Als je noodgedwongen moet stoppen is toch anders. Lijkt me heel vervelend inderdaad.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:01 schreef barthol het volgende:
Ik ben door omstandigheden al 23 jaar geleden gestopt met werken, officieel dan.
Maar het is zeker geen vakantieperiode geweest.
Wauw, 2 hele euro's. Kun je toch mooi in de aanbieding een hamburger bij de mac gaan halenquote:Op donderdag 9 juni 2011 07:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik verveelde me dood op school, ik had gewoon geen zin meer om naar school te gaan. En destijds was het makkelijker (denk ik) om werk te vinden, dus ik had ook heel snel een baantje, terwijl ik makkelijk verder had kunnen leren als ik mijzelf ertoe had gezet.
Maar goed, wie weet, als ik had doorgeleerd had ik misschien weer geen werk kunnen vinden, zo is er altijd wat![]()
Wat dat pensioen betreft: je moet maar zien hoeveel AOW je krijgt, mijn pensioen is denk ik 2 euro in de maandals ik die overzichten bekijk.
Hier inmiddels 11 jaar geleden....genoeg tijd nuquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:01 schreef barthol het volgende:
Ik ben door omstandigheden al 23 jaar geleden gestopt met werken, officieel dan.
Maar het is zeker geen vakantieperiode geweest.
Wat je moet doen is je ervaring gebruiken en specializeren in de dingen waar je goed in bent.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:38 schreef childintime het volgende:
Het liefst zou ik nu een HBO opleiding gaan doen maar dat is een beetje gek als je 49 bent
Ja ik weet het. Het is meer mijn gedachten. Ik deed een HBO, werd in het eerste jaar flink ziek (kanker) en moest dus stoppen omdat de behandeling zo langdurig was dat ik alles weer overnieuw zou moeten doen. Daarna heb ik het streven gekregen om een HBO diploma te hebben; niet eens dat ik dat perse wil gebruiken, maar meer het hebben ervanquote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat je moet doen is je ervaring gebruiken en specializeren in de dingen waar je goed in bent.
Een HBO diploma tegenwoordig is qua niveau ongeveer MBO jaren 80.
Ik maak er dan ook regelmatig gebruik van.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:56 schreef golfer het volgende:
Gelukkig kan ik met mijn opgebouwde expertise nog wel op vrijwillige basis heel erg veel jonge mensen blijven coachen en adviseren.
Ik kijk er naar uitquote:Op maandag 13 juni 2011 01:45 schreef geevee het volgende:
Nog 16 dagen en dan kan ik een 60+ topic openen!
Ouwe lul !quote:Op maandag 13 juni 2011 01:45 schreef geevee het volgende:
quote:Op maandag 13 juni 2011 01:45 schreef geevee het volgende:
Vandaag ging Prem Radhakishun op de radio tekeer tegen de actiemethoden van Greenpeace, die hij gedateerd en belastingverspilling noemde. Nog niet zo lang geleden was dat ondenkbaar, want wat Greenpeace deed was stoer en voor ons welzijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef tong80 het volgende:
Mensen gaan niet meer de straat op om tegen kernwapens te demonstreren.
Ik sta voortdurend op dequote:Op maandag 13 juni 2011 13:51 schreef galtfactory het volgende:
Ik weet niet of het voor de meesten geldt die ouder worden maar als ik mijzelf als voorbeeld neem dan merk ik juist een grotere gelatenheid als het om allerlei zaken gaat die anderen vaak wel belangrijk vinden.
quote:Op maandag 13 juni 2011 18:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik sta voortdurend op de-stand in het puberforum op FOK!. De problemen die ze daar regelmatig hebben.
Ja iddquote:Op maandag 13 juni 2011 18:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik sta voortdurend op de-stand in het puberforum op FOK!. De problemen die ze daar regelmatig hebben.
Tegenwoordig gaan ze twitteren.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef tong80 het volgende:
Mensen gaan niet meer de straat op om tegen kernwapens te demonstreren.
De druk is tegenwoordig wat hoger, denk ik.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:51 schreef childintime het volgende:
.
In onze tijd had je veel verantwoordelijkheid. Dat is iets wat ik mis bij deze generatie jongeren. Ze moeten vooral heel veel en mogen bijna niets.
want? Niks geks aan. Mijn man is vorig jaar als geoloog van de uni in Galway afgestudeerd, op 49 jarige leeftijd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 00:38 schreef childintime het volgende:
[..]
Het liefst zou ik nu een HBO opleiding gaan doen maar dat is een beetje gek als je 49 bent
Heb ik niets van gemerktquote:Op woensdag 15 juni 2011 00:59 schreef golfer het volgende:
[..]
De druk is tegenwoordig wat hoger, denk ik.
Wij waren meer van de vrijheid-blijheidgeneratie. Ik vind juist niet dat wij zoveel meer verantwoordelijkheidsgevoel hadden.
in alle opzichten. qua pré-aidstijdperk
Golfert moet het weer over sex hebben.quote:
Mensen worden minder als mens en meer als een product, een nummer, een economische eenheid bekeken. Dat kan alleen maar als de mens dat toelaat en gek genoeg laten de meeste mensen dat toe. Over 40 jaar is iedereen compleet geknecht en 24 uur per dag traceerbaar. Lang leve het neo-liberalisme, de controle, de politiestaat, de kille zakelijkheidquote:Op woensdag 15 juni 2011 00:59 schreef golfer het volgende:
[..]
De druk is tegenwoordig wat hoger, denk ik.
Wij waren meer van de vrijheid-blijheidgeneratie. Ik vind juist niet dat wij zoveel meer verantwoordelijkheidsgevoel hadden.
in alle opzichten. qua pré-aidstijdperk
Dat denk ik ook. Wij moesten onszelf ontwikkelen. Leren van je fouten en groeien in je leven. Dat is dus niet meer zo. Ze mogen geen fouten meer maken en krijgen de kans en tijd niet meer om te groeien, want moeten voldoen aan een soort "massa- eenheid". Destijds konden wij op die leeftijd best nog pioneren. Zoeken naar wie je was en wat je wilde. Dat is iets wat ik bij de tegenwoordige jeugd heel erg mis. Alles is al zo gekaderd en zij moeten zich daar maar in zien te passen. De regels van wat ze wel en niet mogen zijn duidelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Mensen worden minder als mens en meer als een product, een nummer, een economische eenheid bekeken. Dat kan alleen maar als de mens dat toelaat en gek genoeg laten de meeste mensen dat toe. Over 40 jaar is iedereen compleet geknecht en 24 uur per dag traceerbaar. Lang leve het neo-liberalisme, de controle, de politiestaat, de kille zakelijkheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |