Einde oefening voor die relatie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:56 schreef Jojoortje het volgende:
en om haar relatie wat nieuw leven in te blazen.
Ik heb "het moment" nog niet meegemaakt, en ben nu 36. Mijn liefquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:56 schreef Jojoortje het volgende:
Waar lag dat bij jullie aan?
Ik vroeg me dat af, omdat een vriendin van mij zwanger is geworden met als reden dat ze graag vroeg moeder wilde worden (21) en om haar relatie wat nieuw leven in te blazen () Financieel zijn ze allebei niet stabiel en ook hun relatie dus niet.
Wanneer dachten jij en je partner nou van: Ja, laten we het eens proberen! Wilden jullie bv. eerst trouwen en minimaal één van de twee een vaste baan? Of maakte dat voor jullie niet uit?
En hoe oud waren jullie toen jullie het gingen proberen?
Tijdje geleden was het volgens mij nog een ton, maar kost een bak geld om een kind op te voeden. Je maandelijkse kosten nemen zeker toe en dat moet je kunnen dekken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:03 schreef boffer69 het volgende:
ik had ergens gelezen dat het zo'n 200.000 euro kost om een kind op te voeden. each.
En als je dat niet kan dekken? Dan krijg je vast wel zo'n extra uitkering ofzo, zodat het kind toch de basisdingetjes krijgt toch?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Tijdje geleden was het volgens mij nog een ton, maar kost een bak geld om een kind op te voeden. Je maandelijkse kosten nemen zeker toe en dat moet je kunnen dekken.
Daarvoor is de kinderbijslag toch? En als je op uitkerings/bijstandsniveau leeft, zijn er diverse tegemoedkomingen/regelingen, ook voor opgroeiende kinderen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En als je dat niet kan dekken? Dan krijg je vast wel zo'n extra uitkering ofzo, zodat het kind toch de basisdingetjes krijgt toch?
Dat ook maar een kind neem je voor het kind. Dat is mijn idee dan om een gezinnetje te starten en een kind op te voeden en daar het beste voor te hebben.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:08 schreef Jojoortje het volgende:
Ja, maar sowieso: een kind nemen om je eigen relatie te reddenDat gaat nooit goed.
Ook maar je komt dan ook in aanmerking voor een pauperkind garantie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En als je dat niet kan dekken? Dan krijg je vast wel zo'n extra uitkering ofzo, zodat het kind toch de basisdingetjes krijgt toch?
Eigenlijk zegt de eerste paragraaf het.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:13 schreef simmu het volgende:
geld is in mijn optiek niet zaligmakend om een kind op te kunnen voeden. liefde wel. de rest zijn randvoorwaarden.
wij hebben overigens best lang gewacht. we begonnen pas met proberen kinderen te krijgen toen ik 32 was. we wilden eerst goed zeker zijn van elkaar, opleidingen af en de toekomst iig enigszins duidelijk.
Ik vraag me dan wel af welke kosten ze allemaal meenemen. Als je alles nieuw koopt ben je natuurlijk een stuk duurder uit. Ook andere keuzes beinvloeden de kosten nogal. Ik heb zelf bijvoorbeeld geen cent uitgegeven aan kunstvoeding en aanverwante producten (kinderliga's en allerlei soorten papjes). Ook dat scheelt behoorlijk in de kosten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Tijdje geleden was het volgens mij nog een ton, maar kost een bak geld om een kind op te voeden. Je maandelijkse kosten nemen zeker toe en dat moet je kunnen dekken.
Al dan niet een kind nemen, is altijd een egoistische overweging. Je neemt een kind omdat jij en je partner dat willen. Er is nog nooit een kind bij een stel aan komen kloppen om te vragen of het asjeblieft geboren mag worden, want dat lijkt het zo leuk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:11 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat ook maar een kind neem je voor het kind. Dat is mijn idee dan om een gezinnetje te starten en een kind op te voeden en daar het beste voor te hebben.
Vind je het raar dat ik het raar vind dat mensen een kind nemen?quote:
Nou ja, ze krijgen het niet ofzo, van wie zouden ze dat moeten krijgen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:40 schreef peasant het volgende:
[..]
Vind je het raar dat ik het raar vind dat mensen een kind nemen?
Ik krijg altijd een beetje die kriebels van de woorden 'kind' en 'nemen' in 1 zin. Ik vind dat je een kind krijgt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:40 schreef peasant het volgende:
[..]
Zelfde hier en wasbare luiers schelen ook een berg aan kosten. Net als samen slapen. (alleen dat moet je dan wel vóór de geboorte bedenken, ipv eerst een hele kinderkamer bouwenquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af welke kosten ze allemaal meenemen. Als je alles nieuw koopt ben je natuurlijk een stuk duurder uit. Ook andere keuzes beinvloeden de kosten nogal. Ik heb zelf bijvoorbeeld geen cent uitgegeven aan kunstvoeding en aanverwante producten (kinderliga's en allerlei soorten papjes). Ook dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Ik vind het raar dat mensen een kind "nemen". Je mag van geluk spreken als je samen een kindje op de wereld kunt zetten. En dan ook nog gezond! Zo vanzelfsprekend allemaal...quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:40 schreef peasant het volgende:
[..]
Van wat of wie krijg je een kind dan?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:45 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik krijg altijd een beetje die kriebels van de woorden 'kind' en 'nemen' in 1 zin. Ik vind dat je een kind krijgt.
Met bijna 7 miljard mensen op deze aardkloot spreek je niet meer van geluk, maar van de normaalste zaak van de wereld en is het zeker vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:46 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat mensen een kind "nemen". Je mag van geluk spreken als je samen een kindje op de wereld kunt zetten. En dan ook nog gezond! Zo vanzelfsprekend allemaal...
quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:44 schreef Sisko het volgende:
[..]
Nou ja, ze krijgen het niet ofzo, van wie zouden ze dat moeten krijgen.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:45 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik krijg altijd een beetje die kriebels van de woorden 'kind' en 'nemen' in 1 zin. Ik vind dat je een kind krijgt.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:46 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat mensen een kind "nemen". Je mag van geluk spreken als je samen een kindje op de wereld kunt zetten. En dan ook nog gezond! Zo vanzelfsprekend allemaal...
Vandaar dat ik ook zeg dat ik het belachelijk vind dat iemand een kind neemt om een relatie te redden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van wat of wie krijg je een kind dan?
Je wil een kind en je probeert er dan samen een te krijgen.
Overigens waren wij er ook vrij snel duidelijk in. Ik wist dat ik het wilde, wist ook dat het moeilijk zou zijn en gezien mijn leeftijd konden we het niet heel lang meer uitstellen. Dus na 2 jaar ofzo zaten we bij de gyneacoloog en nog eens 2 jaar later werd ze geboren.
Nee hoor, het is niet vanzelfsprekend. Het is een wonder, zeker als je weet wat er allemaal goed moet gaan om zwanger te worden, te blijven en te bevallen van een gezond kind. Er is alleen geen goede korte manier om het te beschrijven: nemen klinkt te egoistisch volgens sommigen, krijgen is natuurlijk onzin want het heeft niets met krijgen te maken, willen geeft alleen maar aan dat de wens er is...dus hoe moet je het nou zeggen dat het klopt?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:52 schreef Casos het volgende:
[..]
Met bijna 7 miljard mensen op deze aardkloot spreek je niet meer van geluk, maar van de normaalste zaak van de wereld en is het zeker vanzelfsprekend.
Wil je even een weekje met me ruilen en zelf zien hoeveel geluk je eigenlijk hebt als je kindje gezond ter wereld komt?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:52 schreef Casos het volgende:
[..]
Met bijna 7 miljard mensen op deze aardkloot spreek je niet meer van geluk, maar van de normaalste zaak van de wereld en is het zeker vanzelfsprekend.
Niet als je man het na een tijdje vertikt om mee te doen, maar hij snapte die dingen gewoon niet...quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zelfde hier en wasbare luiers schelen ook een berg aan kosten. Net als samen slapen. (alleen dat moet je dan wel vóór de geboorte bedenken, ipv eerst een hele kinderkamer bouwen)
En dan kun je alles weer uitgeven aan doeken
nou nee. het is niet zomaar een gegeven dat een zwangerschap goed gaat en het kindje gezond is. sorrie, maar dat is het gewoon niet. natuurlijk zijn er genoeg mensen op deze aardbol dat je kan stellen dat het de mensheid prima vergaat op het gebied van vkoortplanting, maar daar heeft een individu niks aan. je zal maar net de pechvogel zijn wiens kindje iets mankeert.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:52 schreef Casos het volgende:
[..]
Waar kun je een kind krijgen dan? Ik denk dat er nog wel een paar mensen zijn die ook graag daar terecht willen om ene kind te krijgen!quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:58 schreef Oognip het volgende:
Een kind nemen klinkt alsof het de normaalste zaak van de wereld is, net als dat je een nieuwe fiets neemt of zo. Ik vind het krijgen van een kind een wonder en daarbij hoort mijn inziens niet het woord nemen bij.
Jaja, het is wonder, prachtig allemaal, maar voor moedertje natuur is het de normaalste zaak van de wereld. En met 7 miljard spreek ik niet meer van een wonder.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, het is niet vanzelfsprekend. Het is een wonder, zeker als je weet wat er allemaal goed moet gaan om zwanger te worden, te blijven en te bevallen van een gezond kind. Er is alleen geen goede korte manier om het te beschrijven: nemen klinkt te egoistisch volgens sommigen, krijgen is natuurlijk onzin want het heeft niets met krijgen te maken, willen geeft alleen maar aan dat de wens er is...dus hoe moet je het nou zeggen dat het klopt?
Ik heb van heel dichtbij meegemaakt dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend hoeft te zijn en er ook vele zaken fout kunnen gaan, maar dat neemt niet weg dat zwanger worden en kinderen krijgen een van de normaalste zaken van de wereld is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:59 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wil je even een weekje met me ruilen en zelf zien hoeveel geluk je eigenlijk hebt als je kindje gezond ter wereld komt?
Wat is dit nou voor onzin 'waar kun je dat krijgen dan'? Een ziekte neem je toch ook niet, die krijg je. Moet daar dan een speciaal afhaalpunt voor zijn of wat klets je nu dom?quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar kun je een kind krijgen dan? Ik denk dat er nog wel een paar mensen zijn die ook graag daar terecht willen om ene kind te krijgen!
nja, die 2 alinea's zijn dus wel gerelateerdquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:04 schreef Leandra het volgende:
Niet om het een of ander, maar het zou op zich een leuk en goed topic kunnen zijn, de OP is netjes, en de vraagstelling is duidelijk, en spreekt over "proberen" en "krijgen", beetje jammer dat het dan binnen 40 posts al in een "kinderen krijg je niet, die neem je" vs "kinderen neem je niet, die krijg je" discussie verzandt.
Of je het krijgen van kinderen nou ziet als iets wat je "even doet", of een wat realistischere kijk op de wereld hebt en begrijpt dat het niet zo vanzelfsprekend is dat iemand maar "even" een kind krijgt maakt niet uit, de vraag is wat de randvoorwaarden waren waaraan voldaan werd toen anderen besloten dat het tijd was te proberen een kind te krijgen.
Dat heb ik dus van vreselijk dichtbij meegemaakt, maar dat stel doet helemaal niet moeilijk over nemen of krijgen van kinderen en vinden zelf ook dat het de normaalste zaak van de wereld is en zij een uitzondering zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:01 schreef simmu het volgende:
[..]
nou nee. het is niet zomaar een gegeven dat een zwangerschap goed gaat en het kindje gezond is. sorrie, maar dat is het gewoon niet. natuurlijk zijn er genoeg mensen op deze aardbol dat je kan stellen dat het de mensheid prima vergaat op het gebied van vkoortplanting, maar daar heeft een individu niks aan. je zal maar net de pechvogel zijn wiens kindje iets mankeert.
voor moedertje natuur is geboorte gelijk aan dood. same same. moedertje natuur maalt er niet om of je nou een kip de nek omdraait of je kind ernstig ziek blijkt te zijn. oorlog, ziekte, dood of geluk, moedertje natuur maalt er niet om. de aarde draait nog steeds en de zon schijnt heus wel achter de wolken. wat wil je er mee zeggen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:04 schreef Casos het volgende:
[..]
Jaja, het is wonder, prachtig allemaal, maar voor moedertje natuur is het de normaalste zaak van de wereld. En met 7 miljard spreek ik niet meer van een wonder.
Hoe je het moet zeggen, moet je vooral zelf weten. De een die neemt kinderen, de andere krijgt ze, weer een ander is het niet gegund. Maar net wat je zelf (en voor sommigen ook de omgeving) prettig vindt.
nou ja, dat zijn ze dus niet. waarom denk je dat we in nederland 10 nicu centra hebben? die doorgaans altijd vol liggen?quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:10 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat heb ik dus van vreselijk dichtbij meegemaakt, maar dat stel doet helemaal niet moeilijk over nemen of krijgen van kinderen en vinden zelf ook dat het de normaalste zaak van de wereld is en zij een uitzondering zijn.
Wel even noodzakelijk om de verschillende betekenissen van 'geluk' van elkaar te onderscheiden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:59 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wil je even een weekje met me ruilen en zelf zien hoeveel geluk je eigenlijk hebt als je kindje gezond ter wereld komt?
Kinderen 'krijgen' vind ik echt dikke onzin. Krijgen? Van wie? De ooievaar?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:45 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je kiest er bewust voor om kinderen te willen en het te proberen, maar of het lukt is een tweede. De vraag blijft of je het gaat lukken om een kindje te krijgen. Je neemt een hond, die kun je met het blote oog uitzoeken en zien of alles goed is (garantie heb je natuurlijk nooit). Het is altijd maar de vraag of het je gegund is om een kindje te krijgen. Maar goed, ieder zijn dingquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:05 schreef darpios het volgende:
[..]
Kinderen 'krijgen' vind ik echt dikke onzin. Krijgen? Van wie? De ooievaar?
Ik vind dat je bewust je leuter in een vrouw stopt. Niet zo van "oeps sorry ik gleed uit, hij vloog er per ongeluk in en blafte je vol en nu ben je zwanger".
Kortom, je neemt kinderen; je krijgt ze niet.
Een kind een beetje met een ziekte vergelijken. Voor een ziekte kies je niet, voor een kind over het algemeen wel.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin 'waar kun je dat krijgen dan'? Een ziekte neem je toch ook niet, die krijg je. Moet daar dan een speciaal afhaalpunt voor zijn of wat klets je nu dom?
Of het wel of niet lukt heeft er niets mee te maken. Het feit dat je het probeert geeft per definitie al aan dat je er bewust een wil nemen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:26 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je kiest er bewust voor om kinderen te willen en het te proberen, maar of het lukt is een tweede. De vraag blijft of je het gaat lukken om een kindje te krijgen. Je neemt een hond, die kun je met het blote oog uitzoeken en zien of alles goed is (garantie heb je natuurlijk nooit). Het is altijd maar de vraag of het je gegund is om een kindje te krijgen. Maar goed, ieder zijn ding
je kan een kind willen nemen, maar dan nog kunnen er 300.000 dingen misgaan op zowat elk punt. er zijn geen garanties, je mag niet kiezen en je moet maar gewoon afwachten. want hoe graag sommigen ook zouden willen, we leven nu eenmaal niet in een maatschappij waarin alles een keuze is. ik word altijd wat filosofisch van dit soort topics.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:18 schreef darpios het volgende:
[..]
Of het wel of niet lukt heeft er niets mee te maken. Het feit dat je het probeert geeft per definitie al aan dat je er bewust een wil nemen.
Wat leukquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:20 schreef Locusta het volgende:
Om de redenen die TS opnoemt in de OP zou ik zelf geen kinderen nemen.
Voor mij is dat moment nu aangebroken. We hebben allebei (vast) werk, een stabiel inkomen (waar groei in zit), we houden maandelijks genoeg over om het te bekostigen en ben ik vandaag 28 geworden, dus wat betreft mijn leeftijd/situatie ben ik er zeker aan toe.
Gisteravond "het gesprek" gehad met vriendlief en hij staat er zeker niet negatief tegenover, maar hij heeft liever dat we eerst verhuizen. Hij vind het huis waarin we nu wonen niet echt geschikt voor kinderen en ik ben het gedeeltelijk met hem eens.
Mijn voorstel naar hem toe was om aan het eind van de zomervakantie te gaan stoppen met de pil. Dan nog niet gelijk actief gaan "klussen" (), maar gewoon kijken wat er van komt. Hij wilde er nog even over nadenken en dat kan ik me voorstellen. Ik ben er in gedachten natuurlijk al een poos mee bezig, maar voor mijn vriend komt het natuurlijk nogal uit de lucht vallen. Ik kon al wel merken dat de boodschap na het gesprek goed was aangekomen, want hij heeft de hele avond vragen stellen over hoe we bepaalde dingen aan zouden pakken
Wat een schat.
Ik was er op die leeftijd zeker niet aan toe om mijzelf en mijn carriere volledig op een zijspoor te willen zetten en mijn leven voortaan te willen wijden aan een koter.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:05 schreef Ienemini het volgende:
na bijna 9 jaar samen te zijn geweest zijn we in 2009 getrouwd.
In 2008 hebben we samen een huis gekocht. Vorig jaar juni ben ik gestopt met de pil en augustus zwanger (dit hadden we niet verwacht omdat ik bijna 10 jaar aan de pil was en we beide zo iets hadden van het loopt niet zo hard)
Ik ben nu 26 manlief is 31.....
Momenteel ben ik wel werkloos, ik heb tot begin februari gewerkt. manlief heeft wel een vast baan en verdiend goed waar we beide van kunnen leven. Mijn salaris is voor leuke dingen vakantie ed.
Straks wil ik wel weer gaan werken voor 16 tot 20 uur. Wat voor werk maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, als ik er maar ''uit'' ben en thuis weer wat te vertellen hebben....
Veel spullen voor de babykamer hebben we van vrienden gekregen of te leen gekregen.
Kwestie van goede afspraken maken. En het sluiten van deuren opent weer nieuwe andere deuren. Ik was er ook niet klaar voor. Ben toch mama geworden en er nu heel erg gelukkig mee.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik was er op die leeftijd zeker niet aan toe om mijzelf en mijn carriere volledig op een zijspoor te willen zetten en mijn leven voortaan te willen wijden aan een koter.
En nu, op mijn 33ste, nog steeds niet.
Geen idee of er nog een moment komt waarop ik ervan overtuigd zal zijn dat ik wel gewoon een kind kan krijgen zonder dat ik er -voor mijn gevoel- teveel voor opoffer.
Is relatief. Je kan je baan zo kwijtraken. Of ziek worden. Of scheiden. Of besluiten toch maar minder te gaan werken. Stabiliteit bestaat niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:14 schreef Jojoortje het volgende:
Ik vraag me af of de ouders hier ook nog kinderen hadden gekregen als ze nooit een financiële stabiliteit hebben gehad?
Dit is natuurlijk niet de standaard. Natuurlijk kan het allemaal heel goed lopen ook al is het anders, maar het kan ook niet goed gaan. Je kunt het ook toch niet leuk vinden om moeder/vader te zijn (tamelijk taboe, maar het bestaat!), goede afspraken lukt niet, je carriere is naar de knoppen en je vindt geen ander pad dat je leuk vindt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kwestie van goede afspraken maken. En het sluiten van deuren opent weer nieuwe andere deuren. Ik was er ook niet klaar voor. Ben toch mama geworden en er nu heel erg gelukkig mee.
Het heeft mijn leven echt verrijkt en me kanten van het leven laten zien, die ik anders nooit had gezien. Ook professioneel heeft het me meer opgeleverd dan gekost, al dacht ik daar eerst anders over. Heb mijn oude carriere op moeten geven en de jaren erna een stapje terug gedaan.
Nu ben ik een ander pad ingeslagen en daarmee succesvoller dan ik met mijn "oude" carriere zou zijn.
Leuk om te lezen. Ik zie om me heen toch vaak dat het leven van vrouwen, ook in deze tijden, toch helemaal in het teken staat van de kinderen en dat er van de eigen ontplooiing nog maar weinig terecht komt. En dan heb ik het echt niet alleen maar over zwa(a)r(e) betaalde banen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Kwestie van goede afspraken maken. En het sluiten van deuren opent weer nieuwe andere deuren. Ik was er ook niet klaar voor. Ben toch mama geworden en er nu heel erg gelukkig mee.
Het heeft mijn leven echt verrijkt en me kanten van het leven laten zien, die ik anders nooit had gezien. Ook professioneel heeft het me meer opgeleverd dan gekost, al dacht ik daar eerst anders over. Heb mijn oude carriere op moeten geven en de jaren erna een stapje terug gedaan.
Nu ben ik een ander pad ingeslagen en daarmee succesvoller dan ik met mijn "oude" carriere zou zijn.
Dat is vaak toch wel een keuze, denk ik.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:24 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Leuk om te lezen. Ik zie om me heen toch vaak dat het leven van vrouwen, ook in deze tijden, toch helemaal in het teken staat van de kinderen en dat er van de eigen ontplooiing nog maar weinig terecht komt. En dan heb ik het echt niet alleen maar over zwa(a)r(e) betaalde banen.
Ik heb natuurlijk gezegd dat ik heel blij ben voor haar en heb gezegd dat ik hoop voor hun dat ze er uit komen samen. Ik vond het nogal moeilijk om meteen mijn kritiek te uiten, nadat ze haar zwangerschap had aangekondigd..quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:18 schreef Absurditeit het volgende:
Dit geneuzel vind ik allemaal ook niet zo interessant, maar ik ben wel benieuwd hoe TS zich opstelt tegen die vriendin. Ze lijkt een redelijk kritische houding aan te nemen hier, maar waar komt dat in de dagelijkse praktijk op neer?
Mag ik vragen waarom je er niet klaar voor was?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, niet getrouwd, maar dat wil ik wel graag (en daar heb ik nooit een geheim van gemaaktquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:10 schreef Jojoortje het volgende:
Wat leuk
Zijn jullie eigenlijk getrouwd? Of geen behoefte aan?
Dat geloof ik ook welquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:04 schreef Tinkepink het volgende:
Het beste moment is, als je nog flexibel bent en niet "alles voor elkaar hebt", van elkaar houdt en het aandurft. Een kind schopt namelijk je hele leven door de war. En dat zorgt er voor dat alles anders wordt.
Je dagindeling wordt anders, je relatie wordt anders, de stabiele basis wordt anders, alles wordt anders. En daar heb je bar weinig invloed op.
Sta je dan met je geweldige geplande en geregelde leventje.
Ik heb nooit de behoefte gehad om me te ontplooien. Ik heb ook altijd onder mijn niveau gepresteerd, MBO-banen terwijl ik een HBO-diploma heb. Ik wil niet met die druk omgaan, nooit gewild ook. Ik zei al tegen mijn vader toen ik nog een jonkie was: ik zoek een rijke vent en word huisvrouw.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:24 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Leuk om te lezen. Ik zie om me heen toch vaak dat het leven van vrouwen, ook in deze tijden, toch helemaal in het teken staat van de kinderen en dat er van de eigen ontplooiing nog maar weinig terecht komt. En dan heb ik het echt niet alleen maar over zwa(a)r(e) betaalde banen.
als je " gewoon" een baan hebt krijg je niks hoor. dan is het gewoon op en bezuinig je op jezelf. Met liefde. en de kinderbijslag is leuk, maar daarvoor zou ik het niet doen. die 176 euro die je in het begin krijgt in de 3 maanden dekt misschien net de kosten van luiers.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:09 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Voordat ik zelf een baby had, vond ik het al een heel slecht idee om een baby te nemen om je relatie te redden. Nu ik er een heb gehad, weet ik dat het inderdaad niet echt gemakkelijk is en je relatie best wat moet kunnen hebben.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar je relatie redt je niet. het kost namelijk nogal wat veerkracht vond ik. een baby.
Gewoon, omdat ik carriere wilde maken en andere plannen had. Maar zoals ik al zei, is het leven niet planbaar en heb ik geleerd dat het leven komt zoals het komt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:48 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je er niet klaar voor was?
Hehe leukquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gewoon, omdat ik carriere wilde maken en andere plannen had. Maar zoals ik al zei, is het leven niet planbaar en heb ik geleerd dat het leven komt zoals het komt.
[trotse ouder mode]En we komen net terug van de ouderavond en beide leraressen zeiden onafhankelijk van elkaar over onze kinderen dat ze én sociaal geweldig zijn, netjes luisteren en gewoon goed hun best doen en daarnaast ook nog de beste van hun klas zijn, dus we doen het iig goed[/trotse ouder mode]
Moraal van het verhaal: niet alles kapotredeneren en plannen maar het leven laten komen zoals het komt en zo goed mogelijk je best doen er wat van te makenquote:
[like]quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: niet alles kapotredeneren en plannen maar het leven laten komen zoals het komt en zo goed mogelijk je best doen er wat van te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |