abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96352640
ik ben er al lang niet hoor maar als ik lang over tijd zou zijn zou ik een afsprak maken met een voet reflexsologist of acupuncturist voor dat ik zou aan strippen denken of inleiden...maar dat ben ik he..ik ben heel erg van chinees geneeskunde.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:54:35 #152
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96352963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:48 schreef bitterend het volgende:
ik ben er al lang niet hoor maar als ik lang over tijd zou zijn zou ik een afsprak maken met een voet reflexsologist of acupuncturist voor dat ik zou aan strippen denken of inleiden...maar dat ben ik he..ik ben heel erg van chinees geneeskunde.
uit nieuwsgierigheid, zit nu nu dan ook aan die ubersmerige thee/soep?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96353097
ikke? welke thee/soep? we hebben thuis gember thee...en ik heb vandaag mie gegeten met gember maar weet niet wat je bedoeld! maar ik ben geen fanaat wat betreft chinese dingen...ik ben vroeger heel goed geholpen door acupunctuur en shiatsu voor mijn huid problemen dus O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96354032
MeNicole en Jipster: *O* voor de goede echo's!

Ferrari; fijn dat je weer thuis bent!

Cleany; wat ontzettend balen van het kdv, hopelijk hebben jullie snel een goed alternatief. (Denk je vroeg te zijn met aanmelden...)

Hier gisteravond een hormonenaanval gehad ofzo; ik zag ineens alleen nog maar leeuwen en beren en problemen 'we gaan het financieel nooit redden' en 'hellup, we moeten nog zoveel doen in zo weinig tijd'. Manlief heeft me even getroost en samen gezeten om alles op een rijtje te zetten. O+
Nu ben ik weer ietsje rustiger gelukkig. Komt ook wel een beetje door de situatie bij ons op kantoor; 't gaat niet zo goed, er zijn voor de komende 6-12 maanden geen projecten te verwachten dus iedereen is een beetje zenuwachtig en dat komt de sfeer niet ten goede en ik heb nog geen vast contract dus dat is allemaal niet echt relaxed.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:23:41 #155
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96354522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:57 schreef bitterend het volgende:
ikke? welke thee/soep? we hebben thuis gember thee...en ik heb vandaag mie gegeten met gember maar weet niet wat je bedoeld! maar ik ben geen fanaat wat betreft chinese dingen...ik ben vroeger heel goed geholpen door acupunctuur en shiatsu voor mijn huid problemen dus O+
ah okay, ik vroeg me af hoe ver dat ging, dat Chinese :D
Ik kreeg van vriendinnen steeds thermosflessen met een soort thee of soep erin, goed voor moeder en kind zeg maar. Partij ranzig :X :r was het maar gemberthee ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96355579
Hoera voor alle goede echo's! Leuk MeNicole, 3 jochies!!
cleany, balen joh :o, je gaat er toch vanuit dat ze zulke dingen eerder aangeven..

Hier vandaag even de H&M en Hema ingedoken en wat dingetjes gekocht O+. En ik heb 'Hoe werkt mijn zwangerschap' nu ook in huis. Superleuk :D.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:48:11 #157
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96355902
lees ze tweeoogje!!!

F_R helemaal gemist dat je weer thuis bent :@... hoe vonden je katten het? Al lekker geknuffeld? (Enjeventnatuurlijkook ;))

Tankgirl,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net heerlijk in bad geweest met Alexa, nuhaartjes fohnen en op de bank ploffen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:05:37 #158
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96356890
Nog steeds geen verse beebs???? Wordt toch echt wel tijd! Danic ik duim dat je gewoon overmorgen bevalt!
F_r fijn dat je weer lekker thuis bent!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_96357432
daar had ik ook overheen gelezen! fijn f_r :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:39:28 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_96359092
Icantrixpostje dankzij het kladblok

Cleany, wanhoop nog niet. Je kindje gaat, neem ik aan, pas na de zomervakantie na het kdv he? Je wilt niet weten hoeveel mensen er ineens voor de zomervakantie andere dagen willen of hun kind verhuizen. Dan kan het misschien wel.
O en tip in het algemeen: bel zo af en toe eens naar het kdv of er plaats is of vraag wanneer ze je meer kunnen vertellen. Dan weet je ook eerder of er uberhaupt plaats is en kan je daar op inspelen. En flexibel zijn helpt ook: dus beginnen in een andere vestiging of eventueel eerst op een andere dag.(als dat kan he...)

Wij kregen voor Driekus ook van de week post van een kdv hier in de buurt. Dat ie nog op de lijst van de baby's stond, dat er geen plek was en of ie moest blijven staan. Wat denk je zelf...

MeNicole, wat een enorme rotopmerking zeg. Dat doe je gewoonweg niet, wat anderen al zeiden, je denkt het misschien, maar dan houdt je het voor je.

F_R thuis, Juh!

Jipster een goede echo, wauw!

GGB, tip van de dag: als je wakker ligt de wekker omdraaien zodat je em niet ziet. Want anders wordt het inderdaad een ramp.

Ieneminie, fijn dat alles gewoon goed was. En ja, niet kunnen plassen zo aan het einde van je zwangerschap ken ik. Net alsof je kindje ergens opligt en dan moet je wel, maar kan je niet. Heeeeerlijk. Ik verbaas me wel over je verhaal van inleiden obv straie. Tjemig, ik moest/moet hemel en aarde bewegen om voor de 42 weken ingeleid te worden en jij krijgt het op basis hiervan aangeboden.

Danic, ik snap dat je de natuur zo veel mogelijk zijn gang wil laten gaan, maar ik zou nooit wachten tot vrijdag. Vrijdag is lekker net voor het weekend, dan zit je in het zkh op zaterdag met weekenddiensten enzo. Ik zou dan eerder kiezen voor donderdag.
Overigens, ik heb ook een vaste einddatum gekozen, ga ik overtijd, dan neem ik gewoon minder ouderschapsverlof op.
Over je stripvraag: je kan het altijd vragen. Maaaaaar....het moet ook maar mogelijk zijn. Ik zat met 40+ nog wat gewoon helemaal potdicht, nog geen verweking of wat dan ook, dus dan kunnen ze niet eens strippen.

The Tankgirl, mijn slijmprop bevatte wel best wat bloed was dus dus echt niet wit doorzichtig. Maar goed, ik heb mijn slijmprop als geheel gezien omdat de vk hem in haar hand had nadat ze de vliezen had gebroken. Meer afscheiding is wel normaal, dus dat zou het ook zo maar kunnen zijn. En smerig maar waar, ik ken dat ook in sliertvorm.

Zo en dan nu even een samenvatting van mijn dag. Veel gedaan, alle kleertjes liggen op de juiste plaats. Ik heb mijn wandeling van gisteren goed gevoeld 's nachts, was gewoon blij dat ik op kon staan om wat te bewegen. Verder weinig nieuws, kind groeit geloof ik als kool en zit heerlijk klem onder mijn rib. Auw.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:51:25 #161
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_96359713
MeNicole en Jipster... wat fijn dat alles goed was!! *O* *O*

En TAP een meisje...!! Leuk! *O*

F_R, wat fijn dat je weer thuis bent... :* :* :* ik gun jou echt een zorgeloos eind van de zwangerschap.... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_96361399
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:51 schreef Jose81 het volgende:
MeNicole en Jipster... wat fijn dat alles goed was!! *O* *O*

En TAP een meisje...!! Leuk! *O*

F_R, wat fijn dat je weer thuis bent... :* :* :* ik gun jou echt een zorgeloos eind van de zwangerschap.... :*
Ik sluit me volledig aan bij deze post :D

Vandaag weer op controle geweest in het ziekenhuis. Weer meer dan een half uur gewacht op een nog geen 10 minuutjes afspraak. Ik vind de begeleiding van een verloskundigen praktijk echt veel prettiger, veel persoonlijker. Nou gaat het met mij gewoon goed en heb geen druk op werk en dergelijke. Maar ik betwijfel of ze dat ook echt in die mini controles met bijna geen gesprek wel door zouden hebben. Ze zijn zo op het lichamelijke gefocust en ze lopen altijd zover achter wat ze tijdens de makkelijke patienten proberen in te halen, dat ik me daar toch best soms wat naar over voel.
Ik wordt dan extra naar als ik al die nieuwsverhalen lees over dat de hoge babysterfte vooral door het verloskundigen systeem zou komen. Ik heb me tot nu toe altijd meer als mens behandeld doen voelen door de verloskundigen. Ook heb ik het gevoel dat als er iets zou zijn ik eerder zou bellen als ik door verloskundige begeleid zou worden.
En wat ik ook een soort van krom vind is dat ik het kraambed wel begeleid wordt door de verloskundigenpraktijk omdat hun de huisbezoeken doen. Terwijl dit de periode is dat ik juist een prikprotocol moet volgen 6 weken lang.

Ach je niet te veel druk om maken, ik voel me goed dus laat ik daar nog even genieten voordat het weer zwaar wordt :)

Maar alles was goed. En we krijgen echt echt een meisje. Ze lag er helemaal mooi voor op de echo en volgens de gyn was het niet te missen zo duidelijk O+
(Dat van elke keer een echo is wel een leuke bonus trouwens).
Ik hoef pas over 6 weken terug te komen, das toch best lang tussen periode? (ben morgen 22 weken).
Oja en ik ben vergeten om een zwangerschapsverklaring te vragen.. Dus nou moet ik morgen nog even gaan bellen daarvoor, ze wilde op het werk mijn verlof gaan regelen.

Ojee.. wat heb ik een lang egoverhaal geschreven.. :@
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_96363549
Wickie, balen dat je er zo weinig tijd voor je wordt vrijgemaakt. Kan me voorstellen dat je er af en toe een naar gevoel van krijgt. En een meisje, wat leuk! *O*

Hier discussie met man over geboortekaartjes }:| heb eindelijk een kaartje gevonden wat we allebei leuk vinden, vindt 'ie het te duur en alle andere die ik heb gevonden vindt hij ook te duur. Nu wil hij het stom oplossen door dat plaatje van internet te pakken, te photoshoppen en dat bij een drukker te brengen en zelf te gaan zitten rommelen. :( :{w :6
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:58:54 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_96363831
Vind wat je beschrijft wel herkenbaar, Wickie. Sinds ongeveer de 24e week loop ik ook bij een gynaecoloog. Ze is heel aardig hoor maar ik heb inderdaad ook het gevoel dat ik een patient ben.
Ze kijkt even naar de feiten (uitslag groeiecho, bloeddruk, bloed- en urineonderzoek), vraagt nog wel even hoe het gaat en dat is het. Ik durf haar haast niet lastig te vallen met vragen. Wel was ze laatst heel aardig, ze bood aan om een hartfilmpje van de baby te maken toen ik aangaf dat ik hem niet meer zo goed voelde. Ik heb dat toen afgeslagen omdat ik voelde dat zij het niet nodig vond. Ze heeft toen wel even gewoon naar het hartje geluisterd. We moeten ook heel lang wachten op haar, ook als we haar eerste patienten zijn die dag.

Bedacht me laatst dat ik niet eens weet welk nummer ik moet bellen als er iets is. Kon me wel herinneren dat ik een informatieboekje heb gekregen met op de achterkant een spoednummer. Dat boekje heb ik vandaag weer even opgezocht en ergens goed neergelegd. Maar ik weet niet goed wat spoed is eigenlijk.

Zit ook vrij veel tijd tussen de afspraken, ik was er voor het laatst op 7 en 14 april voor een echo en een consult met de gynaecoloog. Volgende week 9 mei weer een echo en dan weer 26 mei een afspraak met de gynaecoloog. Zoals ik het nu tik klinkt het als best vaak, maar de echo's en de gesprekken zijn zoals ik vertelde erg kort. En het gaat helemaal niet zoals jullie omschrijven, dus dat je het ook hebt over andere dingen zoals je gewicht, je rug, bekken, ik heb ook niks gehoord over mijn buikomvang, mijn bloedtype (dat is op mijn termijn toch ook actueel?) etc. Mijn bekkenklachten worden nl. ook steeds erger maar ik weet dus ook niet zo goed met wie ik dit dan kan bespreken...Kortom ik voel me ook een beetje in het luchtledige zweven. Ik denk wel dat ik het ga aankaarten de 26ste, alhoewel ik dat dus nog wel ver weg vind!
pi_96365502
ik was ook weer op controle op de poli in het ziekenhuis, vandaag verloskundige 4 van de 10 gezien, hm ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, zelfs ben ik blij dat ik duidelijkheid heb om te weten dat ik nu zeker in het ziekenhuis beval en dat het al vast staat voor de bevalling heeft ingezet, dat geeft mij berusting

lastig vind ik alleen dat je elke keer weer bij iemand anders op controle bent, je moet je elke keer weer op iemand anders instellen, theoretisch vervolgen ze natuurlijk hetzelfde beleid mag ik aannemen, met dezelfde onderzoeken en zo, maar praktisch is toch iedereen net weer iets anders en heb ik niet het gevoel dat ik een band opbouw, maar eigenlijk was dat in mijn verloskundigenpraktijk niet anders, want ook daar waren meerdere dames,
ik ben wel blij dat het ziekenhuis zo dicht bij is, voor mij maakt de afstand geen verschil

de laatste dagen voor de geboorte zijn nu eenmaal lichaamlijk iets moeizamer, ik weet niet zo goed wat ik met mij aan moet, kleine dingen kosten meer moeite, ik heb niet zo veel zin meer om dingen te doen, maar misschien hoort deze periode gewoon ook erbij, een beetje verveld/ vervelend zijn, wachten, rusten, met de baby in de buik spelen zo lang het nog kan...hoogtepunt wordt zo al snel de dagelijkse douche op het geleende douchekruikje (nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden, maar het is gewoon hartstikke handig, wanneer je je met je zwangere buik even kunt zitten in de douche, want alles lijkt nu per definitie naar beneden te vallen en je kunt alle plekjes die gewassen/ geschoren moeten worden veel beter bereiken zonder uit evenwicht te raken)
pi_96367136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:44 schreef bitterend het volgende:
danic als je man niet wil seksen misschien kan je lekker met een speelgoed aan de gang gaan *)
Tja, klinkt leuk, maar in mijn speelgoed zitten geen prostaglandines, dus dat zet weinig zoden aan de dijk :P .
quote:
Danic, ik snap dat je de natuur zo veel mogelijk zijn gang wil laten gaan, maar ik zou nooit wachten tot vrijdag. Vrijdag is lekker net voor het weekend, dan zit je in het zkh op zaterdag met weekenddiensten enzo. Ik zou dan eerder kiezen voor donderdag.
Mefke, snap ik ook, maar wij kiezen bewust niet voor de donderdag omdat dat de verjaardag is van mijn petekindje. Die is dan precies een jaar ouder en we verwachten alleen maar gezeik met haar (vooral moeder) ouders over het feit dat ze dan op dezelfde dag jarig zijn.

@Wicky, herkenbaar hoor, ook hier wordt ik liever door de verloskundige geholpen dan door het ziekenhuis. Daarom hopen wij ook nog steeds dat ze zichzelf gewoon aanmeldt zodat de verloskundige de bevalling kan doen.

Hier ook weer lekker last van mijn hormonen vanavond (en dus emoties). Tijdens het bespreken van het gebeuren aanstaande maandag zat ik al met tranen :? .
Vervolgens om 20.00 de tranen uit mijn kop gejankt tijdens dodenherdenking. Heb ik normaal nooit, maar eind november is mijn opa overleden en die gaat ons mupke dus nooit leren kennen en dat hakte erin :'(
En daarna nog een keer omdat ik zelf eigenlijk strippen wel een optie vind en dat toch nog met vriendlief wilde bespreken. Uiteindelijk de beslissing iets veranderd: dus als de gyn het voorstelt en het is mogelijk, dan mag hij proberen te strippen.
Helaas kan mijn vriend niet mee, dus gaat mijn schoonmoeder mee, de schat. Als er echt actief iets gebeurd dat ik mijn vriend wakker bellen (hij heeft nachtdienst en de afspraak is 's ochtends). Baalde ik ook weer van dus: :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 04-05-2011 23:07:45 ]
pi_96369336
Danic, ik ben de vorige keer gestript. Ik was toen 41 weken, ik ben de dag erna bevallen. Het gerommel begint meestal niet gelijk erna hoor (als er al wat begint). Bij mij begon het rond 23:00 u. en ik had de afspraak einde middag.

Ik zal het nooit weten maar ik denk het strippen wel een laatste zetje is geweest om het echt in gang te zetten (ik had al weken last van serieus voorwerk). Het was even (half minuutje) een naar gevoel en ik had de pech dat ik een wee kreeg toen ze bezig, maar ben heel blij het gedaan te hebben. Ik denk dat ik anders was ingeleid (uiteindelijk wilde de bevalling niet vlotten en ben ik alsnog aan de wee-opwekkers gelegd :') ).
Persoonlijk denk ik dat je vriend, mocht je eventueel gestript worden, gewoon rustig kan slapen hoor. Eer er wat begint is hij fris en fruitig.
Als jij je helemaal op je gemak voelt bij je schoonmoeder zou ik het gewoon toch even aankaarten bij de gyn, als het een inleiding kan voorkomen. Je kan ook vertellen dat je er eventueel over twijfelt, spreek je gevoelens uit. Want na die maandagafspraak nog moeten wachten tot vrijdag kan misschien toch zwaarder vallen dan je dacht :*

Maar strippen is niet altijd effectief en niet altijd mogelijk.
pi_96369637
Dank je Wicky. Zo denk ik er ook over: de kans is heel klein dat het gelijk de bevalling in gang zet (maar ik heb steeds het verhaal van Claudia in mijn achterhoofd) en daarom wisten we ook niet zo goed wat we nou met die dag van mijn vriend moesten.
Maar hij gaat gewoon werken en ik heb een schat van een schoonmoeder, dat was echt mijn eerste optie na mijn vriend (eigen moeder woont te ver weg).
Ik weet ook dat het niet altijd mogelijk is, maar ik vind zo'n klein zetje een fijner idee dan een hele inleiding. En dan is het nog altijd afwachten of het helpt natuurlijk.
Ach, ik ga er gewoon voor duimen dat het allemaal niet nodig is en dat mupke voor maandag zichzelf aandient. Ze is ons gewoon aan het uittesten nu :') Lekkere eigenwijze drol O+
pi_96369926
Jah dat zijn meisjes :D

En het voelt daarna wat beurs en het zal waarschijnlijk wel wat rommelen maar echt gelijk boembats bevalling is echt een hele kleine kans. Ik heb vriendlief pas rond 4 uur 's nachts wakker gemaakt toen, daarvoor was het allemaal te vaag en ook gewoon normaal goed te handelen hoor (daarna ook nog wel maar er was al een uur regelmaat).
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:13:35 #170
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96375732
Goedemorgen,
Slecht geslapen helaas, vriend en ik waren allebei verkouden, plus ik kon pas laat mijn houding vinden.
Vandaag naar de stad jeeej, voor een paar uurtjes :)
Ik wil actie vandaag, van mijzelf of de andere LLM-ers :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:16:56 #171
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96375754
danic, wat vervelend zeg :*. Fijn he, van die eigenwijze muppies die blijven zitten, ook al ben je er klaar voor (mee)...Vandaar ook dat ik me mentaal al ingesteld heb op 20 mei ipv 13 mei.

Hopelijk zet het strippen zoden aan de dijk! En strippen is inderdaad toch een interventie van een ander kaliber dan inleiden toch? Fijn dat je schoonmoeder meekan.

Tankgirl :* voor je rotnacht.

Hier vandaag weer eens een rondje winkelen. Moet nog steeds zon molton onderhoeslakending kopen bij de HEMA en bij de thuiszorg wat spullen ophalen :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_96376021
Tankgirl balen van je nacht zeg

Ik herken wat er geschreven wordt over het z-huis ook. As maandag heb ik een andere gyn dan die van mezelf omdat ik perse op ma terug moet komen. En verder gaat het idd allemaal erg snel waardoor ik al snel minder vraag dan dat ik eigenlijk zal willen.

Ik verwacht niet dat ik uit mezelf beval maar dat ik word ingeleid.

En onze katten waren erg blij dat ik er weer was ik had gisteren al weer zwaan kleef aan.
pi_96376050
:% Voor de baby's die zo welkom zijn er uit te komen ;)

Hier een redelijke nacht gehad, wel last van mijn verkoudheid maar geloof dat het bijna over is. Nu heb ik mijn vriend aangestoken dus mag ik zijn klachten aanhoren :D.

Een hele drukke baby gehad gisteravond, merk dat hij steeds sterker en groter wordt! Ben gewoon beurs aan een kant :’)

Nog even tot 13:00 uur werken en dan naar BFO in Zwolle! Lekker van muziek en zon genieten…
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:57:42 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376182
Heerlijk geslapen hier. Wel vroeg op, want ik kan niet meer te lang liggen, maar dat is niet erg.

Ik heb gisteren echt besloten gewoon geen moltonhoeslaken op het bed te leggen. Kreeg al kriebels toen ik het ding vasthad (en ja, ik heb een fijne van de Hema). Dus nu een kleine molton erop en daaroverheen een dik badlaken. Moet genoeg zijn vind ik. En anders is ons matras toch wel aan vervanging toe.

Ik weet niet meer wie het opmerkte, maar als je in het zkh onder behandeling bent en je hebt vragen over bekkenklachten, dan zou ik me melden bij een fysio die daarin gespecialiseerd is. Ik kom gewoon bij de vk, maar mijn fysio is diegene die de controle heeft over mijn bekken. Ik volg dus ook haar tips op en heb die doorgegeven aan de vk (die dat verder prima vindt, de fysio's en de vk werken samen).

Zo en dan ga ik zo maar eens even douchen en spullen verzamelen voor morgen (bruiloft zusje). Succes iedereen vandaag.
  donderdag 5 mei 2011 @ 08:59:02 #175
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96376210
Zana, ik kan het niet terugvinden in de OP, wanneer is je due date?

Ik heken ook wel wat je schijt over het zkh :Y, ook al ben ik met Alexa daar maar twee keer heen gehoeven.

Het enige wat ik je kan meegeven over de band die je opbouwt: ik werd uiteindelijk (onverwacht) ingeleid, dus ik kende niemand, maar die mensen die je daar helpen, daar had ik binnen no-time een band mee.

Mef, veel plezier met de voorbereidingen! Alvast proficiat met je zus, zal wel een pittig dagje worden fysiek, of valt het mee?
Alexa en Seth zijn lief
pi_96376367
mefke viel ook bijna van de stoel toen ik het hoorde. Goedemorgen trouwens,
Ga nu maar eens lekker douchen en aankleden. Verder weinig verandering, maar we zullen zien wat de dag brengt....
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:13:46 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376448
morgen pittig dagje fysiek ja. Maar heb bed geregeld, dus kan tussendoor gaan liggen. En verder kleine pasjes, veel zitten en bekkenband om. Mocht het allemaal niet lukken, dan 'huur' ik voor een euro wel een mooie roze rolstoel in het zkh om de hoek ;)
pi_96376519
succes morgen mefke...
pi_96376593
Pas goed op jezelf morgen Mefke.
Gaat driekus ook mee?
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:26:17 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376694
Driekus mag ook mee ja. Die mag de ringen komen brengen. Ach, het wordt een relaxt feestje, dus ik maak me er niet te druk om. Gewoon zorgen dat ik alles goed voorbereid heb, dan komt het vanzelf goed. En de hele familie is present, dus op Driekus hoef ik niet echt te letten, dat doen anderen voor me.
pi_96376987
lekker toch mooi weer erbij... wat wil je nog meer...
Geniet ervan morgen, voor je het weet is het weer voorbij
pi_96377068
Mef, wel veel plezier morgen en inderdaad gewoon je rust pakken tussendoor.

Nog even over het ziekenhuis, wat mij tegenvalt is de begeleiding nu.
Ik moest de vorige keer onverwacht als medisch geval bevallen (Mette had in het vruchtwater gepoept) maar tijdens de bevalling ben ik super behandeld, er was bijna de hele tijd een lieve zuster die mij begeleidde en de klinische verloskundigen waren ook echt daar voor jou al was het druk op dat moment.
Ik heb nu steeds afspraken met Arts assistenten van de Gyn. Over 10 weken heb ik na de groeiecho een afspraak met een Verloskundige dat kwam beter uit dan kon de afspraak er gelijk achteraan (ik snap dus het verschil niet echt van de Gyns en de arts assistenten tegenover de verloskundigen in het ziekenhuis). Ik ben benieuwd of dat dan ook een verschil is in persoonlijkheid.

Maar LLMers hup hup mooi weer om te bevallen!! Ik schreeuw dit extra hard naar je meissie Danic!!
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:45:09 #183
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96377170
Klinkt als een heerlijk dagje Mef :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:49:25 #184
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96377306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:40 schreef wickie het volgende:

Maar LLMers hup hup mooi weer om te bevallen!! Ik schreeuw dit extra hard naar je meissie Danic!!
Volgens mij heeft het verkeerde meissie naar je geluisterd ;)
Sorry dames, ik ga voorpiepen denk ik.
2 uur geleden zijn de vliezen gebroken :o
pi_96377330
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:49 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

*O*
pi_96377354
quote:

[..]

*O* :o *O*
Succes!!!! Al weeen enzo ?
pi_96377370
quote:

[..]

Zet hem op Krijtlijk!~ :% :% :%
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:53:03 #188
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96377394
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:51 schreef wickie het volgende:

[..]

*O* :o *O*
Succes!!!! Al weeen enzo ?
nee, heeft vannacht wel een beetje lopen rommelen, en nu heel af en toe een klein krampje.
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:53:41 #189
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96377414
Succes krijtlijk!
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:57:41 #190
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96377521
woaaaaah spannend!!

Succes krijtlijk zet hem op!! *O* *O*
:% :% :%
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96377575
Goed bezig Krijtlijk! Succes en zo!!! *O* :%
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:59:47 #192
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96377576
Krijtlijk, voorpieper!!! :(
Nee geintje, zet hem op!!!! :%
pi_96377586
Nou hup hup, zet m op!! laat die krampjes maar erger worden ;)
:% :% :%
pi_96377602
Krijtlijk spannend! Succes en :%
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:01:19 #195
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96377614
:% :% :% voor Krijtlijk!
A grand adventure has begun.
pi_96377839
succes Krijtlijk! :%
pi_96377850
Woehoeeeee de storm gaat los!!! Spannend Krijtlijk!! ëcht bevrijdingsdag voor jou!! Een hele goeie bevalling gewenst!

Hier is het nog altijd rustig, maar ja, dr wordt ook alleen om meissies geroepen :+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_96377880
Joehoeee!!!! Beste jongens!!! Hup actie, eruit komen jullie!!! ;) :D
pi_96377968
Go krijtlijk :%

Danic, ik heb met 41 weken ook het strippen geweigerd. Iemand die dezelfde dag uitgerekend was heeft zich wel laten strippen. Ik ben de dag erna bevallen, en zij op 41+6.. Strippen is ook geen garantie. Je lijf moet er echt aan toe zijn.
Maar ik durfde ook wel te wachten, omdat in mijn familie over tijd gaan heel normaal is. Ikzelf was 17 dagen te laat, dus was enigszins verbaasd dat Chris al met 41+1 er was :P
pi_96378351
Danic heeft zich ook nog niet gemeld hè?? Ik hoop t zo voor dr!

De vraag strippen/inleiden is gewoon een hele lastige, vooral omdat de verantwoording op deze manier ook een beetje bij jezelf gelegd wordt en je je natuurlijk absoluut niet achteraf wilt hoeven afvragen of andere keuzes tot betere resultaten hadden geleid.

Strippen kan in ieder geval absoluut geen kwaad, het is het laatste zetje en slaat aan of slaat niet aan. Het enige risico wat je hierbij loopt is het per ongeluk breken van de vliezen en hierop vervolgens geen weeën krijgen. Om de kans op infecties te verkleinen aangezien er wel een inwendig onderzoek is geweest dan, wordt je o.h.a niet al te lang daarna alsnog ingeleid (beleid verschilt per ziekenhuis). Weet wel dat uit een hele groot onderzoek naar strippen blijkt dat strippen pas zin heeft vanaf 41 weken, en dan om de dag. Vandaar ook dat dit niet standaard bij 40 weken al wordt aangeboden. Uit onderzoek blijkt ook dat slechts 1 op de 7 vrouwen daadwerkelijk bevalt op het strippen. (En onderzoek is gewoon heel lastig, wie zegt dat je de 24u erop niet sowieso bevallen was...)

Voor wat betreft wanneer inleiden, wat voor mij (als zwangere!) een heel belangrijk uitgangspunt was vorige keer is het feit dat de meeste eerste kinderen geboren worden bij 40+5 wkn. Dat betekent dat op het moment dat je uitgerekende datum verstrijkt de dag dat de kans het grootst was dat je zou bevallen nog bereikt moet worden! De meeste eerste kinderen worden nou eenmaal tussen 40-41 wkn geboren. Zonder medische noodzaak is voor mij dus absoluut geen reden om in te leiden. De draagtijd van de mens is immers 37-42 wkn en niet exact 40 weken. Er is wel alle reden tot goede en frequente controles tussen 41-42 wkn, onderzoek geeft daar alle reden toe, maar we staren ons wat mij betreft soms/vaak echt te blind op die uitgerekende datum...ik zou liever een "uitgerekende periode" zien..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')