Kritische noten worden te vaak overschreden door ongebreidelde haat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach man, als je een kritische noot plaatst bij Israel, dan ben je tegenwoordig al een antisemiet.
Maar natuurlijk joh.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kritische noten worden te vaak overschreden door ongebreidelde haat.
Vooral m.b.t. Israel.
Blij dat we het eens zijn.quote:
Tja, als je als Joodse staat midden tussen de moslimfundamentalisten gaat zitten, dan weet je dat er problemen komen.....quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:50 schreef ussie87 het volgende:
Ik ben zeker niet voor antsemitisme, maar ik ben van mening dat Israel het zelf ook voor een groot deel uitlokt.
Als je Israel zegt, dan denkt 99,99% aan joden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:51 schreef Voorschrift het volgende:
Kijk, weer zo'n flapdrol die kritiek op een natie gelijkstelt aan haat aan een bevolkingsgroep en het daarmee goed praat.
Volgens mij ben jij juist degene die dat doet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:51 schreef Voorschrift het volgende:
Kijk, weer zo'n flapdrol die kritiek op een natie gelijkstelt aan haat aan een bevolkingsgroep en het daarmee goed praat.
Dat was mijn gedachte ook. Ik heb kritiek op de natie Israël, maar niet op Joden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij juist degene die dat doet.
Nogmaals: wie zijn er dan dreigend? Henk en Ingrid, of Mohammed en Mustafa?quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:55 schreef Holograph het volgende:
Ga eens met een keppetje door Amsterdam-Slotervaart lopen. Kijken of je nog met droge ogen kunt beweren dat er geen sprake is van antisemitisme.
Of Terweijdequote:Op woensdag 4 mei 2011 11:55 schreef Holograph het volgende:
Ga eens met een keppetje door Amsterdam-Slotervaart lopen. Kijken of je nog met droge ogen kunt beweren dat er geen sprake is van antisemitisme.
Inderdaad, van die logica begrijp ik geen reet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Religieuze Joden mogen straks geen ritueel geslacht vlees meer eten, is toch wel een overduidelijk anti-semitische regelgeving, althans toen de nazi's in duitsland daartoe overgingen werd dat altijd uit 'anti-semitisme' verklaard.
In Slotervaart wonen helemaal geen Henken en Ingrids. Dus dan wordt het automatisch Mohammed en Mustafa.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nogmaals: wie zijn er dan dreigend? Henk en Ingrid, of Mohammed en Mustafa?
Precies. En die antisemitisten mogen ze gewoon het land uitflikkeren. Die horen niet bij Nederland als ze zich zo gedragen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
In Slotervaart wonen helemaal geen Henken en Ingrids. Dus dan wordt het automatisch Mohammed en Mustafa.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij juist degene die dat doet.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:54 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Als je Israel zegt, dan denkt 99,99% aan joden.
Meestal wel ja, maar we moeten het ook zien voor wat het is. De rechtvaardiging van Marokkaans tuig in Nederland die zich hier aan schuldig maakt rechtvaardigt het met Israëlisch beleid jegens Palestina en vallen dan Joden buiten Israël aan, mensen die er niets mee te maken hebben, dit terwijl ze zelf ook niet verantwoordelijk willen gehouden worden voor de acties van Al-Qaida, Taliban etc.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:50 schreef ussie87 het volgende:
Ik ben zeker niet voor antsemitisme, maar ik ben van mening dat Israel het zelf ook voor een groot deel uitlokt.
Natuurlijk, deze mensen hebben helemaal 'niets' te maken met het Israelisch beleid, maar Israel stelt zich zo op dat er meteen aan onschuldige joden word gedacht in Nederland of ergens anders in Europa.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Meestal wel ja, maar we moeten het ook zien voor wat het is. De rechtvaardiging van Marokkaans tuig in Nederland die zich hier aan schuldig maakt rechtvaardigt het met Israëlisch beleid jegens Palestina en vallen dan Joden buiten Israël aan, mensen die er niets mee te maken hebben, dit terwijl ze zelf ook niet verantwoordelijk willen gehouden worden voor de acties van Al-Qaida, Taliban etc.
Wtf is een antisemitist? Een Arabier?quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:02 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. En die antisemitisten mogen ze gewoon het land uitflikkeren. Die horen niet bij Nederland als ze zich zo gedragen.
Wanneer ik aan het bedelen ben bij jou voor peuken kan ik ook beroep doen op mijn manke been, het is aan jou om te zien dat het één niets met ander te maken heeft en er niet in te trappen lijkt me?quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:14 schreef ussie87 het volgende:
[..]
Natuurlijk, deze mensen hebben helemaal 'niets' te maken met het Israelisch beleid, maar Israel stelt zich zo op dat er meteen aan onschuldige joden word gedacht in Nederland of ergens anders in Europa.
Helemaal met je eens. Daarom moeten we de PvdA maar snel verbieden. Kijk in de steden waar de PvdA met de scepter zwaait: als er sprake is van antisemitisme, is de PvdA nergens te bekennen. Als er sprake is van homohaat, is de PvdA eveneens nergens te bekennen: 'Ze moeten zich maar vermannen'.quote:Antisemitisme harder bestrijden dan andere vormen van discriminatie zou niets meer en niets minder dan pure discriminatie zijn.
Wat ben jij voor een dommerik. Als men anti moslim is, is men niet antisemitisch? Wat is dat voor een rare way of thinking om zulke idiote verbanden te trekken?quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:37 schreef Zeeland het volgende:
Telkens verbaas ik me weer als in over het antisemitisme in Nederland lees. Zo ook vandaag stelde Ruben Gischler het antisemitisme in Nederland weer ter discussie in De Volkskrant. Waar is toch dat antisemitisme binnen Nederland, ik heb nooit gehoord van achterstanden van de Joodse gemeenschap of discriminatie op de arbeidsmarkt gericht tegen Joden.
Ben ik dan nu zo blind? Nee, want er zijn tal van zaken die ik wel kan zien. Laten er even een aantal opnoemen.
1) Meisjes met hoofddoekjes worden ontslagen;
2) We kennen een politieke partij die geen moskeeën er meer bij wil hebben;
3) Een partij ook die hoofddoekjes wil belasten;
4) Die de islam een fascistische ideologie noemt;
5) Alle Palestijnen naar Jordanië wil transporteren.
Werkelijk, ik zie geen golf van antisemitisme in Nederland. Wel zie ik anti-islamisme en ik zou niet weten waarom dat minder ernstig zou zijn. Laten we intolerantie in het algemeen bestrijden en geen onderscheid maken tussen ‘antisemitisme’ of ‘anti-islamisme’. Antisemitisme harder bestrijden dan andere vormen van discriminatie zou niets meer en niets minder dan pure discriminatie zijn.
Mensen die aan antisemitisme doen natuurlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wtf is een antisemitist? Een Arabier?
Je weet dat Arabieren Semitisch zijn hé? Een Arabier antisemiet noemen is hetzelfde als een radicaal-kritische jood antisemiet noemen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mensen die aan antisemitisme doen natuurlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme
En dat kunnen arabieren zijn. Of ander gespuis dat het nodig vindt om op basis van Joodse afkomst de discrimineren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |