Die zaken kunnen nog wel bestaan toch, alleen worden bijgaande emoties onderdrukt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
geen ongeluk geen verdriet geen oorlog, geen verkrachting, klinkt best utopisch
Ja maar is dat slecht?quote:
***oompaloompa macro tijd*** lees de post / link / het stukjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:51 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Die zaken kunnen nog wel bestaan toch, alleen worden bijgaande emoties onderdrukt.
Dé post/link/hét stukje?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:53 schreef oompaloompa het volgende:
***oompaloompa macro tijd*** lees de post / link / het stukje
***oompaloompa macro over***
In welke situatie/wanneer zou dat het geval zijn?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
How many scientists does it take to find a new elementary particlequote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En de huisartsen van hun fietsenmaker. En de postbodes van die huisartsen
Moeilijk als in een mening over te vormen, zie positieve en negatieve aspecten en is redelijk een filosofisch debat over wat etisch is en wat niet denk ik.
Ik vind het heel erg moeilijk om er een mening over te vormen. Aan de ene kant " voelt" het fout, een beetje zoals Odysseuzzz denk ik bedoelt. Aan de andere kant, als het dat soort zaken voorkomt, wat is dan een rationele reden om tegen te zijn?quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:58 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dé post/link/hét stukje?
Ik begrijp jouw comments soms niet.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
lol
http://www.dailymail.co.u(...)r-suicide-rates.html
Dan niet over lithium?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ging over de vraag of dat soort vooruitzichten utopisch of dystopisch zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
Goed dat stukje over lithium dus.
Ging deze opmerking:
[..]
Dan niet over lithium?
Ja welk soort vooruitzichten en op basis van wat?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ging over de vraag of dat soort vooruitzichten utopisch of dystopisch zijn.
Nee vooruitzichten van een maakare wereld ten koste van autonomiteit.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:08 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja welk soort vooruitzichten en op basis van wat?
Vooruitzichten op basis van lithiumgebruik toch?
Is mss de oorzaak van die depressies?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:12 schreef oompaloompa het volgende:
Nee vooruitzichten van een maakare wereld ten koste van autonomiteit.
Abstract gezien is dat denk ik zeker waar. Zijn veel situaties waarin mensen zich machteloos voelen iets te kunnen doen waardoor ze depressief worden. Maar in dhet artikel wordt een effect gevonden van toevoegen lithium in extreem lage hoeveelheden aan drinkwater dat er voor zorgt dat het antal zelfmoorden, criminaliteit en verkrachtingen afneemt in die gebieden. De vraag is dan in hoeverre zoiets een goed iets is of een slecht iets. Aan de ene kant zorgt het dus voor miner negatieve gebeurtenissen, aan de andere kant is het de vraga in hoeverre je je zo met mensen mag bemoeien.quote:
Mja, zorgen het meer eten van fruit en groenten ook niet voor een beter welbevinden?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Abstract gezien is dat denk ik zeker waar. Zijn veel situaties waarin mensen zich machteloos voelen iets te kunnen doen waardoor ze depressief worden. Maar in dhet artikel wordt een effect gevonden van toevoegen lithium in extreem lage hoeveelheden aan drinkwater dat er voor zorgt dat het antal zelfmoorden, criminaliteit en verkrachtingen afneemt in die gebieden. De vraag is dan in hoeverre zoiets een goed iets is of een slecht iets. Aan de ene kant zorgt het dus voor miner negatieve gebeurtenissen, aan de andere kant is het de vraga in hoeverre je je zo met mensen mag bemoeien.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Abstract gezien is dat denk ik zeker waar. Zijn veel situaties waarin mensen zich machteloos voelen iets te kunnen doen waardoor ze depressief worden. Maar in dhet artikel wordt een effect gevonden van toevoegen lithium in extreem lage hoeveelheden aan drinkwater dat er voor zorgt dat het antal zelfmoorden, criminaliteit en verkrachtingen afneemt in die gebieden. De vraag is dan in hoeverre zoiets een goed iets is of een slecht iets. Aan de ene kant zorgt het dus voor miner negatieve gebeurtenissen, aan de andere kant is het de vraga in hoeverre je je zo met mensen mag bemoeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet doen. Je moet dat soort problemen bij de oorzaak pakken. De overheid kan zich ook afvragen waardoor al die mensen depressief worden. Mischien omdat ze geen baan hebben of omdat ze torenhoge schulden hebben. Dat lijkt mij een veel betere investering.leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
Ja dat denk ik wel. Daar kun je ook dezelfde vragen opwerpen. Stel nou dat b.v. de overheid slechte snacks meer zou belasten en groente en fruit goedkoper maken omdat dat gezonder is voor de bevolking, is dat een goed iets of een slecht iets?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:35 schreef Loppe het volgende:
[..]
Mja, zorgen het meer eten van fruit en groenten ook niet voor een beter welbevinden?
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:08 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]Ja is een metaal, net zoals bijna alle andere mineralen in water. (bv natrium, keukenzout (Natrium-chloride), los je ook op in water wanneer je er mee kookt)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet doen. Je moet dat soort problemen bij de oorzaak pakken. De overheid kan zich ook afvragen waardoor al die mensen depressief worden. Mischien omdat ze geen baan hebben of omdat ze torenhoge schulden hebben. Dat lijkt mij een veel betere investering.
Deels heb je gelijk met wat je zegt, deels zijn dat soort zaken ook biologisch. Wat die man in dat stukje ook zegt, in sommige gebieden zit er standaard iets meer in het water, waarom zou je de mensen in andere gebieden dat positief effect onthouden?
Zoals ik al zei, ik vind het een moeilijk iets
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
toch beter, hier heeft men nog een keuzequote:Ja dat denk ik wel. Daar kun je ook dezelfde vragen opwerpen. Stel nou dat b.v. de overheid slechte snacks meer zou belasten en groente en fruit goedkoper maken omdat dat gezonder is voor de bevolking, is dat een goed iets of een slecht iets?
Ja maar je hebt het nu toch over een losse Lithium verbinding (dus alleen Lithium als in het element)?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel. Daar kun je ook dezelfde vragen opwerpen. Stel nou dat b.v. de overheid slechte snacks meer zou belasten en groente en fruit goedkoper maken omdat dat gezonder is voor de bevolking, is dat een goed iets of een slecht iets?
[..]
Ja is een metaal, net zoals bijna alle andere mineralen in water. (bv natrium, keukenzout (Natrium-chloride), los je ook op in water wanneer je er mee kookt)
Deels heb je gelijk met wat je zegt, deels zijn dat soort zaken ook biologisch. Wat die man in dat stukje ook zegt, in sommige gebieden zit er standaard iets meer in het water, waarom zou je de mensen in andere gebieden dat positief effect onthouden?
Zoals ik al zei, ik vind het een moeilijk iets
Waar haal je die afweging (maakbaar vs autonomiteit) vandaan, en wat heeft dat met lithium te maken?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee vooruitzichten van een maakare wereld ten koste van autonomiteit.
Zodra zouten in water oplossen vallen ze uiteen in ionen dus ook bij het keukenzout heb je losse natrium-atomen in je waterquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:02 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
Ja maar je hebt het nu toch over een losse Lithium verbinding (dus alleen Lithium als in het element)?
Lithium is een alkalimetaal een reageerd dus ook heftig met water :
Niet dat het verder iets toevoegt aan het verhaal
Ik zit hier met mijn macaroni BNW filmpjes te kijken, betere zaterdagavond is er niet![]()
Dat is een afweging die ik moeilijk vind om te makenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Waar haal je die afweging (maakbaar vs autonomiteit) vandaan, en wat heeft dat met lithium te maken?
Bij het water ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:06 schreef Loppe het volgende:
[..]
toch beter, hier heeft men nog een keuze
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |