Dat is geen antisemitisme!! Zij zullen mensen niet anders behandelen op grond van hun afkomst. Ik bedoel dat is toch juist antisemitisme, dat ik het joden die er niet mee te maken heb het gedrag van Israël aanreken. Dat doen Van Bommel, Von der Dunk en Duisenberg volgens mij niet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, kijk maar naar het antisemitisme van Van Bommel, Von der Dunk, Duisenberg, Meulenbelt en ga zo maar door, worden die mensen ooit hard op de vingers getikt?
Nee, ze worden alom bejubeld.
Jij bent overigens ook geen voorbeeld. Als ik je gedrag in FB bekijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:19 schreef mlg het volgende:
[..]
Houd er maar over op. Het is hopeloos. Ik snap niet dat zoiets op het hbo kan zitten, hoewel dat de laatste tijd wel steeds duidelijker wordt met gevalletjes, zoals inholland en zelfs windesheim.
Hij vindt zichzelf gewoon erg goed, laat hem gewoon.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:55 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Jij bent overigens ook geen voorbeeld. Als ik je gedrag in FB bekijk.
Nee, ze steunen enkel Hizbollah en schreeuwen "Intifada" wanneer het ze uitkomt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat is geen antisemitisme!! Zij zullen mensen niet anders behandelen op grond van hun afkomst. Ik bedoel dat is toch juist antisemitisme, dat ik het joden die er niet mee te maken heb het gedrag van Israël aanreken. Dat doen Van Bommel, Von der Dunk en Duisenberg volgens mij niet.
Je snapt echt niks van de Nederlandse politiek, of wel?quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:40 schreef Zienswijze het volgende:
Van alle grote linkse partijen is de PvdA die enige die vrijwel constant meegeregeerd heeft. Tuurlijk, de VVD en het CDA hebben er ook een aandeel in, maar in een mindere mate dan de PvdA. De PVV richt zijn pijlen ook niet op de VVD of het CDA, maar steeds op de PvdA. Daarom: elimineer de PvdA, dan verdwijnt de PVV vanzelf. Wilders heeft dan niets meer om tegenaan te bonzen.
Er is helemaal niets mis met een 'geweldloze' infifada'. En al was het een oproep tot geweld, dan nog is het gericht tegen de staat Israël. Dat heeft vrij weinig met de Joodse identiteit te maken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ze steunen enkel Hizbollah en schreeuwen "Intifada" wanneer het ze uitkomt.
Meegaand volkje.
Zijn stukje mensenkennis mis ik bij jou.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je snapt echt niks van de Nederlandse politiek, of wel?
Zo ja hoe kom je dan in hemelsnaam tot deze stupide conclusies?
Zo te zien is er vraag naar een omgekeerde pvv partij.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met een 'geweldloze' infifada'. En al was het een oproep tot geweld, dan nog is het gericht tegen de staat Israël. Dat heeft vrij weinig met de Joodse identiteit te maken.
Eerlijk is eerlijk, hij heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Holy shit, die gaat hard uit zijn plaat. Dat zullen ze bij AJ niet grappig gevonden hebben...
Ga even lekker ergens anders je gelijk opeisen. Gelukkig weet jij wel hoe je een land moet besturen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeer zeker, geen enkele traditionale partij (en haar stemmers) gaan vrijuit. Doch is de PvdA wel de grootste factor. Elimineer je de PvdA, dan elimineer je de PVV. Beide partijen zijn 2 tokkie-kleuterige partijen die geen idee hebben hoe je een land kunt en moet besturen.
Je kan veel zeggen maar die post van hem staat als een huis.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:32 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ga even lekker ergens anders je gelijk opeisen. Gelukkig weet jij wel hoe je een land moet besturen.
Het gaat dan ook niet om de naam PVDA, maar waar zij en de zijnen voor staan. Als je vandaag PVDA opheft en met hetzelfde formule terugkomt onder AVDP is het nog steeds zo dat er nieuwe PVV's zullen ontstaan, Jan Maat, Fortuyn en Wilders opkomst beaamt dit idee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:42 schreef Zeeland het volgende:
Nee, als je de PvdA elimineert dan richt Wilders zijn peilen op GroenLinks of D66. Heel simplistisch om zo in partijen te denken. Populisme zie je ook in landen waar geen sociaal-democraten actief zijn. Wilders komt uit de VVD, dat kun je de PvdA niet aanrekenen.
Als het goed gaat komt intolerantie niet boven de oppervlakte. In de jaren '30 uitte zich dat in antisemitisme. In de toekomst zal dat een andere vorm van intolerantie zijn of misschien toch antisemietisme. Ik weet het niet, maar het lijkt me sterk dat altij haat tegen de zelfde groep komt bovendrijven.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:31 schreef Louis22 het volgende:
Antisemitisme is altijd overal, ook in Amerika. Jaloezie, en dus haat, is de geeigende reactie op andermans superioriteit (en dus je eigen inferioriteit). Maar zo lang het economisch goed gaat, zo lang iedereen zich nog suf kan consumeren, blijft dat antisemitisme onder de oppervlakte.
Dat beaamt niets. Je kunt die opkomst niet afschuiven op de PvdA. Slechts ten dele heeft de lakse houding hiertoe bijgedragen. De lakse houding vond je ook bij andere partijen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de naam PVDA, maar waar zij en de zijnen voor staan. Als je vandaag PVDA opheft en met hetzelfde formule terugkomt onder AVDP is het nog steeds zo dat er nieuwe PVV's zullen ontstaan, Jan Maat, Fortuyn en Wilders opkomst beaamt dit idee.
Het joodse volk is door de eeuwen heen de wereld over geschopt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:48 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Als het goed gaat komt intolerantie niet boven de oppervlakte. In de jaren '30 uitte zich dat in antisemitisme. In de toekomst zal dat een andere vorm van intolerantie zijn of misschien toch antisemietisme. Ik weet het niet, maar het lijkt me sterk dat altij haat tegen de zelfde groep komt bovendrijven.
Onzin, intifada kan ook geweldloos zijn. En jezelf richten tot Israel is geen antisemitisme. Dat is kort wat ik zei. Een VVP zie ik niet zitten, dan was ik wel SP'er geweest.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:15 schreef mlg het volgende:
[..]
Zo te zien is er vraag naar een omgekeerde pvv partij.
Lees anders mijn bericht nog een keer, goed. Ik zei niet in termen van partijen, maar waar ze voor staan. Daar valt ook beleid en standpunten van vergelijkbare partijen en beleid onder. Het is een onomstotelijk feit dat het wel degelijk is af te schuiven op partijen zoals de PVDA gezien zij genadeloos waren gestraft tijdens de verkiezingen van 2002 en de opkomst van Fortuyn. Het is altijd al zo geweest dat de partijen die het meest te zeggen hebben verantwoordelijk worden gehouden voor de status quo, gezien ze daar ook in grote richtlijnen verantwoordelijk voor zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat beaamt niets. Je kunt die opkomst niet afschuiven op de PvdA. Slechts ten dele heeft de lakse houding hiertoe bijgedragen. De lakse houding vond je ook bij andere partijen.
De PvdA en Groenlinks zijn al jaren van het doodzwijgen en door laten rotten. Bovendien hebben CDA en PvdA een zooi generaal pardons er doorheen gegooit. Dat soort ondoordachte idioterie onthouden mensen en vormt een voedingsbodem voor populisten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat beaamt niets. Je kunt die opkomst niet afschuiven op de PvdA. Slechts ten dele heeft de lakse houding hiertoe bijgedragen. De lakse houding vond je ook bij andere partijen.
True, maar dat betekent niet dat antisemitisme iets is wat niet kan verdwijnen. Intolerantie (dat zal niet verdwijnen) kan zich evengoed in andere vormen uiten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Het joodse volk is door de eeuwen heen de wereld over geschopt.
Dat komt omdat mijn post-icon net iets vriendelijker lacht dan de jouwne.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:58 schreef Triggershot het volgende:
Specialk zegt gewoon wat ik zeg, alleen als een populist.
Kijk maar eens hoe het antisemitisme zich heden ten dage in het M-O manifesteert. Geschiedenis is er niet voor niets en daar kunnen we ook iets van leren, ik denk dat het een utopie is om te denken dat antisemitisme zal verdwijnen. Intolerantie zal inderdaad nooit verdwijnen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:58 schreef Zeeland het volgende:
[..]
True, maar dat betekent niet dat antisemitisme iets is wat niet kan verdwijnen. Intolerantie (dat zal niet verdwijnen) kan zich evengoed in andere vormen uiten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |