Weet je dat zeker?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:25 schreef DRidder het volgende:
[..]
idd, er had ruim 700 moeten staan
Bij KPMG krijg je overigens niets voor een scriptiestage.
Dat is toch een fugly logoquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:02 schreef koentjuh18 het volgende:
Hé, pas je het logo van mijn werkgever even aan
[ afbeelding ]
Veel te groot. Nergens voor nodig..quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:02 schreef koentjuh18 het volgende:
Hé, pas je het logo van mijn werkgever even aan
[ afbeelding ]
dat lijkt me sterk, m'n klasgenoten krijgen bij KPMG (Amstelveen) 750eu voor WO scriptiestage (weet niet zeker of dit op full-time basis is)quote:Bij KPMG krijg je overigens niets voor een scriptiestage.
IbeBen werkt bij KPMG Meijburg en heeft zijn scriptiestage daar gelopenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:56 schreef DRidder het volgende:
![]()
Sowieso heeft een studiegenoot van me daar een scriptiestage gelopen en daar geen vergoeding voor gehad. Ik vond het in eerste instantie ook raar. In het gesprek wat ik met ze heb gehad werd het nog eens bevestigd, er werd aangeraden om daarnaast een meeloopstage te doen zodat je tenminste nog wat krijgt.
Let wel knulletjes, voor de derde keer, het gaat hier om Meijburg he, de tax tak. Die staan in wezen los van KPMG zelf.
Ook WO?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:13 schreef Maraca het volgende:
[..]
IbeBen werkt bij KPMG Meijburg en heeft zijn scriptiestage daar gelopen![]()
Tsss, je had jezelf wat beter moeten inlezenquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:16 schreef DRidder het volgende:
Zit zelf in de laatste fase van mijn (fiscaaljuridische) studie, heb als een gek alle kantoren aan zitten schrijven voor een afstudeer stage. Ik dacht dus dat die plekken schaars zouden zijn, ook gezien de crisis e.d.Nu heb ik dus 3 gesprekken gehad, 2 assessements en zit ik bij drie kantoren in de tweede ronde
Dilemma dilemma
Denk dat ik ga voor het kantoor met de grootste baangarantie ná de stage
Twee jaar terug heb ik stage gelopen bij eveneens een big 4 kantoor, middenin de crisis. Het was zeker wel merkbaar, weinig werk, grote klanten die wegliepen, naar beneden bijgestelde salarisgroei, Deloitte had zelfs een tijdelijke stop op de instroom. Je bent behoorlijk naief als je denkt dat de crisis weinig invloed heeft gehad op die kantoren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tsss, je had jezelf wat beter moeten inlezen.
Het is nog steeds algemeen bekend dat de crisis weinig invloed heeft op de TAX kant. Wij blijven schaars.
Ik zeg niet dat de crisis in z'n algemeenheid weinig invloed heeft gehad op die kantoren, maar vanuit de Tax kant bleven ze gewoon werven. Ja, wellicht iets minder dan voorheen, maar toch niet beduidend minder dat ik me zorgen begon te maken om een baan. Er werd bij ons nog steeds actief gewerfd en dat zal (bij Tax) altijd wel het geval blijven. De instroom is gewoon (veel) te klein, maar daar hoeven wij natuurlijk niet over te klagenquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:05 schreef DRidder het volgende:
[..]
Twee jaar terug heb ik stage gelopen bij eveneens een big 4 kantoor, middenin de crisis. Het was zeker wel merkbaar, weinig werk, grote klanten die wegliepen, naar beneden bijgestelde salarisgroei, Deloitte had zelfs een tijdelijke stop op de instroom. Je bent behoorlijk naief als je denkt dat de crisis weinig invloed heeft gehad op die kantoren.
Op mijn beurt heb ik de werving anno nu onderschat ja
Ik heb hem vorige week gehad in amsterdam, ben aangenomen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:17 schreef Eagle00 het volgende:
Tests zijn gehaald, heb binnenkort een breedte-interview bij PwC. Wat kan ik ongeveer verwachten?
Beste Marweecos,quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:46 schreef marweecos het volgende:
Hallo,
Ik ga per 1 juni aan de slag als IT auditor bij EY. Nu heb ik begrepen dat ik in het eerste jaar een poule auto moet rijden zoals een peugeot 207 of een seat ibizia maar ook een bmw 1 serie volgens graduaterecruiting.nl.
"Bij IT audit komt, heb je vrije keuze (mag ook BMW 1 serie zijn).
Ik heb het er nog eens bijgepakt voor accountants geldt de eerste 3 jaar een pool-auto (dat vanalles kan zijn) of een instap-auto (seat ibiza 1.2 TDI Ecomotive of VW Polo 1.2 TDI Bluemotion Comfortline)."
Nu wil ik weten hoe ik hierachter kan komen en een eventuele voorkeur hierover kan uitspreken?
Want ik heb begrepen dat er op de een auto uit de poule op de eerste werkdag geleverd zal worden.
Gr,
De poolauto die je krijgt is een afgedankte auto van iemand die niet meer werkzaam is. Wat je daar krijgt kan vanalles zijn. De instapauto's zijn idd de 2 vormen die je noemt. Voor accountants zal dat ook hun keuze blijven omdat ze in categorie V vallen. IT Audit valt in categorie IV, waardoor je een keuze krijgt. Deze keuze krijg je pas na een jaar (zo rond je echte contract).quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:46 schreef marweecos het volgende:
Hallo,
Ik ga per 1 juni aan de slag als IT auditor bij EY. Nu heb ik begrepen dat ik in het eerste jaar een poule auto moet rijden zoals een peugeot 207 of een seat ibizia maar ook een bmw 1 serie volgens graduaterecruiting.nl.
Ik heb het er nog eens bijgepakt voor accountants geldt de eerste 3 jaar een pool-auto (dat vanalles kan zijn) of een instap-auto (seat ibiza 1.2 TDI Ecomotive of VW Polo 1.2 TDI Bluemotion Comfortline)."
Nu wil ik weten hoe ik hierachter kan komen en een eventuele voorkeur hierover kan uitspreken?
Want ik heb begrepen dat er op de een auto uit de poule op de eerste werkdag geleverd zal worden.
Gr,
dat kan bij Deloittequote:Op donderdag 12 mei 2011 23:24 schreef JohnSpek het volgende:
Ik zit in het tweede jaar van bedrijfskunde en ik zoek een bijbaan(voor 10-16uur) waar ik later iets aan heb. Aangezien ik de accountancy/consultancy kant op wil lijkt mij het interessant om bij een accountancy bedrijf te werken.
Nemen de big 4 ook studenten aan voor een bijbaantje?
Het het vorige topic had iemand een linkje geplaatst met engelstalige tests. Die waren enorm handigquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:47 schreef Matr het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de careerscan (assessment) van Deloitte?
Op de site waar ik moet inloggen staan helaas geen voorbeelden van de vragen. Ik ben met name benieuwd wat ik bij de onderdelen "rekenvaardigheid" en "logisch redeneren" kan verwachten.
Hoezo?quote:
HES?quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:21 schreef symantec12 het volgende:
Ik ga in september stage lopen bij PWC(meeloopstage), ben nu bezig met me goedkeuringsformulier voor school. Hierin moet ik ook een stageopdracht vermelden. Wat kan ik als stageopdracht gaan doen voor PWC? Heeft iemand misschien voorbeelden? Het moet een zelfstandige stageopdracht zijn.
Een stageopdracht bij een meeloopstage? Bij mij was het gewoon werken op een accountantskantoor, stageverslag schrijven en op de vrijdag colleges volgenquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:21 schreef symantec12 het volgende:
Ik ga in september stage lopen bij PWC(meeloopstage), ben nu bezig met me goedkeuringsformulier voor school. Hierin moet ik ook een stageopdracht vermelden. Wat kan ik als stageopdracht gaan doen voor PWC? Heeft iemand misschien voorbeelden? Het moet een zelfstandige stageopdracht zijn.
Hey. Ik weet niet of je hier nog op de topic zit. Maar vraag echt eerst is goed na. Ik werk nu bij e&y en een poolauto is 25% belast in de bijtelling. Omdat jij per 1 juli start krijg je een pool. Tot september want dan kan je een instapauto krijgen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:46 schreef marweecos het volgende:
Hallo,
Gr,
De bijtelling wordt bepaald op basis van de auto zelf, niet of het een poolauto is of niet. BMW 1 is waarschijnlijk 20%. Verder geldt voor IT audit dat zij als junior al in een leasecategorie hoger vallen dan reguliere auditquote:Op zondag 22 mei 2011 09:03 schreef kuokuo het volgende:
[..]
Hey. Ik weet niet of je hier nog op de topic zit. Maar vraag echt eerst is goed na. Ik werk nu bij e&y en een poolauto is 25% belast in de bijtelling. Omdat jij per 1 juli start krijg je een pool. Tot september want dan kan je een instapauto krijgen.
Ik weet niet wat je gaat verdienen maar een BMW 1 uit de pool gaat je veel geld kosten. Dit zijn auto's die normaal de seniors rijden.
Om nog even iets te zeggen over een keuze te maken tussen de grote 4. Ik zou zeggen ga eerst eens kijken wat voor klanten je leuk vind. De ene heeft veel meer andere klanten in bepaalde sectors. En natuurlijk de sfeer. Maar die is voor iedereen anders
Thanks!! Wat voor vragen kreeg je dan over auditing??quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:10 schreef icebeer het volgende:
meestal dezelfde vragen die je bij het vorige gesprek hebt gehad.
Maar het verschilt nou eenmaal erg met wie je een gesprek hebt, meestal is het allemaal beetje kennis maken, wie ben je, wat wil je, waarom en waarom deloitte. Misschien nog wat inhoudelijke vragen over auditing zelf, maar als je de opleiding hebt gevolgd zal dat geen probleem geven.
Weet iemand hoe het kan dat een PWC een +/- 150 euro meer betaald per maand dan Deloitte en KPMG? Zit dit hem in de overuren uitbetaling of lease regeling? Anders is het toch wel een 6,5% ongeveer wat PWC meer betaald.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:43 schreef icebeer het volgende:
bedoel je gewoon de audit functie waarmee je start als je vanaf een accountancy master komt?
bruto maand salaris is dan voor deloitte 2380, kpmg 2390, pwc 2530 en ey weet ik niet
EY is 2450 bruto hoorde ik van studiegenoot die al contract heeft ontvangen. Dus precies tussen de anderen in... Maar PWC is volgens mij enkele maanden geleden omhoog gegaan wat betreft lonen, dus wie weet volgt de rest later nog...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:43 schreef icebeer het volgende:
bedoel je gewoon de audit functie waarmee je start als je vanaf een accountancy master komt?
bruto maand salaris is dan voor deloitte 2380, kpmg 2390, pwc 2530 en ey weet ik niet
Hmm idd scriptiestage van master Accountancy... dus na masterfase uni en geen vwo of hbo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:25 schreef Armin_88 het volgende:
Dat zijn wel startsalaris voor mensen met alleen maar stageervaring neem ik aan??
je krijgt betaalt naar functie en je krijgt geen hogere functie omdat je misschien wat werkervaring hebt. Zeker niet als 'starter'quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:25 schreef Armin_88 het volgende:
Dat zijn wel startsalaris voor mensen met alleen maar stageervaring neem ik aan??
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Een HR medewerker kan je waarschijnlijk het best hierin te woord staan. Enige waar ik je op kan wijzen is, het RE traject is een studie van ongeveer 2 of 2,5 jaar. Bij EY begin je daar over het algemeen pas na 1 jaar mee. Je praat dus eigenlijk over iets wat je wilt doen na 4 jaar. Mijn vermoeden is dat je wereld er op dat moment heel anders uit ziet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:26 schreef Dr.Cooper het volgende:
Een vraagje aan de mensen bij E&Y (hoewel andere kantoren ook mag natuurlijk). Ik wil graag de IT audit in, maar wat zijn de mogelijkheden om door te studeren na de RE? Ik hou van studeren en zie mezelf wel bedrijfskunde, een MBA of andere (executive) master halen of een PhD in deeltijd. Bieden ze hiervoor soortgelijke constructies aan als bij de RE (dus betaald door de zaak, studieovereenkomst en 4 uur vrij) of wordt dit alleen gedaan voor de RE titel? Ik wil absoluut binnen het vakgebied blijven, maar intussen wel verbreden qua kennis. Kan dit of is het na het behalen van de RE titel eerst 5 dagen per week 'cashen'?
Als ze het alleen al betalen en 1 dag per week vrij geven (4x 9 bijvoorbeeld) ben ik al reuze tevreden. Of die dag dan voor 50% betaald is zoals bij de RE maakt me eigenlijk niet uit. Hoewel het altijd mooi is meegenomen.
Ik hoor verschillende verhalen. Soms schijnt het redelijk moeilijk te zijn. Maar een vriendin kreeg kon via Deloitte haar MBA doen (en stopte vervolgens na een paar maanden met haar studie, maar dat terzijde).
Bij PwC krijg je de eerste vijf overuren per week niet uitbetaald (ook geen tijd voor tijd). Een hoger "base salary" is dan wel op z'n plaats.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:48 schreef icebeer het volgende:
[..]
je krijgt betaalt naar functie en je krijgt geen hogere functie omdat je misschien wat werkervaring hebt. Zeker niet als 'starter'
ik heb idd ook van een studiegenootje gehoord dat salarissen bij PWC laatst zijn gestegen en dat de rest van de kantoren zou volgen. Ze kunnen onderling ook geen salarissenstrijd gaan houden.
Uiteindelijk zijn de verschillen nihil, bij de een heb je misschien een wat betere leaseregeling, bij de ander krijg je een mooiere telefoon, bij de ander heb je misschien een betere overuren regeling, bij de ander een betere studiekostenregeling. Beetje bijzaak.
Ikzie je zo 1, 2, 3 niet staan, dus wat voor achtergrond heb je? WO, HBO, VWO? Enige ervaring?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:25 schreef sachin1988 het volgende:
Ik heb binnenkort een tweede gesprek bij Deloitte voor de publieke sector.
ZIjn er mensen die weten wat er gevraagd kan worden? Ik zelf hoop niet veel situatievragen die lijken me het meest lastigst.
Ik vermoed dat ze veel naar je ervaringen zullen vragen. Mij lijkt het trouwens ook slim om meer redenen te geven waarom je Publieke Sector wilt, dan alleen dankzij je afstudeerstagequote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:55 schreef sachin1988 het volgende:
Hey
Ik ben afgestudeerd HBO Accountancy en heb mijn afstudeerstage gedaan bij een Gemeente en vandaar dat ik dus voor de publieke sector heb gekozen.
Ervaringen binnen een accountantskantoor is mijn meeloopstage en dus mijn afstudeerstage waarbij ik op een audit afdeling werkzaam was voor de Gemeente. Verder heb ik wel les gegeven op de Hogeschool in de vakken AO en Bedrijfsadm.
Heb het gesprek met een director van de publieke sector.
Heb je als student zijnde, gewoon les mogen geven in AO en BEA? :squote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:55 schreef sachin1988 het volgende:
Hey
Ik ben afgestudeerd HBO Accountancy en heb mijn afstudeerstage gedaan bij een Gemeente en vandaar dat ik dus voor de publieke sector heb gekozen.
Ervaringen binnen een accountantskantoor is mijn meeloopstage en dus mijn afstudeerstage waarbij ik op een audit afdeling werkzaam was voor de Gemeente. Verder heb ik wel les gegeven op de Hogeschool in de vakken AO en Bedrijfsadm.
Heb het gesprek met een director van de publieke sector.
Het is de laatste tijd veel meer gaande. Volgens mij is het een hoop populistisch gezever, om de massa te plezieren. Ik vraag het me af in hoeverre het nou echt zal worden doorgevoerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:02 schreef Maraca het volgende:
Interessant artikel in het FD van vandaag door Marcel Pheijffer. Een zogenaamde 'blauwdruk' om de hele accountantssector om te gooien. Gaat een serie worden
Ik zou altijd voor een pantalon, nette schoenen, overhemd en stropdas gaan. Een jasje zou ik persoonlijk thuis laten, of eventueel in de auto. Je wil een goede en professionele indruk achterlaten. Een stropdas is eventueel zo afgedaan, mocht je daarmee echt uit de toon vallen.quote:Wat is eigenlijk de dresscode voor een introductiedag?
Veel werkzaamheden verschillen niet. Ik bedoel, liquide middelen moeten nog altijd juist en volledig weergeven worden. (Om het maar even simpel te zeggen).quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:15 schreef sachin1988 het volgende:
Weet iemand eigenlijk de rol van de accountant bij core audit en bij de public sector ? Dezelfde aanpak qua controle etc? Interim controles en eindejaarscontroles enzo.
Ik weet dat het bij core audit meer draait om het behalen van winst en bij public sector juist niet gericht is op het maken van winst maar qua werkzaamheden is daar een groot verschil bij?
Oke, hartelijk dank! Ja ik had ook gedacht in de publieke sector houden de klanten zich ook meer bezig met de maatschappij, zij zetten zich in voor de samenleving in NL terwijl de core audit etc. voornamelijk niet inzetten en alleen voor hun zelf opereren op de markt en voornamelijk het behalen van winst.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:15 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Veel werkzaamheden verschillen niet. Ik bedoel, liquide middelen moeten nog altijd juist en volledig weergeven worden. (Om het maar even simpel te zeggen).
Wat wel zo is, is dat je per sector verschillende wetgeving en richtlijnen hebt. Dit beperkt zich dan niet tot core audit, nationale markt en public sector, maar gaat er ook dieper op in door bijv. specifieke regels voor gemeenten of zorginstellingen.
Dus het verschil zit 'm niet zo in het wel of niet willen behalen van winst, maar in welke sector de klant zich begeeft.
Ik zou zeggen dat het ook ligt aan je eigen interesse. Kans is natuurlijk wel groot dat je vooral gaat richten op werkzaamheden die meer op processen liggen, dan op de verantwoording ervan. Werkzaamheden rondom de interim of adviesopdrachten.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:48 schreef lvw88 het volgende:
Hoe kan je pad eruit zien als je niet via een traditionele (HBO) bachelor als bedrijfseconomie en accountancy binnenkomt bij een van de Big Four, maar een bedrijfskundige opleiding? Je mist aardig wat voorkennis op het gebied van auditing lijkt mij, of kom je dan terecht op een andere afdeling?
Ik heb bedrijfskunde gestudeerd en mij in mijn vrije deel voorgesorteerd op de master Accounting and Control + Postmaster Accountancy en kan zonder achterstand beginnen aan deze opleidingen in deeltijd. Ik start in september op de Assurance afdeling bij PwC als associate. Mij vertelden ze dat ze het juist interessant vonden dat ze iemand hadden die geen economie had gestudeerd maar bedrijfskunde, omdat je dan anders naar bepaalde dingen kijkt.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:48 schreef lvw88 het volgende:
Hoe kan je pad eruit zien als je niet via een traditionele (HBO) bachelor als bedrijfseconomie en accountancy binnenkomt bij een van de Big Four, maar een bedrijfskundige opleiding? Je mist aardig wat voorkennis op het gebied van auditing lijkt mij, of kom je dan terecht op een andere afdeling?
Dit is idd voor mij een optie, de master accounting & Control op de Erasmus. Maar met alleen een HBO-Bachelor? Je zal een achterstand hebben op accountancy, maar misschien is het geschikt voor andere paden. Maar welke, dat is de vraagquote:Op maandag 4 juli 2011 09:18 schreef jenneth het volgende:
[..]
Ik heb bedrijfskunde gestudeerd en mij in mijn vrije deel voorgesorteerd op de master Accounting and Control + Postmaster Accountancy en kan zonder achterstand beginnen aan deze opleidingen in deeltijd. Ik start in september op de Assurance afdeling bij PwC als associate. Mij vertelden ze dat ze het juist interessant vonden dat ze iemand hadden die geen economie had gestudeerd maar bedrijfskunde, omdat je dan anders naar bepaalde dingen kijkt.
Ik heb net zoveel accounting vakken gehad als de Eco studenten op de VU. Wat dat betreft is er geen verschil in kennis over Accounting. Ipv dat zij marketing en logistiek krijgen, kregen zij voornamelijk vakken als micro en macro economie. Maar de vakken als Finance en Accounting waren hetzelfde. Ik heb zelf een WO bachelor, de HBO bedrijfseconomie studenten moesten wel een aantal vakken inhalen. Zij begonnen wel al in deeltijd, op de VU kon je alle vakken die je als HBO BE student moest inhalen ook in deeltijd volgen, hun traject duurt dan gewoon een half jaar langer. Heb je op het HBO de mogelijkheid om keuzevakken te volgen? In dat geval kan je alvast wat accountingvakken inhalen.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:25 schreef lvw88 het volgende:
[..]
Dit is idd voor mij een optie, de master accounting & Control op de Erasmus. Maar met alleen een HBO-Bachelor? Je zal een achterstand hebben op accountancy, maar misschien is het geschikt voor andere paden. Maar welke, dat is de vraagWas even benieuwd, maar het zal wel de master worden die jij ook hebt gedaan.
Dat ligt aan je functie en vooropleiding.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is een gemiddeld bruto startsalaris?
HBO Accountancyquote:Op maandag 4 juli 2011 23:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat ligt aan je functie en vooropleiding.
Ik heb mijn Bachelor net afgerond (jeej!quote:Op maandag 4 juli 2011 23:36 schreef jenneth het volgende:
[..]
Ik heb net zoveel accounting vakken gehad als de Eco studenten op de VU. Wat dat betreft is er geen verschil in kennis over Accounting. Ipv dat zij marketing en logistiek krijgen, kregen zij voornamelijk vakken als micro en macro economie. Maar de vakken als Finance en Accounting waren hetzelfde. Ik heb zelf een WO bachelor, de HBO bedrijfseconomie studenten moesten wel een aantal vakken inhalen. Zij begonnen wel al in deeltijd, op de VU kon je alle vakken die je als HBO BE student moest inhalen ook in deeltijd volgen, hun traject duurt dan gewoon een half jaar langer. Heb je op het HBO de mogelijkheid om keuzevakken te volgen? In dat geval kan je alvast wat accountingvakken inhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |