tsja lastig te zeggen. Wat voor maten wil je? Ik ben voor eentje van ongeveer 1 bij 1.60 (misschien iets breder) waarschijnlijk zo'n 15 bollen kwijt al met al. Maar zeker als je goedkope garens gebruikt; koop liever teveel dan te weinig want je zal de eerste niet zijn waar de wol bij uitverkocht is als je te kort komt.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:29 schreef saaw het volgende:
Een sprei voor op een tweepersoonsbed, gemaakt van grannysquares [weet nog niet welke], hoeveel wol ben je daar ongeveer aan kwijt?
Wil me misschient och ook maar eens aan iets anders dan een muts/hoofdband of ipodhoesje wagen
kijk even in vorige topic dacht ik staan badlakens van mij met gehaakte rand met een dunne haaknaald kan je er zo doorheen prikken en poeren, en als je handig bent loop je eens een turks winkeltje in die hebben heel mooi dun garen in alle kleuren en niet duur.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Inu het volgende:
Ik heb besloten dat ik voor mn moeder graag placemats wil maken van stof met een gehaakte rand. Nu had ik ooit een Youtubefilmpje hierover gezien en zij gebruikte zo'n mes om gaatjes te maken in de stof:
[ afbeelding ]
maar dan met zo'n mesje erin:
[ afbeelding ]
Dat grote ding kan ik wel vinden bij een webshop, maar dat mesje om erin te doen nergens, behalve in Amerika... Jullie ideeen?
even zien hoor, ik doe altijd, als ik de ene hoek op de andere aansluit, nog een losse ertussen omdat dat eigenlijk nog bij het granny patroon hoort. . Anders is 1 kant een beetje tegen elkaar aangedrukt.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:03 schreef Mirjam het volgende:
klein granny square-vraagje;
als je de tweede toer hebt gehaakt, bestaande uit alle hoekcluster, en je hebt de laatste gedaan, moet je dan nog 1 losse haken voordat je de toer met een halve vaste sluit?
of na die laatste hoekcluster juist geen losse haken, maar meteen de toer sluiten met een halve vaste?
Kan je hier iets mee?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Inu het volgende:
Ik heb besloten dat ik voor mn moeder graag placemats wil maken van stof met een gehaakte rand. Nu had ik ooit een Youtubefilmpje hierover gezien en zij gebruikte zo'n mes om gaatjes te maken in de stof:
[ afbeelding ]
maar dan met zo'n mesje erin:
[ afbeelding ]
Dat grote ding kan ik wel vinden bij een webshop, maar dat mesje om erin te doen nergens, behalve in Amerika... Jullie ideeen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |