Misschien lacht zo'n groepje pubers wel helemaal niet om jou.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef summer2bird het volgende:
Of ik stabiel ben, ik denk van niet.
Ik ben vaak echt depressief geweest en had ook zelfmoordneigingen.
Ik heb nu wel eens hele sombere buien, kan dan de hele dag stil en somber zijn terwijl ik echt probeer vrolijk te zijn, ik kan die bui simpelweg niet wegduwen.
Dat gebeurt vaak onverwacht en dan denk ik ook zeer negatief over van alles.
Ik kan mij ook vaak heel goed voelen en als er iets naars gebeurt (bijv. een stel pubers op het station lachen mij uit terwijl ik voor ze sta) kan ik weer helemaal somber worden.
Ik probeer het niet te doen maar soms heb ik het totaal niet onder controle, ik slik ook medicatie tegen die somberheid, dat is begonnen toen ik echt suïcidale gedachtes kreeg.
Maar ik heb die buien niet onder controle en ben dan ineens zo boos en zo verdrietig.
Is dit een goed antwoord op je vraag?
 Dat is denk ik 'n beetje 't probleem: je wordt zo paranoide van al dat gepest in 't verleden.
 Dat is denk ik 'n beetje 't probleem: je wordt zo paranoide van al dat gepest in 't verleden.  

Je antwoord is heel goed en duidelijk!quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nu wel eens hele sombere buien, kan dan de hele dag stil en somber zijn terwijl ik echt probeer vrolijk te zijn, ik kan die bui simpelweg niet wegduwen.
Ik kan mij ook vaak heel goed voelen en als er iets naars gebeurt (bijv. een stel pubers op het station lachen mij uit terwijl ik voor ze sta) kan ik weer helemaal somber worden.
Ik probeer het niet te doen maar soms heb ik het totaal niet onder controle, ik slik ook medicatie tegen die somberheid, dat is begonnen toen ik echt suïcidale gedachtes kreeg.
Maar ik heb die buien niet onder controle en ben dan ineens zo boos en zo verdrietig.

Pubers die je zomaar op een station uitlachen? Je hebt wel een heel laag zelfbeeld van je. Ik kan me haast niet voorstellen dat vreemde mensen je spontaan uitlachen, zeker niet om je uiterlijk.(Tenzij je iets lomps doet)quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef summer2bird het volgende:

Er is een verschil tussen pesten en plagen natuurlijk he, en pesten is voor mij hetzelfde als moedwillig iemand vernederen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:59 schreef BeffJeck het volgende:
ik denk dat we het niet meer over pesten hebben maar over vernederen. Een pesterij-tje, een beetje plagen moet kunnen! Echter wat TS ( en jammer genoeg veel meer mensen) is overkomen geef ik de naam: moedwillig vernederen. Iemand kapot maken.
TS neem de tijd voor jezelf, zoek ( eis) hulp, net zolang totdat jij jezelf kan en mag zijn!!
Even een vreemd advies. Zorg dat je in beweging blijft, ga sporten of wat dan ook.

Sorry voor t knipwerk maar wilde ff wat punten uitlichten....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:38 schreef summer2bird het volgende:
-knip-
Ze begon over mijn onzekerheid over mijn lijf.
-knip-
hoe lelijk mensen met badpakken wel niet zijn en hoe dom je dan wel niet moet zijn als je er een draagt
-knip-
Ps: de presentatie ging goed, heb een 9 gekregen

van mij mag je, voor mij was het al een enorme overwinning om mijn verhaal te typen, misschien voor jou ookquote:Op zondag 15 mei 2011 19:51 schreef Newbie114 het volgende:
Wow TS, raar verhaal joh. Ik kan me er wel in vinden, eigenlijk, en nu jij het durft om er iets over te zeggen wil ik hier eigenlijk ook mijn verhaal doen als dat goed is... Graag reactie, anders maak ik een nieuw topic
Ontopic: TS, veel sterkte, echt waar. Hopen dat het verbetert, en ik voel met je mee. Succes bij je psycholoog over 2 weken...

Edit boven.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
van mij mag je, voor mij was het al een enorme overwinning om mijn verhaal te typen, misschien voor jou ook

Ook jouw verhaal hoe je jeugdjaren ook zo mis zijn gelopen gelezen en ik kan uit bovenstaande enkel concluderen dat ze een pispaal nodig hadden en die was dus jij tdt (het maakt me zo woestquote:Toen heb ik via via iemand gevonden waar ik dit alles kwijt kon, wat me zo ontzettend hielp, dat ik er nu min of meer bovenop ben (ik heb nog steeds niet echte vrienden, maar het komt dichter in de buurt). Ik ben ook nog naar de psycholoog geweest (moest van mijn ouders, voor mijn punten) en heb hem hier niets van verteld (ik vertrouwde hem niet, ik ben nogal paranoïde geworden), wat ik nu wel jammer vind, maar het gaat beter, dus is het goed. Ik heb soms nog steeds het idee dat het niet veel uit zou maken als ik nu dood zou gaan, en dat er toch niemand om zou rouwen als ik dood zou gaaan, maar dat is vooral als er iets echt rots gebeurt is.
 )
 ) ik hoop dat je nog steeds contact hebt met diegene.
 ik hoop dat je nog steeds contact hebt met diegene.

Dat kan wel. Ik ben ook veel gepest, en ook door onbekenden op stations en op straat werd ik uitgescholden. Op de een of andere manier straal je het gewoon uit. Ook zou het kunnen zijn dat TS bijvoorbeeld een lichte vorm van Asperger heeft (hoeft niet zo te zijn hoor, onzekerheid/onhandigheid kan ook gewoon door pesten komen, maar ik lees over niet houden van hard geluid, een ramp in sport, slecht met sociale contacten en "dan zie ik jullie gezichten niet"), en met Asperger loop/doe je toch een beetje raar/anders, en mensen zíen dat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:13 schreef Devion het volgende:
[..]
Pubers die je zomaar op een station uitlachen? Je hebt wel een heel laag zelfbeeld van je. Ik kan me haast niet voorstellen dat vreemde mensen je spontaan uitlachen, zeker niet om je uiterlijk.(Tenzij je iets lomps doet)

Toch vind ik 't gek, en zit er zeker iets in dat je je het ook gewoon in kunt beelden. Zodra er om je heen gelachen wordt, zul je wellicht automatisch het idee krijgen dat het om jou gaat op het moment dat je veel gepest wordt, terwijl de kans veel groter is dat ze gewoon om iets anders lachten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:09 schreef Sushimonster het volgende:
Maar goed, ik geloof best dat ook wildvreemden dingen gaan roepen.
 Het roepen van dingen of een wildvreemde uit gaan zitten lachen, is een soort bewijzingsdrang ofzo en komt alleen maar voort uit hun eigen onzekerheid.
 Het roepen van dingen of een wildvreemde uit gaan zitten lachen, is een soort bewijzingsdrang ofzo en komt alleen maar voort uit hun eigen onzekerheid.

Je zet de eerste stappen om beter te worden. Heel dapper en getuigt van kracht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:18 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb om 14.15 weer een gesprek zo met de psychologe,
Ik ben eerlijk gezegt een beetje nerveus, want nu heeft ze als goed is de hele OP gelezen.
Volgende week moet ik trouwens ook naar de psychiater.
Ik hoop dat het gesprek goed gaat,
Mijn moeder heeft helaas het er nooit meer met mij over gehad en heeft ook niks tegen mijn vader gezegt.
Ik begin ook steeds meer last te krijgen van mijn keel, buik, borst en hoofd(pijn ect.)
Ik post straks even hier hoe het gesprek ging.

Succes ermee hé!quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:50 schreef summer2bird het volgende:
Ik was het even vergeten te posten
De psychologe had het hele verhaal gelezen, en begon met zeggen dat ik mij absoluut nergens voor hoefde te schamen daar, ze zei dat zij er juist voor was, om een uitlaatklep te zijn.
Vervolgens ging het over mijn vader die altijd heeft gezegd dat ik juist gepest werd omdat ik het ook toeliet en het dus mijn schuld was.
Zij zei dat dat absoluut niet zo was en mijn vader dat echt alleen maar heeft gezegd omdat hij altijd voor zichzelf heeft kunnen opkomen en ook zich nooit zo in anderen heeft kunnen verplaatsen.
Ze zei dat elk kind anders is en dat een kind juist wat kwetsbaarder is, vooral ik, omdat ik sociaal nooit zo sterk in mijn schoenen stond door contactstoornissen.
Ook hadden we het over dat ik nooit wat durf te melden bij mijn ouders.
Ze begreep dat ik het moeilijk vind om de situatie waar ik nu inzit te doorbreken maar vind wel dat dit wel gedaan moet worden, wil ik verder gaan.
Ze zei dat de reden waarom ik dit jaar niet gepest word is omdat ik nu bij mensen in de klas zit die allemaal serieus hun diploma willen halen, ze zijn wat ouder en zij laten mensen echt in hun waarde.
Ook zegt ze dat ik mij dit jaar ook meer begin te ontwikkelen, juist omdat ik word opgenomen in de groep, ik ga niet echt mee stappen ofzo, maar er komen echt mensen naast mij zitten tijdens de les, en praten ook normaal tegen mij. Ook omdat er totaal geen "groepjes" zijn in de klas.
Iedereen zit er voor zichzelf.
Ze zei dat ik ooit wel als een normaal mens zou kunnen communiceren maar dat in stapjes moet gaan, dat ik niet meteen resultaat moet verwachten van mijzelf, en ook niet boos op mijzelf moet worden als ik faal.
Volgende week moet ik naar de psychiater, maar dat is voor mijn medicijngebruik.
Over 2 weken moet ik weer naar de psychologe.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |