Zo te lezen is de klant een bedrijf (ik lees: "deze heer dreigt het incasso bureau van zijn bedrijf in te schakelen "), maar de verkoper particulier?quote:
Dan moet TS die gegevens wel ook hebben vastgelegd voor verzending, anders doet het weinig.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Incasso bureau's![]()
Wie eist bewijst dus laat hem maar eens een foto nemen dat die camera met het serienummer duidelijk in beeld.
Neem aan dat TS wel zo slim geweest is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:21 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Dan moet TS die gegevens wel ook hebben vastgelegd voor verzending, anders doet het weinig.
er is nergens een overeenkomst die dat zegt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat hij inderdaad kapot is. Jij bent trouwens verantwoordelijk voor het leveren van het afgesproken product. Als de schade door de TNT is ontstaan heeft de ontvanger daar niets mee te maken, maar jij kan wel weer de schade bij de TNT claimen.
Harder terugblazen, dat ie de camera omgerolen heeft en dat hij eerst idd maar eens een foto met het serienummer van de camera moet maken en naar je moet sturen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:43 schreef Denzy het volgende:
Ik ben inderdaad een particulier.
En nee ik heb geen foto's meer denk ik van het verkochte product.
Ik verkoop ook al zo'n 3 a 4 jaar via marktplaats en nooit problemen gehad.
Behalve dus toendertijd een klacht over de batterij van een mobiel.
Hij mailde dat er iets met de batterij was dus heb ik die heer uitgenodigd om langs te komen dat deed hij en hij had gelijk, hij heeft zijn geld van mij terug gekregen.
Ik ben maar een simpele particulier die spullen verkoopt denk er echt niet aan dat ik mij zou moeten indekken enzovoort.
En dus ook nog nooit problemen gehad.
Het scherm van de camera was 100% bij verzending.
Maar deze man zegt hij is kapot, kan niet tijdens verzending zijn gegaan en ik wil me geld terug.
Wat hij zegt is:
"Ik heb alle mails uitgedraaid en die liggen klaar voor het incasso".
Of uiteraard ik krijg een camera met kapot scherm terug en hij zijn geld incl de verzendkosten die hij heeft betaald aan TNT.
Ik vind dit gewoon een hele vervelende situatie.
Als de camera nu nog heel was geweest.
Ik koop die kerel altijd af met een XXXXL bucket kip van de KFC.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kijk maar uit, voor je het weet staat Big Frank voor de deur[ afbeelding ]
Er is een koopovereenkomst, dat is genoeg. Verkoper is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product, niet voor het versturen ervan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:42 schreef fespo het volgende:
[..]
er is nergens een overeenkomst die dat zegt.
de ontvanger had ook mogen vragen om het verzekerd te versturen.
Ditquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het maakt toch niet uit dat je het serienummer niet hebt? Vraag om bewijs van beschadiging van de camera, waarop ook het serienummer te zien is. Zoek op internet even op waar op de camera het serienummer staat, en vermeld die informatie ook. Als hij echt een oplichter is en denkt dat jij het serienummer weet zal je er waarschijnlijk niets meer van horen.
Mmh, blijkbaar moet ik mijn mening bijstellen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef Jape het volgende:
Over kwijtraken, maar wel een goed stuk:
http://blog.iusmentis.com(...)raakte-bestellingen/
Je bent niet de eerste en hoewel het bij jou nog een idee is, lopen er in werkelijkheid zat van dat soort mensen op MP.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:06 schreef simmu het volgende:
jaja, dan doe je wat die gast zegt. dan geef je hem dus zijn geld terug en jij krijgt een kapotte camera terug. wie zegt dat dat dezelfde camera is die jij hebt opgestuurd?
ik zie mooie mogelijkheden om aan gratis spullen te komen
DIt. Volgens mij heeft die vent een verkeerd pakketje voor zijn neus.?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:50 schreef kippiedippie het volgende:
Heeft hij je een foto gestuurd van de camera?
In dit geval heeft de koper gekozen voor laten verzenden. Niet de verkoper. Maakt dat niet ook nog iets uit?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er is een koopovereenkomst, dat is genoeg. Verkoper is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product, niet voor het versturen ervan.
Zie de link van Jape hierboven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:31 schreef sanger het volgende:
[..]
In dit geval heeft de koper gekozen voor laten verzenden. Niet de verkoper. Maakt dat niet ook nog iets uit?
Is dat ook zo bij particuliere verkoop?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er is een koopovereenkomst, dat is genoeg. Verkoper is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product, niet voor het versturen ervan.
Het is heel simpel: Dat incasso gebeuren is een dreigmiddel en heeft weinig effect dan alleen je bang maken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:13 schreef Denzy het volgende:
Goeiedag,
[knip= heel verhaal over wie gelijk heeft]
Waarom heb je bovenstaande niet gedaan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het maakt toch niet uit dat je het serienummer niet hebt? Vraag om bewijs van beschadiging van de camera, waarop ook het serienummer te zien is. Zoek op internet even op waar op de camera het serienummer staat, en vermeld die informatie ook. Als hij echt een oplichter is en denkt dat jij het serienummer weet zal je er waarschijnlijk niets meer van horen.
De discussie in dit topic ten spijt is de enige juiste reactie al gegeven door Anaal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Consumentenverkoop dus pech voor hem, had ie hem maar op moeten halen
Nou nee; garantie is 1 ding, maar een kapotte camera verkopen als werkend mag niet. Net zoals je geen modderige camera als schoon kan verkopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:27 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
De discussie in dit topic ten spijt is de enige juiste reactie al gegeven door Anaal.
Dan lezen jij en ik toch anders:quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:31 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Nou nee; garantie is 1 ding, maar een kapotte camera verkopen als werkend mag niet. Net zoals je geen modderige camera als schoon kan verkopen.
TS zal moeten bewijzen dat de camera in goede staat bezorgd is. Of dat de koper loopt te frauderen. De verantwoordelijkheid voor het deugdelijk afleveren ligt bij de verkoper. Ook in consumentenrecht.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom heb je bovenstaande niet gedaan?
Nu blijf je lekker heen en weer mailen.
Dat gaat over het kwijt raken van (of vervoersschade aan) de zaak.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dan lezen jij en ik toch anders:
Bij verkoop tussen particulieren (consumenten) onderling geldt artikel 7:11 BW dus niet. Je valt dan terug op de hoofdregel uit de wet (art. 7:9 BW): de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. En ‘aflevering’ betekent hier niet ‘bezorging’ maar ‘plek waar de overeenkomst wordt uitgevoerd’. Volgens artikel 6:41 BW is die plek de plaats waar het product zich bevindt (zie ook de Tekst & Commentaar, p. 1038). Oftewel: de koper moet de producten komen halen. Hij kan ze laten opsturen, maar dat is dan op zijn eigen risico (art. 7:10 BW).
Google TS dan zelf ook gelijk even.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:50 schreef simmu het volgende:
ik wil wel ff zoeken hoor![]()
maar vergeet niet dat we op het forum geen naam & toenaam wegzettenpm dus
da's ook het enige wat ik vind. de trend in dat topic is dat het bedrijf niet erg netjes en zakelijk nogal, uhm, hebberig op een niet nette manier is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:11 schreef Denzy het volgende:
ik heb nog en keer gegoogld en vond deze topic
http://dutchphotozone.com(...)g+foto&submit=Zoeken
Dit al gedaan, Denzy?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TS, het antwoord is al gegeven. Hij heeft het risico genomen en trouwens, onder de modder? Geintje zeker... laat maar komen die deurwaardersquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dan lezen jij en ik toch anders:
Bij verkoop tussen particulieren (consumenten) onderling geldt artikel 7:11 BW dus niet. Je valt dan terug op de hoofdregel uit de wet (art. 7:9 BW): de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. En ‘aflevering’ betekent hier niet ‘bezorging’ maar ‘plek waar de overeenkomst wordt uitgevoerd’. Volgens artikel 6:41 BW is die plek de plaats waar het product zich bevindt (zie ook de Tekst & Commentaar, p. 1038). Oftewel: de koper moet de producten komen halen. Hij kan ze laten opsturen, maar dat is dan op zijn eigen risico (art. 7:10 BW).
Je redenatie klopt niet. De koper heeft geen overeenkomst met TNT.quote:Dat vind ik echt heel erg vervelend in dat geval, maar ik denk dan ook bij mezelf, dan is dat dus tijdens transport gebeurd en ligt de fout bij TNT.
Maar aangezien de koper standaard verzending en geen verzekerde verzending van TNT heeft, staat op de site van TNT dat er niks te verhalen valt bij hen (TNT).
Dit is uiteraard heel erg vervelend voor de koper, want nu kan hij zijn schade niet verhalen.
en:quote:"Ik vind het album te duur, kan ik het voor minder verkopen, anders neemt niemand het".
Nee, dat kan niet; wij onderhandelen niet over de prijs. Ten eerste zou dat niet eerlijk zijn tegenover de mensen die er wel de volle prijs voor betalen.
Bovendien is het zo, dat als we hieraan beginnen, wij volgende week 5 van die verzoeken krijgen, volgende maand 100, en volgende jaar 1000, en dan kunnen we wel stoppen. Dat gaat dus niet.
quote:"Mag ik het album van mijn kind houden ipv mijn eigen teambegeleidersalbum?"
Nee, dat kan helaas niet; dat kost ons teveel geld. Eén album extra maken als een ploeg toch al is gefotografeerd, kost ons maar een paar euro; de fotograaf is immers toch al betaald, het filmrolletje toch al gebruikt, de albums toch al verzonden met de post, etc. Maar als we het album van uw kind, dat onderdeel is van het team, gratis weggeven, dan scheelt ons dat ¤ 11,- inkomsten en dat is veel te veel.
De link staat toch al in de link die TS heeft gegeven?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, hoi. Namen van bedrijven mogen wegblijven. (net zoals de users die ze plaatsen). Vanaf nu ga ik noten.
Dat is echt heel wat anders dan wat ik bedoel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:24 schreef kevin33 het volgende:
[..]
De link staat toch al in de link die TS heeft gegeven?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:42 schreef Daniel1976 het volgende:
Fijn om te weten dat ze niet in euro's rekenen...quote:"Ik wil niet het hele album aanschaffen, maar slechts één foto, kan dat?"
Nee, dat kan helaas niet. Het album is namelijk hèt produkt dat wij leveren; dus als geheel; onze hele distributie, prijsstelling en verkoop is daarop gebaseerd; als wij alleen een deel daarvan zouden verkopen, dan komen wij niet uit de kosten.
Het is daarom ook dat wij een database hebben die rekent in eenheden van hele verkochte- of hele retourgezonden albums, niet in euro's/omzet.
U moet betalen! Hoeveel? Zoekt u dat zelf maar uitquote:"Ik heb een herinnering gekregen om te betalen; hoeveel is het?"
In de brief staat hoeveel albums u toegestuurd gekregen hebt. En ook hoeveel u er eventueel al teruggestuurd heeft of betaald heeft. Dat trekt u ervan af.
Het nog openstaande aantal albums vermenigvuldigt u met ¤ 11,- als het om VR's ging (3 foto's), of ¤ 5,- indien het om LPF's (1 foto) ging.
Ezelsbruggetje voor hoofdrekenen bij alle andere sporten
waar het om Euro 8,95 gaat: doe eerst het aantal nog openstaande albums keer ¤ 9,- en trek daarna het aantal openstaande albums keer ¤ 0,05 ervan af.
Dat is geen taalgebruik die je van een professional zou verwachten. "Dat kost ons teveel" en "Dat is niet eerlijk tegenover anderen die wel de volle pond hebben betaald."quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dit is ook leuk van die site:
[..]
en:
[..]
Ja, dat kan hij.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:13 schreef Denzy het volgende:
Kan hij echt mij verantwoordelijk stellen en een incasso op me afsturen?
en:quote:"Mag ik de geleverde camera houden en een van mijn eigen kapotte toestellen terugsturen?"
Nee, dat kan niet. De geadverteerde camera is namelijk hèt produkt dat ik lever. Als ik de camera, die onderdeel van discussie is, gratis weggeef, dan scheelt mij dat ¤ 160,- inkomsten en dat is veel te veel.
quote:"Ik wil de koop ontbinden en binnen 3 dagen mijn geld terug, kan dat?"
Nee, dat kan helaas niet. Dat kost mij teveel geld. Ten eerste zou dat niet eerlijk zijn tegenover kopers die wel te goeder trouw zijn.
Bovendien is het zo, dat als ik hieraan begin, ik volgende week 5 van die verzoeken krijg, volgende maand 100, en volgende jaar 1000, en dan kan ik wel stoppen. Dat gaat dus niet.
Beter maak je eerst een steen vast aan je nek en gooi je hem dan in het meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:17 schreef UberDouchebag het volgende:
Meestal als ik ontevreden ben zet ik een dramatisch muziekje op en gooi ik stenen in een meer.
Haha prachtig, ik zou er serieus over nadenken dat terug te sturenquote:
Hij zal inmiddels wel gehoord hebben dat hij op Fok! genoemd wordt en dus wijselijk verder zijn mond houden schat ik zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:40 schreef Denzy het volgende:
Mocht ik nog wel iets horen, dan zal ik dat zeker melden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |