Hoe kan je nou voorstander zijn van etnisch zuiveren? En wat maakt je dan precies antisemiet?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Terwijl nog steeds heel veel Nederlanders openlijk tegenstander zijn van het etnisch zuiveren van de Palestijnse gebieden.
Z'n redeneringen lijken wat onnavolgbaar. Da's wel vaker zo.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je nou voorstander zijn van etnisch zuiveren? En wat maakt je dan precies antisemiet?
Belachelijke gevolgtrekking.
Als we een bepaalde bevolkingsgroep serieus moeten nemen zou er inderdaad een probleem qua antisemitisme zijn in nederland, maar dat doen we niets; niets aan de hand.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Arabieren wel, maar de Arabieren zijn antisemitisch.
Dat schijnt de definitie van antisemiet te zijn. Van Bommel is een antisemiet, Duisenberg is een antisemiet, Van Agt is een antisemiet, Hendriks is een antisemiet, Hayo Meyer is een antisemiet, maar zelf Joods dus een ernstig geval van Joodse zelfhaat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je nou voorstander zijn van etnisch zuiveren? En wat maakt je dan precies antisemiet?
Belachelijke gevolgtrekking.
Dan lijkt de vraag of wij individuele moslims ook mogen aanspreken op daden van regimes ver weg. Want dat doe jij met joden ook. Dat joden in Amsterdam geen reet te maken met Israël lijk je niet eens door te hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat schijnt de definitie van antisemiet te zijn. Van Bommel is een antisemiet, Duisenberg is een antisemiet, Van Agt is een antisemiet, Hendriks is een antisemiet, Hayo Meyer is een antisemiet, maar zelf Joods dus een ernstig geval van Joodse zelfhaat.
Wilders daarentegen pleit voor totale etnische zuivering van de Palestijnse gebieden, niks schokkends overigens, want dat proces is al jaren gaande. Maar iedereen die zich tegen meer Lebensraum voor het uitverkoren volk keert schijnt een antisemiet te zijn.
Je bent niet erg bescheiden, of wel?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij bent niet heel snel van begrip, of wel?
Nee, waarom zou ik?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je bent niet erg bescheiden, of wel?
Ik denk je snapt het wel na mijn reactie op eriksd, maar dat was niet het geval en kennelijk nog steeds niet.quote:En ik begrijp je (denk ik) zeer goed. En ik keur die mentaliteit in z'n geheel af. Precies daarom draai ik je redeneer trant hierboven om, maar in je laffe arrogantie reageer je niet eens, terwijl het een 1 op 1 vergelijk is.
Nee, je kunt jezelf vertellen dat je wolligheid een teken is van intelligentie, maar jij staat op nadeel als je door die wolligheid je punt niet kan overbrengen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk je snapt het wel na mijn reactie op eriksd, maar dat was niet het geval en kennelijk nog steeds niet.
En ik wil graag even mijn vraag toelichten, zodat Zijne Verlichtheid het snaptquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dan lijkt de vraag of wij individuele moslims ook mogen aanspreken op daden van regimes ver weg. Want dat doe jij met joden ook. Dat joden in Amsterdam geen reet te maken met Israël lijk je niet eens door te hebben.
Welk rationeel denkend mens haatl dan ook isreal erbij?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En ik wil graag even mijn vraag toelichten, zodat Zijne Verlichtheid het snapt
We hebben het over antisemitisme waar genomen in NL. Jij lijkt het überhaupt niet over Joden te kunnen hebben zonder het over Israël en de PVV te hebben.
Dat moslim Joden deels behandelen zoals ze doen vanwege Israël's daden, is mij bekend. Maar dat soort tribale redeneringen keur ik integraal af.
Het westen besluit immers ook niet om moslims aan te spreken op dat andere moslims in Indonesië Christenen onthoofden.
Dan is de voor de hand liggende vraag: waarom is bij Joden wel meteen Israël erbij halen bijkbaar ok maar dienen wij moslims niet aan te spreken op de daden van de regimes waar ze ook een religie/etniciteit mee delen?
Dan moet je even teruglezen...quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Welk rationeel denkend mens haatl dan ook isreal erbij?
Dat is evengoed een uiting van intolerantie, gelijk aan antisemitisme.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
En anti-islamisme is geen intolerantie maar?
Dat is dan kennelijk het punt wat je was ontgaan: Het antisemitisme wat "waargenomen" wordt is onderdeel van de tribale redenering. Kom aan het recht van de ene stam om het uitverkoren volk uit te hangen en een gebied van een andere stam etnisch te zuiveren, en je bent een antisemiet. De beschuldiging wordt gebruikt voor een politieke agenda van etnische zuivering. Daar het een etnische zuivering van een semitisch volk betreft, zou dat antisemitisch zijn, maar dat begrip is gekaapt door belangenclubjes van die stam. Het is een speciale vorm van racisme, waarbij naar ras onderscheid wordt gemaakt wie de bescherming daartegen geniet, om het ene ras of de stam te steunen bij een racistische politiek tegen de ander.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En ik wil graag even mijn vraag toelichten, zodat Zijne Verlichtheid het snapt
We hebben het over antisemitisme waar genomen in NL. Jij lijkt het überhaupt niet over Joden te kunnen hebben zonder het over Israël en de PVV te hebben.
Dat moslim Joden deels behandelen zoals ze doen vanwege Israël's daden, is mij bekend. Maar dat soort tribale redeneringen keur ik integraal af.
Dat slaat ook nergens op en is totaal wat anders, daar geloof uiteindelijk toch gewoon een keuze is, in tegenstelling tot ras.quote:Het westen besluit immers ook niet om moslims aan te spreken op dat andere moslims in Indonesië Christenen onthoofden.
Waarom antisemitisme er meteen bijhalen als het om Israel gaat? Het werkt (helaas) twee kanten op. Je kunt je ook afvragen waarom antisemitisme apart benoemd wordt worden, uiteindelijk is het racisme en ik zie op zich geen reden waarom het ene racisme meer bestrijding verdient dan het andere, eigenlijk is het volslagen absurd om een raciaal onderscheid te maken binnen racisme. Dat is politiek, tribale politiek, het moet uitgemolken worden uit buitenlandse politiek tribale belangen. Zonder Israel is antisemitisme een fossiele aanduiding uit de tijd dat racisme nog maar één bevolkingsgroep kon betreffen.quote:Dan is de voor de hand liggende vraag: waarom is bij Joden wel meteen Israël erbij halen bijkbaar ok maar dienen wij moslims niet aan te spreken op de daden van de regimes waar ze ook een religie/etniciteit mee delen?
Vraag aan geestelijk beperkte mensen of zij zichzelf geweldig vinden en ze antwoorden met jaquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Omdat het je zou sieren en je eigenlijk jezelf nogal overschat
Als voorbeeld inderdaad.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:37 schreef Mylene het volgende:
http://www.hetzuur.nl
http://nazitruth.nl
http://www.holocaustles.nl
Altijd leuk, nazi-vergelijkingen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat schijnt de definitie van antisemiet te zijn. Van Bommel is een antisemiet, Duisenberg is een antisemiet, Van Agt is een antisemiet, Hendriks is een antisemiet, Hayo Meyer is een antisemiet, maar zelf Joods dus een ernstig geval van Joodse zelfhaat.
Wilders daarentegen pleit voor totale etnische zuivering van de Palestijnse gebieden, niks schokkends overigens, want dat proces is al jaren gaande. Maar iedereen die zich tegen meer Lebensraum voor het uitverkoren volk keert schijnt een antisemiet te zijn.
De eigenaar van de sites...meneer Jeroen de Kreek:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:37 schreef Mylene het volgende:
http://www.hetzuur.nl
http://nazitruth.nl
http://www.holocaustles.nl
quote:Het proces tegen De Kreek
Binnenkort staat De Kreek zelf voor de rechter. Dit keer vanwege een aanklacht wegens verondersteld antisemitisme en ontkenning van de holocaust via zijn sites hetzuur.nl, holocaustles.nl en nazitruth.nl. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deed aangifte tegen 87 artikelen die op de drie sites zijn verschenen. Het MDI noemt de drie websites momenteel de grootste bron van jodenhaat op het Nederlandse deel van het internet.
Ook Ronny Naftaniel, directeur van het Centrum Informatie en Documentatie over Israel (CIDI) deed aangifte tegen De Kreek. Dit wegens belediging van Joden en zijn uitingen jegens minister Uri Rosenthal op de website hetzuur.nl. Deze site spreekt onder meer van Joods nazistische idealen van het Zionisme'.
Met een brief aan de Kamercommissie Binnenlandse Zaken probeert het CIDI de zaak onder de politieke aandacht te brengen. In diverse tweets zegt De Kreek dat hij zeker geen antisemiet is en slechts historische gegevens kritisch benadert.
Omdat De Kreek een rol speelt in het Wildersproces en de Amsterdamse rechtbank strikt onpartijdig wil zijn, is de zaak in handen gegeven van rechters uit Alkmaar. Wordt vervolgd.
Hier geïnterviewd door PowNed.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De eigenaar van de sites...meneer Jeroen de Kreek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_de_Kreek
[..]
Kwalijke zaak dat deze man voor de rechter moet verschijnen voor wat in essentie het uiten van een mening is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De eigenaar van de sites...meneer Jeroen de Kreek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_de_Kreek
[..]
Klopt, hij mag direct tegen de muur gezet worden. Daar hoeft geen rechter aan te pas te komen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kwalijke zaak dat deze man voor de rechter moet verschijnen voor wat in essentie het uiten van een mening is.
Jij hebt bewondering voor hoe de fascisten dat oplosten bedoel je?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt, hij mag direct tegen de muur gezet worden. Daar hoeft geen rechter aan te pas te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |