abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97551031
Wtf is nepamuk?

Google heeft iets teveel resultaten :')
pi_97552594
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Wtf is nepamuk?

Google heeft iets teveel resultaten :')
een deel-al-je-data-met-de-community-programma
pi_97564782
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
pi_97569517
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En dat is heel mooi voor de mensen die het willen gebruiken. Je krijgt het niet door je strot geschoven en het staat standaard uit. Maar blijkbaar zijn er ook mensen die lezen wat ze willen lezen. :)
Powered by Janetje®
pi_97949390
Dan wil je zo graag Ubuntu op je nieuwe pc uitproberen en doet die het gewoon niet :/. Beetje heel erg jammer is dat dat dan weer.
pi_97949728
quote:
8s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:24 schreef Kandijfijn het volgende:
Dan wil je zo graag Ubuntu op je nieuwe pc uitproberen en doet die het gewoon niet :/. Beetje heel erg jammer is dat dat dan weer.
De PC of wil Ubuntu niet werken?
Powered by Janetje®
pi_97952504
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:31 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

De PC of wil Ubuntu niet werken?
Ubuntu werkt altijd :{w :P

De Pc helaas nog niet :(
pi_97953753
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ubuntu werkt altijd :{w :P

De Pc helaas nog niet :(
Onzin, ik ben al meerdere pc's in het verleden tegenkomen waar ubuntu simpelweg niet wilde booten. :P

Weet je al wat de oorzaak is?
Powered by Janetje®
pi_97955567
Jullie kunnen er gewoon niet mee omgaan :P.
pi_97955647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Onzin, ik ben al meerdere pc's in het verleden tegenkomen waar ubuntu simpelweg niet wilde booten. :P

Serieus, het gewoon vertikte? Word volgens mij wel al minder.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1460880 en @FOK! [Zelfbouwpc] Werkt niet, geen piepjes o.i.d.

Beetje jammer natuurlijk.
pi_98179567
Mijn jaarlijkse poging tot overstappen naar unix is weer niet geslaagd. Monitor met VGA-aansluiting werkt prima, sluit ik DVI aan krijg ik kleinere resolutie (zelfde monitor). Probeer met VLC player een MKV-bestand af te spelen, verschuif het scherm en Ubuntu loopt vast en moet rebooten. Tot volgend jaar. :W (Heb met behulp van Google het een en ander geprobeerd te fixen, maar het wil niet lukken / kost te veel moeite.)
pi_98181136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:26 schreef FastFox91 het volgende:
Mijn jaarlijkse poging tot overstappen naar unix is weer niet geslaagd. Monitor met VGA-aansluiting werkt prima, sluit ik DVI aan krijg ik kleinere resolutie (zelfde monitor). Probeer met VLC player een MKV-bestand af te spelen, verschuif het scherm en Ubuntu loopt vast en moet rebooten. Tot volgend jaar. :W (Heb met behulp van Google het een en ander geprobeerd te fixen, maar het wil niet lukken / kost te veel moeite.)
Heb je al om hulp gevraagd hier dan?

Watvoor grafische kaart heb je en watvoor drivers gebruik je hiervoor?
pi_98191271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Heb je al om hulp gevraagd hier dan?

Watvoor grafische kaart heb je en watvoor drivers gebruik je hiervoor?
Nee, ik wil het meestal zelfstandig kunnen oplossen. :P Maar misschien moet ik nu toch wel wat hulp inschakelen.

GeForce 8500 GT en driver is "Grafisch versneld stuurprogramma van NVIDIA (versie current)[Aanbevolen]". Een ander alternatief is versie 173, maar dat had bij mij geen effect.
Na "sudo nvidia-xconfig" is mijn xorg.conf met VGA-aansluiting:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xorg.conf met DVI-aansluiting post ik vanavond.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:08:02 #264
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_98192164
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Weet je waarom dat is? Omdat dat moederbord problemen kent.
ACPI uitzetten en booten lukt altijd.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_98242355
Ik gebruikte eerst twinview, maar nu separate X, want ik wil mijn linkerscherm 90 graden naar links roteren. Dat is gelukt met de volgende xorg.conf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het moment dat ik Xinerama enable, werkt het niet. Na het inloggen zie ik twee schermen met de default background, maar geen menu of iets anders. Rebooten is de enige oplossing. Als ik inlog op ubuntu klassiek, krijg ik links een zwart scherm en rechts menu etc, maar ik moet met mijn muis links op het scherm ergens klikken, waarna er een actie gebeurt op het rechterscherm. Iemand een oplossing of een idee?
pi_98290053
Behalve dat het roteren van één scherm icm Xinerama nog niet werkt, voel ik me wel al steeds meer thuis. :)
pi_98777754
Wat is het nadeel van Windows virtualiseren op Ubuntu vergeleken met dual boot, voor thuisgebruikers?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:40:44 #268
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_98778442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:26 schreef FastFox91 het volgende:
Wat is het nadeel van Windows virtualiseren op Ubuntu vergeleken met dual boot, voor thuisgebruikers?
Ik zou het niet weten. Misschien dat de performance een issue kan zijn. Met een dualboot heeft het het systeem 1 OS draaien, bij virtualisatie meerdere.
heitieh
pi_98779909
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:40 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Misschien dat de performance een issue kan zijn. Met een dualboot heeft het het systeem 1 OS draaien, bij virtualisatie meerdere.
Dat is zeker iets om rekening mee te houden. Bedankt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:28:12 #270
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_98794903
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:05 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Dat is zeker iets om rekening mee te houden. Bedankt.
Wat Joooo-pi zegt, maar moderne processoren zijn zeer goed geschikt voor virtualisatie. Alleen bij hele zware toepassingen heb je nog echt het basis-OS nodig.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:42:29 #271
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_98795988
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:26 schreef FastFox91 het volgende:
Snelheid maar alleen indien je een langzaam systeem hebt. Een i3 of beter trekt het allemaal in een zeer goed tempo.

En stel het zou wat langzamer zijn dan is het nog altijd zo dat je meerdere OSen kunt virualiseren en deze zonder reboot kunt gebruiken. Dual boot kost veel tijd met switchen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_98948405
Ik heb een Q6600 en windows xp draait gewoon prima virtual. Heb windows 7 nog wel dual boot draaien, maar switch eigenlijk nauwelijks meer. XP draai ik nu wel vaak, vanwege Tour de France stream van NOS.

Ander probleem, mijn geluid kraakte net. Dus ik dacht direct aan hardware etc, maar na wat testen en uitsluiten bleek het toch softwarematig te zijn. Ubuntu reboot gedaan en nu kraakt het niet meer. :p
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:43:11 #273
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_98948737
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:33 schreef FastFox91 het volgende:
XP draai ik nu wel vaak, vanwege Tour de France stream van NOS.
Lukt dat echt niet onder ubuntu? Met VLC desnoods?
How can I make this topic about me?
pi_98948924
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Lukt dat echt niet onder ubuntu? Met VLC desnoods?
Eerste keer ging het niet goed, maar nu ik het nog een keer probeer werkt het wel. Thanks. ^O^
pi_98956861
Ik heb een schijf uit een NAS getrokken zonder te backupen, ik had bedacht dat ik die schijf altijd later weer terug in de NAS kon steken om data over te gooien maar dat werkt dus niet :')

De schijf wordt niet gezien in Windows; niet direct op de PC aangesloten en niet via een external casing.

Via de NAS software kon ik wel op de schijf bladeren maar m'n media bestanden kreeg ik niet zichtbaar. Ik las ergens op Google dat er wat mogelijkheden zouden zijn om met Ubuntu de schijf te benaderen.

Heeft iemand wat tips over hoe/waar ik dat precies moet doen? Ik weet nu nml. niet eens welke zoektermen ik zou moeten gebruiken om meer info te krijgen :P
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')