tsja lastig te zeggen. Wat voor maten wil je? Ik ben voor eentje van ongeveer 1 bij 1.60 (misschien iets breder) waarschijnlijk zo'n 15 bollen kwijt al met al. Maar zeker als je goedkope garens gebruikt; koop liever teveel dan te weinig want je zal de eerste niet zijn waar de wol bij uitverkocht is als je te kort komt.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:29 schreef saaw het volgende:
Een sprei voor op een tweepersoonsbed, gemaakt van grannysquares [weet nog niet welke], hoeveel wol ben je daar ongeveer aan kwijt?
Wil me misschient och ook maar eens aan iets anders dan een muts/hoofdband of ipodhoesje wagen
kijk even in vorige topic dacht ik staan badlakens van mij met gehaakte rand met een dunne haaknaald kan je er zo doorheen prikken en poeren, en als je handig bent loop je eens een turks winkeltje in die hebben heel mooi dun garen in alle kleuren en niet duur.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Inu het volgende:
Ik heb besloten dat ik voor mn moeder graag placemats wil maken van stof met een gehaakte rand. Nu had ik ooit een Youtubefilmpje hierover gezien en zij gebruikte zo'n mes om gaatjes te maken in de stof:
[ afbeelding ]
maar dan met zo'n mesje erin:
[ afbeelding ]
Dat grote ding kan ik wel vinden bij een webshop, maar dat mesje om erin te doen nergens, behalve in Amerika... Jullie ideeen?
even zien hoor, ik doe altijd, als ik de ene hoek op de andere aansluit, nog een losse ertussen omdat dat eigenlijk nog bij het granny patroon hoort. . Anders is 1 kant een beetje tegen elkaar aangedrukt.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:03 schreef Mirjam het volgende:
klein granny square-vraagje;
als je de tweede toer hebt gehaakt, bestaande uit alle hoekcluster, en je hebt de laatste gedaan, moet je dan nog 1 losse haken voordat je de toer met een halve vaste sluit?
of na die laatste hoekcluster juist geen losse haken, maar meteen de toer sluiten met een halve vaste?
Kan je hier iets mee?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Inu het volgende:
Ik heb besloten dat ik voor mn moeder graag placemats wil maken van stof met een gehaakte rand. Nu had ik ooit een Youtubefilmpje hierover gezien en zij gebruikte zo'n mes om gaatjes te maken in de stof:
[ afbeelding ]
maar dan met zo'n mesje erin:
[ afbeelding ]
Dat grote ding kan ik wel vinden bij een webshop, maar dat mesje om erin te doen nergens, behalve in Amerika... Jullie ideeen?
okay, tochquote:Op maandag 9 mei 2011 22:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
even zien hoor, ik doe altijd, als ik de ene hoek op de andere aansluit, nog een losse ertussen omdat dat eigenlijk nog bij het granny patroon hoort. . Anders is 1 kant een beetje tegen elkaar aangedrukt.
Ik zit jouw link te bekijken en denk, heb ik die dan níet gestuurd?!quote:Op maandag 9 mei 2011 22:36 schreef Eska het volgende:
Nou, daar moest ik idd ook aan denken, Daste. Ik moet dat linkje nog wel ergens hebben. Geloof ik.
-edit- Oh, jij bent sneller.
-nog een edit- Jij hebt toch een ander linkje dan ik. Ik had het gezien bij http://rosehip.typepad.com Maar ik zie de beschrijving daar zo snel niet terug nu. Jouw linkje toch beter dus.
quote:Op maandag 9 mei 2011 23:24 schreef Daste het volgende:
Ik zit jouw link te bekijken en denk, heb ik die dan níet gestuurd?!Maar kennelijk had ik inderdaad nog een link..
het ligt er maar net aan op welk punt je die tweede ronde begonnen bent, maar aannemende dat je direct met een cluster van stokjes begint, en als je tussen alle clusters een losse haakt dan is het wel logisch dat je er ook nog een haakt voor je de ronde sluit inderdaad.quote:
Je zou eens bij Action kijken voor een tas en daar de banden af slopenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:49 schreef DjinN het volgende:
Heyy mensenPff ik ben echt weinig met haken bezig geweest de laatste tijd
Heb sinds 2 maanden eindelijk een nieuwe baan dus heb niet veel meer gehaakt...ook ivm geldzorgen enz
Kon gewoon de spullen niet kopen
Dit weekend had ik eindelijk even tijd om te haken dus ben ik aan mijn Zpagetti tas begonnen
Met de Zpagettiwol die ik van mijn eerste salaris heb gekocht
![]()
Hij is nu al bijna klaar...moet hem alleen even inelkaar zettenBen nog op zoek naar een plek waar ik mooie (en betaalbare) schouderbanden kan vinden. Had een hele mooie zwart leren gezien bij De Greef, maar die was ¤18,00
![]()
Ben ook nog even aan het uitvinden hoe ik met Zpagetti een mooie bloem kan maken
[ afbeelding ]
Deze foto is van gisterDe lap is nu bijna 2x zo lang en zo goed als af
Dus nu alleen de afwerking nog
Welkom!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:40 schreef Kniertje22 het volgende:
Hallo allemaal, ben nieuw hier. Wat een leuke dingen haken jullie allemaal zeg!
Ik ben zelf net 'n paar weken geleden begonnen met amigurumi's haken. Heb inmiddels een vogeltje gehaakt een Koosje (konijn dus). Alleen die laatste moet nog in elkaar gezet en oogjes enzo erop. Ik zal binnenkort wel wat foto's plaatsen. Nu eerst maar eens de andere 79 pagina's van dit topic doorspitten
Omg je bent geniaal!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:42 schreef Muck het volgende:
[..]
Je zou eens bij Action kijken voor een tas en daar de banden af slopen
Mijn handtas (te leuk om te slopen, maar ja, tasjes) kostte 3 euro
[..]
Welkom!
Ik ben heel benieuwd naar wat je gemaakt hebt
Je weet dat als je een dekentje speciaal voor hem maakt dat hij er niet op wil gaan liggen hequote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:04 schreef DjinN het volgende:
Had trouwens gister mijn Zpagettilap even op bed gelegd. Loop de kamer uit en kom weer terug, ligt Liloe met zijn dikke reet erop
[ afbeelding ]
Katten zijn zulke rare wezens soms...denk dat ik maar een x een dekentje ofzo voor hem ga maken
Jep, dat klopt helemaalquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:19 schreef Loqi het volgende:
Wat een toffe kaart!
En dat hertje
[..]
Je weet dat als je een dekentje speciaal voor hem maakt dat hij er niet op wil gaan liggen he
Ja...dat is echt typisch Liloequote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:52 schreef annelotje het volgende:
ze gaan echt het liefst liggen waar jij niet wil dat ze gaan liggen! En dat is meestal op een werkje dat je voor iemand anders maakt waar je geen kattenhaar of haaltje in wilt hebben. Maar verder zijn ze wel leuk hihi
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Kniertje22 het volgende:
Hopelijk lukt het met de foto's...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is mijn eerst creatie. Ik had eerst maar een paar kleurtjes gekocht, om te kijken of ik überhaupt kón haken en of ik het wel leuk vond, vandaar de paarse oogjes.
[ afbeelding ]
Dit moet dus Koosje worden (de roze draadjes geven de plek aan waar de oogjes moeten komen)
[ afbeelding ]
Dit moet een draakje worden... Moet het ruggegraatje nog afhaken en er moeten nog klauwtjes en oogjes aan.
Zo, jij haakt netjes zeg! Dat ziet er echt perfect uit!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Kniertje22 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is mijn eerst creatie. Ik had eerst maar een paar kleurtjes gekocht, om te kijken of ik überhaupt kón haken en of ik het wel leuk vond, vandaar de paarse oogjes.
[ afbeelding ]
Dit moet dus Koosje worden (de roze draadjes geven de plek aan waar de oogjes moeten komen)
[ afbeelding ]
Dit moet een draakje worden... Moet het ruggegraatje nog afhaken en er moeten nog klauwtjes en oogjes aan.
Wat leuk allemaal!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Kniertje22 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Awwquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:04 schreef DjinN het volgende:
Had trouwens gister mijn Zpagettilap even op bed gelegd. Loop de kamer uit en kom weer terug, ligt Liloe met zijn dikke reet erop
[ afbeelding ]
Katten zijn zulke rare wezens soms...denk dat ik maar een x een dekentje ofzo voor hem ga maken
Wat netjes! En wat een leuke dingetjesquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Kniertje22 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vogeltje is echtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:03 schreef Kniertje22 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vogeltje komt uit het boek 'Schattige huisdieren haken' van Brigitte Read. Gekocht voor 7,95 en staan 35 patroontjes in. Het draakje komt ook uit hetzelfde boek.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:38 schreef freubelz het volgende:
[..]
Dat vogeltje is echt. Hoe ben je aan het patroon gekomen??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |