Ben het wel met je eens. Zeker als je die beelden ziet van die juichende massa.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb verlies gekend. ik sta bij mijn mening. het siert helemaal niemand om te juichen bij de dood van een mens. ongeacht wie die mens is of wat die gedaan heeft.
Nogmaals de vraag dan: Vind je het onfatsoenlijk van Joden in de 2e wereldoorlog die hebben staan juichen toen ze hoorden dat Hitler zelfmoord had gepleegd?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:46 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb verlies gekend. ik sta bij mijn mening. het siert helemaal niemand om te juichen bij de dood van een mens. ongeacht wie die mens is of wat die gedaan heeft.
Omdat hij misschien vocht tot de dood? Omdat hij niet levend gepakt wilde worden? Omdat niemand hem wilde/ kon berechten?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:51 schreef Staal het volgende:
Ben het wel met je eens. Zeker als je die beelden ziet van die juichende massa.
Verder begrijp ik niet waarom Osama niet berecht is.
Ja. Begrijpelijk, ja. Maar fatsoenlijk? Nee.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:53 schreef Breekfast het volgende:
Nogmaals de vraag dan: Vind je het onfatsoenlijk van Joden in de 2e wereldoorlog die hebben staan juichen toen ze hoorden dat Hitler zelfmoord had gepleegd?
wanneer jij verlies in deze context zegt ga ik ervanuit dat een naaste van jou is omgebracht door iemand die zijn idealen aan anderen wil opdringen d.m.v lukrake aanslagen op willekeurige onschuldige mensen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:46 schreef simmu het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, niet zijn exacte woorden. http://rawlinsview.wordpr(...)y-popular-sentiment/quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:18 schreef RianneB het volgende:
En dat doe je nog steeds niet... Dit heeft schijnbaar MLK nooit zo gezegd
Ik vind dat de joden dan mogen juichen omdat het bloedvergieten en de misstanden een halt toe zijn geroepen, maar niet omdat Hitler dood is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag dan: Vind je het onfatsoenlijk van Joden in de 2e wereldoorlog die hebben staan juichen toen ze hoorden dat Hitler zelfmoord had gepleegd?
Dit meen je serieus?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja. Begrijpelijk, ja. Maar fatsoenlijk? Nee.
Ach dan kunnen we ons dus ook meteen terugtrekken uit afghanistan en irak omdat we daar juist een democratie willen opleggen waarbij rechten van mensen gerespecteerd zouden moeten worden en een ieder een recht heeft op een eerlijk proces.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een onzin, wraakgevoelens en een vorm van genoegdoening bij vergelding zijn volstrekt normale menselijke emoties.
Volgens jouw redenering is er ook niets mis met Irakezen die staan te juichen bij iedere Amerikaanse soldaat die daar omkomt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:58 schreef Breekfast het volgende:
Dit meen je serieus?![]()
Het is niet alleen begrijpelijk, het is ook gewoon volledig rechtvaardig en heeft niks met onfatsoenlijk gedrag te maken.
ach laat die mensen lekker hun emoties de vrije loop nemen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:57 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Ik vind dat de joden dan mogen juichen omdat het bloedvergieten en de misstanden een halt toe zijn geroepen, maar niet omdat Hitler dood is.
Ik vind het dan ook, net als anderen hier, zeer hypocriet dat de mensen op Times Square en voor het witte huis zo stonden te dansen, joelen, schelden en foto's van Osama verbrandden.
Maar zo heeft iedereen natuurlijk zijn mening, die gevormd wordt door moraal, principes, maar (helaas) vaak ook door emoties.
Ach, we zitten in topic #11, dan mag godwin toch wel eens om de hoek komen kijken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet met de bedoeling om ze op 1 lijn te stellen met elkaar.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:58 schreef Breekfast het volgende:
Dit meen je serieus?![]()
Het is niet alleen begrijpelijk, het is ook gewoon volledig rechtvaardig en heeft niks met onfatsoenlijk gedrag te maken.
Tuurlijk mag je juichen dat de vijand dood is..jezusquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering is er ook niets mis met Irakezen die staan te juichen bij iedere Amerikaanse soldaat die daar omkomt.
Oke.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:00 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ach laat die mensen lekker hun emoties de vrije loop nemen.
Dit vind ik een redelijke uitleg. Vroeg het me echt af.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ze OBL levend hadden meegenomen, had de VS elke week een andere aanslag gehad, om hem vrij te krijgen. Zoals meerdere experts hebben gezegd: het is tegen internationale regels wat ze gedaan hebben, maar begrijpelijk en ze zullen niet snel erop afgerekend worden.
Wel als je de intenties en bedoelingen van mensen achterwege laat.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering is er ook niets mis met Irakezen die staan te juichen bij iedere Amerikaanse soldaat die daar omkomt.
Ook alleen maar omdat het Amerika is. China had eens iets soortgelijks moeten doen, dan had de internationale verontwaardiging geen einde gekend.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ze OBL levend hadden meegenomen, had de VS elke week een andere aanslag gehad, om hem vrij te krijgen. Zoals meerdere experts hebben gezegd: het is tegen internationale regels wat ze gedaan hebben, maar begrijpelijk en ze zullen niet snel erop afgerekend worden.
hmmm 1 vent dood die direct verantwoordelijk was voor duizenden doden, of 3000 onschuldige mensen dood. ja prima vergelijking.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:03 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Oke.
Dus andersom was het ook geen probleem? Toen de islamitische wereld danste ten tijden van 9/11?
Prima, dan ben je meer een emotioneel type dan een rationeel type. Verder ook niet erg natuurlijk.
Dan heb je duidelijk het doel van Bin Laden niet begrepen. Er zat echt wel een reden achter dat doden van mensen hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:05 schreef Breekfast het volgende:
Wel als je de intenties en bedoelingen van mensen achterwege laat.
Bin Laden had als doel om zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden, de Amerikanen niet ( ja ook daar kunnen we vast over discussieren).
Omdat iedereen in zijn broek schijt van de USA. Was het een ander land geweest en een andere dictator (die mss meer moorden op zijn geweten had), dan had je wel andere geluiden gehoord.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik gister goed heb opgelet (quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |