Ach geschiedenis is niks anders dan een herhaling van het steeds maken van dezelfde fouten en wat uitmoorden en afslachten aangaat. De westerse legers doen het op kleinere schaal in Irak en in Afghanistan bijvoorbeeld. Echt er zal daar nooit wat aan veranderen toegeven 600.000 dode Iraakse burgers is natuurlijk minder dan 6.000.000 Joden.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:26 schreef waht het volgende:
[..]
Het is al lange tijd niet meer in ons deel van de wereld gebeurd. Afgezien dan bij de Serviërs. Maar de vrede van de afgelopen 60 jaar is eerder een uitzondering dan de regel.
Dat een willekeurige neger in Rwanda niets van WOII heeft geleerd is niet gek.
Er zijn ook talloze redenen waarom iemand in Nederland wil wonen, maar ik laat me niet uit mijn huis zetten om plaats te maken voor iemand met een 3000 jaar oude bloedlijn naar Groningen. Jij ook niet, neem ik aan. En het gaat om die bloedlijn en nergens anders om, ras dus. Het is geen keuze, het is je geboorte die het 'recht' geeft om een ander van zijn land te zetten. Je kunt je in allerlie bochten wringen, iets anders dan racisme is het niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:10 schreef waht het volgende:
[..]
Of het puur over ras gaat betwijfel ik ten zeerste. Sowieso bestaat er geen joods ras, tenzij we het over iets totaal ongrijpbaars hebben waardoor Ethiopische joden tot hetzelfde ras behoren als Russische joden. En er spelen talloze andere factoren waarom joden zich verbonden voelen met Israël en daar willen wonen.
Waarom je er opvatting op nahoudt of verdedigd die op punten een treffende gelijkenis tonen met het pure kwaad. Overal is de gedachte dat je op basis van je ras, bloed zo je wilt, recht zou hebben op het land waar iemand anders woont volslagen verwerpelijk, maar waar het de Joden betreft wordt dat verdicht met antisemitisme.quote:Maar dat terzijde, want het rechtvaardigt nog steeds geen nazi-vergelijkingen. Want nazi's staan symbool voor puur kwaad, en vergelijken met de nazi's impliceert dat je het doelwit ook als puur kwaad ziet of af wilt schilderen. En wat valt er dan nog te discussiëren?
En vergeet Stalin niet die is aan top met 10.000.000 doden. Wat ook mooi aantoont dat rechts of links geen moer uit maakt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:33 schreef Dutchnative het volgende:
Vind het wel cynisch.
Er zijn in WWII meer Roma & Sinti vermoord, dan Joden.
Maar over die laatsten hoor je niks natuurlijk
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
En vergeet Stalin niet die is aan top met 10.000.000 doden. Wat ook mooi aantoont dat rechts of links geen moer uit maakt.
Ik hoor van die laatste dagelijks veel te veel. Klote muzikanten bij de supermarkt en in het winkelcentrum...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:33 schreef Dutchnative het volgende:
Vind het wel cynisch.
Niet in het WWII-spectrumquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik hoor van die laatste dagelijks veel te veel. Klote muzikanten bij de supermarkt en in het winkelcentrum...
Heb je daar ook cijfers van? Want de cijfers die ik heb gezien zeggen toch echt iets anders.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:33 schreef Dutchnative het volgende:
Vind het wel cynisch.
Nou ja, absoluut zullen er vast meer Joden zijn omgekomen, maar in verhouding denk ik niet. Er is weinig onderzoek naar gedaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb je daar ook cijfers van? Want de cijfers die ik heb gezien zeggen toch echt iets anders.
Dat lijkt me wel erg veelquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:31 schreef SpecialK het volgende:
Volgens mij waren er maar 1 milj roma. Daarvan is ongeveer 1/3e uitgemoord.
Je hebt gelijk. Hier lees ik dat het tussen de 13% en de 30% ligt van een populatie van 947.500quote:
Niet presteerde je het als absoluut feit en nu kom je niet verder dan 'denk ik'quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:31 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nou ja, absoluut zullen er vast meer Joden zijn omgekomen, maar in verhouding denk ik niet. Er is weinig onderzoek naar gedaan.
Jezus, je kan niet zeggen dat Duitsland geen lef had iig.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:33 schreef SpecialK het volgende:
Maar om dingen even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Het is zo moeilijk te zeggen omdat weinig landen echt bijhielden wie een zigeuner was en hoeveel er zijn gedeporteerd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hier lees ik dat het tussen de 13% en de 30% ligt van een populatie van 947.500
Er is weinig met zekerheid over te zeggen. Dat neemt nog niet weg dat ik het een onderbelichte zaak vind.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet presteerde je het als absoluut feit en nu kom je niet verder dan 'denk ik'
Dat klinkt al heel anders dan "Er zijn in WWII meer Roma & Sinti vermoord, dan Joden.".quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Er is weinig met zekerheid over te zeggen. Dat neemt nog niet weg dat ik het een onderbelichte zaak vind.
Hoe komt China aan al die burgerdoden? WWII gerelateerd?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:33 schreef SpecialK het volgende:
Maar om dingen even in perspectief te zetten:
[ afbeelding ]
Okéquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat klinkt al heel anders dan "Er zijn in WWII meer Roma & Sinti vermoord, dan Joden.".
Japan was geen lieverdje.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe komt China aan al die burgerdoden? WWII gerelateerd?
Toch knap gedaan met zo weinig personeel zoveel bombarie. En die burgerslachtoffers van Duitsland zijn grootendeels toe te schrijven aan boze Russen. Hele boze Russen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jezus, je kan niet zeggen dat Duitsland geef lef had iig.
Nee, dat is mij bekend. Maar dit soort cijfers zetten het een en ander wel in perspectief, als Japan daarvoor verantwoordelijk is geweest.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting_van_Nankingquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe komt China aan al die burgerdoden? WWII gerelateerd?
Je doet net alsof de stichting van Israël puur vanuit (onbestaand) ras beargumenteerd werd. De voornaamste reden dat Israël bestaat is dat ene Oostenrijker de joden wilde uitroeien.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn ook talloze redenen waarom iemand in Nederland wil wonen, maar ik laat me niet uit mijn huis zetten om plaats te maken voor iemand met een 3000 jaar oude bloedlijn naar Groningen. Jij ook niet, neem ik aan. En het gaat om die bloedlijn en nergens anders om, ras dus. Het is geen keuze, het is je geboorte die het 'recht' geeft om een ander van zijn land te zetten. Je kunt je in allerlie bochten wringen, iets anders dan racisme is het niet.
Dat is jouw perspectief. Mijn perspectief zegt dat niemand recht heeft op welk land dan ook, en de huidige ongelukkige situatie het gevolg is van talloze factoren en beslissingen die niet allemaal op het bord van 'zionisten' of Israëliërs of hoe je ze wilt noemen, mag worden geschoven.quote:Waarom je er opvatting op nahoudt of verdedigd die op punten een treffende gelijkenis tonen met het pure kwaad. Overal is de gedachte dat je op basis van je ras, bloed zo je wilt, recht zou hebben op het land waar iemand anders woont volslagen verwerpelijk, maar waar het de Joden betreft wordt dat verdicht met antisemitisme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |