De mensen die het miste verwonen, zal dan hun onterechte subsidie afgepakt worden .quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:34 schreef Basp1 het volgende:
Dus de mensen die wel verstandige financiele keuzes gemaakt hebben mogen hiervoor nog extra genaaid gaan worden?
Jij denkt dat je huursubsidie krijgt met een inkomen van boven de 34K per jaar?quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
sterker dat gaat ze dus veel meer aan huursubsidie kosten,
nee daarom willen ze alleen maar mensen die minder verdienen , en de rest van de woningenquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij denkt dat je huursubsidie krijgt met een inkomen van boven de 34K per jaar?
Nee want de mensen die huursubsidie krijgen hebben geen last van de extra 5% stijging. Die geldt alleen voor de scheefwoner... Dus als die vertrekt, heeft de woning voor de mensen onder de inkomensgrens gewoon dezelfde huur als voorheen het geval zou zijn. Kost dus geen cent extra aan huursubsidie.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
nee daarom willen ze alleen maar mensen die minder verdienen , en de rest van de woningen verkopen
Totaal vage vergelijking. Mensen die het minste verwonen in een koophuis hebben verstandige keuzes gemaakt om hun hypotheek al gedeeltelijk af te lossen (dus ook al minder subsidie te trekken dan de rest) en worden door de door jou bedachte HWF verhogings regeling nog eens buitenproportioneel financieel gepakt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De mensen die het miste verwonen, zal dan hun onterechte subsidie afgepakt worden .
En terecht uiteraard
Huurders die te goedkoop wonen krijgen ook geen extra subsidie
De meeste critici zijn verder gegaan met hun leven en praten nu over LED verlichting en Logitech Harmony afstandsbedieningen om hun huis mee te 'pimpen'quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:07 schreef dramatiek het volgende:
Ik denk kom hier nog eens kijken of men Xeno hier nog altijd ziet als een roepende in de woestijn
Volgens mij snapt de overheid niet hoe extreem voordelig sociale huur is ten opzichte van de alternatieven. Niet alleen voor scheefhuurders, maar voor iedereen. Als sociale huren met 20% omhoog gaan, dan nog steeds. Ligt er niet aan dat sociaal huren zo fantastisch is, maar dat kopen zo waardeloos is - dankzij het grondbeleid van die zelfde overheid overigens.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
Dat levert de overheid niets op, sterker dat gaat ze dus veel meer aan huursubsidie kosten, trouwens als de woningprijzen zo fors blijven dalen dan gaan er wel wat huurders een woning kopen tzt, dan komt er op de huurmarkt ook weer wat meer ruimte
Ik ga gewoon een dag minder uitkering lurken in de week, lekker meer tijd voor mezelfquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:50 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Volgens mij snapt de overheid niet hoe extreem voordelig sociale huur is ten opzichte van de alternatieven. Niet alleen voor scheefhuurders, maar voor iedereen. Als sociale huren met 20% omhoog gaan, dan nog steeds. Ligt er niet aan dat sociaal huren zo fantastisch is, maar dat kopen zo waardeloos is - dankzij het grondbeleid van die zelfde overheid overigens.
Scheefhuurders aanpakken? Als het moet ga ik zonder blikken of blozen een beetje verder parttimen om onder de 33k6 te blijven. Tadaaaaa kijjk eens ik ben weer een arme zielige rechthuurder. Ik bedoel voor een paar honderd euro per maand extra werken en dit meteen weer afstaan, da's ook niets.
Dat niet alleen, maar het voordeel gaat naar de corporaties en de extra huursubsidie moet de overheid betalen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:50 schreef Istrilyin het volgende:
Scheefhuurders aanpakken? Als het moet ga ik zonder blikken of blozen een beetje verder parttimen om onder de 33k6 te blijven.
En zichzelf en de banksters.... het is een grote corrupte bende bij de overheden als het om vastgoed gaatquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
Nee daar komt geen zak van terecht, daarnaast, de woningmarktproblemen is de schuld van de overheid die graag de grondspeculanten te eten geeft
Je vergeet ook nog de makeleugenaarsquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En zichzelf en de banksters.... het is een grote corrupte bende bij de overheden als het om vastgoed gaat![]()
"Twee dagdromers kunnen opeens een Spaanse vakantievilla kopen. Zegt de een tegen de andere:quote:Wie al jaren droomt van een tweede huis in Spanje, kan nu zijn slag slaan. Door de kredietcrisis staan daar momenteel villa’s te koop voor spotprijzen. De Spaanse banken bleven met woningen zitten, omdat de eigenaren hun hypotheek niet meer konden opbrengen. En de vraag naar vakantievilla’s kelderde. Makelaars laten de huizenprijzen nu flink dalen om toch villa’s te kunnen verkopen. Wat te denken van bijvoorbeeld een vrijstaand huis dat voorheen 200.000 euro moest opbrengen en waar je nu voor 98.000 euro eigenaar van kunt worden? Of een appartementje, vijf minuten van het strand, voor 65.000 euro? De keuze aan droomhuizen, met of zonder zwembad, is royaal!
Hou het in de gaten zou ik zeggen en rapporteer ons eens in de 3 maandenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:57 schreef Istrilyin het volgende:
Jongens,
Ik heb deze week iets gedaan. Voor het eerst in m'n leven. Een makelaar gebeld! Jaja, m'n vrouw was echt onder de indruk van een woning in de buurt. 90m2. Opknappen. Net onder de 300k.
"Goededag, u heeft dat pand in de Gerard Dou in de verkoop?"
"Jazeker!"
"Ik zie dat het voor 6+ maanden te koop staat... Um... voor we over bezichtiging gaan praten: is de verkoper gemotiveerd?"
"Nou als je bedoelt of er iets af kan, we hadden het daar al over (???): we hebben ook tegen de eigenaar gezegd dat hij het op moet knappen, en dat gaat hij dus nu doen. Nee er kan niet veel af."
"Goede dag verder!"
"Hetzelfde."
Gaat best vlot. Je vraagt je wel af of zo'n stropdas z'n klant nu echt een plezier doet door niet door te vragen. Wellicht staat hetzelfde huis binnenkort opgeknapt te koop. En na een jaar voor minder. :-) Maar ja, wie ben ik he.
En wat kost een appartement?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wie trouewens voorstander van het afschaffen van HRA is, moet eens in Australie komen kijken.
Daar is de norm dat je een huis koopt om te verhuren, waardoor de rente wel aftrekbaar is (zelfde als alle verhuurders in NL), en dan zelf een ander huis huren.
Huurprijzen gaan hier per week, en een simpel 1 bed room appartmentje doet hier zo'n 700 AUS $ per week. Yep, da's ruim 500 euri.
Wat te doen met financieringsrente van 'beleggers' als je de HRA afschaft of beperkt?
Ow, en die hoeven overigens ook geen HWF aan te geven ;-)
Welk punt wil je nu maken dan? Omdat ze ergens anders een nog grotere zeepbel hebben valt het hier wel mee?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wie trouewens voorstander van het afschaffen van HRA is, moet eens in Australie komen kijken.
Daar is de norm dat je een huis koopt om te verhuren, waardoor de rente wel aftrekbaar is (zelfde als alle verhuurders in NL), en dan zelf een ander huis huren.
Huurprijzen gaan hier per week, en een simpel 1 bed room appartmentje doet hier zo'n 700 AUS $ per week. Yep, da's ruim 500 euri.
Wat te doen met financieringsrente van 'beleggers' als je de HRA afschaft of beperkt?
Ow, en die hoeven overigens ook geen HWF aan te geven ;-)
hangt van de buurt af, in de eastern suburbs ongeveer AUS $ 12,000 / m2 ofwel ruim 8,000 euro/m2. Yep, met een rente stand van bijna 8%, en geen renteaftrek op eigen woningenquote:
dat jouw definitie van zeepbel nogal naief isquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welk punt wil je nu maken dan? Omdat ze ergens anders een nog grotere zeepbel hebben valt het hier wel mee?
In london is de m2 ook zo hoog, maar ga je toch niet vergelijken met heel UK? Hetzelfde geld hier. Iets met appels en peren ;-)quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hangt van de buurt af, in de eastern suburbs ongeveer AUS $ 12,000 / m2 ofwel ruim 8,000 euro/m2. Yep, met een rente stand van bijna 8%, en geen renteaftrek op eigen woningen
[..]
dat jouw definitie van zeepbel nogal naief is
en het geroep om afschaffing van HRA kennelijk niet leidt tot goedkopere huizen, integendeel.
Als ik ze hier uitleg over de NL huizenmarkt, zowel koop als huur, loopt ze bijna het kwijl uit de mond
Nee hoor hier worden de prijzen afgeleefde hutjes in het krimpgebeid schubbekutteveen vergeleken met luxe zo intrekbare appartementen in het centrum van amsterdam.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:00 schreef antfukker het volgende:
[..]
In london is de m2 ook zo hoog, maar ga je toch niet vergelijken met heel UK? Hetzelfde geld hier. Iets met appels en peren ;-)
Hoezo.... in tegendeel? Ga jij nu doodleuk beweren dat de afschaf van de HRA de huizenprijzen nog verder gaat laten stijgen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
en het geroep om afschaffing van HRA kennelijk niet leidt tot goedkopere huizen, integendeel.
Tja..... dat heb je met zeepbellenblazers... die zijn het contact met de realiteit volkomen kwijt. Ach... misschien moeten ze hier de dijken ook eens doorsteken.... dat maakt woonruimte meteen een stuk schaarserquote:Als ik ze hier uitleg over de NL huizenmarkt, zowel koop als huur, loopt ze bijna het kwijl uit de mond
Ik dacht dat jij op -5 NAP woont,quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:27 schreef xenobinol het volgende:
Tja..... dat heb je met zeepbellenblazers... die zijn het contact met de realiteit volkomen kwijt. Ach... misschien moeten ze hier de dijken ook eens doorsteken.... dat maakt woonruimte meteen een stuk schaarser
Ik huur gewoon een woonbootquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op -5 NAP woont,![]()
http://www.perfectbouw.nl(...)_ligt_mijn_huis.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |