ook al backing tijdens het Nationaal Songfestival en bij de Beste Zangers zag ik haar idd ook. Ik wist alleen niet dat dát Lesley wasquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:21 schreef Lutte het volgende:
[..]
Lesley is de linkse en ze is ook meegeweest met De zomer voorbij, alle grote concerten, ze doet zingen bij De beste zangers.. En Broer zou haar doen, en denkt dat ze punten trekt ofzo.
Das nou Lesley, ze heeft ook nog een zusje dat zingt en samen met dat zusje en een vriendin heeft ze een zanggroepje. En het is een mhlf want ze heeft een kind.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah ja dan dacht ik het toch goed, ze was ook al backing tijdens het Nationaal Songfestival en bij de Beste Zangers zag ik haar idd ook. Ik wist alleen niet dat dát Lesley was
En dan is Broer ook gek op de clip van Nick en Simon 'Lippen op de mijne' zeker, waarin zij de hoofdrol speelt?
Dat zusje zit ook in die Leef wat je kan clip van Jan Smit met haar zeker?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:26 schreef Lutte het volgende:
[..]
Das nou Lesley, ze heeft ook nog een zusje dat zingt en samen met dat zusje en een vriendin heeft ze een zanggroepje. En het is een mhlf want ze heeft een kind.
En ja.Ze zit trouwer ook in 'Hou van mij' van de 3js zelf.
Jaaa!! Greys is een kenner.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zusje zit ook in die Leef wat je kan clip van Jan Smit met haar zeker?
Want die lijken als twee druppels water op elkaar.
- 3js waren wat afgevallen en moesten hun pakken laten innemen..blijkbaar niet voldoende. Maar daar heeft Jan nog een paar dagen voor toch?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:36 schreef Susi het volgende:
Jawel, mooi liedje en alles, maar dat pak kan écht niet, hij lijkt ook wel te groot voor Jan.
Trouwens, ik heb nu dat liedje van Jedward op, maar dat klinkt op het eerste gehoor wel grappigHet blijft in elk geval hangen, dat doet dat liedje van de 3j's niet na één keer.
Heb nu ook van Jedward even de eerste repetities zitten bekijken, maar dat ziet er niet uit neequote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:45 schreef grazz het volgende:
[..]
- 3js waren wat afgevallen en moesten hun pakken laten innemen..blijkbaar niet voldoende. Maar daar heeft Jan nog een paar dagen voor toch?
- Shalalie bleef ook hangen na 30 seconden zelfs
Ik bedoelde de kledingsstijl van Jan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:23 schreef Greys het volgende:
Da's twee keer hetzelfde clipjeAl opgelost zie ik.
Maar ik zie ook daar paarse en gele spots, wat bedoel je dan precies met 'dit zal het compleet maken'?
Ahhhh zo!quote:
Ziet er ook stoerder/band-achtiger uit. Maarja, aan de andere kant is het ook het ESF en is het toch wel leuk om uit te pakkenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ahhhh zo!
Ik denk dat hij zich daar idd in elk geval een stuk prettiger in zou voelen.
oke maar dinsdag begint het alquote:
Ik vraag me dat ook af he... oostenrijk bijv. wordt ook getipt om veel punten te krijgen van de jury, maar ik vind gewoon dat wij hogere punten verdienen.. want 1) wij hebben al 6 jaar niet in de finale gestaan, 2) wij hebben een k*tplek 3) beter lied en 4) .. daaromquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:52 schreef TheVulture het volgende:
Filmpje eindelijk eens goed kunnen zien... Het is er echt stukken op vooruit gegaan
Witte pak kan me niet helemaal bekoren maar voor de rest is dit wel het maximale wat je kunt doen qua performance zonder dat het teveel gaat storen...
Ik heb ook het idee dat met name juries hier echt wel punten voor over gaan hebben, de vraag is alleen of ze niet telkens met 1 of 2 punten worden bedeeld want dan redt je het nog niet.
Maar wat dan wel? België, Moldavië en Macedonië gaan sowieso niet door. Slowakije is net zoals Bulgarije een typisch net-niet nummer. Israël heeft geen goed liedje, en ik denk niet dat Dana dat op kan halen. Misschien Ierland, dat gaat óf glorieus door óf gigantisch af. De andere landen gaan denk ik wel door, waaronder Nederland. Nederland heeft best een goed liedje en er zijn hooguit 13 liedjes die echt kunnen doorgaan naar de finale. 2 landen daarvan geef ik geen grote kans, en één land daarvan heeft totaal geen score bij de jury en kan de televoting héél gunstig of héél ongunstig zijn. Nederland heeft waarschijnlijk, net zoals Oostenrijk, een goede juryscore en een middelmatige televotingscore. Dan denk ik dat Nederland en Oostenrijk echt wel doorgaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk echt dat Oostenrijk er niet doorheen komt... het nummer is echt zelfs na een paar luisterbeurten nog niet te onthouden... de bloggers lijken allemaal verblind door de hele sterke zangeres maar ik denk echt dat dit buiten de boot gaat vallen. Het lied van de J's blijft veel beter hangen...
Ja maar iemand met zo'n strot...ik geloof er echt niet in dat ze in de semi blijft. Ik vind het nummer ook niet echt top, het komt veel te laat op gang en blijft idd niet hangen. Maar ik vrees dat het op de avond zelf een behoorlijke indruk zal gaan maken. Echt zo'n wow moment en dan komen wij...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk echt dat Oostenrijk er niet doorheen komt... het nummer is echt zelfs na een paar luisterbeurten nog niet te onthouden... de bloggers lijken allemaal verblind door de hele sterke zangeres maar ik denk echt dat dit buiten de boot gaat vallen. Het lied van de J's blijft veel beter hangen...
Ook al zijn het allebei twee goede liedjes, het zijn wel verschillende liedjes. Dus hoeven ze elkaar niet in de weg te staan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:23 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja maar iemand met zo'n strot...ik geloof er echt niet in dat ze in de semi blijft. Ik vind het nummer ook niet echt top, het komt veel te laat op gang en blijft idd niet hangen. Maar ik vrees dat het op de avond zelf een behoorlijke indruk zal gaan maken. Echt zo'n wow moment en dan komen wij...
Goed gedaan dus dat feestje.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
The Dutch are giving a huge party at their boat, hundreds of people enjoying at the dock
http://twitter.com/#!/Eurovision/status/66609263375687681
Dat gaat vast wel weer mis, de kapitein denkt dan dat het optreden pas een week later wasquote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Goed gedaan dus dat feestje.
En die boot. Toch iets 'bijzonders'.
Kunnen ze die boot het podium niet opschuiven ergens halverwege het nummer?
Is ook weer zo, maar het is niet vaak voor gekomen dat de eerste 3 nummers zich wisten te kwalificeren. Maarja waarom dit jaar nietquote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:28 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ook al zijn het allebei twee goede liedjes, het zijn wel verschillende liedjes. Dus hoeven ze elkaar niet in de weg te staan.
In 2008 in de 2e halve finale toch? Met één halve finale was die kans sowieso klein omdat er relatief weinig plaatsen op veel halvefinalisten waren. En dingen moeten toch voor de eerste keer gebeuren, de 2 halve finales zijn dit jaar pas voor de 4e keer. Misschien dat je in 2040 hebt dat de eerste tien liedjes doorgaan. Startplaatsen en doorgaan heeft voornamelijk te maken met loting, en dat is zo willekeurig als het maar kan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:30 schreef grazz het volgende:
[..]
Is ook weer zo, maar het is niet vaak voor gekomen dat ik dat de eerste 3 nummers zich wisten te kwalificeren. Maarja waarom dit jaar niet
België, Ierland, Oostenrijk, Denemarken, Israël, Estland en Slovenië? Malta en Noorwegen hadden het perfect kunnen maken, en ook Albanië houdt wel van Nederlandse inzendingen (2009).quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:34 schreef grazz het volgende:
Het MOET goed komen. We zitten in een halve finale met landen die ons meestal punten geven!
En welke finalisten stemmen mee? Duitsland toch? Maar die geven ons bijna nooit wat de laatste jaren...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
België, Ierland, Oostenrijk, Denemarken, Israël, Estland en Slovenië? Malta en Noorwegen hadden het perfect kunnen maken, en ook Albanië houdt wel van Nederlandse inzendingen (2009).
Duitsland mag ook mee stemmen in de tweede semi.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
België, Ierland, Oostenrijk, Denemarken, Israël, Estland en Slovenië? Malta en Noorwegen hadden het perfect kunnen maken, en ook Albanië houdt wel van Nederlandse inzendingen (2009).
Duitsland gaf België vorig jaar ook veel in de finale, en de Duitsers zijn wel erg op de Nederlanders gesteld. Ook uit Duitsland verwacht ik wel enige (hoge) score. En verder misschien ook nog wat uit Frankrijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 01:56 schreef grazz het volgende:
[..]
En welke finalisten stemmen mee? Duitsland toch? Maar die geven ons bijna nooit wat de laatste jaren...
Dat zeker, maar ik denk wel dat er ook nog wel 6 of 7 punten uit Duitsland naar Nederland komen. Had je dat gezien, op ARD? Die Duitser zei toen dat het best een goed liedje was en dat Duitsland Nederland aan een finaleplek zou kunnen helpen. En wij zijn in Duitsland helemaal in nu.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:02 schreef grazz het volgende:
Die duitsers gaan Oostenrijk steunen denk ik...
Ja heb't gezien. Nahja eerst zien dan geloven. Kom maar op met die puntenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Dat zeker, maar ik denk wel dat er ook nog wel 6 of 7 punten uit Duitsland naar Nederland komen. Had je dat gezien, op ARD? Die Duitser zei toen dat het best een goed liedje was en dat Duitsland Nederland aan een finaleplek zou kunnen helpen. En wij zijn in Duitsland helemaal in nu.
Met uit ieder land gemiddeld 2 punten en een paar uitschieters naar de 7/8 (uit België verwacht ik zelfs meer, zoals ze altijd hebben gedaan als we een goed liedje hadden) komen we denk ik wel een heel eind.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:09 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja heb't gezien. Nahja eerst zien dan geloven. Kom maar op met die punten
Jahoe!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:15 schreef grazz het volgende:
Licht wordt misschien nog aangepast en camerawerk
En dan dat brilletjequote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:24 schreef TheVulture het volgende:
Die oude J blijft ook echt de zuurpruim van het stel he
En JK de jonge sympathieke.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:24 schreef TheVulture het volgende:
Die oude J blijft ook echt de zuurpruim van het stel he
Dat accent van Moniquequote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:22 schreef grazz het volgende:
Gaaf hoor met zoveel belangstelling en dat op een boot
Reken daar maar niet meer op... die hebben hun favorieten wel bepaald nu...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:29 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En JK de jonge sympathieke.
Maar waar stijgen de kansen zichtbaar? Bookmakers, persstemmingen...?
Hij heeft een ooglid operatie gehaddddddddddddddddquote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:26 schreef grazz het volgende:
[..]
En dan dat brilletjeIk vind het echt niet kunnen.
