Volgens mij is dat niet zo'n heel aangename plek.... dus mij zul je daar niet aantreffenquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het prima dat iemand als Bankfurt zijn ideeen mag posten op een forum, maar dat hoeft niet in een huizentopic te zijn. Dat jij dan vervolgens in zijn reet kruipt is niet echt wenselijk voor dit topic Xeno.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat kinderbijslag er is om het mensen financieel aantrekkelijker te maken om kinderen te nemen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus mensen nemen kinderen vanwege de kinderbijslag![]()
In dat geval mogen ze het meteen afschaffen.... de beste ecologische maatregel ooit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Kinderbijslagwetquote:Sins 1963 (jaar van invoering en herziening kinderbijslag) is er aan miljarden Euro's aan kinderbijslag uitgekeerd. Exacte cijfers heb ik niet, maar het is aardig wat. Wij als Nederlandse belastingbetaler, betalen onder andere voor andermans kinderen. Dat iemand kinderen zou willen hebben is de keuze van toekomstige ouders, daar gaat ik niet over redetwisten. Maar betalen van mijn, en u natuurlijk ook, belastinggeld om voor kinderen te betalen tot hun 18e levensjaar (jaar van wettelijke volwassenheid) gaat mij te ver. Dat er vlak na de Tweede Wereldoorlog geld vrij werd gemaakt om nieuwe aanwas, mensen extra te stimuleren.
Lekker gevoel is dat he, gewoon zo vaak als je wilt /kunt op vakantie gaan omdat je maandlasten lekker laag zijn. Ik ken dat gevoel als woningeigenaar maar al te goed!quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ga elk jaar ca 5 maanden op vakantie.
Dat kan omdat ik huur en altijd gehuurd heb
Lage maandlasten is een relatief begrip, er zullen ook een hoop mensen zijn die hoge maandlasten hebben als gevolg van hun koopwoning.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:10 schreef Scorpie het volgende:
Lekker gevoel is dat he, gewoon zo vaak als je wilt /kunt op vakantie gaan omdat je maandlasten lekker laag zijn. Ik ken dat gevoel als woningeigenaar maar al te goed!
Vast wel, en er zullen ook wel mensen zijn die hoge maandlasten hebben met hun huurwoning!quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lage maandlasten is een relatief begrip, er zullen ook een hoop mensen zijn die hoge maandlasten hebben als gevolg van hun koopwoning.
En het mooie is, als je nu wellicht te hoge lasten hebt met je koopwoning, dan heb je dit over 10 jaar niet meer, aangezien de lasten gelijk blijven. Het jammere is, als je nu teveel maandlasten hebt met een huurwoning, heb je dit over 10 jaar nog steeds...quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vast wel, en er zullen ook wel mensen zijn die hoge maandlasten hebben met hun huurwoning!
Mmm.... er zijn anders genoeg mensen waarvan de rentevaste periode afloopt die een forse stijging van de rentelasten tegemoet mogen zien.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:24 schreef inXs het volgende:
[..]
En het mooie is, als je nu wellicht te hoge lasten hebt met je koopwoning, dan heb je dit over 10 jaar niet meer, aangezien de lasten gelijk blijven. Het jammere is, als je nu teveel maandlasten hebt met een huurwoning, heb je dit over 10 jaar nog steeds...
Uiteraard... ik vind ook dat ik een hoge huur moet betalen, maar huren is voor mij nog altijd fors voordeliger dan kopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vast wel, en er zullen ook wel mensen zijn die hoge maandlasten hebben met hun huurwoning!
Lijkt me erg sterk. Mensen die tussen 2002 en 2011 hun eerste woning kochten, hebben erg hoge financieringslasten (niet te vergeten toenemende onderwaardes) en niet al teveel geld om ook nog eens dure langdurige vakantie(s) te betalen. Ze 'genieten' zomers dus van het huis. Mensen die voor 2002 een huis hebben gekocht hebben lagere financieringslasten, maar mogen een behoorlijk gedeelte van hun vakantiedagen opofferen om hun pandje te onderhouden. Het is maar waar je voor kiest.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker gevoel is dat he, gewoon zo vaak als je wilt /kunt op vakantie gaan omdat je maandlasten lekker laag zijn. Ik ken dat gevoel als woningeigenaar maar al te goed!
Wat heb je van mij nodig om overtuigd te raken?quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:35 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk. Mensen die tussen 2002 en 2011 hun eerste woning kochten, hebben erg hoge financieringslasten (niet te vergeten toenemende onderwaardes) en niet al teveel geld om ook nog eens dure langdurige vakantie(s) te betalen.
Geen last van, ik geniet zomers inderdaad van mijn huis maar ga ook lekker op vakantie.quote:Ze 'genieten' zomers dus van het huis. Mensen die voor 2002 een huis hebben gekocht hebben lagere financieringslasten, maar mogen een behoorlijk gedeelte van hun vakantiedagen opofferen om hun pandje te onderhouden. Het is maar waar je voor kiest.
Fijn dat jij dat van mij weet, ik heb 2009 een woning gekocht en ik geniet elke dag van mijn huis en een aantal keer per jaar geniet ik van de sneeuw, van de fiets en van de tent. Ofwel ik offer niets op en heb lage lasten. Als ik was gaan huren, dan had ik veel minder op vakantie gekunt, aangezien een gelijkwaardige woning duurder is per maand.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:35 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk. Mensen die tussen 2002 en 2011 hun eerste woning kochten, hebben erg hoge financieringslasten (niet te vergeten toenemende onderwaardes) en niet al teveel geld om ook nog eens dure langdurige vakantie(s) te betalen. Ze 'genieten' zomers dus van het huis. Mensen die voor 2002 een huis hebben gekocht hebben lagere financieringslasten, maar mogen een behoorlijk gedeelte van hun vakantiedagen opofferen om hun pandje te onderhouden. Het is maar waar je voor kiest.
Dan zou ik ook niet gaan kopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard... ik vind ook dat ik een hoge huur moet betalen, maar huren is voor mij nog altijd fors voordeliger dan kopen.
Volgens mij is de rente historisch gezien nog best laag, alleen diegene van 5 jaar geleden die hem 5 jaar hebben vast gezet, daar wordt het lastig voor. Maar je mag wel aannemen dat ze qua salaris er iets op vooruit zijn gegaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmm.... er zijn anders genoeg mensen waarvan de rentevaste periode afloopt die een forse stijging van de rentelasten tegemoet mogen zien.
De rente is de afgelopen maanden anders fors gestegen, dus met die historisch lage rente zal het wel meevallen. Mensen met een spaarhypotheek of een ander ondeugdelijk product zijn gewoon extra hard het haasje omdat ze niet zomaar over kunnen stappen naar een andere bank. De bank weet ook dat ze meer zijn gaan verdienen en zullen ze daarom ook hard gaan plukkenquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:38 schreef inXs het volgende:
[..]
Volgens mij is de rente historisch gezien nog best laag, alleen diegene van 5 jaar geleden die hem 5 jaar hebben vast gezet, daar wordt het lastig voor. Maar je mag wel aannemen dat ze qua salaris er iets op vooruit zijn gegaan.
Gewoon blijven sparen... met geld ben je veel flexibeler dan met stenenquote:
Aan de andere kant, sparen ze wel lekker hard met hun spaarhypotheek, dus tja.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De rente is de afgelopen maanden anders fors gestegen, dus met die historisch lage rente zal het wel meevallen. Mensen met een spaarhypotheek of een ander ondeugdelijk product zijn gewoon extra hard het haasje omdat ze niet zomaar over kunnen stappen naar een andere bank. De bank weet ook dat ze meer zijn gaan verdienen en zullen ze daarom ook hard gaan plukken
Pfff.... wat denk jij dat er na 5 jaar in die pot zit dan? Niet veel hoor... de bank heeft er juist alle belang bij om de eerste 20 jaar een zeer hoge rente te incasseren, juist de laatste 10 jaar willen ze wel een lekker lage rente aanbieden hoor... geen probleemquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:52 schreef inXs het volgende:
Aan de andere kant, sparen ze wel lekker hard met hun spaarhypotheek, dus tja.
He een nieuwe trol erbij in dit topicquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:35 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk. Mensen die tussen 2002 en 2011 hun eerste woning kochten, hebben erg hoge financieringslasten (niet te vergeten toenemende onderwaardes) en niet al teveel geld om ook nog eens dure langdurige vakantie(s) te betalen.
Waarom zou je als bank je slaven helpen zich vrij te kopen? Daar ben je toch geen bankster voor geworden? Gewoon lekker leegzuigen die gasten... ze kunnen toch geen kant op en blijven dus wel betalenquote:VEH: banken moeten helpen bij particuliere erfpacht
Belangenorganisatie Vereniging Eigen Huis (VEH) roept banken op om klanten te helpen die hun woning met particuliere erfpacht willen verkopen. Dat kan door de eigenwoningbezitter die zijn huis in de verkoop zet een verklaring van erfpachtacceptatie te sturen waarin staat dat een koper bij deze betreffende bank geen probleem met een hypotheek zal ondervinden door het enkele gegeven dat de woning op particuliere erfpachtgrond staat. Uiteraard dient de koper wel te voldoen aan de gebruikelijke inkomenscriteria voor hypotheekverstrekking.
Eigenwoningbezitters met een particulier erfpachtcontract kunnen hun huis sinds begin 2010 niet of nauwelijks meer verkopen omdat bijna alle potentiële kopers een nieuwe hypotheek wordt geweigerd.
In Nederland staan vele tienduizenden woningen op grond die eigendom is van particuliere eigenaren zoals kerken, universiteiten, boeren, verenigingen van eigenaren, Staatsbosbeheer en anderen. Vrijwel alle banken weigeren om nieuwe hypotheken te verstrekken op dergelijke woningen, waardoor ze praktisch onverkoopbaar zijn geworden. Veel makelaars willen deze huizen dan ook niet meer in de verkoop nemen.
Ook woningen op particuliere erfpachtgrond kunnen met Nationale Hypotheekgarantie worden gefinancierd. In dat geval lopen banken geen enkel geen risico als de eigenaar niet langer aan zijn verplichtingen zou kunnen voldoen.
"Een verklaring van geen bezwaar bij particuliere erfpacht lost het acute probleem op van een groot aantal, inmiddels radeloos geworden verkopers. Zij kunnen onmogelijk wachten tot het moment dat banken zelf nieuwe criteria voor erfpachtvoorwaarden hebben vastgesteld, waarvan op voorhand niet eens vaststaat dat hun woning daarna wél kan worden verkocht" zegt Rob Mulder, directeur belangenbehartiging bij Vereniging Eigen Huis.
Vorige week heeft een aantal betrokken partijen, waaronder Vereniging Eigen Huis, deelgenomen aan een overleg over deze kwestie bij de Nederlandse Vereniging van Banken. De banken hebben aangegeven binnen vier maanden met uitgewerkte criteria te komen voor toekomstige hypotheken met particuliere erfpachtcontracten. Ook de vereniging vindt het belangrijk dat er goede erfpachtafspraken worden gemaakt, maar blijft stellig van mening dat banken hun huidige klanten langer niet in de steek kunnen laten en zeker niet in problemen mogen brengen zoals dat nu sinds ruim een jaar gebeurt.
Rob Mulder: "De vereniging roept de banken met klem op om klanten te helpen die hun huis willen verkopen. Met een verklaring van erfpachtacceptatie kunnen makelaars dergelijke woningen weer in de verkoop nemen en krijgen potentiële kopers de bevestiging dat de aankoop van het huis ook gefinancierd kan worden."
bron: NVM
Heb jij ooit de voorwaarden hiervan gezien of je duim weer eens in de aarbeienjam gedoopt en dacht laat ik maar weer eens wat nieuws bedenken om neer te schrijven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:
Het domste aan dit soort producten is dat je simpelweg niet van die banken af kan komen zonder enorme boetes te moeten betalen, spaar en beleggingshypotheken zijn gewoon woekerhypotheken
Ja, zo 1 die denkt alles te weten van iedereen zijn of haar situatie, vandaar ook zijn (niet kloppende) bewering. Wellicht moet hij even de afgelopen 100 topics doorspitten, voordat we wederom in dezelfde discussie belanden.quote:
Aah.... dus jij leeft met de overtuiging dat jij zomaar even je 'spaarpot' kan overhevelen naar een andere bank? Nou.... succes dan maarquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb jij ooit de voorwaarden hiervan gezien of je duim weer eens in de aarbeienjam gedoopt en dacht laat ik maar weer eens wat nieuws bedenken om neer te schrijven.
Heb je die voorwaarden wel of niet gelezen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah.... dus jij leeft met de overtuiging dat jij zomaar even je 'spaarpot' kan overhevelen naar een andere bank? Nou.... succes dan maar
Als jij zo'n spaarhypotheek (weet ik niet) lijkt het me vooral relevant dat je die voorwaarden zelf gelezen hebt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je die voorwaarden wel of niet gelezen?
Ik heb een hypotheek met prima voorwaarden naar mijn idee. Hoe en wat verder zie ik straks wel als ik een nieuwe woning koop.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:21 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als jij zo'n spaarhypotheek (weet ik niet) lijkt het me vooral relevant dat je die voorwaarden zelf gelezen hebt.
Die spaarpot ga je echt niet zomaar mee kunnen nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |