abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:37:21 #276
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96397753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:35 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik ben aan van alles half begonnen hoor, ik ben er aan begonnen (tegen vrouw in de hema gepraat). en weet plan in grote lijnen dat ik moet blijven oefenen, en wat volgende keer nodig is.
maar dat doe ik niet

ik ben er aan begonnen, en vind het een goed idee, en weet wat zal moeten.(de behandeling in grote lijnen) ik maak het alleen niet af, omdat ik lui ben, en er ook niet aan werk
Dit komt wel heel geforceerd over.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_96397805
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik hoef er niet bij na te denken...eigenlijk.
Zelfde als dat er mensen zijn waarbij versieren vanzelf gaat en andere blijven eeuwig worstelen. Zelfde als dat ik je zo alle hoofdsteden van alle afrikaanse landen op kan noemen en dat jij daar waarschijnlijk een week op moet studeren. Sommige dingen gaan vanzelf, de meeste dingen niet.
pi_96397828
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:35 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik ben aan van alles half begonnen hoor, ik ben er aan begonnen (tegen vrouw in de hema gepraat). en weet plan in grote lijnen dat ik moet blijven oefenen, en wat volgende keer nodig is.
maar dat doe ik niet

ik ben er aan begonnen, en vind het een goed idee, en weet wat zal moeten.(de behandeling in grote lijnen) ik maak het alleen niet af, omdat ik lui ben, en er ook niet aan werk
Vooral wel blijven oefenen, ook al vind je het niet leuk. Het is belangrijk, ook als je een vriendin wil.
pi_96397925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:36 schreef Daalder82 het volgende:
Sporten en hobbies heb ik niet echt, behalve tijd verdoen op de computer.
Dit is belangrijk. Je kunt deze dingen niet onafhankelijk van elkaar zien. Je kunt niet stoppen met het tijd verdoen op de computer, zonder dat er iets voor in de plaats komt. Je moet het vervangen voor iets; bijvoorbeeld een socialere activiteit als een sport of hobby. Ik denk dat daar ook al een goede start in het oplossen van je problemen zou liggen.

quote:
Op het werk gaat het echter wel met de contacten, hoewel ze oppervlakkig blijven, ik durf ook niet echt te vragen of ze iets willen drinken bijvoorbeeld na het werk omdat ik dan toch teruggrijp naar "wie zou nu met mij wat willen", en dat is best een automatisme geworden.
Houd het simpel; je kunt nooit een goede rede hebben om uberhaupt na te denken over "of ze dat wel zouden willen". Je doet een voorstel en wacht het antwoord af. Niet meer, niet minder.
pi_96397952
quote:

[..]

Ik werk 40 uur in de week, maar in de praktijk komt dat meer neer op 45 uur, vanwege een redelijk complex en zwaar project waar ik aan werk.

Ik denk dat ik een tijd lang computerverslaafd ben geweest (en een sociale angst heb ontwikkeld), en daar pluk ik nu de vruchten van. Ik heb nooit echt mensen gevraagd om iets te gaan doen, ik liet me altijd "meevoeren", ik vraag me af of ik me dat de laatste tijd pas begin te beseffen.

Sporten en hobbies heb ik niet echt, behalve tijd verdoen op de computer.

Op het werk gaat het echter wel met de contacten, hoewel ze oppervlakkig blijven, ik durf ook niet echt te vragen of ze iets willen drinken bijvoorbeeld na het werk omdat ik dan toch teruggrijp naar "wie zou nu met mij wat willen", en dat is best een automatisme geworden.

Als ik het relativeer dan is dit gewoon belachelijk en weet ik best wel dat ik het kan. De angst is/was zelfs al zo belachelijk dat ik af en toe posts niet invoer omdat ik bang ben/was voor de reacties. Hier werk ik aan ;).
Goedzo. :) Relativeren helpt in zulke gevallen ook idd.

Wat voor mij heel erg heeft geholpen is een baantje zoeken bij de bioscoop waar je mensen móet aanspreken, bij de verkoop of aan de telefoon. Soms ook dingen uitleggen of een verkooppraatje houden, daarmee oefen je toch dat praten met onbekende mensen en het helpt tegen de verlegenheid. Ook is het heel fijn dat er veel jonge mensen werken die graag met elkaar op sleeptouw gaan tijdens koninginnedag of gewoon om na het werk gezellig wat te drinken of uit te gaan.

Maar jij werkt dus al in een ander soort omgeving, dan is zoiets lastiger. Maar hetgeen wat wel echt werkt is door meer onder de mensen te zijn en juist dat soort situaties niet uti de weg gaan. Zo kan je een beetje over die verlegenheid/onzekerheid heenkomen.

In jouw geval zou je dus een hobby of sport kunnen zoeken dat je aanspreekt. :) Met mensen, hoe leuk computeren ook is het helpt je weinig irl of je moet van die meets bezoeken samen, zoals jij nu ook gaat doen met deze reeks. ^O^
pi_96398037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:39 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Zelfde als dat er mensen zijn waarbij versieren vanzelf gaat en andere blijven eeuwig worstelen. Zelfde als dat ik je zo alle hoofdsteden van alle afrikaanse landen op kan noemen en dat jij daar waarschijnlijk een week op moet studeren. Sommige dingen gaan vanzelf, de meeste dingen niet.
Dat van die hoofdsteden hangt samen met je interesses.

Communicatie en spelling leer je door vaak te doen. En mensen met een talenknobbel gaat het makkelijker af. Extraverte mensen hebben dat weer met communicatie, die rationaliseren een stuk minder en doen meer op gevoel.
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:48:49 #282
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96398102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:37 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dit komt wel heel geforceerd over.
nee alles in 1 keer proberen goed te doen komt geforceerd over.

hoi zeggen tegen iemand en wat vragen of opmerken over het weer komt ook geforceerd over volgens jou. nou dan doe je het 10 X totdat het wel gemakkelijk gaat. je moet natuurlijk niet juist 1 doelwit uitkiezen, en er dan op afrennen. maar gewoon als er toch al iemand een tijdje bij je in de buurt staat oid.

nou, en dan ga je juist verder uitbreiden. dat je van hoi, en het weer, naar een langer gesprek kan.

het is juist om het in kleine stapjes te doen, dat je er gevoel voor krijgt en het niet in 1 keer allemaal moet, en alles "geforceerd" is.

alles in 1 keer proberen doen is geforceerd. (meteen een lang gesprek willen hebben)

[ Bericht 5% gewijzigd door mylifeisgrey op 05-05-2011 18:54:42 ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:50:01 #283
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96398142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:48 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee alles in 1 keer proberen goed te doen komt geforceerd over.

hoi zeggen tegen iemand en wat vragen of opmerken over het weer komt ook geforceerd over volgens jou. nou dan doe je het 10 X totdat het wel gemakkelijk gaat. je moet natuurlijk niet juist 1 doelwit uitkiezen, en er dan op afrennen. maar gewoon als er toch al iemand een tijdje bij je in de buurt staat oid.

nou, en dan ga je juist verder uitbreiden. dat je van hoi, en het weer, naar een langer gesprek kan.

het is juist om het in kleine stapjes te doen. en het plan hier beschrijven dat er uiteindelijk resultaat zal zijn kan geforceerd klinken. maar dat het geforceerd overkomt is het niet
Zo had ik er nog niet over nagedacht eigenlijk.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:50:17 #284
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96398151
Mensen zijn niet aardig -O- Als men denkt dat je geen status hebt dan gaat men je ook zo behandelen. Experimenteer maar es hiermee op fok. Dan valt er nog wel wat te zeggen voor het afdwingen van status hetzij via geweld of stoerdoenerij. Volgens mij zijn mensen net honden. En zullen ze altijd proberen over je heen te lopen totdat je laat zien wie de baas is.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96398249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Mensen zijn niet aardig -O- Als men denkt dat je geen status hebt dan gaat men je ook zo behandelen. Experimenteer maar es hiermee op fok. Dan valt er nog wel wat te zeggen voor het afdwingen van status hetzij via geweld of stoerdoenerij. Volgens mij zijn mensen net honden. En zullen ze altijd proberen over je heen te lopen totdat je laat zien wie de baas is.
Wat is er precies voorgevallen waaruit dit blijkt in jouw geval?

Status hebben is wat anders dan niet over je heen laten lopen.
pi_96398350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Volgens mij zijn mensen net honden. En zullen ze altijd proberen over je heen te lopen totdat je laat zien wie de baas is.
Klopt, we zijn in principe niet anders dan veel kuddedieren met een bepaalde rangorde. Maar wat wil je er mee zeggen?
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:57:32 #287
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_96398365
Ik wil ook graag in de bioscoop werken. Maar de zaterdagman werkt daar. Stel dat hij dan degene is die mij gaat inwerken. Al heb ik wel al gefantaseerd dat hij me dan de meterkast insleurt en dergelijke ( niet dat ik dat zou willen in het echt).

Vandaag heb ik de bevrijding in mijn bed gevierd. Wel vervelend, maar ik ben mensen vaak tot last. Al kan ik ook extreem leuk zijn. Gisteravond vond ik mezelf bijvoorbeeld echt geweldig, Zo Zelfverzekerd. Zoals een soort Wild Dier, ook wel uitdagend. Kon ik maar altijd zo zijn. Ik denk dat het samenhangt met een Energielevel.
pi_96398417
Als je lang in bed blijft liggen dan wordt je Energielevel (ironisch genoeg) niet beter.

Juist als je actief bent en dingen onderneemt voel je je meer energiek.
pi_96398439
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:56 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Klopt, we zijn in principe niet anders dan veel kuddedieren met een bepaalde rangorde. Maar wat wil je er mee zeggen?
Dat mensen kut zijn en dat hij zich daarmee eigenlijk een soort morele superioriteit toekent omdat hij het slachtoffer is van die kutte mensen.
pi_96398461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:57 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ik wil ook graag in de bioscoop werken. Maar de zaterdagman werkt daar. Stel dat hij dan degene is die mij gaat inwerken. Al heb ik wel al gefantaseerd dat hij me dan de meterkast insleurt en dergelijke ( niet dat ik dat zou willen in het echt).

Vandaag heb ik de bevrijding in mijn bed gevierd. Wel vervelend, maar ik ben mensen vaak tot last. Al kan ik ook extreem leuk zijn. Gisteravond vond ik mezelf bijvoorbeeld echt geweldig, Zo Zelfverzekerd. Zoals een soort Wild Dier, ook wel uitdagend. Kon ik maar altijd zo zijn. Ik denk dat het samenhangt met een Energielevel.
Ik mis eigenlijk altijd een kern in je posts; ik kan je probleem nooit plaatsen. Zou je niet eens een duidelijke post kunnen doen waarin je zegt: dit ben ik (leeftijd, woonsituatie etc.), zo ziet mijn dagelijks leven eruit (werk, studie, sport, vrienden, relaties), en dit zijn mijn problemen (onzeker over hoe ik overkom of wat dan ook...?).
pi_96398537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:00 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik mis eigenlijk altijd een kern in je posts; ik kan je probleem nooit plaatsen. Zou je niet eens een duidelijke post kunnen doen waarin je zegt: dit ben ik (leeftijd, woonsituatie etc.), zo ziet mijn dagelijks leven eruit (werk, studie, sport, vrienden, relaties), en dit zijn mijn problemen (onzeker over hoe ik overkom of wat dan ook...?).
Omdat de meeste mensen al op de hoogte zijn van haar situatie. :)

Situatie:

Ze is gestopt met haar studie, brengt hele dagen door in bed omdat ze eigenlijk geen vriend(inn)en heeft, behalve een die ver weg woont. Ze voelt zich vaak onbeholpen in sociale situaties en kan mensen niet goed inschatten. Ze wil graag een vriendje maar heeft al een aantal nare ervaringen gehad bij het uitgaan. Geen werk ook en een sociale fobie/isolatie in ontwikkeling.
pi_96398539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat mensen kut zijn en dat hij zich daarmee eigenlijk een soort morele superioriteit toekent omdat hij het slachtoffer is van die kutte mensen.
Haha, en terecht. Hij heeft gelijk. Het enige probleem is dat je nergens komt in het leven met gelijk hebben. Je moet in zekere mate met de stroom mee om je enigszins gelukkig te kunnen voelen (tenminste, ik wel).
pi_96398586
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen al op de hoogte zijn van haar situatie. :)

Situatie:

Ze is gestopt met haar studie, brengt hele dagen door in bed omdat ze eigenlijk geen vriend(inn)en heeft, behalve een die ver weg woont. Ze voelt zich vaak onbeholpen in sociale situaties en kan mensen niet goed inschatten. Ze wil graag een vriendje maar heeft al een aantal nare ervaringen gehad bij het uitgaan. Geen werk ook en een sociale fobie/isolatie in ontwikkeling.
Dankje; op de een of andere manier kon ik de situaties van MLiG en Richard vrij goed inschatten, maar bij haar kon ik er geen touw aan vastknopen.
pi_96398595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:03 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Haha, en terecht. Hij heeft gelijk. Het enige probleem is dat je nergens komt in het leven met gelijk hebben. Je moet in zekere mate met de stroom mee om je enigszins gelukkig te kunnen voelen (tenminste, ik wel).
Ik weet niet, je hebt overal mensen die niet met de stoom meegaan en hoewel Schenk het niet denkt is hij niet de enige persoon met die problemen. Daar kun je elkaar dan in vinden, met name op school dan. Maar die periode is hij al voorbij.
pi_96398724
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet niet, je hebt overal mensen die niet met de stoom meegaan en hoewel Schenk het niet denkt is hij niet de enige persoon met die problemen. Daar kun je elkaar dan in vinden, met name op school dan. Maar die periode is hij al voorbij.
Klopt, je hebt overal mensen die niet met de stroom meegaan, al is het maar op bepaalde vlakken van je leven. Ik merk zelf echter, dat hoe meer je niet met de stroom meegaat, hoe zwaarder je het voor jezelf maakt.
Het is heel gemakkelijk als je problemen hebt om dan als het ware tegen de maatschappij aan te gaan schoppen en iedereen de schuld te geven, maar meestal werk je je daarmee alleen maar dieper in de problemen. Je zou juist dan wat meer met de stroom mee moeten gaan.
Ik merk dat het wat abstract wordt, hopelijk is het te volgen.
pi_96398854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:08 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Klopt, je hebt overal mensen die niet met de stroom meegaan, al is het maar op bepaalde vlakken van je leven. Ik merk zelf echter, dat hoe meer je niet met de stroom meegaat, hoe zwaarder je het voor jezelf maakt.
Het is heel gemakkelijk als je problemen hebt om dan als het ware tegen de maatschappij aan te gaan schoppen en iedereen de schuld te geven, maar meestal werk je je daarmee alleen maar dieper in de problemen. Je zou juist dan wat meer met de stroom mee moeten gaan.
Ik merk dat het wat abstract wordt, hopelijk is het te volgen.
Het is heel duidelijk wat je zegt hoor en ik ben het er ook mee eens.
Buitenbeentjes zijn zelden gelukkiger dan de kuddedieren.
pi_96399099
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is heel duidelijk wat je zegt hoor en ik ben het er ook mee eens.
Buitenbeentjes zijn zelden gelukkiger dan de kuddedieren.
Overeenstemming; altijd goed.

Trouwens, ik ben op dit moment wat rond aan het kijken voor een nieuwe bijbaan. Ik heb twee aanbiedingen gehad van bedrijven met werk die aansluiten op mijn studie; maar hoewel het goed op mijn cv zou staan en het meer verdient, wil ik eigenlijk toch iets anders zoeken. Ik wil wat nieuwe sociale groepen aanboren, zoals wat jij (Strawberry) hebt bij de bioscoop... mensen waarmee je ook een keer op stap zou kunnen gaan of na het werk ff een terrasje doen ofzo. Ik zat zelf al te kijken voor de Ikea of Macro; maar wellicht dat er betere omgevingen zijn (een bioscoop had ik bijvoorbeeld nog niet aan gedacht). Iemand nog tips hiervoor?
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:20:40 #298
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_96399227
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:18 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Overeenstemming; altijd goed.

Trouwens, ik ben op dit moment wat rond aan het kijken voor een nieuwe bijbaan. Ik heb twee aanbiedingen gehad van bedrijven met werk die aansluiten op mijn studie; maar hoewel het goed op mijn cv zou staan en het meer verdient, wil ik eigenlijk toch iets anders zoeken. Ik wil wat nieuwe sociale groepen aanboren, zoals wat jij (Strawberry) hebt bij de bioscoop... mensen waarmee je ook een keer op stap zou kunnen gaan of na het werk ff een terrasje doen ofzo. Ik zat zelf al te kijken voor de Ikea of Macro; maar wellicht dat er betere omgevingen zijn (een bioscoop had ik bijvoorbeeld nog niet aan gedacht). Iemand nog tips hiervoor?
Ikzelf wil zoiets waarbij ik een rokje aan mag trekken en dan mag zeggen: "Alstublieft mevrouw, hier kunt u zitten. Ja, u mag nu helemaal tot rust komen en de gebeurtenissen op u in laten werken". Zoiets. En dan een beetje rustig heen en weer lopen. Dat kan ik best.
pi_96399269
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:20 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Ikzelf wil zoiets waarbij ik een rokje aan mag trekken en dan mag zeggen: "Alstublieft mevrouw, hier kunt u zitten. Ja, u mag nu helemaal tot rust komen en de gebeurtenissen op u in laten werken". Zoiets. En dan een beetje rustig heen en weer lopen. Dat kan ik best.
Stewardess.
Ron Paul 2012
pi_96403742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:21 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Stewardess.
Krijg je ook nog wat te zien van de wereld.

Ik ben het niet eens met dat mensen kut zijn. Ik ben zelf nou niet bepaald iemand geweest die altijd sterk in zijn schoenen stond en toch ben ik zelden mensen tegen gekomen die me probeerden neer te halen. Integendeel, ik ken veel meer mensen die proberen te helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')