abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96540676
Toch nog aan het haken. Zit momenteel ergens tussen Zwolle en Amersfoort in de trein en omdat ik bang ben in slaap te vallen, mijn haakwerk erbij gepakt. Het gaat alleen niet echt vlot

Leuke muts en strik!
pi_96543906
Waarom wil ik toch zoveel en heb ik steeds allerlei projecten door elkaar lopen!

(Gaat nu weer verder met het theeserviesje, koekjes en muffins....)
pi_96545123
Haha, dat heb ik ook: tig projecten die door elkaar heen lopen. :p
Ik ben nu alleen al met 5 dekens bezig. :@
  maandag 9 mei 2011 @ 14:07:14 #254
30011 Eska
Kazin
pi_96545424
M'n heertjes zijn ook al helemaal blij met hun kussens-in-wording. :D De schommelstoel staat buiten, dus de kussens die niet daar op liggen, komen dan terecht op één van de tuinstoelen of 't bankje. Kussens liggen hier sowieso nooit lang op één plek. :P

Ronde kussentjes heb ik ook nog op de planning staan! En langwerpige ook. Ik ben dol op kussens O+

Oi herfstblad, 5 dekens tegelijk?? :o :D Succes. ;) (ook met wakker blijven)
  maandag 9 mei 2011 @ 14:09:30 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96545520
ik heb ook nog heel veel kussens liggen om te bekleden. :o

maar herfstblad: VIJF dekens???!!! :D waarom?! :D

saaw, de strik staat leuk op die muts!
in de haak.
pi_96545702
Dan zie ik een leuke combinatie en dan ga ik het maken :P Al zijn 4 van de 5 kleinere dekens, hoor. En 1 wordt 1.60 m bij 2 m.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:27:58 #257
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96546275
ik heb leuk haakgaren gehaald bij de wibra, 2 bolletjes.
1 is perfect, de ander splijt als een idioot, k*t om mee te haken ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 9 mei 2011 @ 14:29:10 #258
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96546317
Een sprei voor op een tweepersoonsbed, gemaakt van grannysquares [weet nog niet welke], hoeveel wol ben je daar ongeveer aan kwijt?
Wil me misschient och ook maar eens aan iets anders dan een muts/hoofdband of ipodhoesje wagen :D
an urge to help mankind overcomes me
pi_96550793
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:29 schreef saaw het volgende:
Een sprei voor op een tweepersoonsbed, gemaakt van grannysquares [weet nog niet welke], hoeveel wol ben je daar ongeveer aan kwijt?
Wil me misschient och ook maar eens aan iets anders dan een muts/hoofdband of ipodhoesje wagen :D
tsja lastig te zeggen. Wat voor maten wil je? Ik ben voor eentje van ongeveer 1 bij 1.60 (misschien iets breder) waarschijnlijk zo'n 15 bollen kwijt al met al. Maar zeker als je goedkope garens gebruikt; koop liever teveel dan te weinig want je zal de eerste niet zijn waar de wol bij uitverkocht is als je te kort komt.

-edit- en wat Annelotje zegt, dit voorbeeld van mij is met zeeman-wol gedaan. daar zat ook iets van 300 m op een bol. 't hangt ook af van de grootte van de naald e.d. en hoe strak je haakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door kirsten. op 09-05-2011 16:32:27 ]
pi_96550866
Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoeveel meter er op een bol zit :)

heel flauw! Ik ben nu een babydekentje aan het maken die is ongeveer 90x90 en daar zitten 5 wibrabollen in. Daar zit geloof ik iets van 250 meter op 1 bol (uit mn hoofd gezegd hoor. Ik zit op mn werk..)

[ Bericht 41% gewijzigd door annelotje op 09-05-2011 16:25:49 ]
pi_96553274
Wibra is inderdaad zoiets +- 260 meter staat op de "verpakking".

Het hangt er allemaal vanaf hoeveel en hoe groot en wat je percies wil van deken. Er bestaan ook zo van die BIG MAMA bollen en daar kom je best lang mee toe maar ze zijn soms in verhouding duurder.

En wat kirsten zei zou ik zeker ook doen, extra bollen kopen. Koop er gewoon teveel zeeman en wibra kan je ze altijd weer terugdoen. Hier spreken we van ondervinding de zeeman is in het kort van etikette veranderd en daardoor zijn ze ook gestopt met het oranje in babywol. Men vriendin was/is bezig met een grannystripe deken en ze gebruikte dat oranje. En ze had maar één bol dus het was lopen zoeken naar iemand die er nog ééntje over had. Gelukkig hebben we iemand gevonden die 1.5 bolletje nog extra had liggen dus kan ze toch verder met haar deken.
Only Heroes live forever.
blog
pi_96554128
Ik heb besloten dat ik voor mn moeder graag placemats wil maken van stof met een gehaakte rand. Nu had ik ooit een Youtubefilmpje hierover gezien en zij gebruikte zo'n mes om gaatjes te maken in de stof:

maar dan met zo'n mesje erin:

Dat grote ding kan ik wel vinden bij een webshop, maar dat mesje om erin te doen nergens, behalve in Amerika... Jullie ideeen?
  maandag 9 mei 2011 @ 18:28:13 #263
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96557238
Ik heb een kaart gemaakt met een gehaakte rand, maar de volgende keer gebruik ik wel iets anders dan nu, de gaatjes zijn te groot (gewone huis-tuin-keukenperforator). Ik heb wel een kleinere gaatjes-tang, maar ik dacht daar te laat aan. Maar goed, de krijger (jongen van 12) vond het erg leuk.

maandag 9 mei 2011 @ 18:49:48 #264
52016 Lyssa
music <3
pi_96558252
Dat ouderwetse boekje! Dat corset is best gaaf!

Ik heb mijn eerste project af met Red Heart wol! Het hertje van Beth Dorothy:

Details van het oog!

Details van de vlekjes (knoopjes met kraaltjes).

Erg fijne wol! Deze kleur is ook mooi (maar ben bijna door de hele bol!)
  maandag 9 mei 2011 @ 18:53:37 #265
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_96558414
Hier zijn weer erg mooie dingen gemaakt!!! *O*

Na het zesde lapje voor Afrika was ik het een beetje zat om vierkante lapjes te maken dus ik ben zelf maar aan een nieuwe shawl begonnen. O+

patroon komt hier vandaan: http://www.ravelry.com/pa(...)heted-triangle-scarf
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_96562679
Erg mooi lyssa! Ook die knoopjes met kraaltjes zijn super
haken is cool
  maandag 9 mei 2011 @ 20:54:37 #267
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_96566803
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Inu het volgende:
Ik heb besloten dat ik voor mn moeder graag placemats wil maken van stof met een gehaakte rand. Nu had ik ooit een Youtubefilmpje hierover gezien en zij gebruikte zo'n mes om gaatjes te maken in de stof:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat grote ding kan ik wel vinden bij een webshop, maar dat mesje om erin te doen nergens, behalve in Amerika... Jullie ideeen?
kijk even in vorige topic dacht ik staan badlakens van mij met gehaakte rand met een dunne haaknaald kan je er zo doorheen prikken en poeren, en als je handig bent loop je eens een turks winkeltje in die hebben heel mooi dun garen in alle kleuren en niet duur.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  maandag 9 mei 2011 @ 21:03:12 #268
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96567416
klein granny square-vraagje;
als je de tweede toer hebt gehaakt, bestaande uit alle hoekcluster, en je hebt de laatste gedaan, moet je dan nog 1 losse haken voordat je de toer met een halve vaste sluit?
of na die laatste hoekcluster juist geen losse haken, maar meteen de toer sluiten met een halve vaste?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_96569712
Wat een mooie spulletjes zijn er weer gemaakt zeg!

Ik heb geen tijd meer gehad om te haken, vrijdag mijn verjaardag mijn zus was hier toen en zaterdag dan een verrassingsfeest ;-) Gisteren moederdag en dan ging ik vandaag haken, ware het niet dat er iemand in mijn auto is gereden, dus mag ik morgen nog naar de verzekering ook. Haken zal blijven liggen tot donderdag vrees ik.

Ben trouwens bezig met nog een lavender bunny in het roos, aangezien die ene een bestelling was en ik die verkocht heb aan iemand anders haha.
pi_96572514
quote:
5s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:03 schreef Mirjam het volgende:
klein granny square-vraagje;
als je de tweede toer hebt gehaakt, bestaande uit alle hoekcluster, en je hebt de laatste gedaan, moet je dan nog 1 losse haken voordat je de toer met een halve vaste sluit?
of na die laatste hoekcluster juist geen losse haken, maar meteen de toer sluiten met een halve vaste?
even zien hoor, ik doe altijd, als ik de ene hoek op de andere aansluit, nog een losse ertussen omdat dat eigenlijk nog bij het granny patroon hoort. . Anders is 1 kant een beetje tegen elkaar aangedrukt.
pi_96573632
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Inu het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kan je hier iets mee?

http://www.cchobby.nl/papiersnijders/
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_96574165
Ik heb ook eens in een blog gelezen en gezien (ik ga zo kijken of ik die ergens heb opgeslagen) dat ze eerst de rand met de festonsteek doet en daar dan in haakt. Dus dan doe je het eerste gedeelte met een naald en hoef je ook geen stof 'kapot' te maken.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_96574276
Gevonden! http://yougogirl.typepad.(...)firm-foundation.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Daste op 09-05-2011 22:39:15 (deze link is beter) ]
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  maandag 9 mei 2011 @ 22:36:44 #274
30011 Eska
Kazin
pi_96574430
Nou, daar moest ik idd ook aan denken, Daste. Ik moet dat linkje nog wel ergens hebben. Geloof ik.

-edit- Oh, jij bent sneller. :D

-nog een edit- Jij hebt toch een ander linkje dan ik. Ik had het gezien bij http://rosehip.typepad.com Maar ik zie de beschrijving daar zo snel niet terug nu. Jouw linkje toch beter dus. ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door Eska op 09-05-2011 22:42:28 ]
pi_96575320
Heyy mensen O+ Pff ik ben echt weinig met haken bezig geweest de laatste tijd :@ Heb sinds 2 maanden eindelijk een nieuwe baan dus heb niet veel meer gehaakt...ook ivm geldzorgen enz :@ Kon gewoon de spullen niet kopen ;( Dit weekend had ik eindelijk even tijd om te haken dus ben ik aan mijn Zpagetti tas begonnen *O* Met de Zpagettiwol die ik van mijn eerste salaris heb gekocht O+
Hij is nu al bijna klaar...moet hem alleen even inelkaar zetten :) Ben nog op zoek naar een plek waar ik mooie (en betaalbare) schouderbanden kan vinden. Had een hele mooie zwart leren gezien bij De Greef, maar die was ¤18,00 :{
Ben ook nog even aan het uitvinden hoe ik met Zpagetti een mooie bloem kan maken :)

Deze foto is van gister :D De lap is nu bijna 2x zo lang en zo goed als af :D Dus nu alleen de afwerking nog :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')