Half Albert Heijn wil z'n loonstrook zien. En meer dan vijf mensen tegelijk online kan Plaza niet handelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Jongens, ik kan niet mijn loonstrook inzien via plaza. Hij geeft een error aan.. Wat is er aan de hand?
Hebben jullie ook AH Cross? Het eerste fatsoenlijke stukje AH software wat ik heb meegemaakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En Plaza ligt er natuurlijk weer uit. Sjongejonge, kunnen ze daar bij AH niet een stel fatsoenlijke ICT'ers inhuren?
Dat is toch dat geval waarbij je ook zelf schapstickers kunt printen? Dat werkt inderdaad wel aardig.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:38 schreef NJ het volgende:
[..]
Hebben jullie ook AH Cross? Het eerste fatsoenlijke stukje AH software wat ik heb meegemaakt.
Yep.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat is toch dat geval waarbij je ook zelf schapstickers kunt printen? Dat werkt inderdaad wel aardig.
Dit gebeurd op het mment dat je een telling hebt uitgevoerd en dan naar 1 van de andere TABS gaat van dit product om bijvoorbeeld een schapsticker te bestellen of hem tijdelijk toe te voegen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:40 schreef NJ het volgende:
En in de WISE terminals zit ook een bug waardoor hij op willekeurige momenten een telling twee keer uitvoerd. Dus iets van 20 naar 0 zetten wordt dan -20..
Ik kan niet normaal tellen zonder zeven keer te moeten verifiëren dat 32 die ik invoer echt is wat ik bedoel en vervolgens verneukt het systeem gewoon zelf m'n voorraad.
Is al maanden bekend. Geen idee wat het probleem is, laat staan een oplossing.
Bij fruit wel, bij groente hebben ze nu bij 3 prodcten de prijs eropgezet, echter met de kapplank erboven heb je nog steeds niet voldoende ruimte.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:37 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
bij de gekoelde meubels valt het wel mee, want veelal staan de prijzen op de verpakking van het product zelf waardoor de prijs niet met de zwarte prijsborden gecommuniceerd hoeft te worden.
Ah, dat is wel handig om te weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:44 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dit gebeurd op het mment dat je een telling hebt uitgevoerd en dan naar 1 van de andere TABS gaat van dit product om bijvoorbeeld een schapsticker te bestellen of hem tijdelijk toe te voegen.
Dit probleem bestaat al vanaf eind vorig jaar dat ze het nog steeds niet hebben opgelost is echt schokkend.
Nee, vroeger pakte hij dan ook je telling niet, alleen wist je dat niet. Vandaar dat ze bij een latere update dat vinkje hebben toegevoegd.quote:Vroeger kon je ook de voorraad al intypen op het moment dat het andlopetje (rondje met 4 kleuren:)) nog in beeld was nu moet je wachten tot hij helemaal weg is. Anders pakt hij je telling niet.
Hemelvaartsdag.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:48 schreef Etsu het volgende:
Misschien een domme vraag... As donderdag is mijn AH tot 5 uur open, en de andere AH winkels gesloten... Wat is er zo bijzonder aan 2 juni?
HAHA OW MEID HAHA ZO GEK ALS EEN DEUR HAHAHAHAquote:Op maandag 30 mei 2011 13:10 schreef crazygirl78 het volgende:
net de belastingdienst leuker kunnen ze het niet maken wel irritanter
![]()
![]()
![]()
![]()
Lijkt me wel, is een nationale feestdag. Dus 300% zelfs als je in de afgelopen weken ook op donderdag hebt gewerkt.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feestdagen_in_Nederlandquote:Op maandag 30 mei 2011 13:33 schreef bigbass het volgende:
[..]
Lijkt me wel, is een nationale feestdag. Dus 300% zelfs als je in de afgelopen weken ook op donderdag hebt gewerkt.
Het zou in elk geval op plaza moeten staan in de cao. Aangezien onze winkel gewoon dicht is, ga ik er vanuit dat Albert Heijn het inderdaad als een feestdag ziet en dan kan je 200% of zelfs 300% verwachten.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feestdagen_in_Nederland
Daar staat dat het geen nationale feestdag is
Maar eronder staat:
Wat betreft de loonberekening zijn erkende feestdagen in de arbeidsvoorwaarden meestal gelijkgesteld met zondagen. Dus de zondagtoeslag geldt ook voor deze aangewezen feestdagen.
Oké, straks even kijken danquote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef bigbass het volgende:
[..]
Het zou in elk geval op plaza moeten staan in de cao. Aangezien onze winkel gewoon dicht is, ga ik er vanuit dat Albert Heijn het inderdaad als een feestdag ziet en dan kan je 200% of zelfs 300% verwachten.
Ditquote:
Gezien de drukte is dat best logisch. Je hebt deze twee dagen een piekdrukte op je systeem die helemaal niet nodig is. Een paar maanden geleden was het zelfs nog zo dat je heel Plaza niet op kon vanaf thuis op de maandag en dinsdag van de salarisweek.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:46 schreef Hippe_Student het volgende:
Door technische problemen is de salarisstrook vandaag, maandag 30 mei, alleen opvraagbaar in de winkel en niet via internet (thuis). Vanaf morgen is de salarisstrook ook weer via internet opvraagbaar.
N EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Toch een beetje raar dat het systeem dat nog niet aan kan maar wel overgaan op digitale loonstrookjes?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:02 schreef NJ het volgende:
[..]
Gezien de drukte is dat best logisch. Je hebt deze twee dagen een piekdrukte op je systeem die helemaal niet nodig is. Een paar maanden geleden was het zelfs nog zo dat je heel Plaza niet op kon vanaf thuis op de maandag en dinsdag van de salarisweek.
Het systeem kan een éénmaandelijkse piekbelasting niet aan. Die piekbelasting heeft helemaal niets te maken met de normale belasting van Plaza. Als je het afsluit voor de eerste twee dagen na het storten kan je bij Albert Heijn nog steeds sneller je loonstrook zien dan bij een gemiddeld ander bedrijf, maar dan zonder de F5'ers die willen weten hoeveel ze hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Toch een beetje raar dat het systeem dat nog niet aan kan maar wel overgaan op digitale loonstrookjes?
loonkosten hčquote:Op maandag 30 mei 2011 10:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
En Plaza ligt er natuurlijk weer uit. Sjongejonge, kunnen ze daar bij AH niet een stel fatsoenlijke ICT'ers inhuren?
Oude situatie:quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:09 schreef ABombali het volgende:
[..]
Wij krijgen die vanaf oktober pas, ik ben wel benieuwd hoe die eruit zien...heeft iemand een foto?
als je op "wachtwoord vergeten" klikt, dan kan je jouw wachtwoord veranderen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef emdebee het volgende:
Ik kan niet inloggen op ah plaza, weet mijn gebruikersnaam niet... Weet iemand waar die staat??
Daar zou ik wel vrolijk van worden
alvast bedankt
Je username is altijd pnl dan je voorletters (voornaam en achternaam) en dan een 3 cijferige code. Als je die code onthoudt ben je er dus eigenlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef emdebee het volgende:
Ik kan niet inloggen op ah plaza, weet mijn gebruikersnaam niet... Weet iemand waar die staat??
Daar zou ik wel vrolijk van worden
alvast bedankt
Ik heb even je foto's bekeken. Ik vind de indeling van de kapplank niet zo mooi door de kratten, het idee van de kapplank is dat waar het kan je de producten uit de krat presenteerd, gaat er vaak ook meer op. Maar goed dat was een tipquote:Op maandag 30 mei 2011 19:03 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Oude situatie:
[ afbeelding ]
3-traps AGF meubels:
[ afbeelding ]
klik hier voor meer foto's: https://picasaweb.google.(...)WvgE&feat=directlink
Het aantal gewerkte uren staat gewoon op je loonstrookje hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Even nog een vraagje, ik heb namelijk het gevoel dat ik te weinig uur uitbetaald heb gekregen: wat moet je ook alweer bij een all-in salaris optellen om op het aantal gewerkte uren te komen?
Niet meer los nee, het zit er dan al elke maand bij.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
bij een all in loon krijg je geen vakantiegeld toch?
Bedankt, ziet er op zich wel goed uit, oude situatie was de presentatie misschien net wat beter. Maar dit heeft ook weer zijn voordelen denk ik...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:03 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Oude situatie:
[ afbeelding ]
3-traps AGF meubels:
[ afbeelding ]
klik hier voor meer foto's: https://picasaweb.google.(...)WvgE&feat=directlink
dit heb ik verstuurd vanaf het account van mijn vriend..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Even nog een vraagje, ik heb namelijk het gevoel dat ik te weinig uur uitbetaald heb gekregen: wat moet je ook alweer bij een all-in salaris optellen om op het aantal gewerkte uren te komen?
Altijd mooi om te zien dat plaza errors goed afvangtquote:/nocompress/wps/myportal/ahplaza/!ut/p/c1/dY3BCsIwEES_xS_Y7ZKmyTFKzTaiwSRF6UV6ECnV1oPo71vpRQRnjm8eAw1MHdpnd2kf3Ti0VzhCI09eaI62pszzskQqErpalISYw-FjfC2QwwopGKnY5OS5mPleSretBKGyCpFSXEcVInpNP75KdnpwVeY2gjKr85njnxiEHY-3M9z7PvDLLN5dGMFC/dl2/d1/L0lDU0NTSUpKZ0EhIS9JTlJBQUlnb0FNek1xc0EhL1lCSkp3NDU0NTAtNUZ3ISEvN19PNDlIU0dVMjFHSkJEMDJOSzhTQjhBMUdQMS9zZXBpYjE5NzMwMDAx/00cn=pnlbd173,ou=ah,ou=eu,o=ahold_1/wps/PersonalData/ImageDownloadServlet/wps/PersonalData/ImageDownloadServlet
for fucks sake, wat voor een idioot heeft dat systeem in elkaar gezet?quote:web1_prd - This is the index.html for the first webserver instance for Plaza Prd.
Ik geef het op....quote:Error 500:
"Gewerkt". That's it.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
dit heb ik verstuurd vanaf het account van mijn vriend..
Maar bij het aantal gewerkte uren staat bij mij 29.. Ik heb ongeveer 100 uur gemaakt. Ik dacht altijd dat er 3 waardes waren die je bij elkaar op moet tellen om tot het werkelijk gewerkt aantal uren te komen. Ik weet alleen niet meer welke dat nou waren en van plaza word ik niet veel wijzer van.
Volgens mij vallen de uren buiten je contracturen onder het kopje TVT uren. Die moet je wel meetellen dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:31 schreef NJ het volgende:
[..]
"Gewerkt". That's it.
BCD zijn Bijzondere CompensatieDagen voor feestdagen dat de AH dicht was, terwijl jij normaal op doe dag van de week altijd werkt.
Toeslaguren zijn gratis uren ivm werktijden
Volgens mij heb je als all-in medewerker verder niets. Dus gewoon kijken bij gewerkt.
Ik word depressiefquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:08 schreef PsychosomaticAddict het volgende:
Ik word zwaar verdrietig van mijn Albert Heijn..
Ja goeie tip. Een paar weken terug had ik veel meer producten uit de fust op de bovenste trap staan. Er past dan inderdaad veel meer op, maar ik heb toch besloten om zoveel mogelijk de AH-worp aan te houden, maar ondertussen heb ik bijvoorbeeld de snoepgroenten weer uit de fust staan en daarvan de facings wat aangepast. De snoeptomaten lopen bij ons heel goed dus ik heb die wat breder gezet. Het staat ook mooier ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:47 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik heb even je foto's bekeken. Ik vind de indeling van de kapplank niet zo mooi door de kratten, het idee van de kapplank is dat waar het kan je de producten uit de krat presenteerd, gaat er vaak ook meer op. Maar goed dat was een tip.
Klopt!quote:Op maandag 30 mei 2011 23:47 schreef ikbenschipper het volgende:
Als ik goed tel hebben jullie dan 12 AGF-Tafels??
Makkelijk hé om hier te klagenquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:44 schreef Hippe_Student het volgende:
Bah.
Het is weer zover.
Wens me succes.
Kan makkelijk ongekoeld staan ja. Ben heel blij dat druiven uithet meubel zijn gehaald, aangezien ik de keuze had gemaakt met onze groenteman om voor 13+3 te gaan i.p.v. 11+3 (we hadden vroeger 3 gekoeld fruit en 1 gekoelde groente) Druiven eruit maakt dat ook werkbaar ;-).quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:40 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Ja goeie tip. Een paar weken terug had ik veel meer producten uit de fust op de bovenste trap staan. Er past dan inderdaad veel meer op, maar ik heb toch besloten om zoveel mogelijk de AH-worp aan te houden, maar ondertussen heb ik bijvoorbeeld de snoepgroenten weer uit de fust staan en daarvan de facings wat aangepast. De snoeptomaten lopen bij ons heel goed dus ik heb die wat breder gezet. Het staat ook mooier ja.
[..]
Klopt!![]()
10 tafels + 2 gekoelde verkooptafels om precies te zijn. Ik houd een worp van 9 tafels +3 gekoelde tafels aan en pas hier en daar de indeling aan. Zo heb ik aardbeien en kersen ongekoeld staan; kan wel met de hoge omzetsnelheid.
Gewerkt + AFrekening TVT dan heb je je gewerkte uren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Weet ik veel, daarom vraag ik het.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:50 schreef UncleSam het volgende:
Nee waarom zou daar verschil in zitten. Medewerkers vulploeg zijn niet superieur aan de vers afdeling.
Ligt eraan hoe oud je bent.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Weet ik veel, daarom vraag ik het.
Hoeveel verdien je gemiddeld met vakkenvullen. Hoeveel per uur?
16quote:
Denk dat het dan iets van 4 euro p/u is, ofzo. Ga gewoon solliciteren en dan vraag je tijdens je gesprek wat je kan verwachten. Maak je meteen een assertieve indruk.quote:
Er is daadwerkelijk een verschil in loon; brood -en delimedewerkers verdienen een fractie meer, op je 18e is dat voor zover ik weet ongeveer 80 cent per uur meer.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:50 schreef UncleSam het volgende:
Nee waarom zou daar verschil in zitten. Medewerkers vulploeg zijn niet superieur aan de vers afdeling.
Dat ligt aan de functie. Een medewerker verkoop verdient evenveel. Een senior medewerker verkoop verdient i.d.d. meer, maar daar moet je dan ook weer meer voor kunnenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef Froop het volgende:
[..]
Er is daadwerkelijk een verschil in loon; brood -en delimedewerkers verdienen een fractie meer, op je 18e is dat voor zover ik weet ongeveer 80 cent per uur meer.
Maar niet echt veel meer. Ik ben senior medewerker verkoop en doe echt eigenlijk niks meer dan een medewerker verkoop.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:23 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat ligt aan de functie. Een medewerker verkoop verdient evenveel. Een senior medewerker verkoop verdient i.d.d. meer, maar daar moet je dan ook weer meer voor kunnen
groet
ivo
Dat inderdaad, maar dat zal bij jou ook liggen aan dat ze vroeger na een jaar automatisch promotie gaven. Dat werd afgeschaft in de week dat ik promotie kreeg ^^.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar niet echt veel meer. Ik ben senior medewerker verkoop en doe echt eigenlijk niks meer dan een medewerker verkoop.
Wel lekker verdienen.
Ik ben een part-timer. Ze wilden bij ons zo hebben dat op zaterdag een iemand op brood en op deli verkoper B was. Aangezien een verkoper B wegging, hadden ze me verkoper B gemaakt.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:55 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar dat zal bij jou ook liggen aan dat ze vroeger na een jaar automatisch promotie gaven. Dat werd afgeschaft in de week dat ik promotie kreeg ^^.
Of werk je fulltime? Bij part-timers zullen ze het niet zo snel meer doen iig.
Omdat de meeste medewerkers verkoop dingen doen die niet in hun taakomschrijving staan. Sinds automatisch doorschalen is afgeschaft, hoeft appie minder te betalen terwijl medewerkers wel dingen doen die op papier buiten hun takenpakket vallen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ben een part-timer. Ze wilden bij ons zo hebben dat op zaterdag een iemand op brood en op deli verkoper B was. Aangezien een verkoper B wegging, hadden ze me verkoper B gemaakt.
En ik doe geen zak meer vergeleken met een medewerker verkoop. Beetje onzin, maarja.
Dat was in augustus 2009 trouwens, dus best lang trouwens.
Inderdaad. Eigenlijk best slecht van de AH... Denken dat de jongeren 'het toch wel doen omdat het ze opgedragen wordt '.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat de meeste medewerkers verkoop dingen doen die niet in hun taakomschrijving staan. Sinds automatisch doorschalen is afgeschaft, hoeft appie minder te betalen terwijl medewerkers wel dingen doen die op papier buiten hun takenpakket vallen.
Klopt. Ik doe alleen maar taken die normaal een teamleider doet. Had laatst een beoordelingsgesprek, daar werd de vragen lijst voor een teamleider bij gehouden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat de meeste medewerkers verkoop dingen doen die niet in hun taakomschrijving staan. Sinds automatisch doorschalen is afgeschaft, hoeft appie minder te betalen terwijl medewerkers wel dingen doen die op papier buiten hun takenpakket vallen.
Maar een teamleider stelt in praktijk dan ook geen ene kont voor...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klopt. Ik doe alleen maar taken die normaal een teamleider doet. Had laatst een beoordelingsgesprek, daar werd de vragen lijst voor een teamleider bij gehouden.
wat bedoel je?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Maar een teamleider stelt in praktijk dan ook geen ene kont voor...
Ik dat bedoel dat in principe iedereen die 5+jaar bij AH werkt min of meer probleemloos als teamleider kan functioneren.quote:
Dat zal je nog tegenvallen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik dat bedoel dat in principe iedereen die 5+jaar bij AH werkt min of meer probleemloos als teamleider kan functioneren.
Wij hebben teamleiders die slechts negen uur in de week werken. Die sturen eigenlijk alleen een avondploeg aan. Ik werk 16 uur.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:43 schreef Zuivelkoe het volgende:
In mijn filiaal zijn het vooral mbo'ers die nu het teamleidertraject volgen (een stuk of 5). Op zich zouden ze mij wel het teamleider traject in willen sturen (heel graag zelfs), maar ik ga in september alweer studeren dus ik vraag me af in hoeverre dit te combineren valt. Als ik over 5 jaar na afstuderen bij heineken/klm/shell aanklop voor een traineeship vraag ik me af hoeveel "teamleider AH" me gaat opbrengen.
Even tussendoor. Wat zijn eigenlijk de voorwaarden om in aanmerking voor het teamleiderstraject te komen? Ik ben wel benieuwd of er wellicht in de toekomst een kans is dat ik ook hoger op zou kunnen. Denk aan opleidingsniveau, vaardigheden of aantal gewerkte uren? Ben benieuwd waar er zoal naar gekeken wordt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:49 schreef NJ het volgende:
[..]
Wij hebben teamleiders die slechts negen uur in de week werken. Die sturen eigenlijk alleen een avondploeg aan. Ik werk 16 uur.
En hoeveel het je bij Shell / KLM / Heineken gaat opleveren hangt er vanaf. Hoe groot is je filliaal? Hoe vul jij je teamleiderschap in? Hoe breng je het op je sollicitaties?
Als jij in een klein kutfilliaaltje fungeert als een veredelde vakkenvuller en dat zo ook brengt tijdens een sollicitatiegesprek heb je er natuurlijk geen fuck aan. Maar als je in een grotere winkel (ik werk in een 'bedrijf' met een jaaromzet van 25 miljoen euro) een mooi verhaal houdt over de cursussen die je gevolgd hebt en hoe je dat in de praktijk hebt gebracht, dan kan het zeker een toevoeging zijn.
Voor zover ik weet vrij weinig; ik heb een teamleider zonder enige diploma's.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:21 schreef j95 het volgende:
[..]
Even tussendoor. Wat zijn eigenlijk de voorwaarden om in aanmerking voor het teamleiderstraject te komen? Ik ben wel benieuwd of er wellicht in de toekomst een kans is dat ik ook hoger op zou kunnen. Denk aan opleidingsniveau, vaardigheden of aantal gewerkte uren? Ben benieuwd waar er zoal naar gekeken wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |