Tuurlijk mag het gezegd worden als iets echt slecht is. Ik hoop alleen maar dat ik het, als ik zelf kinderen heb, wel doorheb als ik verkeerd bezig ben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
yup...
en ook zeker: 'stuurlui'... en 'wal'... enzo, maargoed, zolang ik mensen niet daadwerkelijk ga vertellen wat ze moeten doen vind ik dat mijn goed recht![]()
Juist je eigen ervaring met 'kind zijn' gebruiken is heel belangrijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:48 schreef Mini. het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het gezegd worden als iets echt slecht is. Ik hoop alleen maar dat ik het, als ik zelf kinderen heb, wel doorheb als ik verkeerd bezig ben.
Volgens mij heb je nog de meeste invloed op je kind op manieren die je zelf niet eens doorhebt. Bijv. door slecht voor je eigen leven te zorgen/voor jezelf op te komen en daarmee een slecht voorbeeld te geven. Dan hoef je nog niet eens je kind slecht te behandelen of basisbehoeften te verwaarlozen ofzo. Maar goed, sommige kinderen zijn daar misschien ook gevoeliger voor dan andere, en bepaalde slechte eigenschappen geef je via genen én via een voorbeeld door dus dat gaat dubbel zo hard fout.
Niet dat ik ervaring heb met opvoeden, maar wel met kind zijn.
Yup, ik zal mijn ouders dan ook nergens echt 'de schuld van geven', maar ik weet wel dat ze niet gezond leven en dat ik nu ik daar kritischer naar ben gaan kijken daar wel de reden in heb gevonden dat ik zo stevig/dik was als kind en nu moeite heb om daar iets tegen te doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:48 schreef Mini. het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het gezegd worden als iets echt slecht is. Ik hoop alleen maar dat ik het, als ik zelf kinderen heb, wel doorheb als ik verkeerd bezig ben.
Volgens mij heb je nog de meeste invloed op je kind op manieren die je zelf niet eens doorhebt. Bijv. door slecht voor je eigen leven te zorgen/voor jezelf op te komen en daarmee een slecht voorbeeld te geven. Dan hoef je nog niet eens je kind slecht te behandelen of basisbehoeften te verwaarlozen ofzo. Maar goed, sommige kinderen zijn daar misschien ook gevoeliger voor dan andere, en bepaalde slechte eigenschappen geef je via genen én via een voorbeeld door dus dat gaat dubbel zo hard fout.
Niet dat ik ervaring heb met opvoeden, maar wel met kind zijn.
Ze wisten waarschijnlijk echt neit beter. Gezond eten betekende 10, 20 en 30 jaar geleden zoiets anders dan nu.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef motorbloempje het volgende:.....Het is nu aan mij om dat recht te zetten, vooral het gezond leven, en zij deden ook alleen maar dat wat zij dachten dat goed was omdat ze van me houden
dus tsja.. ondanks dat ik nu weet dat ze het qua eetgewoonten beter hadden kunnen doen zou ik me nooit, maar dan ook nooooit andere ouders toewensen
Yup..quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ze wisten waarschijnlijk echt neit beter. Gezond eten betekende 10, 20 en 30 jaar geleden zoiets anders dan nu.
De meeste mensen maken niet dezelfde fouten die hun eigen ouders hebben gemaakt, maar juist fouten waar ze niet op bedacht zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef Ravka het volgende:
Juist je eigen ervaring met 'kind zijn' gebruiken is heel belangrijk.
En?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:59 schreef DeLuna het volgende:
Boah, ik heb net even de test op gezondlevencheck.nl gedaan maar ik snap nu precies wat er fout gaat.![]()
Onderschat patronen niet. Omdat het zo vanzelfsprekend is ben je er juist niet op bedacht.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:59 schreef loveli het volgende:
[..]
De meeste mensen maken niet dezelfde fouten die hun eigen ouders hebben gemaakt, maar juist fouten waar ze niet op bedacht zijn.
Vooral in de vleeswaren gaat het fout. Wij eten hier nogal vaak half-om-half gehakt. Daarnaast hou ik wel van katenspek, en een plak cake iedere avond. Niet doen dus.quote:
Sluipt er snel in he, verkeerde voeding.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Vooral in de vleeswaren gaat het fout. Wij eten hier nogal vaak half-om-half gehakt. Daarnaast hou ik wel van katenspek, en een plak cake iedere avond. Niet doen dus.![]()
quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:12 schreef Mini. het volgende:
Mijn Herman staat ook in de oven. Heb hem banaan en chocolade gevoerd, hopelijk lust 'ie dat.
Ik probeer me echt voor te stellen hoe jij nu voor de computer zit, maar wat betekent die reeks smileys precies?quote:
Ja nogal. Vooral omdat we hier op het geld moeten letten en half om half gewoon echt goedkoper is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Sluipt er snel in he, verkeerde voeding.
Ook als je bij bijv. Lidl koopt?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja nogal. Vooral omdat we hier op het geld moeten letten en half om half gewoon echt goedkoper is.
Dat ik het Herman concept echt.. hilarisch vindquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:15 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ik probeer me echt voor te stellen hoe jij nu voor de computer zit, maar wat betekent die reeks smileys precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |