abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96382324
Goeiedag,

Ik verkoop al zeer lange tijd via marktplaats. Een paar jaar. In die tijd heb ik 1 keer een klacht gehad over een batterij van een mobiele telefoon, dat heb ik nagekeken en dat was inderdaad terecht, deze heer heeft zijn geld teruggekregen.
Nu heb ik van het weekend een camera verkocht, hij vroeg of ik hem netjes kon inpakken hij was van een foto studio en kocht 1 keer in de zoveel tijd camera's op.
Nou dat hem ik gedaan netjes met schuimvulling en kranten ingepakt. De camera was 100% heel toen ik hem inpakte voor verzending.
Ik heb hem na verzending de track and trace code opgestuurd en gister kreeg ik een mail dat het een goor ding is die onder de modder zit en dat het scherm kapot is, maar ik weet zeker dat dit niet het geval was met het inpakken.
Ik heb ook gezegd dat als er schade aan is ontstaan dat door transport komt, want hij ging hier heel weg (was verzonden naar een antwoordnummer op zijn kosten).
Hij zegt dat deze schade niet door transport kan komen omdat hij netjes ingepakt zat, dus dat wij hem eigenlijk gewoon onder de modder en met kapot scherm hebben verkocht.
Nu dreigt de heer met ik stuur de camera terug en wil binnen drie dagen mijn geld plus de verzendkosten terug op mijn rekening.
Ik vind dit een erg vervelende situatie, maar zit er wel mee dat ik zometeen een camera terug krijg met kapotscherm die ik niet kapot verzonden heb.
Maar ik wil ook geen problemen met kopers, dat heb ik nog nooit gehad, wat kan ik hieraan doen?
En deze heer dreigt het incasso bureau van zijn bedrijf in te schakelen als hij dus niet binnen drie dagen het bedrag van aankoop plus de verzendkosten op zijn rekeing heeft staan.
En ik krijg dan dus de camera met kapotscherm terug, inplaats van met een heel scherm.
Wat zijn mijn rechten? Kan hij echt mij verantwoordelijk stellen en een incasso op me afsturen?
Terwijl ik echt 1000% zeker weet dat het scherm heel was.
pi_96382441
Incasso bureau's :') :O
Wie eist bewijst dus laat hem maar eens een foto nemen dat die camera met het serienummer duidelijk in beeld.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_96382466
Consumentenverkoop dus pech voor hem, had ie hem maar op moeten halen
pi_96382505
Dei klant van je moet wat minder hart van nederland en radar kijken volgens mij. Wat zeggen de voorwaarden van TNT over schade ontstaan aan paketten tijdens het vervoer?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:19:10 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_96382515
Is dit zakelijk of particuliere verkoop?
pi_96382553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:19 schreef Diemux het volgende:
Is dit zakelijk of particuliere verkoop?
Zo te lezen is de klant een bedrijf (ik lees: "deze heer dreigt het incasso bureau van zijn bedrijf in te schakelen "), maar de verkoper particulier?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96382579
Heb je het serienummer van de verzonden camera genoteerd?
pi_96382580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Incasso bureau's :') :O
Wie eist bewijst dus laat hem maar eens een foto nemen dat die camera met het serienummer duidelijk in beeld.
Dan moet TS die gegevens wel ook hebben vastgelegd voor verzending, anders doet het weinig.

Plus bedrijf? TS, je hebt ook netjes een bon gemaakt voor de beste man z'n bedrijf?
pi_96382633
Heb je zelf ook foto's van het toestel hoe hij eruit zag ten tijde van de verkoop?
pi_96382643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:21 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Dan moet TS die gegevens wel ook hebben vastgelegd voor verzending, anders doet het weinig.

Neem aan dat TS wel zo slim geweest is.
Zoniet, gewoon bluffen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:30:33 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96382877
Wat hier boven gezegd wordt.

Bij ons bedrijf, fotograferen / filmen we alles wat weg gaat. Misschien een tip voor de toekomst?

Maar veel poten heeft die vent niet om op te staan.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:31:17 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_96382902
Het incasso-bureau zal best een hoop kunnen dreigen, daar zijn ze goed in, maar aangezien er geen rechtsgeldige factuur ligt, hebben ze geen juridische poot om op te staan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:35:24 #13
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96383040
Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat hij inderdaad kapot is. Jij bent trouwens verantwoordelijk voor het leveren van het afgesproken product. Als de schade door de TNT is ontstaan heeft de ontvanger daar niets mee te maken, maar jij kan wel weer de schade bij de TNT claimen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96383331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat hij inderdaad kapot is. Jij bent trouwens verantwoordelijk voor het leveren van het afgesproken product. Als de schade door de TNT is ontstaan heeft de ontvanger daar niets mee te maken, maar jij kan wel weer de schade bij de TNT claimen.
er is nergens een overeenkomst die dat zegt.
de ontvanger had ook mogen vragen om het verzekerd te versturen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:43:15 #15
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96383348
Kijk maar uit, voor je het weet staat Big Frank voor de deur :')14.gif
pi_96383375
Ik ben inderdaad een particulier.
En nee ik heb geen foto's meer denk ik van het verkochte product.
Ik verkoop ook al zo'n 3 a 4 jaar via marktplaats en nooit problemen gehad.
Behalve dus toendertijd een klacht over de batterij van een mobiel.
Hij mailde dat er iets met de batterij was dus heb ik die heer uitgenodigd om langs te komen dat deed hij en hij had gelijk, hij heeft zijn geld van mij terug gekregen.
Ik ben maar een simpele particulier die spullen verkoopt denk er echt niet aan dat ik mij zou moeten indekken enzovoort.
En dus ook nog nooit problemen gehad.
Het scherm van de camera was 100% bij verzending.
Maar deze man zegt hij is kapot, kan niet tijdens verzending zijn gegaan en ik wil me geld terug.
Wat hij zegt is:
"Ik heb alle mails uitgedraaid en die liggen klaar voor het incasso".
Of uiteraard ik krijg een camera met kapot scherm terug en hij zijn geld incl de verzendkosten die hij heeft betaald aan TNT.
Ik vind dit gewoon een hele vervelende situatie.
Als de camera nu nog heel was geweest.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:47:05 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96383483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:43 schreef Denzy het volgende:
Ik ben inderdaad een particulier.
En nee ik heb geen foto's meer denk ik van het verkochte product.
Ik verkoop ook al zo'n 3 a 4 jaar via marktplaats en nooit problemen gehad.
Behalve dus toendertijd een klacht over de batterij van een mobiel.
Hij mailde dat er iets met de batterij was dus heb ik die heer uitgenodigd om langs te komen dat deed hij en hij had gelijk, hij heeft zijn geld van mij terug gekregen.
Ik ben maar een simpele particulier die spullen verkoopt denk er echt niet aan dat ik mij zou moeten indekken enzovoort.
En dus ook nog nooit problemen gehad.
Het scherm van de camera was 100% bij verzending.
Maar deze man zegt hij is kapot, kan niet tijdens verzending zijn gegaan en ik wil me geld terug.
Wat hij zegt is:
"Ik heb alle mails uitgedraaid en die liggen klaar voor het incasso".
Of uiteraard ik krijg een camera met kapot scherm terug en hij zijn geld incl de verzendkosten die hij heeft betaald aan TNT.
Ik vind dit gewoon een hele vervelende situatie.
Als de camera nu nog heel was geweest.
Harder terugblazen, dat ie de camera omgerolen heeft en dat hij eerst idd maar eens een foto met het serienummer van de camera moet maken en naar je moet sturen.

Je moet ze eens de kost geven die iets kapots hebben en hetzelfde bestellen via MP om de verkoper te naaien.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:47:10 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96383485
Had hij maar af komen halen.
pi_96383540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kijk maar uit, voor je het weet staat Big Frank voor de deur :')[ afbeelding ]
Ik koop die kerel altijd af met een XXXXL bucket kip van de KFC.
pi_96383549
Ze maken je alleen maar bang met de Incasso.

Laat hem langskomen anders heeft hij pech!
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:50:20 #21
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_96383604
Heeft hij je een foto gestuurd van de camera?
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:51:03 #22
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_96383634
Je moet proberen om alsnog het serienummer van de door jou opgestuurde camera te achterhalen.

Dan laat je hem langskomen met de camera en controleer je het serienummer. Veel kans dat het een ander nummer is en confronteer hem er dan pas mee.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:52:06 #23
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96383674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:42 schreef fespo het volgende:

[..]

er is nergens een overeenkomst die dat zegt.
de ontvanger had ook mogen vragen om het verzekerd te versturen.
Er is een koopovereenkomst, dat is genoeg. Verkoper is aansprakelijk voor het leveren van een deugdelijk product, niet voor het versturen ervan.

Even los van het eventuele feit dat de koper TS probeert op te lichten.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96383692
Ja dat was een goeie geweest, maar eerlijk gezegd heb ik er echt niet aan gedacht een serienummer op te schrijven.
Noem mij dom, maar ik weer niet eens waar die zich bevind.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:54:02 #25
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_96383747
Het is wat werk, maar kun je het bedrijf niet bellen waar jij die camera hebt gekocht?
Via een factuur is normaal het serienummer wel te achterhalen, zeker bij een webshop omdat je waarschijnlijk de factuur nog wel op de mail hebt staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')