abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:56:09 #176
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96396379
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Terwijl nog steeds heel veel Nederlanders openlijk tegenstander zijn van het etnisch zuiveren van de Palestijnse gebieden.
Hoe kan je nou voorstander zijn van etnisch zuiveren? En wat maakt je dan precies antisemiet?
Belachelijke gevolgtrekking.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96396406
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe kan je nou voorstander zijn van etnisch zuiveren? En wat maakt je dan precies antisemiet?
Z'n redeneringen lijken wat onnavolgbaar. Da's wel vaker zo.
Seculier-Fundamentalistisch
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:58:12 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96396446
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Arabieren wel, maar de Arabieren zijn antisemitisch.
Als we een bepaalde bevolkingsgroep serieus moeten nemen zou er inderdaad een probleem qua antisemitisme zijn in nederland, maar dat doen we niets; niets aan de hand.
pi_96396877
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat schijnt de definitie van antisemiet te zijn. Van Bommel is een antisemiet, Duisenberg is een antisemiet, Van Agt is een antisemiet, Hendriks is een antisemiet, Hayo Meyer is een antisemiet, maar zelf Joods dus een ernstig geval van Joodse zelfhaat.

Wilders daarentegen pleit voor totale etnische zuivering van de Palestijnse gebieden, niks schokkends overigens, want dat proces is al jaren gaande. Maar iedereen die zich tegen meer Lebensraum voor het uitverkoren volk keert schijnt een antisemiet te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_96397116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat schijnt de definitie van antisemiet te zijn. Van Bommel is een antisemiet, Duisenberg is een antisemiet, Van Agt is een antisemiet, Hendriks is een antisemiet, Hayo Meyer is een antisemiet, maar zelf Joods dus een ernstig geval van Joodse zelfhaat.

Wilders daarentegen pleit voor totale etnische zuivering van de Palestijnse gebieden, niks schokkends overigens, want dat proces is al jaren gaande. Maar iedereen die zich tegen meer Lebensraum voor het uitverkoren volk keert schijnt een antisemiet te zijn.
Dan lijkt de vraag of wij individuele moslims ook mogen aanspreken op daden van regimes ver weg. Want dat doe jij met joden ook. Dat joden in Amsterdam geen reet te maken met Israël lijk je niet eens door te hebben.
pi_96397138
Maar wel mij proberen weg te zetten als jodenhater, hoe doorzichtig :')
pi_96397182
Jij bent niet heel snel van begrip, of wel?
pi_96397257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij bent niet heel snel van begrip, of wel?
Je bent niet erg bescheiden, of wel?

En ik begrijp je (denk ik) zeer goed. En ik keur die mentaliteit in z'n geheel af. Precies daarom draai ik je redeneer trant hierboven om, maar in je laffe arrogantie reageer je niet eens, terwijl het een 1 op 1 vergelijk is.
pi_96397446
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je bent niet erg bescheiden, of wel?
Nee, waarom zou ik?

quote:
En ik begrijp je (denk ik) zeer goed. En ik keur die mentaliteit in z'n geheel af. Precies daarom draai ik je redeneer trant hierboven om, maar in je laffe arrogantie reageer je niet eens, terwijl het een 1 op 1 vergelijk is.
Ik denk je snapt het wel na mijn reactie op eriksd, maar dat was niet het geval en kennelijk nog steeds niet.
pi_96397568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik denk je snapt het wel na mijn reactie op eriksd, maar dat was niet het geval en kennelijk nog steeds niet.
Nee, je kunt jezelf vertellen dat je wolligheid een teken is van intelligentie, maar jij staat op nadeel als je door die wolligheid je punt niet kan overbrengen.

Zou overigens ook waarderen als je even uit je ivoren toren komt en klootjesvolk zoals ik verlicht met je geweldige inzichten :)

Door middel van antwoord geven op de door mij gestelde vragen?
pi_96397772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:19 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dan lijkt de vraag of wij individuele moslims ook mogen aanspreken op daden van regimes ver weg. Want dat doe jij met joden ook. Dat joden in Amsterdam geen reet te maken met Israël lijk je niet eens door te hebben.
En ik wil graag even mijn vraag toelichten, zodat Zijne Verlichtheid het snapt :)

We hebben het over antisemitisme waar genomen in NL. Jij lijkt het überhaupt niet over Joden te kunnen hebben zonder het over Israël en de PVV te hebben.

Dat moslim Joden deels behandelen zoals ze doen vanwege Israël's daden, is mij bekend. Maar dat soort tribale redeneringen keur ik integraal af.

Het westen besluit immers ook niet om moslims aan te spreken op dat andere moslims in Indonesië Christenen onthoofden.

Dan is de voor de hand liggende vraag: waarom is bij Joden wel meteen Israël erbij halen bijkbaar ok maar dienen wij moslims niet aan te spreken op de daden van de regimes waar ze ook een religie/etniciteit mee delen?
pi_96397797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, waarom zou ik?
Omdat het je zou sieren en je eigenlijk jezelf nogal overschat :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:39:22 #188
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96397814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En ik wil graag even mijn vraag toelichten, zodat Zijne Verlichtheid het snapt :)

We hebben het over antisemitisme waar genomen in NL. Jij lijkt het überhaupt niet over Joden te kunnen hebben zonder het over Israël en de PVV te hebben.

Dat moslim Joden deels behandelen zoals ze doen vanwege Israël's daden, is mij bekend. Maar dat soort tribale redeneringen keur ik integraal af.

Het westen besluit immers ook niet om moslims aan te spreken op dat andere moslims in Indonesië Christenen onthoofden.

Dan is de voor de hand liggende vraag: waarom is bij Joden wel meteen Israël erbij halen bijkbaar ok maar dienen wij moslims niet aan te spreken op de daden van de regimes waar ze ook een religie/etniciteit mee delen?
Welk rationeel denkend mens haatl dan ook isreal erbij? :')
pi_96397841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Welk rationeel denkend mens haatl dan ook isreal erbij? :')
Dan moet je even teruglezen... ;)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:29:47 #190
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96417071
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

En anti-islamisme is geen intolerantie maar?
Dat is evengoed een uiting van intolerantie, gelijk aan antisemitisme.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_96422369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat is dan kennelijk het punt wat je was ontgaan: Het antisemitisme wat "waargenomen" wordt is onderdeel van de tribale redenering. Kom aan het recht van de ene stam om het uitverkoren volk uit te hangen en een gebied van een andere stam etnisch te zuiveren, en je bent een antisemiet. De beschuldiging wordt gebruikt voor een politieke agenda van etnische zuivering. Daar het een etnische zuivering van een semitisch volk betreft, zou dat antisemitisch zijn, maar dat begrip is gekaapt door belangenclubjes van die stam. Het is een speciale vorm van racisme, waarbij naar ras onderscheid wordt gemaakt wie de bescherming daartegen geniet, om het ene ras of de stam te steunen bij een racistische politiek tegen de ander.

Kritiek op de Joodse staat is zogenaamd antisemitisch, dat wordt vereenzelvigd met elkaar, omdat dat in politiek belang is. Zonder antisemitisme geen zionisme immers. Maar behalve dat je dus ziet dat er antisemitisme wordt geconstateerd daar waar het er niet is en er juist stelling wordt genomen tegen racisme en de racistische staat Israel, zijn er ook Marokkaanse pubers die zich ook schuldig maken aan vereenzelviging. Dat is dan dus wel een handje geholpen door de zogenaamde slachtoffers, wat dan weer echte slachtoffers maakt. Want zonder slachtoffers van antisemitisme geen zionisme, en dus niet de gewenste etnische zuivering.

Welke echte slachtoffers zijn er dan? De feiten lijken niet terzake te doen. Bolkestijn roept wat over vluchtende Joden, en het beeld is zo sterk dat het er niet meer toe doet waar het op gebaseerd is. Waar hebben we het over? Hoe groot is dat probleem? Een pesterijtje van buurjongetjes werd ook al voor antisemitisch aangezien terwijl daar in het geheel geen sprake van was. Waarom mag het probleem niet geduid worden, maar moeten we dat samen met de mist van vage, niet hardgemaakte en onterechte beschuldigingen voor zoete koek slikken ten bate van een politieke agenda die zelf racistisch is?

quote:
Dat slaat ook nergens op en is totaal wat anders, daar geloof uiteindelijk toch gewoon een keuze is, in tegenstelling tot ras.

quote:
Waarom antisemitisme er meteen bijhalen als het om Israel gaat? Het werkt (helaas) twee kanten op. Je kunt je ook afvragen waarom antisemitisme apart benoemd wordt worden, uiteindelijk is het racisme en ik zie op zich geen reden waarom het ene racisme meer bestrijding verdient dan het andere, eigenlijk is het volslagen absurd om een raciaal onderscheid te maken binnen racisme. Dat is politiek, tribale politiek, het moet uitgemolken worden uit buitenlandse politiek tribale belangen. Zonder Israel is antisemitisme een fossiele aanduiding uit de tijd dat racisme nog maar één bevolkingsgroep kon betreffen.

Daarmee wil ik niks afdoen aan de ernst van racistisch incidenten die Joden betreffen, dat is echter geen excuus om deze verder nauwelijks geduide incidenten aan te grijpen als excuus voor ander racisme. En dat is wat er systematisch gebeurt, op twee manier die weer met elkaar te maken dan op het eerste gezicht lijkt. En dat systematische begint eigenlijk al met antisemitisme apart neman van racisme.
pi_96436506
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Omdat het je zou sieren en je eigenlijk jezelf nogal overschat :)
Vraag aan geestelijk beperkte mensen of zij zichzelf geweldig vinden en ze antwoorden met ja :Y
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:37:23 #193
16715 Mylene
*schatje*
pi_96436850
quote:
Als voorbeeld inderdaad.

Maar nee hoor, in Nederland is geen antisemitisme :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:43:41 #195
93664 waht
Mushir
pi_96436890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Altijd leuk, nazi-vergelijkingen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96436911
quote:
De eigenaar van de sites...meneer Jeroen de Kreek:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_de_Kreek

quote:
Het proces tegen De Kreek

Binnenkort staat De Kreek zelf voor de rechter. Dit keer vanwege een aanklacht wegens verondersteld antisemitisme en ontkenning van de holocaust via zijn sites hetzuur.nl, holocaustles.nl en nazitruth.nl. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deed aangifte tegen 87 artikelen die op de drie sites zijn verschenen. Het MDI noemt de drie websites momenteel de grootste bron van jodenhaat op het Nederlandse deel van het internet.

Ook Ronny Naftaniel, directeur van het Centrum Informatie en Documentatie over Israel (CIDI) deed aangifte tegen De Kreek. Dit wegens belediging van Joden en zijn uitingen jegens minister Uri Rosenthal op de website hetzuur.nl. Deze site spreekt onder meer van Joods nazistische idealen van het Zionisme'.

Met een brief aan de Kamercommissie Binnenlandse Zaken probeert het CIDI de zaak onder de politieke aandacht te brengen. In diverse tweets zegt De Kreek dat hij zeker geen antisemiet is en slechts historische gegevens kritisch benadert.

Omdat De Kreek een rol speelt in het Wildersproces en de Amsterdamse rechtbank strikt onpartijdig wil zijn, is de zaak in handen gegeven van rechters uit Alkmaar. Wordt vervolgd.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:56:48 #197
16715 Mylene
*schatje*
pi_96437459
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Hier geïnterviewd door PowNed.

vrijdag 6 mei 2011 @ 16:03:39 #198
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96437730
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Kwalijke zaak dat deze man voor de rechter moet verschijnen voor wat in essentie het uiten van een mening is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_96437855
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kwalijke zaak dat deze man voor de rechter moet verschijnen voor wat in essentie het uiten van een mening is.
Klopt, hij mag direct tegen de muur gezet worden. Daar hoeft geen rechter aan te pas te komen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:08:01 #200
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96437916
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:06 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Klopt, hij mag direct tegen de muur gezet worden. Daar hoeft geen rechter aan te pas te komen.
Jij hebt bewondering voor hoe de fascisten dat oplosten bedoel je?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')