abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96382324
Goeiedag,

Ik verkoop al zeer lange tijd via marktplaats. Een paar jaar. In die tijd heb ik 1 keer een klacht gehad over een batterij van een mobiele telefoon, dat heb ik nagekeken en dat was inderdaad terecht, deze heer heeft zijn geld teruggekregen.
Nu heb ik van het weekend een camera verkocht, hij vroeg of ik hem netjes kon inpakken hij was van een foto studio en kocht 1 keer in de zoveel tijd camera's op.
Nou dat hem ik gedaan netjes met schuimvulling en kranten ingepakt. De camera was 100% heel toen ik hem inpakte voor verzending.
Ik heb hem na verzending de track and trace code opgestuurd en gister kreeg ik een mail dat het een goor ding is die onder de modder zit en dat het scherm kapot is, maar ik weet zeker dat dit niet het geval was met het inpakken.
Ik heb ook gezegd dat als er schade aan is ontstaan dat door transport komt, want hij ging hier heel weg (was verzonden naar een antwoordnummer op zijn kosten).
Hij zegt dat deze schade niet door transport kan komen omdat hij netjes ingepakt zat, dus dat wij hem eigenlijk gewoon onder de modder en met kapot scherm hebben verkocht.
Nu dreigt de heer met ik stuur de camera terug en wil binnen drie dagen mijn geld plus de verzendkosten terug op mijn rekening.
Ik vind dit een erg vervelende situatie, maar zit er wel mee dat ik zometeen een camera terug krijg met kapotscherm die ik niet kapot verzonden heb.
Maar ik wil ook geen problemen met kopers, dat heb ik nog nooit gehad, wat kan ik hieraan doen?
En deze heer dreigt het incasso bureau van zijn bedrijf in te schakelen als hij dus niet binnen drie dagen het bedrag van aankoop plus de verzendkosten op zijn rekeing heeft staan.
En ik krijg dan dus de camera met kapotscherm terug, inplaats van met een heel scherm.
Wat zijn mijn rechten? Kan hij echt mij verantwoordelijk stellen en een incasso op me afsturen?
Terwijl ik echt 1000% zeker weet dat het scherm heel was.
pi_96382441
Incasso bureau's :') :O
Wie eist bewijst dus laat hem maar eens een foto nemen dat die camera met het serienummer duidelijk in beeld.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_96382466
Consumentenverkoop dus pech voor hem, had ie hem maar op moeten halen
pi_96382505
Dei klant van je moet wat minder hart van nederland en radar kijken volgens mij. Wat zeggen de voorwaarden van TNT over schade ontstaan aan paketten tijdens het vervoer?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:19:10 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_96382515
Is dit zakelijk of particuliere verkoop?
pi_96382553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:19 schreef Diemux het volgende:
Is dit zakelijk of particuliere verkoop?
Zo te lezen is de klant een bedrijf (ik lees: "deze heer dreigt het incasso bureau van zijn bedrijf in te schakelen "), maar de verkoper particulier?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96382579
Heb je het serienummer van de verzonden camera genoteerd?
pi_96382580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Incasso bureau's :') :O
Wie eist bewijst dus laat hem maar eens een foto nemen dat die camera met het serienummer duidelijk in beeld.
Dan moet TS die gegevens wel ook hebben vastgelegd voor verzending, anders doet het weinig.

Plus bedrijf? TS, je hebt ook netjes een bon gemaakt voor de beste man z'n bedrijf?
pi_96382633
Heb je zelf ook foto's van het toestel hoe hij eruit zag ten tijde van de verkoop?
pi_96382643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:21 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Dan moet TS die gegevens wel ook hebben vastgelegd voor verzending, anders doet het weinig.

Neem aan dat TS wel zo slim geweest is.
Zoniet, gewoon bluffen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:30:33 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96382877
Wat hier boven gezegd wordt.

Bij ons bedrijf, fotograferen / filmen we alles wat weg gaat. Misschien een tip voor de toekomst?

Maar veel poten heeft die vent niet om op te staan.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:31:17 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_96382902
Het incasso-bureau zal best een hoop kunnen dreigen, daar zijn ze goed in, maar aangezien er geen rechtsgeldige factuur ligt, hebben ze geen juridische poot om op te staan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:35:24 #13
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96383040
Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat hij inderdaad kapot is. Jij bent trouwens verantwoordelijk voor het leveren van het afgesproken product. Als de schade door de TNT is ontstaan heeft de ontvanger daar niets mee te maken, maar jij kan wel weer de schade bij de TNT claimen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96383331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat hij inderdaad kapot is. Jij bent trouwens verantwoordelijk voor het leveren van het afgesproken product. Als de schade door de TNT is ontstaan heeft de ontvanger daar niets mee te maken, maar jij kan wel weer de schade bij de TNT claimen.
er is nergens een overeenkomst die dat zegt.
de ontvanger had ook mogen vragen om het verzekerd te versturen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:43:15 #15
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96383348
Kijk maar uit, voor je het weet staat Big Frank voor de deur :')14.gif
pi_96383375
Ik ben inderdaad een particulier.
En nee ik heb geen foto's meer denk ik van het verkochte product.
Ik verkoop ook al zo'n 3 a 4 jaar via marktplaats en nooit problemen gehad.
Behalve dus toendertijd een klacht over de batterij van een mobiel.
Hij mailde dat er iets met de batterij was dus heb ik die heer uitgenodigd om langs te komen dat deed hij en hij had gelijk, hij heeft zijn geld van mij terug gekregen.
Ik ben maar een simpele particulier die spullen verkoopt denk er echt niet aan dat ik mij zou moeten indekken enzovoort.
En dus ook nog nooit problemen gehad.
Het scherm van de camera was 100% bij verzending.
Maar deze man zegt hij is kapot, kan niet tijdens verzending zijn gegaan en ik wil me geld terug.
Wat hij zegt is:
"Ik heb alle mails uitgedraaid en die liggen klaar voor het incasso".
Of uiteraard ik krijg een camera met kapot scherm terug en hij zijn geld incl de verzendkosten die hij heeft betaald aan TNT.
Ik vind dit gewoon een hele vervelende situatie.
Als de camera nu nog heel was geweest.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:47:05 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96383483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:43 schreef Denzy het volgende:
Ik ben inderdaad een particulier.
En nee ik heb geen foto's meer denk ik van het verkochte product.
Ik verkoop ook al zo'n 3 a 4 jaar via marktplaats en nooit problemen gehad.
Behalve dus toendertijd een klacht over de batterij van een mobiel.
Hij mailde dat er iets met de batterij was dus heb ik die heer uitgenodigd om langs te komen dat deed hij en hij had gelijk, hij heeft zijn geld van mij terug gekregen.
Ik ben maar een simpele particulier die spullen verkoopt denk er echt niet aan dat ik mij zou moeten indekken enzovoort.
En dus ook nog nooit problemen gehad.
Het scherm van de camera was 100% bij verzending.
Maar deze man zegt hij is kapot, kan niet tijdens verzending zijn gegaan en ik wil me geld terug.
Wat hij zegt is:
"Ik heb alle mails uitgedraaid en die liggen klaar voor het incasso".
Of uiteraard ik krijg een camera met kapot scherm terug en hij zijn geld incl de verzendkosten die hij heeft betaald aan TNT.
Ik vind dit gewoon een hele vervelende situatie.
Als de camera nu nog heel was geweest.
Harder terugblazen, dat ie de camera omgerolen heeft en dat hij eerst idd maar eens een foto met het serienummer van de camera moet maken en naar je moet sturen.

Je moet ze eens de kost geven die iets kapots hebben en hetzelfde bestellen via MP om de verkoper te naaien.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:47:10 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96383485
Had hij maar af komen halen.
pi_96383540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kijk maar uit, voor je het weet staat Big Frank voor de deur :')[ afbeelding ]
Ik koop die kerel altijd af met een XXXXL bucket kip van de KFC.
pi_96383549
Ze maken je alleen maar bang met de Incasso.

Laat hem langskomen anders heeft hij pech!
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:50:20 #21
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_96383604
Heeft hij je een foto gestuurd van de camera?
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:51:03 #22
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_96383634
Je moet proberen om alsnog het serienummer van de door jou opgestuurde camera te achterhalen.

Dan laat je hem langskomen met de camera en controleer je het serienummer. Veel kans dat het een ander nummer is en confronteer hem er dan pas mee.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:52:06 #23
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96383674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:42 schreef fespo het volgende:

[..]

er is nergens een overeenkomst die dat zegt.
de ontvanger had ook mogen vragen om het verzekerd te versturen.
Er is een koopovereenkomst, dat is genoeg. Verkoper is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product, niet voor het versturen ervan.

Even los van het eventuele feit dat de koper TS probeert op te lichten.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96383692
Ja dat was een goeie geweest, maar eerlijk gezegd heb ik er echt niet aan gedacht een serienummer op te schrijven.
Noem mij dom, maar ik weer niet eens waar die zich bevind.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:54:02 #25
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_96383747
Het is wat werk, maar kun je het bedrijf niet bellen waar jij die camera hebt gekocht?
Via een factuur is normaal het serienummer wel te achterhalen, zeker bij een webshop omdat je waarschijnlijk de factuur nog wel op de mail hebt staan.
pi_96383753
Maar mijn grootste zorg is dus eigenlijk, kan ik aansprakelijk gesteld worden?
pi_96383793
Nee ik kan het bedrijf niet bellen, ik heb de camera gekregen van familie om te verkopen.
En nou die slordervos heeft geen factuur, want die heeft hem cadeau gekregen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:58:25 #28
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96383882
Het maakt toch niet uit dat je het serienummer niet hebt? Vraag om bewijs van beschadiging van de camera, waarop ook het serienummer te zien is. Zoek op internet even op waar op de camera het serienummer staat, en vermeld die informatie ook. Als hij echt een oplichter is en denkt dat jij het serienummer weet zal je er waarschijnlijk niets meer van horen.
pi_96383896
Over kwijtraken, maar wel een goed stuk:
http://blog.iusmentis.com(...)raakte-bestellingen/
pi_96384194
jaja, dan doe je wat die gast zegt. dan geef je hem dus zijn geld terug en jij krijgt een kapotte camera terug. wie zegt dat dat dezelfde camera is die jij hebt opgestuurd?

ik zie mooie mogelijkheden om aan gratis spullen te komen :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96384203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het maakt toch niet uit dat je het serienummer niet hebt? Vraag om bewijs van beschadiging van de camera, waarop ook het serienummer te zien is. Zoek op internet even op waar op de camera het serienummer staat, en vermeld die informatie ook. Als hij echt een oplichter is en denkt dat jij het serienummer weet zal je er waarschijnlijk niets meer van horen.
Dit
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:12:17 #32
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96384410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef Jape het volgende:
Over kwijtraken, maar wel een goed stuk:
http://blog.iusmentis.com(...)raakte-bestellingen/
Mmh, blijkbaar moet ik mijn mening bijstellen.
pi_96384611
Over welk bedrag heb je het?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:19:00 #34
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96384663
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:06 schreef simmu het volgende:
jaja, dan doe je wat die gast zegt. dan geef je hem dus zijn geld terug en jij krijgt een kapotte camera terug. wie zegt dat dat dezelfde camera is die jij hebt opgestuurd?

ik zie mooie mogelijkheden om aan gratis spullen te komen :X
Je bent niet de eerste en hoewel het bij jou nog een idee is, lopen er in werkelijkheid zat van dat soort mensen op MP.

Hier werd laatst nog iemand aangemoedigd met een kapotte xbox om hetzelfde te doen :?
pi_96384664
In mijn ogen kan hij me niet aansprakelijk stellen, want ik weet dat ik hem niet kapot verzonden heb.
Maar is dat genoeg. Ik ben verplicht als verkoper een deugdelijk product te verkopen.
Dat heb ik gedaan, want de accu en lader waren niet aanwezig, dat heb ik ook vermeld in de advertentie.
Ik heb hem zo opgestuurd zoals stond vermeld en met de bescherming die ik meneer heb beloofd.
Maar de schade is niet door verzending gekomen zegt meneer, waarmee hij (zijn onverzekerde verzending via TNT) buiten zicht houdt en mij als oplichter neer wil zetten.
Aangezien de mensen die mij kennen, weten dat ik soms gewoon te eerlijk ben en dit zie als een aanval die onbehoorlijk en onterechts is.
Ik zou zoiets nooit doen, als er iets aan kapot geweest was, dan had ik het in de advertentie vermeld
pi_96384682
Ik heb de camera verkocht voor 160euro
pi_96384764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:50 schreef kippiedippie het volgende:
Heeft hij je een foto gestuurd van de camera?
DIt. Volgens mij heeft die vent een verkeerd pakketje voor zijn neus.?
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:31:50 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96385205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Er is een koopovereenkomst, dat is genoeg. Verkoper is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product, niet voor het versturen ervan.
In dit geval heeft de koper gekozen voor laten verzenden. Niet de verkoper. Maakt dat niet ook nog iets uit?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:35:44 #39
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96385366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:31 schreef sanger het volgende:

[..]

In dit geval heeft de koper gekozen voor laten verzenden. Niet de verkoper. Maakt dat niet ook nog iets uit?
Zie de link van Jape hierboven.
pi_96385414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Is dat ook zo bij particuliere verkoop?
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:42:46 #41
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_96385631
Mail 'm dat je m niet terugneemt om genoemde redenen. Stuurt ie 'm dan toch terug, dan weiger je 'm gewoon. Moet je wel weten dat dat bewuste pakketje van hem komt natuurlijk. Had ie het maar moeten afhalen en bovendien: modder op een camera...?

Had je foto's van het apparaat bij de advertentie staan?

Ik vraag me nu even af hoe het zit met ongevraagde toezending en het mogen houden daarvan. Want stel he, hij stuurt 'm als bedrijf zijnde terug teneinde zn geld terug te krijgen. Dan wilt ie eigenlijk dat ding aan jou slijten. Dan zou je 'm misschien wel mogen houden.
Ook hoi !
pi_96385843
Ik heb met het juridische loket gesproken en zij zeggen dat meneer eventueel naar incasso kan gaan, die zouden dan een deurwaarder moeten sturen en naar aanleiding daavan zou er naar een rechter gegaan kunnen worden.
Meneer moet dan dus kunnen aantonen dat ik hem hem toegestuurd zoals hij hem heeft ontvangen.
Dus ik ge meneer dit in ieder geval voor leggen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:48:04 #43
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_96385848
En voor de goede orde: het incassobureau kan niets zonder vonnis van de rechter. De koper zal dus eerst naar de rechter moeten stappen en dat zal ie echt niet doen.

Tot nu toe gelukkig nooit gekke dingen meegemaakt op marktplaats. Althans, niet zelf.
Ook hoi !
pi_96386296
Nee ik ook nooit, heb al heel veel verkocht op marktplaats.
Ik zit er al jaren op.
Maar uiteraard gaat dit mij niet in de koude kleren zitten.
Ik heb de heer ook een mail gestuurd met de antwoorden van het juridisch loket en hem voorgelegd dat mocht de camera echt vies zijn (hij zegt door de modder gerold) dat als TNT geen tegemoetkoming geeft, wij hem eventueel wel willen schoonmaken om onze goede intentie wel te laten zien.
Meer kan ik meneer ook helaas niet bieden.
pi_96386320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:13 schreef Denzy het volgende:
Goeiedag,

[knip= heel verhaal over wie gelijk heeft]
Het is heel simpel: Dat incasso gebeuren is een dreigmiddel en heeft weinig effect dan alleen je bang maken.

Een incassoburo inschakelen kost ook geld,veel geld :Y en heeft alleen zin als je zelf een bedrijf hebt want als particulier heeft het als het om kleine bedragen gaat weinig zin. :N ( onder de 1000 of 500 euro)
Stel dat hij toch incasso inschakelt dan zal hij als eisende partij overduidelijk moeten aantonen dat het apparaat al kapot was voor dat hij het in ontvangst nam. Maw hij moet aannemelijk kunnen maken dat jij de schuldige bent,niet JIJ hoeft aan te tonen dat jij de camera al kapot verstuurt hebt. Daarbij speelt jouw verleden(als die vlekkeloos is) ook mee en misschien is het handig mocht je uiteindelijk ter zitting moeten verschijnen om eens van je oude kopers op MP te benaderen met het verzoek schriftelijk hun ervaringen met jou vd afgelopen tijd in een mail te zetten. Zo wordt als de rechter om bewijs van jouw verkoopervaringen vraagt ook zijn claim steeds verder afgezwakt dat er sprake is van opzet. :s)

Hoe dan ook, er komt meer kijken dat jou even met incasso bedreigen en dat hij dan zijn zin krijgt. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:03:17 #46
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96386490
Ik zou dit allemaal niet te serieus nemen TS
pi_96386496
nou ik heb zoveel verkocht en mails ontvangen dat ik ze niet allemaal bewaard heb.
Maar ik zou uiteraard wel een advertentie kunnen zetten op marktplaats, als oude kopers dat zien en zij hun ervaringen met de koop met mij willen mailen, dan zou ik die allemaal uit kunnen printen inderdaad.
Bedankt voor die tip in ieder geval.
pi_96386683
quote:
Waarom heb je bovenstaande niet gedaan?
Nu blijf je lekker heen en weer mailen. :')
  Redactie Frontpage donderdag 5 mei 2011 @ 14:27:26 #49
38148 crew  Innisdemon
pi_96387592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Consumentenverkoop dus pech voor hem, had ie hem maar op moeten halen
De discussie in dit topic ten spijt is de enige juiste reactie al gegeven door Anaal.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:31:59 #50
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_96387772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:27 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

De discussie in dit topic ten spijt is de enige juiste reactie al gegeven door Anaal.
Nou nee; garantie is 1 ding, maar een kapotte camera verkopen als werkend mag niet. Net zoals je geen modderige camera als schoon kan verkopen.

TS zal moeten bewijzen dat de camera in goede staat bezorgd is. Of dat de koper loopt te frauderen. De verantwoordelijkheid voor het deugdelijk afleveren ligt bij de verkoper. Ook in consumentenrecht.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:42:32 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96388236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:31 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Nou nee; garantie is 1 ding, maar een kapotte camera verkopen als werkend mag niet. Net zoals je geen modderige camera als schoon kan verkopen.

TS zal moeten bewijzen dat de camera in goede staat bezorgd is. Of dat de koper loopt te frauderen. De verantwoordelijkheid voor het deugdelijk afleveren ligt bij de verkoper. Ook in consumentenrecht.
Dan lezen jij en ik toch anders:

Bij verkoop tussen particulieren (consumenten) onderling geldt artikel 7:11 BW dus niet. Je valt dan terug op de hoofdregel uit de wet (art. 7:9 BW): de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. En ‘aflevering’ betekent hier niet ‘bezorging’ maar ‘plek waar de overeenkomst wordt uitgevoerd’. Volgens artikel 6:41 BW is die plek de plaats waar het product zich bevindt (zie ook de Tekst & Commentaar, p. 1038). Oftewel: de koper moet de producten komen halen. Hij kan ze laten opsturen, maar dat is dan op zijn eigen risico (art. 7:10 BW).
pi_96388412
Maar ik zou nou een kapotte camera als heel verkopen.
Dan zou ik hem hebben verkocht als camera kapot, misschien voor onderdelen.
Ik heb de camera dus met een scherm verstuurd die nog heel was (misschien wel is).
pi_96388449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom heb je bovenstaande niet gedaan?
Nu blijf je lekker heen en weer mailen. :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:47:07 #54
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_96388454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Bij verkoop tussen particulieren (consumenten) onderling geldt artikel 7:11 BW dus niet. Je valt dan terug op de hoofdregel uit de wet (art. 7:9 BW): de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. En ‘aflevering’ betekent hier niet ‘bezorging’ maar ‘plek waar de overeenkomst wordt uitgevoerd’. Volgens artikel 6:41 BW is die plek de plaats waar het product zich bevindt (zie ook de Tekst & Commentaar, p. 1038). Oftewel: de koper moet de producten komen halen. Hij kan ze laten opsturen, maar dat is dan op zijn eigen risico (art. 7:10 BW).
Dat gaat over het kwijt raken van (of vervoersschade aan) de zaak.
In dit geval gaat het over het al dan niet liegen over de conditie van de zaak -> dwaling.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_96388568
Omdat de heer weet dat ik er niet al teveel verstand van heb.
Door de mails over en weer, voor de verkoop echt tot stand was.
pi_96388577
even een stomme vraag tussendoor: heb je de koper al eens gegoogled? hebben andere mensen ervaring met die persoon als koper of verkoper?

het klinkt alsof die gast de boel flest eerlijk gezegd. kan me best voorstellen dat er zat mensen zijn die hier intrappen. gelukkig ben ik een lieve dame die zoiets nooit zou doen :D
pi_96388618
ik wil wel ff zoeken hoor O-)
maar vergeet niet dat we op het forum geen naam & toenaam wegzetten ;) pm dus
pi_96388668
nee ik heb nog niet gegoogled.
Wel heb ik voor de koop gekeken of de foto studio ook echt bestond.
Niet dat ik het naar een antwoordnummer stuur en het weer terug krijg, want dan zijn de verzendkosten alsnog voor mijn rekening.
Maar ik zal eens kijken.
pi_96388676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:50 schreef simmu het volgende:
ik wil wel ff zoeken hoor O-)
maar vergeet niet dat we op het forum geen naam & toenaam wegzetten ;) pm dus
Google TS dan zelf ook gelijk even.
pi_96389328
Als ik de naam google kom ik enkel steeds uit bij het bedrijf waarvoor hij de aankoop deed
pi_96389371
en zn marktplaatsnaam?
pi_96389486
Vind ik ook niks over
pi_96389749
ik heb nog en keer gegoogld en vond deze topic

http://dutchphotozone.com(...)g+foto&submit=Zoeken
pi_96390589
Ik heb naar de kopers waarvan ik nog een mail adres had, waren er maar een stuk of 10 a 15 een mail gestuurd met de vraag of zij hun ervaring met mij als verkoper willen delen.
Tot nu toe van 3 mensen iets terug, waarvan 1 iemand al zegt, ik wil mij hier niet in mengen omdat ik niet wil dat mijn gegevens worden gebruikt.
Uiterst begrijpelijk vind ik zelf.
Gelukkig hebben de andere twee hun ervaring met mij wel gemaild. Deze zal ik in ieder geval uitprinten zodat ik dat op papier heb.
Maar ik vind het wel verschrikkelijk dat ik deze mensen moet mailen met deze vraag.
Vind het eigenlijk schandalig dat ik mezelf moet verdedigen.
pi_96391874
Succes, TS, komt wel goed, het is alleen even een rotklus om vol te houden :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96392261
Dank je wel.
Zodra ik meer weet zal ik dat zeker posten.
pi_96393353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:11 schreef Denzy het volgende:
ik heb nog en keer gegoogld en vond deze topic

http://dutchphotozone.com(...)g+foto&submit=Zoeken
da's ook het enige wat ik vind. de trend in dat topic is dat het bedrijf niet erg netjes en zakelijk nogal, uhm, hebberig op een niet nette manier is.

ik zou gewoon die koper meededelen dat hij pech heeft. punt. klaar. haal je schouders op en denk: "boeiuh!"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 mei 2011 @ 16:38:18 #68
862 Arcee
Look closer
pi_96393437
quote:
Dit al gedaan, Denzy? :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_96393915
Ik heb ook aardig wat gelezen op internet, maar kan niet erg veel vinden.
Enkel dat het bedrijf al vaker de borg niet heeft terugbetaald aan mensen die foto voor het bedrijf maakten.
Die kregen dan een camera in bruikleen, waarover ze borg moesten batelen en na inleveren geen borg terug ontvangen.
Maar verder geen verhalen van verkopers of zoiets.
Dus laten we even voor lief nemen dat deze man geen oplichter is, maar de camera echt met de genoemde beschadiging heeft ontvangen.
Dat vind ik echt heel erg vervelend in dat geval, maar ik denk dan ook bij mezelf, dan is dat dus tijdens transport gebeurd en ligt de fout bij TNT.
Maar aangezien de koper standaard verzending en geen verzekerde verzending van TNT heeft, staat op de site van TNT dat er niks te verhalen valt bij hen (TNT).
Dit is uiteraard heel erg vervelend voor de koper, want nu kan hij zijn schade niet verhalen, maar als ik iets op marktplaats koop van grote waarde kies ik ervoor om het of op te halen of verzekerde verzending van TNT te nemen.
Of denk ik nu te bot?
pi_96394103
Die gast heeft toch gewoon een foto gezien van de camera? Op marktplaats zet je er meestal wel een foto bij. Gewoon terugmailen dat hij de foto's heeft gezien en dat je de overtuiging hebt dat ie' nu een van zijn kapotte camera's (modder+valschade past goed bij hoe zijn camera's gebruikt worden) wil omruilen.

Het gore lef van die gast. Ik lees op internet al geen goede verhalen over Sporting Foto Nederland maar het oplichten van mensen slaat echt alles.
pi_96394459
quote:

[..]

TS, het antwoord is al gegeven. Hij heeft het risico genomen en trouwens, onder de modder? Geintje zeker... laat maar komen die deurwaarders :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:05:38 #72
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_96394638
quote:
Dat vind ik echt heel erg vervelend in dat geval, maar ik denk dan ook bij mezelf, dan is dat dus tijdens transport gebeurd en ligt de fout bij TNT.
Maar aangezien de koper standaard verzending en geen verzekerde verzending van TNT heeft, staat op de site van TNT dat er niks te verhalen valt bij hen (TNT).
Dit is uiteraard heel erg vervelend voor de koper, want nu kan hij zijn schade niet verhalen.
Je redenatie klopt niet. De koper heeft geen overeenkomst met TNT.
Jij hebt het via TNT verzonden dus mocht er inderdaad iets misgegaan zijn bij TNT dan moet TNT jou vergoeden en jij de koper. Het is dus niet vervelend voor de koper maar voor jou, want jij kan de schade niet verhalen.

Maar goed, aangezien jij dit als particulier verkoopt boeit het toch allemaal niet want dan ben je sowieso niet aansprakelijk.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_96394752
Nu je met deze website aankomt past dat modder verhaal wel erg goed bij het doel waar ze de camera's voor gebruikt worden door dit bedrijf.
Onder normale omstandigheden komt er echt geen modder op de camera terecht, maar bij sporten kan er natuurlijk van alles gebeuren en een camera prongeluk laten vallen op het veld geeft onder de juiste omstandigheden modder op de camera en een kapot scherm...
Alles wijst er nu dus helemaal op dat het net om deze meneer gesloten is en hij inderdaad een camera van zichzelf probeerd om te ruilen omdat die van hem kapot is. Of jou camera heeft mee gehad en prongeluk laten vallen en daardoor nu met een kapotte camera zit.

Laat maar komen die rechtzaak.
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:11:09 #74
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_96394843
Ik zou alle mails negeren die je krijgt van die knakker. Het feit dat ie geen borg teruggeeft zegt al genoeg over zn werkwijze. Hij probeert denk ik gewoon misbruik te maken van je in de hoop geld terug te krijgen.
Ook hoi !
pi_96395177
Het idee is leuk, de streken die aan TS geleverd worden maakt het minder.
pi_96395885
De man die helemaal links staan heeft de koop met mij geregeld, heb zijn foto bij de naam gevonden op hyves
pi_96396049
Laten we hem met zijn allen gaan stalken :')
pi_96397574
Ja, hoi. Namen van bedrijven mogen wegblijven. (net zoals de users die ze plaatsen). Vanaf nu ga ik noten. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_96397771
Dit is ook leuk van die site:

quote:
"Ik vind het album te duur, kan ik het voor minder verkopen, anders neemt niemand het".

Nee, dat kan niet; wij onderhandelen niet over de prijs. Ten eerste zou dat niet eerlijk zijn tegenover de mensen die er wel de volle prijs voor betalen.

Bovendien is het zo, dat als we hieraan beginnen, wij volgende week 5 van die verzoeken krijgen, volgende maand 100, en volgende jaar 1000, en dan kunnen we wel stoppen. Dat gaat dus niet.
en:

quote:
"Mag ik het album van mijn kind houden ipv mijn eigen teambegeleidersalbum?"

Nee, dat kan helaas niet; dat kost ons teveel geld. Eén album extra maken als een ploeg toch al is gefotografeerd, kost ons maar een paar euro; de fotograaf is immers toch al betaald, het filmrolletje toch al gebruikt, de albums toch al verzonden met de post, etc. Maar als we het album van uw kind, dat onderdeel is van het team, gratis weggeven, dan scheelt ons dat ¤ 11,- inkomsten en dat is veel te veel.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:24:37 #80
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_96402237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, hoi. Namen van bedrijven mogen wegblijven. (net zoals de users die ze plaatsen). Vanaf nu ga ik noten. :)
De link staat toch al in de link die TS heeft gegeven?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_96402758
Dat een professionele fotograaf een camera op mp koopt.

Lijkt me eerder op een defecte camera ruilen voor andere.
pi_96413492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:24 schreef kevin33 het volgende:

[..]

De link staat toch al in de link die TS heeft gegeven?

Dat is echt heel wat anders dan wat ik bedoel. :) Het gaat mij vooral om het zwartmaken doordat Google het oppikt. Dat gaan we dus niet doen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:39:11 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96417383
TS, laat je niet zo opljutten. Wat hier onder staat klopt als een bus.
De koper heeft zelf het risico genomen om het product op te laten sturen. Hij had het ook op kunnen halen.
quote:
So we just called him Fred
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:46:49 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96417648
quote:
"Ik wil niet het hele album aanschaffen, maar slechts één foto, kan dat?"
Nee, dat kan helaas niet. Het album is namelijk hèt produkt dat wij leveren; dus als geheel; onze hele distributie, prijsstelling en verkoop is daarop gebaseerd; als wij alleen een deel daarvan zouden verkopen, dan komen wij niet uit de kosten.
Het is daarom ook dat wij een database hebben die rekent in eenheden van hele verkochte- of hele retourgezonden albums, niet in euro's/omzet.
Fijn om te weten dat ze niet in euro's rekenen...

quote:
"Ik heb een herinnering gekregen om te betalen; hoeveel is het?"
In de brief staat hoeveel albums u toegestuurd gekregen hebt. En ook hoeveel u er eventueel al teruggestuurd heeft of betaald heeft. Dat trekt u ervan af.
Het nog openstaande aantal albums vermenigvuldigt u met ¤ 11,- als het om VR's ging (3 foto's), of ¤ 5,- indien het om LPF's (1 foto) ging.
Ezelsbruggetje voor hoofdrekenen bij alle andere sporten
waar het om Euro 8,95 gaat: doe eerst het aantal nog openstaande albums keer ¤ 9,- en trek daarna het aantal openstaande albums keer ¤ 0,05 ervan af.
U moet betalen! Hoeveel? Zoekt u dat zelf maar uit :')

Zeer vermakelijke site... Niet echt een professioneel bedrijf.
Ik zou die man verder gewoon negeren.
So we just called him Fred
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:05:16 #85
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_96418153
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dit is ook leuk van die site:

[..]

en:

[..]

Dat is geen taalgebruik die je van een professional zou verwachten. "Dat kost ons teveel" en "Dat is niet eerlijk tegenover anderen die wel de volle pond hebben betaald."

Kom op zeg, dat icm dit topic en het gedoe met borg, het is duidelijk een beunhaas. Geen twijfel meer mogelijk. 8)7
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:43:09 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_96418950
Zou hij nadrukkelijk om een goede verpakking vragen omdat hij ook wel weet dat hij sowieso niet kan zeggen dat de beschadinging van het vervoer komt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_96419970
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:13 schreef Denzy het volgende:
Kan hij echt mij verantwoordelijk stellen en een incasso op me afsturen?
Ja, dat kan hij.

Moet je hiervan onder de indruk zijn? Nee.
Moet jij de verantwoordelijkheid ook erkennen? Nee.
Heb je een boodschap aan het incassobureau? Nee.
Kan koper de boom in? Ja.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_96419996
Mail hem jóuw FAQ:

quote:
"Mag ik de geleverde camera houden en een van mijn eigen kapotte toestellen terugsturen?"

Nee, dat kan niet. De geadverteerde camera is namelijk hèt produkt dat ik lever. Als ik de camera, die onderdeel van discussie is, gratis weggeef, dan scheelt mij dat ¤ 160,- inkomsten en dat is veel te veel.
en:

quote:
"Ik wil de koop ontbinden en binnen 3 dagen mijn geld terug, kan dat?"

Nee, dat kan helaas niet. Dat kost mij teveel geld. Ten eerste zou dat niet eerlijk zijn tegenover kopers die wel te goeder trouw zijn.

Bovendien is het zo, dat als ik hieraan begin, ik volgende week 5 van die verzoeken krijg, volgende maand 100, en volgende jaar 1000, en dan kan ik wel stoppen. Dat gaat dus niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_96420387
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 04:09 schreef r_one het volgende:
Mail hem jóuw FAQ:

[..]

en:

[..]

:D _O-
pi_96420410
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 07:17 schreef UberDouchebag het volgende:
Meestal als ik ontevreden ben zet ik een dramatisch muziekje op en gooi ik stenen in een meer.
Beter maak je eerst een steen vast aan je nek en gooi je hem dan in het meer.
pi_96424671
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 04:09 schreef r_one het volgende:
Mail hem jóuw FAQ:

[..]

en:

[..]

Haha prachtig, ik zou er serieus over nadenken dat terug te sturen :P De nekharen gaan me overigens behoorlijk recht overeind staan van de teksten op die website. Een fatsoenlijk bedrijf zet bij een vraag als "ik wil dit, kan dat" een kort en bondig antwoord "nee dat is helaas niet mogelijk" en niet een verzameling slecht geformuleerde crap om zich in te dekken.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_96694950
En nog iets gehoord TS?
pi_96752460
Tot op heden heb ik niks meer gehoord van deze man.
Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk.
ik had er zelf nog niet zo bij nagedacht (te goedgelovig waarschijnlijk of het positieve in de mens willen zien) maar de schade die de camera zou hebben lijkt inderdaad wel heel erg veel op de schade die er bij hun gemaakt kan worden.
Aangezien ik op de site las dat zo'n 80% foto's bij/op voetbalvelden zijn.
Dus deze meneer heeft pech.
En gelukkig heb ik dit gedaan, want zonder de informatie en tips hier had ik zelf nooit zo gedacht.
Dus daarvoor in ieder geval allemaal bedankt.
Mocht ik nog wel iets horen, dan zal ik dat zeker melden.
pi_96752540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:40 schreef Denzy het volgende:
Mocht ik nog wel iets horen, dan zal ik dat zeker melden.
Hij zal inmiddels wel gehoord hebben dat hij op Fok! genoemd wordt en dus wijselijk verder zijn mond houden schat ik zo.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96761660
TS maak altijd een foto als je iets duurs/kwetsbaars op de post doet :)
pi_96770326
Ja het blijkt schijnbaar dat je jezelf moet indekken.
Ik vind het belachelijk, maar het is gewoon zo.
Dus dat is zeker iets wat ik doe vanaf nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')