Maar zijn reactie is goed. Hij kan moeilijk zeggen - nadat hem is medegedeeld dat er veel commentaar op het pak is - 'Ja ik vind zelf ook dat ik voor lul loop' of 'Ja sorry, ik heb nou eenmaal geen smaak'. Dus dan maar roepen dat je dik vies vet op de mode voorlooptquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:50 schreef TheVulture het volgende:
Voor op de mode of niet... ik blijf het niet mooi vinden dat jasje... het is teveel maffia-fanfareachtig
Idd jaquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
En ik moest heel erg lachen om het "Wij lopen dik vies vet voor op de mode" van Dulles over de double breasted jasjes
Ik denk dat de twee Japen het allebei erg leuk vinden daar (de jongste Jaap is er bijna hyper van, dus die vindt het idd het állerleukst) en dat Jan het stiekem ook best tof vindt allemaal, maar niet zo goed weet hoe hij dat moet laten merkenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:01 schreef TheVulture het volgende:
Tja ik weet niet.. ik blijf Dulles een beetje tongue-in-cheek enthousiast vinden.. de enige die het volgens mij écht oprecht leuk vindt is Jaap Kwakman
Kwakman vindt alles leuk en is overal enthousiast over, zo beschrijven de andere twee hem ook. Kan niet stilzitten, altijd bezig, laptop en telefoon aan zijn handen vastgeplakt.. Dulles is iets introverter wat dat betreft.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat de twee Japen het allebei erg leuk vinden daar (de jongste Jaap is er bijna hyper van, dus die vindt het idd het állerleukst) en dat Jan het stiekem ook best tof vindt allemaal, maar niet zo goed weet hoe hij dat moet laten merken
Het is echt precies zoals op die persdag in Volendamquote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:05 schreef Lutte het volgende:
[..]
Kwakman vindt alles leuk en is overal enthousiast over, zo beschrijven de andere twee hem ook. Kan niet stilzitten, altijd bezig, laptop en telefoon aan zijn handen vastgeplakt.. Dulles is iets introverter wat dat betreft.Maar hij vindt het echt wel leuk hoor, anders ga je echt niet meedoen aan dat hele circus.
Dat leverde nog een heel grappig moment op op die persdag in Volendam.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:08 schreef Pino112 het volgende:
Ah, ik weet nu eindelijk wie nou wie is. Dulles is de zanger dus.
Sorry.![]()
Is Jan Dulles een artiestennaam?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat leverde nog een heel grappig moment op op die persdag in Volendam.
Een van de verslaggevers stond naast ons te eten en die zei 'Weten jullie dat Jan Dulles eigenlijk Jan Keuken heet?'. Ja dat wisten we, dat hadden we bij De Beste Zangers gehoord.
Toen zei hij "Maar als je dan je naam wilt veranderen... dan kies je toch niet DULLES?????'.
Uhu.quote:
quote:Het cafe werd in 1954 verkocht aan Jaap Schilder (De Bok) en omgedoopt in Restaurant Schilder. Omdat in Volendam bijnamen gebruikt werden om de dorpsbevolking helderheid te verschaffen in de vele identieke familienamen - Dat is nu overigens nog steeds gebruikelijk - was het hoofd van het gezin beter bekend als Jaap de Bok. Het borreltje bij de Bok was dan ook lange tijd spreekwoordelijk in Volendam. In 1976 verkocht Jaap het cafe aan zijn broer Jan. Men bleef in de volksmond echter spreken van ''het borreltje bij Jaap de Bok''.
Bronquote:Meer nog dan om de centen draait het om elkaar: „Het familieleven is hecht, er is dan ook geen afstandsprobleem. De moeder is de essentie van ons bestaan, iedereen gaat elke dag naar haar toe. Op zaterdag samen naar de markt, wat drinken, nieuwtjes uitwisselen. De directeur van het verzorgingshuis vertelde dat daar niemand zit die niet elke dag bezoek krijgt.”
„Wij zoenen elkaar niet, op een verjaardag krijgt een jarige nog nét een handje. Anders blijf je de hele dag aan de gang met klef gedoe. Wij kijken elkaar aan en groeten elkaar met ’nou?’. In dat ene woord zeggen we alles. En als we weg gaan is het ’mazzel’.”
Pagina’s met Veerman, Tol en Schilder vullen de telefoongids. „Daarom is mijn pseudoniem ook Veerman. De hier nooit voorkomende voornaam Adriaan verwijst naar mijn niet-Volendammer deel. Daardoor kan ik nog met een afstandje naar alles kijken. Als je terug gaat in de tijd stammen we allemaal af van dezelfde families. De naam Jan Smit alleen al komt hier 29 keer voor, vandaar al die bijnamen. In Volendam komen bepaalde erfelijke ziektes veel vaker voor dan elders, die zit dan van twee kanten in het dna. Er wordt weinig van buitenaf getrouwd.”
. Hij is een beetje saai, wat dat betreft doet hij zijn achternaam eer aan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:01 schreef TheVulture het volgende:
Tja ik weet niet.. ik blijf Dulles een beetje tongue-in-cheek enthousiast vinden.. de enige die het volgens mij écht oprecht leuk vindt is Jaap Kwakman
Goed filmpje ditquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:26 schreef marcodej het volgende:
Toch blijven de reacties positief. En het pak is iig opvallend.
quote:Heel druk liedjes aan t uitzoeken! :-) JK http://lockerz.com/s/99509649
about 1 hour ago via Echofon
quote:Vanavond t grote openingsfeest namens de stad Dusseldorf met alle delegaties.
Wordt megaheftig. :-) JK
about 3 hours ago via Echofon
quote:Heerlijk weer hier. In t zonnetje op t dek. Zometeen jammen met Oostenrijk en Denemarken. Fun!!! JK
Wat vanavond?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:01 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb het hele topic nageplozen, maar hoelaat begint het vanavond eigenlijk?![]()
Ik vind het witte pak wel mooi, maar er mogen idd wel wat stoerdere schoenen onder
Ik denk op het podium, toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:33 schreef Greys het volgende:
En wat valt er dan onder 'appearances'?
Een repetitie? Een filmpje van een interview? Een foto terwijl hij op een terras in Düsseldorf zit?
Maar er zijn nog maar twee 'appearances' dan toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:36 schreef APK het volgende:
[..]
Ik denk op het podium, toch?
Lijkt me niet dat hij dat gaat doen, effe mailen
Nope. Of ze zijn in de war met Jaap de Witte (een blog noemde gister de leadzanger ook Jaap Kwakmanquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:42 schreef APK het volgende:
Op het podium, tijdens de semi of de finale.
Dat gaat hij toch never nooit doen?
Ze vinden het risico om geld te verliezen te groot denk ikquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:54 schreef Greys het volgende:
Ik snap er (weer) geen reet van
Waarom mag je niet zelf bepalen wat je inzet?
Kunnen ze dan niet beter die weddenschap van de site afhalen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ze vinden het risico om geld te verliezen te groot denk ik
Hoezo, je hebt er toch niet op gewed?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:58 schreef APK het volgende:
Nou moet die fucker dus niet een opeens heel cool een zonnebril bij zijn maffia-pak gaan dragen
Ik koos 100¤,quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:57 schreef Greys het volgende:
Vast een domme vraag, maar waarom kies je dan zo'n raar bedrag?
Waarom niet gewoon een rond bedrag?
50.26¤ is goedgekeurdquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoezo, je hebt er toch niet op gewed?
Was toch afgekeurd?
Oh nu snap ik het. Ik dacht dat je eerst 100 probeerde, daarna 49,74 en dat dat werd afgekeurd.quote:
Ja, rijk worden gaat natuurlijk niet vanzelfquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nu snap ik het. Ik dacht dat je eerst 100 probeerde, daarna 49,74 en dat dat werd afgekeurd.
Maar van je 100 inzet is 50,26 goedgekeurd en de rest dus niet![]()
Wat een gedoe, dat wedden
Ja hè.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nu snap ik het. Ik dacht dat je eerst 100 probeerde, daarna 49,74 en dat dat werd afgekeurd.
Maar van je 100 inzet is 50,26 goedgekeurd en de rest dus niet![]()
Wat een gedoe, dat wedden
Open dan weer een nieuw wed topicquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:10 schreef APK het volgende:
[..]
Ja hè.
Wat zal ik eens met die 2 tientjes winst gaan doen? [ afbeelding ]
Oh sorry, back on topic
Ik reageer wel even in dat topicquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:14 schreef Greys het volgende:
Het Grote Ambachtelijke ESC Wedtopic.Maar dan wel een nieuwe met een nieuwe OP met de voorspellingen van De Buurman
Dat rode regeltje van 'er is al zoveel dagen...' betekent niet dat je er niet kunt posten hoorquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:18 schreef APK het volgende:
[..]
Ik reageer wel even in dat topic
Edit: Oh dat kan niet, of heb ik weer een ban?
Fijn dat ze iets met kritiek doen. Belichting is t.o.v. de eerste repetitie vele malen beter. Past idd meer bij het nummer. Dat ze niets meer konden doen met de LEDwand is hun eigen schuld. Hadden ze van te voren maar beter over moeten nadenken. Niet dat het veel zal uitmaken qua resultaat denk ik..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:39 schreef Greys het volgende:
3JS PASSEN ACT AAN NA KRITIEK
De Volendammers zijn druk aan het repeteren in Düsseldorf, waar ze donderdag in de halve finale optreden. "We hebben ons nooit gerealiseerd dat we zo zouden worden beoordeeld", zegt Jaap Kwakman tegen Novum Nieuws.
De 3JS wilden alle aspecten van hun act een voor een door te nemen, maar de adviezen en kritische noten vlogen de band direct om de oren. "We dachten dat we gewoon bezig waren met geluid en camera`s, maar we kregen nu wel een indruk over hoe mensen reageren als je bepaalde dingen op je eigen manier doet."
Het trio besloot wel wat doen met de kritiek. "We hebben wat aan de choreografie gedaan, voor zover dat kan met de 3JS, zoals waar en op welk moment je staat op het podium. Je hebt te maken met camerabewegingen. Daar doen we wat mee. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want we kregen opeens goede kritieken."
Met de gigantische schermen in de zaal doen de 3JS nog altijd niet veel. Tijd om dat aan passen is er niet meer. "De grootsheid van het LED-scherm, ga je pas zien als het helemaal gebruikt wordt. Maar ze konden dat niet meer aanpassen. Het scherm haalt ook aandacht weg en dat gebeurt bij ons dus niet."Kwakman is zeer tevreden over hoe de show nu is. "Het is een coole lichtshow met ronddraaiende roboscans. Meer rock en stoerder. Het past bij ons en we hopen dat we worden beoordeeld op wat er op het podium gebeurt, waarbij de kwaliteit van het liedje het belangrijkst is."
Bron
Moldavië beter dan Nederland? Zo goed als geen score bij de jury en de score bij de televoters betwijfel ik. En ik weet ook niet of ik Slovenië of zeker Oostenrijk hoger zie eindigen. Israël lijkt me onmogelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:41 schreef Fred_B het volgende:
Laten we heel simpel het rijtje afgaan: Estland, Bosnië, Zweden, Denemarken en Roemenië plaatsen zich sowieso wel. Oekraine zal, als de jury er niet op stemt, wel gered worden door de televoters vanwege de act. Dan heb je 4 'betere' landen dan Nederland, namelijk Slovenië, Oostenrijk, Letland en Moldavië, waarvan er dus 1 moet falen, om de 10e plek vrij te houden. Die zou dan door Nederland gepakt moeten worden, waarbij we outsiders als Ierland en Israël achter ons moeten houden.
Een pittige opdracht dus, maar niets is onmogelijk, dus we mogen blijven hopen
Ik moet toegeven, ze hebben leuk uitgepaktquote:
Ik denk dat wel duidelijk is geworden welk land dat vuurwerk nou had afgestokenquote:
TVPquote:Op zondag 8 mei 2011 00:38 schreef Greys het volgende:
De 3Js hebben vanavond een miniconcert op de boot gegeven voor publiek, werd erg gewaardeerd!
Ik ben hier eigenlijk best wel voor. Maar hoe precies dan?quote:Op zondag 8 mei 2011 00:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb verder geen twitter enzo he... maar ik zat me af te vragen... kunnen we daar nog een buzz mee creëren door een link van het liedje te plaatsen ofzo met een bepaald kenmerk zodat het wordt opgepikt door twitteraars om het lied te promoten
quote:driejs 3JS
Vanmiddag 2 ongelooflijk leuke jamsessies gehad met Letland en Denemarken. Morgen komt Lena naar de boot. Leuk!! JK
6 minutes ago
quote:driejs 3JS
Net spontaan akoestisch gejamd voor een overvolle Dusseldorfse kade. Echt TE GEK!!! JK
Dat feestje haalt serieus punten binnen.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:44 schreef Greys het volgende:
En morgen komt Lena naar hun boot!
Is een goed idee geweest, toch weer iets anders
[..]
[..]
En dan zijn de 3Js door Lena best populair. Nee, dat levert echt veel stemmen op. Wel triest eigenlijk dat we stemmen op die manier verkrijgen en dat soort verkregen stemmen nodig hebbenquote:Op zondag 8 mei 2011 00:46 schreef Greys het volgende:
En Lena gaat ook weer gevolgd worden door heel veel pers daar natuurlijk, dus als zij naar de boot gaat en de Jees misschien met haar ook ff jammen komt dat ook weer naar buiten in de media
Nee, maar wel een aantal punten. En als "we" echt bekend worden door Lena kan het best wel wat opleveren.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet dat het veel stemmen oplevert hoor, dat feestje... 95% van de kijkers horen dat liedje donderdag voor het eerst...
Veel stemmen denk ik ook niet.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:52 schreef TheVulture het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet dat het veel stemmen oplevert hoor, dat feestje... 95% van de kijkers horen dat liedje donderdag voor het eerst...
Daar heeft ESF_FOK te weinig followers voor denk ikquote:Op zondag 8 mei 2011 01:02 schreef TheVulture het volgende:
Nee het is altijd het proberen waard
Maar Greys... jij bent toch handig met twitter... enig idee hoe we een buzz kunnen creeren... sappige tweet met de link naar het liedje en dat dat dan door heel europa wordt opgepikt
Wie heeft er hier eigenlijk allemaal twitter?quote:Op zondag 8 mei 2011 01:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar heeft ESF_FOK te weinig followers voor denk ik
En wat zou die sappige tweet moeten zijn dan? Je kunt mensen niet gaan voorliegen zeg maar vanaf een FOK! account, dus het moet nog een enigszins ware sappige tweet zijn ook dan
Als het zo makkelijk zou zijn om je tweet door heel Europa te krijgen.
Misschien moeten we een hashtag proberen te promoten. Ik zag #Dullesdorf al voorbij komen
Ik vind Moldavië ook niet beter dan Nederland, maar ik vrees dat iedereen Nederland een uur na het optreden als de meerderheid gaat stemmen al lang en breed vergeten is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:33 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Moldavië vind ik ook echt een triest nummer, als ik het al een nummer kan noemen. Ik snap niet waarom sommigen het zo hoog inschatten. Ierland vind ik ook een slecht nummer en ik denk dat het ook op de avond zelf gigantisch faalt.
Maar Moldavië is nauwelijks muziek en het heeft nauwelijks een riedeltje dat je kan onthouden, toch? Dan vergeet je dat toch ook snel?quote:Op zondag 8 mei 2011 10:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind Moldavië ook niet beter dan Nederland, maar ik vrees dat iedereen Nederland een uur na het optreden als de meerderheid gaat stemmen al lang en breed vergeten is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |