Dat jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:34 schreef progje het volgende:
Ik denk toch dat je er goed aan gedaan hebt Tink... Hoe moeilijk voor ze ook
Ach, dit doet het altijd goed!quote:
Precies. Ook dat hoort bij het leven en opgroeien. Dit soort dingen te weten komen en daar mee om leren gaan. Niet leuk, maar wel 'goed'.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat ja![]()
het hoort er toch bij. Helaas.
Ja, maar wel een erg mooie.quote:
Maus toevallig? Die heb ik een paar jaar geleden 'gelezen', omdat mijn ex ze had liggen thuis.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:34 schreef Goodbye het volgende:
Tink, ik kan me nog wel herinneren dat ik daar ook mee zat toen ik jong was. Heb toen ook boeken voor kinderen daar over gelezen (ook iets in stripvorm, staat me bij). Heeft mij toen wel geholpen om het te kunnen relativeren, denk ik.
Maar de interesse is er nog steeds, lees er graag boeken over of kijk films of documentaires. Heeft wel daar mee te maken, denk ik.
Ik vind het toch goed van je dat je er over begonnen bent, in ieder geval
Ja.Maar ik vraag me nu af of ik er niet een paar jaartjes mee kon wachten. Dit soort dingen te weten komen en daarmee om leren gaan kan altijd nog.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Precies. Ook dat hoort bij het leven en opgroeien. Dit soort dingen te weten komen en daar mee om leren gaan. Niet leuk, maar wel 'goed'.
Een harde of een zachte?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:39 schreef Merel het volgende:
Hoi! Moet nog bijlezen. Maar ik heb vandaag een g
Van Sendung mit die/der Maus? Daar heb ik nog wel een boek over Gott (met dubbel tquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:37 schreef Rituals het volgende:
[..]
Maus toevallig? Die heb ik een paar jaar geleden 'gelezen', omdat mijn ex ze had liggen thuis.
Ik denk dat het beter is dat ze het van hun moeder horen dan van iemand anders. En hoe langer je wacht, hoe groter die kans wordt natuurlijkquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja.Maar ik vraag me nu af of ik er niet een paar jaartjes mee kon wachten. Dit soort dingen te weten komen en daarmee om leren gaan kan altijd nog.
Gisteren kwamen ze dankzij het Duitse kinderjournaal al op de hoogte van het bestaan van terroristenen dat jongetje van 12 dat zichzelf heeft opgeblazen.
Kon beide thema's daardoor wel 'mooi' met elkaar verbinden. Heb verteld dat iedereen in principe goed is,maar dat de omstandigheden kunnen maken dat je slecht gaat handelen of zelfs bewust ''slecht'' wordt. Maar dat dat vaak een gevolg is van de situatie waar je in zit. Beetje kort door de bocht verhaal, maar ze konden er wel wat mee gelukkig.
6,5 en 8.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:41 schreef Mini. het volgende:
Mijn vriend zit nu echt zo'n wazige film te kijken, Dogtooth. Word er niet echt vrolijk van...
Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk, Tink? Ik weet niet hoe dat in Duitsland zit, maar wij leerden op de basisschool ook al gewoon over de oorlog. Toch wel goed denk ik.
Andere Mausquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Van Sendung mit die/der Maus? Daar heb ik nog wel een boek over Gott (met dubbel t) van liggen dat ze graag lezen. Zal eens in de bieb oid kijken.
quote:Het verhaal gaat over de strijd van Spiegelmans vader om als Poolse Jood te overleven tijdens de Holocaust.
Het boek volgt ook de moeilijke relatie tussen de auteur en zijn vader, en de gevolgen van de oorlog op de verschillende familiegeneraties. In 1992 kreeg het de Pulitzer-prijs Special Award.
De Joden worden voorgesteld als muizen, de Duitsers als katten, de Amerikanen als honden, de Polen als varkens, de Fransen als kikkers, Zweden als herten en zigeuners als motten. Een kind van een Jood en een Duitser wordt getoond als een muis met kattenstrepen.
Het is al een aantal jaar geleden dat ik die stripboeken heb gelezen, maar ik kreeg rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat de stripboeken wellicht te heftig zijn voor die leeftijd.quote:
Mij ook.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:45 schreef Rituals het volgende:
[..]
Het is al een aantal jaar geleden dat ik die stripboeken heb gelezen, maar ik kreeg rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat de stripboeken wellicht te heftig is voor die leeftijd.
Dat klinkt nog best tof!quote:
Ja, wat ik me ervan herinner zeker. Dus die zou ik je kinderen (nog) niet laten lezen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Huu, dat lijkt me een 'donker' boek.
Het vorige topic was gewoon te ontopic.quote:
Oh, ik geloof dat ik wel iets ouder was. Maar ja, zij horen het van hun moeder en jij kunt al hun vragen erover beantwoorden, dat helpt vast wel.quote:
is ook tofquote:
Tragisch en verdrietig, niet donker. Maar beslist niet bedoeld voor kinderen. Dan kan je ze beter Oorlogswinter van Jan Terlouw te lezen geven (of lezen ze geen Nederlands?).quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Huu, dat lijkt me een 'donker' boek.
Nee. Maar misschien over een paar jaar wel. Heb het boek hier in de kast staan, maar daar wacht ik nog even mee. Kijk wel even in de bieb voor een simpeler boek over oorlog,verlies en 'het kwaad' oid.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Tragisch en verdrietig, niet donker. Maar beslist niet bedoeld voor kinderen. Dan kan je ze beter Oorlogswinter van Jan Terlouw te lezen geven (of lezen ze geen Nederlands?).
Ja, en een 'ei'-tje bij de G en de L.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Merel liever een L
Gelijk heb je, denk ik. Jouw kinderen zijn eigenlijk ook echt nog te klein voor het reëel bestaande kwaad.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Maar misschien over een paar jaar wel. Heb het boek hier in de kast staan, maar daar wacht ik nog even mee. Kijk wel even in de bieb voor een simpeler boek over oorlog,verlies en 'het kwaad' oid.
Klinktquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:53 schreef sigme het volgende:
Hond1 is uitgeput van drie dagen Wadden. Toen we vanmiddag nr2 erbij zetten werd 'ie toch weer heel energiek - te energiek, wou zo hard met het kleintje spelen dat we die maar in een bench hebben opgesloten met nr1 en bidden en blaffend naast. Nu is het beter en liggen ze beide rustig aan mijn voeten.
Nr2 schrok eerst wat van Nr1, maar heeft nu door dat terugbijten enorm helpt en nu is nr1 wat geintimideerd. Komt helemaal goed dus.
heldinquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:56 schreef _Calimero_ het volgende:
ik snap de "G" van Merel niet![]()
Maar ben de hele dag al een beetje daas van alle anti-hoest medicijnen en de oxazepam van gister.
Resultaat: er zit een spiraal in me en ik ben niet geflipt bij de arts
Wat leuk zeg dat jullie twee honden hebben nu! Hoe heet de tweede?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:53 schreef sigme het volgende:
Hond1 is uitgeput van drie dagen Wadden. Toen we vanmiddag nr2 erbij zetten werd 'ie toch weer heel energiek - te energiek, wou zo hard met het kleintje spelen dat we die maar in een bench hebben opgesloten met nr1 en bidden en blaffend naast. Nu is het beter en liggen ze beide rustig aan mijn voeten.
Nr2 schrok eerst wat van Nr1, maar heeft nu door dat terugbijten enorm helpt en nu is nr1 wat geintimideerd. Komt helemaal goed dus.
Hondjesquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:53 schreef sigme het volgende:
quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:56 schreef _Calimero_ het volgende:
Maar ben de hele dag al een beetje daas van alle anti-hoest medicijnen en de oxazepam van gister.
Goed zoquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:56 schreef _Calimero_ het volgende:
Die smiley...quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, en een 'ei'-tje bij de G en de L.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat goed dat het gelukt is Cali!
Know that while you sleep
Everything has changed
Ja best goed! Het kon natuurlijk alleen maar meevallen, met de grote angst die ik hadquote:
Mirena...quote:
Ik hoop het ook voor je!quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:06 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Mirena...
Vandaag was ongeveer de laatste dag van mijn menstruatie, heb nu wel weer iets meer gebloed, hoop dat dit na een paar dagen over gaat!
Jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:07 schreef Blurred86 het volgende:
goed zeg Phaidra!lekker gevoel is dat he
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je!Bij mij heeft het maanden geduurd
.
Even als tegenhanger: bij mij stopte het directquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je!Bij mij heeft het maanden geduurd
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |