abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:48:42 #101
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96708242
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef summer2bird het volgende:
Of ik stabiel ben, ik denk van niet.
Ik ben vaak echt depressief geweest en had ook zelfmoordneigingen.
Ik heb nu wel eens hele sombere buien, kan dan de hele dag stil en somber zijn terwijl ik echt probeer vrolijk te zijn, ik kan die bui simpelweg niet wegduwen.
:@
Dat gebeurt vaak onverwacht en dan denk ik ook zeer negatief over van alles.

Ik kan mij ook vaak heel goed voelen en als er iets naars gebeurt (bijv. een stel pubers op het station lachen mij uit terwijl ik voor ze sta) kan ik weer helemaal somber worden.
Ik probeer het niet te doen maar soms heb ik het totaal niet onder controle, ik slik ook medicatie tegen die somberheid, dat is begonnen toen ik echt suïcidale gedachtes kreeg.

Maar ik heb die buien niet onder controle en ben dan ineens zo boos en zo verdrietig. :@

Is dit een goed antwoord op je vraag? :@
Misschien lacht zo'n groepje pubers wel helemaal niet om jou. ;) Dat is denk ik 'n beetje 't probleem: je wordt zo paranoide van al dat gepest in 't verleden. ;(
Hallon!
pi_96743942
quote:
Ik heb nu wel eens hele sombere buien, kan dan de hele dag stil en somber zijn terwijl ik echt probeer vrolijk te zijn, ik kan die bui simpelweg niet wegduwen.

Ik kan mij ook vaak heel goed voelen en als er iets naars gebeurt (bijv. een stel pubers op het station lachen mij uit terwijl ik voor ze sta) kan ik weer helemaal somber worden.
Ik probeer het niet te doen maar soms heb ik het totaal niet onder controle, ik slik ook medicatie tegen die somberheid, dat is begonnen toen ik echt suïcidale gedachtes kreeg.

Maar ik heb die buien niet onder controle en ben dan ineens zo boos en zo verdrietig. :@

Je antwoord is heel goed en duidelijk! ;)

Ik vroeg me dit gewoon af omdat 't voor mij niet echt duidelijk was uit je posts.

Werkt je medicatie goed bij de depressiviteit?
Ik ben om exact dezelfde reden een AD gaan slikken en in mijn geval werken ze prima. Wel moet ik uitkijken met stress en ook ontdekt, met alkohol!

Het is trouwens wel handig mensen om je heen te hebben die je steunen en een beetje afleiding geven.

Mocht je werkloos zijn (sorrie, ga de topic niet nog een keer doorlezen) dan kan ik je aanbevelen om een dagbesteding te zoeken, bijvoorbeeld vrijwilligers werk ;)
pi_96744335
quote:

Pubers die je zomaar op een station uitlachen? Je hebt wel een heel laag zelfbeeld van je. Ik kan me haast niet voorstellen dat vreemde mensen je spontaan uitlachen, zeker niet om je uiterlijk.(Tenzij je iets lomps doet)

Een van de effecten van gepest worden is dat je dingen gaat inbeelden. "Ze vinden me niks", "ze lachen me uit achter mijn rug" e.d.. Het zal best wel een keer zijn voorgekomen ivm lompe actie, maar niet om je uiterlijk, dat geloof ik niet. Hier heb ik namelijk ook lang last van gehad want ben ook redelijk zwaar gepest. Langzaam zal je er achter komen dat je 98% gewoon ingebeeld is.

Ook ga je onschuldige grappen gelijk interpreteren als oprechte beledigingen.(Zeker als de onschuldige grappen regelmatig terugkomen) Wat mij heeft geholpen is dat ik meer zelfspot heb ontwikkeld en daardoor de grappen minder serieus ging nemen.

Het is oprecht een klote situatie, maar trek je aub minder aan van andere mensen. Mijn mening is dat je te weinig met mensen omgaat(Bang om gepest te worden) en daardoor een laag zelfbeeld krijgt(Niemand wilt me e.d.) en vervolgens nog minder actie onderneemt om vrienden te maken. Een vicieuze cirkel die jezelf moet doorbreken.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_96761021
ik denk dat we het niet meer over pesten hebben maar over vernederen. Een pesterij-tje, een beetje plagen moet kunnen! Echter wat TS ( en jammer genoeg veel meer mensen) is overkomen geef ik de naam: moedwillig vernederen. Iemand kapot maken.

TS neem de tijd voor jezelf, zoek ( eis) hulp, net zolang totdat jij jezelf kan en mag zijn!!

Even een vreemd advies. Zorg dat je in beweging blijft, ga sporten of wat dan ook.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:20:42 #105
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_96768018
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef BeffJeck het volgende:
ik denk dat we het niet meer over pesten hebben maar over vernederen. Een pesterij-tje, een beetje plagen moet kunnen! Echter wat TS ( en jammer genoeg veel meer mensen) is overkomen geef ik de naam: moedwillig vernederen. Iemand kapot maken.

TS neem de tijd voor jezelf, zoek ( eis) hulp, net zolang totdat jij jezelf kan en mag zijn!!

Even een vreemd advies. Zorg dat je in beweging blijft, ga sporten of wat dan ook.
Er is een verschil tussen pesten en plagen natuurlijk he, en pesten is voor mij hetzelfde als moedwillig iemand vernederen.
Plagen is op een grappige manier iemand confronteren met bijvoorbeeld blunders die de persoon begaan heeft etc.

En dat is niet eens zo'n vreemd advies. Van sporten/bewegen gaan de meeste mensen zich beter en opgewekter voelen over zichzelf.
pi_96769491
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:38 schreef summer2bird het volgende:
-knip-
Ze begon over mijn onzekerheid over mijn lijf.

-knip-
hoe lelijk mensen met badpakken wel niet zijn en hoe dom je dan wel niet moet zijn als je er een draagt

-knip-
Ps: de presentatie ging goed, heb een 9 gekregen :)
Sorry voor t knipwerk maar wilde ff wat punten uitlichten....

vroeger (van mn 7e tot 17e) werd ik ook veel gepest vanwege mn lichaamsbouw, dikkertje dan krijg je dat, zoals je zelf al weet begint t pesten eerst als plagen en langzamerhand zal t erger worden, "pesters" zien zwakte en zullen altijd een zwakkere pakken, door het plagen zal je onzeker worden en daar door dus een makkelijker doelwit.

zo ging het tenminste bij mij ;)
totdat ik het eens op een dag zo verschrikkelijk zat was en met dezelfde boosheid die jij beschrijft de pesters aanpakte, geweld lost niks op zeggen ze, bij mij wel, ik heb daarna nooit meer last gehad van die pesters, nieuwe pesters keken wel uit.... (btw ik zeg niet dat je ze allemaal in elkaar moet meppen )

op die manier had ik respect afgedwongen bij ze en ging dat negatieve cirkeltje om naar positief, doordat ze respect toonden en eindelijk eens normaal deden voelde ik mij langzaam aan beter, straalde dat ook uit, geen zwakkeling meer (in hun ogen dan) waardoor ik uiteindelijk de zelfverzekerde arrogante klootzak ben geworden die ik nu ben... te ver door slaan kan dus ook :)

over kleding, tja, ik had geen aussie daardoor was ik in de ogen van de pesters minder, hoe dan ook zal iemand met afwijkende kleding van de massa anders worden bekeken, voel jij je lekkerder in een badpak, draag je badpak! als je je onzeker voelt in een bikini zal je dat uitstralen, waardoor je dus weer makkelijker een doelwit zal worden.

laatste knipje,

je presentatie ging goed, super, probeer die goede dingen vast te houden en te koesteren!

zet m op ts de eerste stappen zijn gezet, koester de dingen die goed gaan, geef t een plekje voor jezelf en probeer t te verwerken. (slecht of niet verwerken tja t komt altijd een keer terug dan, kan binnen een jaar zijn of over 40 jaar...)
suck my asshole taco bender
  zondag 15 mei 2011 @ 19:51:38 #107
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_96852970
Dankje TS :)

Ontopic: TS, veel sterkte, echt waar. Hopen dat het verbetert, en ik voel met je mee. Succes bij je psycholoog over 2 weken...
Mijn verhaal (veel minder extreem dan dat van TS):

Ik ben dus ook zolang als ik me kan herinneren (ong groep 3) gepest, al weet ik alleen nog maar dat echt iedereen mij moest hebben. Ik heb in alle basischooljaren 1 vriend gehad, en er werd continu (vanaf groep 7) ook gezegd dat wij homo waren -.-. Er was vooral 1 iemand die mij (en die vriend ook trouwens) heel erg pestte. Het erge was dat ze er nooit mee ophouden (ik huilde nog al snel en dat vonden ze blijkbaar leuk). Ook was ik redelijk slim, waarmee ze mij ook onophoudelijk pestten, en met gym was ik zeker de slechtste. Ik heb toen ook gedreigd (waar mijn moeder en mijn broertjes en zusje bij waren) om een einde aan mijn leven te maken, ik heb een keukenmes gepakt en dat op mij gericht, ik kon het gewoon niet meer aan. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, ik weet zelf niet echt waarom. Ik heb me ook nog een aantal keer proberen te verzuipen, wat (natuurlijk) ook niet lukte. Ik was ontzettend eenzaam en alles leek altijd fout te gaan. Het enige waar ik me toen mee kon vermaken was computerspelletjes, schietspellen. Ik verbeeldde me altijd dat het de pesters waren die ik neerschoot, wat redelijk fucked up is. Ik zou zoiets overigens nooit doen, ik heb geen pistool en tegen de tijd dat ik er een had gevonden zou ik hem niet kopen omdat ik het niet meer wil doen.

Toen ging ik eindelijk naar de brugklas (op het gymnasium, dus dat slimheid pestten gebeurde niet meer (op school althans)) en maakte (zo dacht ik) een nieuwe start. Jammer dat ik de eerste 6 maanden een blokbeugel had, maar dat maakte niet veel uit. Ik was heel erg verlegen en vrienden maken ging moeilijk. Uiteindelijk is het gelukt om oppervlakkige vriendschappen te krijgen, die ik zag als echt goede vriendschappen. Ik werd nog steeds uitgelachen (achter mijn rug vooral) en was (ben) heel onhandig. Ik kwam erachter dat van die 'vriendengroep' maar 2 mensen mij min of meer mochten en ik ging er dus niet meer mee om (het lukte ze altijd om geld van me af te troggelen van betaal jij ook eens (we gingen na school altijd naar de supermarkt en ik betaalde best vaak). Ik werd door hen ook vaak gekleineerd en genegeerd, en ze zeiden vaak krijg kanker en sterf (ik dacht als grapje...). Dit was het ergste in de 3de, toen ik er dus echt achterkwam dat ze nooit echt mijn vrienden zijn geweest, meer schoolmaten.

Dat heeft me heel erg dwarsgezeten, en aan het begin van de 4de (waar ik nu in zit) had ik echt een slechte tijd. Ik werd genegeerd, en gepest door andere mensen van andere klassen. Ik was toen iets sterker en ik had soms echt zin om erop te meppen. Dit heb ik nooit gedaan, omdat ik bang ben iemand te verwonden. Ik wil niemand pijn doen, en ik ben 1 keer in mijn leven echt geflipt en toen werd iedereen boos op mij. Ook dacht ik (omdat het echt 'stoere boys' waren (ze hadden bivakmutsen gekocht om iemand in elkaar te slaan (zeiden ze)) dat ze mij wel eens flink te pakken zouden nemen als ik iemand een klap zou verkopen. In het begin van de 4de had ik dus helemaal geen vrienden, en voelde ik me mede daardoor ongelooflijk eenzaam. Ik heb toen vaak gedacht dat ik ze dood wou. Allemaal, het maakte me af en toe niets meer uit. Ook mijn punten niet, die langzaam de afgrond in gleden, en waarvoor ik nu nog hard moet werken om over te gaan. Ik heb zelfs even gedacht dat ik schizofrenie had (zo'n test gedaan op internet, niet te vertrouwen ik weet het, maar ik dacht niet echt na in die periode), en voelde me eenzamer dan ooit. Ik was echt op het randje van de afgrond, 's avonds in mijn bed huilde ik vaak, om mijn leven, om de wereld, om mijn irrationele angst schizofrenie te hebben, om geen plezier te hebben, om mijn onverschilligheid of alles eindigt of niet. Toen heb ik via via iemand gevonden waar ik dit alles kwijt kon, wat me zo ontzettend hielp, dat ik er nu min of meer bovenop ben (ik heb nog steeds niet echte vrienden, maar het komt dichter in de buurt). Ik ben ook nog naar de psycholoog geweest (moest van mijn ouders, voor mijn punten) en heb hem hier niets van verteld (ik vertrouwde hem niet, ik ben nogal paranoïde geworden), wat ik nu wel jammer vind, maar het gaat beter, dus is het goed. Ik heb soms nog steeds het idee dat het niet veel uit zou maken als ik nu dood zou gaan, en dat er toch niemand om zou rouwen als ik dood zou gaaan, maar dat is vooral als er iets echt rots gebeurt is.

Zo, een heel typwerk, ik heb geprobeerd het min of meer leesbaar te houden, sorry als dat niet gelukt is. Ik ben blij dat ik het getypt heb, een hele opluchting, ik loop er al lange tijd mee rond en niemand (behalve die via via vriendin) weet erover.

[ Bericht 46% gewijzigd door Newbie114 op 15-05-2011 20:34:36 ]
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  zondag 15 mei 2011 @ 20:19:59 #108
343202 Hippe_Student
Verward en labiel.
pi_96854421
Doe het in dit topic, misschien helpt het TS
pi_96854655
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Newbie114 het volgende:
Wow TS, raar verhaal joh. Ik kan me er wel in vinden, eigenlijk, en nu jij het durft om er iets over te zeggen wil ik hier eigenlijk ook mijn verhaal doen als dat goed is... Graag reactie, anders maak ik een nieuw topic :@

Ontopic: TS, veel sterkte, echt waar. Hopen dat het verbetert, en ik voel met je mee. Succes bij je psycholoog over 2 weken...
van mij mag je, voor mij was het al een enorme overwinning om mijn verhaal te typen, misschien voor jou ook :)
Twiddel
  zondag 15 mei 2011 @ 20:44:06 #110
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_96855691
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:25 schreef summer2bird het volgende:

[..]

van mij mag je, voor mij was het al een enorme overwinning om mijn verhaal te typen, misschien voor jou ook :)
Edit boven.
pi_96978050
@newbie114

quote:
Toen heb ik via via iemand gevonden waar ik dit alles kwijt kon, wat me zo ontzettend hielp, dat ik er nu min of meer bovenop ben (ik heb nog steeds niet echte vrienden, maar het komt dichter in de buurt). Ik ben ook nog naar de psycholoog geweest (moest van mijn ouders, voor mijn punten) en heb hem hier niets van verteld (ik vertrouwde hem niet, ik ben nogal paranoïde geworden), wat ik nu wel jammer vind, maar het gaat beter, dus is het goed. Ik heb soms nog steeds het idee dat het niet veel uit zou maken als ik nu dood zou gaan, en dat er toch niemand om zou rouwen als ik dood zou gaaan, maar dat is vooral als er iets echt rots gebeurt is.
Ook jouw verhaal hoe je jeugdjaren ook zo mis zijn gelopen gelezen en ik kan uit bovenstaande enkel concluderen dat ze een pispaal nodig hadden en die was dus jij tdt (het maakt me zo woest :( )

Misschien zou je alsnog, voor juist het laatste stukje verwerking, naar een psycholoog kunnen gaan. De klachten die jij omschrijft kunnen vaak een "voedingbodem" zijn om een depressie te ontwikkelen op latere leeftijd.. Probeer dit voor te zijn.......
En goed dat je die persoon hebt waarbij je je hart tdt kon luchten :Y ik hoop dat je nog steeds contact hebt met diegene.

:)

[ Bericht 0% gewijzigd door zusterclivia op 18-05-2011 17:35:14 ]
pi_96987028
summer2bird, ik heb je verhaal gelezen en het raakte me, niet vaak meegemaakt op R&P.

Hopelijk kun je een beter sociaal leven opbouwen nu je in een andere klas zit. Ook het leugentje tegenover je klasgenoten betreft vrienden, uitgaan en dergelijks is totaal niet erg, zorg alleen niet dat je niet overdrijft; ik denk niet dat je dat snel zou doen maar toch zeg ik het even. Ik zie het positief voor je in, als een paar meiden uit je klas uitgaan zeg dan bijvoorbeeld dat je ook plannen hebt en met hun zou mee willen.

School is de ideale plek om vrienden maar ook vijanden te creëren. Zorg dat je wat vaker praat en mensen zullen je gauw gaan waarderen. In mijn leven heb ik gemerkt dat mensen ná school zich wat meer op hun gemak voelen en je daardoor eerder als vriend(in) zien dan zomaar een klasgenoot. Ook is het belangrijk om (negatieve) meningen van anderen in hun waarde te laten, trek je er niet veel van aan.

Ik ben benieuwd wat je psycholoog te zeggen heeft, houdt ons op de hoogte. :)

Succes meid. ^O^
pi_96988541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:13 schreef Devion het volgende:

[..]

Pubers die je zomaar op een station uitlachen? Je hebt wel een heel laag zelfbeeld van je. Ik kan me haast niet voorstellen dat vreemde mensen je spontaan uitlachen, zeker niet om je uiterlijk.(Tenzij je iets lomps doet)

Dat kan wel. Ik ben ook veel gepest, en ook door onbekenden op stations en op straat werd ik uitgescholden. Op de een of andere manier straal je het gewoon uit. Ook zou het kunnen zijn dat TS bijvoorbeeld een lichte vorm van Asperger heeft (hoeft niet zo te zijn hoor, onzekerheid/onhandigheid kan ook gewoon door pesten komen, maar ik lees over niet houden van hard geluid, een ramp in sport, slecht met sociale contacten en "dan zie ik jullie gezichten niet"), en met Asperger loop/doe je toch een beetje raar/anders, en mensen zíen dat.

Niet dat ze dan de macht zouden moeten hebben om je dag te verpesten, ik bedoel, wat heb jij er nou voor een boodschap aan dat iemand je er gek uit vindt zien..? Da's toch hun probleem dan? Maar goed, ik geloof best dat ook wildvreemden dingen gaan roepen.
pi_96994702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:09 schreef Sushimonster het volgende:
Maar goed, ik geloof best dat ook wildvreemden dingen gaan roepen.
Toch vind ik 't gek, en zit er zeker iets in dat je je het ook gewoon in kunt beelden. Zodra er om je heen gelachen wordt, zul je wellicht automatisch het idee krijgen dat het om jou gaat op het moment dat je veel gepest wordt, terwijl de kans veel groter is dat ze gewoon om iets anders lachten.

En áls het al zo is dat wildvreemden (bijv. die pubertjes) dingen naar je gaan roepen of je uit gaan lachen, dan is dat domweg stoerdoenerij naar hun maatjes toe. Hadden ze er in hun eentje gestaan, waren diezelfde stoertjes gewoon stil naar de grond blijven kijken. :) Het roepen van dingen of een wildvreemde uit gaan zitten lachen, is een soort bewijzingsdrang ofzo en komt alleen maar voort uit hun eigen onzekerheid.
pi_97244338
Ik heb om 14.15 weer een gesprek zo met de psychologe,
Ik ben eerlijk gezegt een beetje nerveus, want nu heeft ze als goed is de hele OP gelezen. :@
Volgende week moet ik trouwens ook naar de psychiater.

Ik hoop dat het gesprek goed gaat,
Mijn moeder heeft helaas het er nooit meer met mij over gehad en heeft ook niks tegen mijn vader gezegt.

Ik begin ook steeds meer last te krijgen van mijn keel, buik, borst en hoofd(pijn ect.)

Ik post straks even hier hoe het gesprek ging.
Twiddel
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:51:52 #116
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_97245422
Succes straks :*
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_97283268
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:18 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb om 14.15 weer een gesprek zo met de psychologe,
Ik ben eerlijk gezegt een beetje nerveus, want nu heeft ze als goed is de hele OP gelezen. :@
Volgende week moet ik trouwens ook naar de psychiater.

Ik hoop dat het gesprek goed gaat,
Mijn moeder heeft helaas het er nooit meer met mij over gehad en heeft ook niks tegen mijn vader gezegt.

Ik begin ook steeds meer last te krijgen van mijn keel, buik, borst en hoofd(pijn ect.)

Ik post straks even hier hoe het gesprek ging.
Je zet de eerste stappen om beter te worden. Heel dapper en getuigt van kracht.
pi_97333849
Hoe is je gesprek gegaan Summer2bird?
pi_97336633
Ik was het even vergeten te posten :+

De psychologe had het hele verhaal gelezen, en begon met zeggen dat ik mij absoluut nergens voor hoefde te schamen daar, ze zei dat zij er juist voor was, om een uitlaatklep te zijn.

Vervolgens ging het over mijn vader die altijd heeft gezegd dat ik juist gepest werd omdat ik het ook toeliet en het dus mijn schuld was.
Zij zei dat dat absoluut niet zo was en mijn vader dat echt alleen maar heeft gezegd omdat hij altijd voor zichzelf heeft kunnen opkomen en ook zich nooit zo in anderen heeft kunnen verplaatsen.
Ze zei dat elk kind anders is en dat een kind juist wat kwetsbaarder is, vooral ik, omdat ik sociaal nooit zo sterk in mijn schoenen stond door contactstoornissen.

Ook hadden we het over dat ik nooit wat durf te melden bij mijn ouders.
Ze begreep dat ik het moeilijk vind om de situatie waar ik nu inzit te doorbreken maar vind wel dat dit wel gedaan moet worden, wil ik verder gaan.

Ze zei dat de reden waarom ik dit jaar niet gepest word is omdat ik nu bij mensen in de klas zit die allemaal serieus hun diploma willen halen, ze zijn wat ouder en zij laten mensen echt in hun waarde.
Ook zegt ze dat ik mij dit jaar ook meer begin te ontwikkelen, juist omdat ik word opgenomen in de groep, ik ga niet echt mee stappen ofzo, maar er komen echt mensen naast mij zitten tijdens de les, en praten ook normaal tegen mij. Ook omdat er totaal geen "groepjes" zijn in de klas.
Iedereen zit er voor zichzelf.
Ze zei dat ik ooit wel als een normaal mens zou kunnen communiceren maar dat in stapjes moet gaan, dat ik niet meteen resultaat moet verwachten van mijzelf, en ook niet boos op mijzelf moet worden als ik faal.

Volgende week moet ik naar de psychiater, maar dat is voor mijn medicijngebruik.

Over 2 weken moet ik weer naar de psychologe.
Twiddel
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:20:29 #120
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_97342609
quote:
11s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik was het even vergeten te posten :+

De psychologe had het hele verhaal gelezen, en begon met zeggen dat ik mij absoluut nergens voor hoefde te schamen daar, ze zei dat zij er juist voor was, om een uitlaatklep te zijn.

Vervolgens ging het over mijn vader die altijd heeft gezegd dat ik juist gepest werd omdat ik het ook toeliet en het dus mijn schuld was.
Zij zei dat dat absoluut niet zo was en mijn vader dat echt alleen maar heeft gezegd omdat hij altijd voor zichzelf heeft kunnen opkomen en ook zich nooit zo in anderen heeft kunnen verplaatsen.
Ze zei dat elk kind anders is en dat een kind juist wat kwetsbaarder is, vooral ik, omdat ik sociaal nooit zo sterk in mijn schoenen stond door contactstoornissen.

Ook hadden we het over dat ik nooit wat durf te melden bij mijn ouders.
Ze begreep dat ik het moeilijk vind om de situatie waar ik nu inzit te doorbreken maar vind wel dat dit wel gedaan moet worden, wil ik verder gaan.

Ze zei dat de reden waarom ik dit jaar niet gepest word is omdat ik nu bij mensen in de klas zit die allemaal serieus hun diploma willen halen, ze zijn wat ouder en zij laten mensen echt in hun waarde.
Ook zegt ze dat ik mij dit jaar ook meer begin te ontwikkelen, juist omdat ik word opgenomen in de groep, ik ga niet echt mee stappen ofzo, maar er komen echt mensen naast mij zitten tijdens de les, en praten ook normaal tegen mij. Ook omdat er totaal geen "groepjes" zijn in de klas.
Iedereen zit er voor zichzelf.
Ze zei dat ik ooit wel als een normaal mens zou kunnen communiceren maar dat in stapjes moet gaan, dat ik niet meteen resultaat moet verwachten van mijzelf, en ook niet boos op mijzelf moet worden als ik faal.

Volgende week moet ik naar de psychiater, maar dat is voor mijn medicijngebruik.

Over 2 weken moet ik weer naar de psychologe.
Succes ermee hé!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:42:59 #121
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_97381083
Goed bezig TS! Klinkt ook allemaal heel zinnig wat de Psychologe je allemaal heeft verteld, verstandige taal. Ik wens je heel veel succes!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:59:03 #122
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_97384187
summer2bird ik weet wat je doormaakt en doorgemaakt hebt, ik heb namelijk het zelfde meegemaakt. En ik heb ongeveer een jaar bij GGZ gelopen maar dat hielp niet echt. Maar omdat ik een sociale stoornis heb ben ik bij MEE terechtgekomen en sindsdien gaat het echt beter ik heb geleerd om het een plek te geven. Gebeurd is gebeurd en je wordt nu niet meer gepest toch ?

mijn advies is hier al genoemd en daar sluit ik me bij aan
sterkte

foutje ik lees nu net dat je al bij een psychologe loopt sorry dan.
Maar stiekem toch meer een lurker.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:09:44 #123
301699 Lauzer
me gusta el fuego me gustas tu
pi_97384659
Ik denk dat het geen waar je het meest aan moet werken, is de relatie met jezelf. Daarna volgt de rest. Je los maken uit een vaste omgeving kan ook wel eens helpen; je hebt een goed stel hersens (prijs jezelf rijk met zoiets. Je hebt capaciteiten waar veel mensen niet eens het benul van hebben dat het bestaat), en denk er eens over na om na je school te gaan reizen. Geef vooral jezelf de ruimte, en accepteer zoals jij bent. Niet uitgaan, en wel docu's kijken maken JOU gelukkig, wat maakt het verder uit wat je buurvrouw daar van vind? Ik denk zelfs dat heel veel meisjes die zeggen dat ze seks hebben, dronken zijn of whatever vaak niet eens blij zijn met hun keuzes, en huilen net als jij.
This too shall pass
pi_97389765
Tsja, ten eerste is het inderdaad zo dat hoe ouder mensen worden, des te minder last jij zult krijgen van pesterijen. Mensen kunnen zich dan iets beter verplaatsen in anderen en zijn vaak zelf druk bezig met allerlei dingen.

Het positieve is dus dat het pesten veel minder zal zijn hoe ouder jij wordt. Er zullen wel altijd wat rotte appels tussen zitten, maar over het algemeen wordt het leven draaglijker. Ik ben zelf ongeveer tot mijn 15e gepest en daarna hield het op (ik was eindelijk in staat het te negeren en niet meer emotioneel te reageren en liep niet meer weg.. vaak snappen ze dan niet meer wat ze moeten doen als je gewoon blijft staan en ze in de ogen kijkt).

Ten tweede heeft de psycholoog gelijk dat je nu niet kunt verwachten dat dingen meteen zullen lukken als jij het probeert. Je zult steeds kleine stapjes moeten nemen om in contact te komen met anderen en met de tijd zal dit makkelijker gaan. Dit is niet alleen een rationeel leerproces, maar ook een kwestie van 'wennen' aan het feit dat je jezelf tussen mensen begeeft.

Het zal ook weleens gebeuren dat jij denkt dat het over jou gaat als ergens een groepje mensen aan het lachen is. Probeer dan jezelf te realiseren dat zij waarschijnlijk helemaal niet met jou bezig zijn, maar dat die gedachte voortkomt uit jouw ervaringen (been there, done that).

Ten derde zijn de lichamelijke klachten hoogstwaarschijnlijk een gevolg van stress. Probeer jezelf niet te druk te maken erover.. probeer te voorkomen dat het een vicieuze cirkel wordt van druk maken - ziek voelen - druk maken over ziek voelen - nog zieker voelen - etc.

Het makkelijkste - hoe vervelend het ook is - is om te gaan sporten. Je bouwt dan weerstand op, je spieren zullen wat losser aanvoelen, en omdat je lekkerder in je vel zit zul je vervolgens ook een beter gevoel erbij hebben psychisch gezien.

Anyways, veel sterkte. Pesten kan veel kapot maken.

Maar nogmaals, ga sporten! Het zal echt verschil maken. En dan bedoel ik niet meteen om af te vallen, maar om het voldanere / relaxtere gevoel dat je in je lijf zal hebben erdoor. Je zal je energieker voelen en dat heeft een positieve uitwerking op je psyche.

Succes.

PS: Maak je niet te druk om uitgaan en seks enzo. Je bent nog jong en het is echt beter om eerst aan jezelf te werken voor je jezelf in het diepe gooit met dingen waardoor je nog onzekerder zou kunnen worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Marc1981 op 27-05-2011 17:23:49 ]
Shit happens.
pi_97395130
Ik kan me voor een deel vinden in je verhaal, TS. Mensen zijn gemene wezens...
Perfecte openingszin: ''Mag ik wat te drinken van je?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')