abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96397306
Ik ben jaloers, Lyssa! O+ Ik heb hopelijk over 2 weken een Expeditkast.

O, en leuke dingen, trui! :) Vooral het babydekentje.
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:46:03 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96398023
oh lyssa, wat heerlijk zoveel opbergruimte! O+

en toverheks: 'if you can't take the heat, stay out of the kitchen'. ;) oftewel: als je niet tegen die plaatjes kunt moet je zelf maar niet steeds komen kijken. :P

dus: oogjes dicht want ik wil even een eerste w.i.p. fotootje van m'n noro-shawl-in-wording laten zien:

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 05-05-2011 19:02:08 ]
in de haak.
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:02:43 #123
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_96398524
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:46 schreef trui het volgende:

en toverheks: 'if you can't take the heat, stay out of the kitchen'. ;) oftewel: als je niet tegen die plaatjes kunt moet je zelf maar niet steeds komen kijken. :P

dus: oogjes dicht want ik wil even een eerste w.i.p. fotootje van m'n noro-shawl-in-wording laten zien:
[ afbeelding ]
OHHHHHHHHH wat is ie leuk, en je gebruikt een japanse haaknaald zie ik die heb ik van de week gekocht bij de turk hier op de markt, haakt heerlijk he
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:13:26 #124
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_96398944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:23 schreef mmascha het volgende:

[..]

Eindelijk een topic waarin veel foto's geplaatst worden, is het weer niet goed ;) Maar ik snap het probleem, ik zie ook altijd teveel leuks voorbij komen waar ik dan eigenlijk direct aan wil beginnen.
Zo vind ik jouw witte kleed heel mooi! Zou je nog een keer een nieuwe foto willen plaatsen van het patroon? Ik kom er niet uit met die foto en jouw uitleg *voelt zich dom*
was een grapje hoor van die foto`s maar echt leuke dingen he allemaal wil zoveel maken.
patroontje is...............

zoveel losse als je wilt.
dan 1 stokje 2 losse (begin)*** 1 vaste 1 losse 1 vaste 2 losse 1 stokje 1 losse 1 stokje 2 losse**** dan weer 1 vaste 1 losse 1 vaste steeds dat herhalen

2e toer...................
2 vaste aan begin 2 losse 3 stokjesaan elkaar (boven doorhalen) 1 losse 3 stokjes aan elkaar 1 losse 3 stokjes aan/bij elkaar..dan ****3 losse 1 vaste tussen de 2 stokjes vorig toer 2 losse dan weer 3 stokjes bij elkaar 1 losse 3 stokjes bij elkaar 1 losse 3 stokjes bij elkaar dan weer 3 losse een vaste in de vorige stokjes steeds herhalen.

3e toer...................

losse draaien dan een vaste 1 losse vaste dan 2 losse 1 stokje in het gaatje van die 3 bij elkaar stokjes ( ertussen haken, 1 losse dan weer een stokje in het volgende gaatje van die partij 3 keer 3 stokjes dan 2 losse en dan boven de vaste van vorige toer 1 vaste 1 losse en dan weer een vaste dan weer 2 losse 1 stokje 1 losse 1 stokje.................. goed kijken naar patroon je komt er wel uit ( hoop ik)
dan weer toer 2 dat verspringen dus die 3 partij stokjes weer boven de vaste enz enz............

hoop dat je eruit komt anders even goed de foto bekijken is echt heel simpel je haakt het binnen 10 minuten uit je hoofd.
kom je er helemaal niet uit gillen he ^O^
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:31:55 #125
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_96399687
Ola, ik heb het patroontje van de slofjes gestuurd aan degenen die er om vroegen
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:00:05 #126
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96401012
ohhh ik zie weer zoveel moois!!! Teveel om op te noemen!!
Die Garnaal :D Te grappig! Maar wel heel mooi gehaakt! :D

En even omdat ik die als laatste heb gezien: de shawl van Trui! Super mooie kleurenovergang!

Ik heb zin om iets leuks te haken, maar weet neit wat. Heb een mega-to hook list, maar weet dus geen doel voor al die dingen dus het voelt zinloos op te haken. Helemaal omdat ik deze 2 weken ga verhuizen naar mn vriend en die kan er natuurlijk helemaal niks mee ;)
En mn zus heeft al zoveel ;) Tja...weet niet wie ik er nogmeer mee lastig kan vallen.
Er ging toch iemand naar Sri Lanka (ofzo?? ergens ver weg in ieder geval) een kindje adopteren en die wou knuffels meenemen?? of is dat ondertussen al gebeurd? Want anders wil ik daar wel een knuffeltje (of meer) aan doneren! :)

Nou ja dan ga ik dus maar verder met mn kussenhoes :S dat ding gaat zooo langzaam :(

Oh en: als het goed is, gaan we zondag een Expedit kopen!! :D 5x5 vakjes ^^ (en ja daar moeten boeken, wolletjes en andere zooi in maar goed ;))
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:51:17 #127
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_96403854
Leuk vestje! Ik wil ooit nog kleding maken maar ik betwijfel of ik het ga dragen.
Mooi garen Trui! En Lyssa, wat heb jij veel garens!

Hier is een foto van mijn granny tissueboxcover (telefoonkwaliteit, sorry)

en de deken waar ik al heel lang mee bezig ben. Er zitten nu 3 groene stroken tussen.

Ik moet ergens mijn camera opzoeken ,dan kan ik ook een foto maken van mijn andere dekentjes in wording!
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:11:42 #128
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_96405367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:51 schreef kruimel_20 het volgende:
Leuk vestje! Ik wil ooit nog kleding maken maar ik betwijfel of ik het ga dragen.
Mooi garen Trui! En Lyssa, wat heb jij veel garens!

Hier is een foto van mijn granny tissueboxcover (telefoonkwaliteit, sorry)
[ afbeelding ]

en de deken waar ik al heel lang mee bezig ben. Er zitten nu 3 groene stroken tussen.
[ afbeelding ]

Ik moet ergens mijn camera opzoeken ,dan kan ik ook een foto maken van mijn andere dekentjes in wording!
:o je deken wat mooi en de kleuren top maar die heb je gebreid toch maar ik vind hem heel mooi.
echt he kom hier niet meer hahaha zie nu weer een tisshu doos voorbij schuiven, ben nog steeds een boord aan het breien pen 2 half want wil daarboven een trui haken :@
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:33:45 #129
52016 Lyssa
music <3
pi_96406901
Oooh! Die tissue hoes is echt heel erg leuk!

*op lijstje zet!

trui, wat is dat voor steek voor het slaapzakje? Die ziet er cute uit! Je shawl is ook mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
pi_96407766
Wat een mooie dingen weer! Je deken wordt erg mooi Kruimel! Zal wel een werk zijn. Volgens mij zijn het allemaal vasten of niet?
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:48:35 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96407936
volgens mij stokjes of halve stokjes? :) maar ik vind 'm ook mooi kruimel! wat een werk! _O_

lyssa, voor 't slaapzakje heb ik ook gewoon stokjes gebruikt. alleen het randje afgewerkt met zo'n 'reversed single crochet' oftewel crab stitch oid.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 05-05-2011 21:57:17 ]
in de haak.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:03:53 #132
337091 freubelz
loezfreubelz.blogspot.c
pi_96409183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:46 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ :D :D :D :D :D
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:04:42 #133
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96409276
Eindelijk het kabelkussen af! :D (althans: het gehaakte deel, nu moet het nog op het kussen!
Heb maar 1 kant gehaakt, niet genoeg garen voor andere kant, en vind het gewoon wel mooi.
Heeft iemand tips hoe ik het het beste vast kan maken??

Ga ik morgen in ieder geval 1 en misschien een 2e kussen (de up) in elkaar zetten :D
Fijn zo vlak voordat ik ga verhuizen :D:D
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:12:04 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96409808
esseEi, hoe zat 't nou ook weer, ga je definitief samen wonen of is 't voor eventjes, die verhuizing? enne... foto van je kussen graag!

tip voor de expedit-aanschaffers: koop er van die passende bakken bij, die kun je lekker vol laden. :)

freubelz: :D mooi he! ik ben er ook helemaal weg van. :o 't is wel duur garen dat Noro, maar echt prachtig! O+ en het voordeel van dit patroon is dat het dus bij de punt begint, zodat ik gewoon kan stoppen zodra 't garen op is, en ik niet bij het begin moet gokken hoe breed hij ongeveer zal kunnen worden.

voor wie nog niet gestemd heeft (of nog een keer kan/wil stemmen): lucy (attic24) staat al bijna bovenaan!

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 05-05-2011 22:48:40 ]
in de haak.
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:15:53 #135
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96410042
JAa die bakken/laatjes/kastjes gaan we ook kopen! maar eerst eens kijken hoeveel we er nodig hebben ;)
Foto's volgen uiteraard, zodra ze in elkaar zitten, want nu is het bedtijd eigenlijk enzo ;)

En hoe het zit, het is/was inderdaad een heel ingewikkeld verhaal:
ik trek bij mn vriend in, die woont daar met zn broertje en 1 huisgenoot (de 2e andere huisgenoot is pas verhuisd). Zn broertje en die huisgenoot gaan met de zomer weg...maar omdat die flat te groot en te duur is voor met zn 2en (en ene andere flat ook te duur, voor 2 studenten) gaan we 2 nieuwe huisgenoten zoeken. En dat is dan voor iig 1 jaar met huisgenoten, en daarna (hopelijk) met zn 2en, als vriend afgestudeerd is en werk heeft enzo.
(dus als iemand nog iemand weet in delft...stuur een pm ;))
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:26:35 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96410698
in Delft! daar kom ik tegenwoordig in elk geval heel vaak door/dichtbij. :) ik weet misschien nog wel iemand die komend studiejaar stage bij ons gaat lopen.
in de haak.
pi_96411948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:00 schreef EsseEi het volgende:
ohhh ik zie weer zoveel moois!!! Teveel om op te noemen!!
Die Garnaal :D Te grappig! Maar wel heel mooi gehaakt! :D

En even omdat ik die als laatste heb gezien: de shawl van Trui! Super mooie kleurenovergang!

Ik heb zin om iets leuks te haken, maar weet neit wat. Heb een mega-to hook list, maar weet dus geen doel voor al die dingen dus het voelt zinloos op te haken. Helemaal omdat ik deze 2 weken ga verhuizen naar mn vriend en die kan er natuurlijk helemaal niks mee ;)
En mn zus heeft al zoveel ;) Tja...weet niet wie ik er nogmeer mee lastig kan vallen.
Er ging toch iemand naar Sri Lanka (ofzo?? ergens ver weg in ieder geval) een kindje adopteren en die wou knuffels meenemen?? of is dat ondertussen al gebeurd? Want anders wil ik daar wel een knuffeltje (of meer) aan doneren! :)

Nou ja dan ga ik dus maar verder met mn kussenhoes :S dat ding gaat zooo langzaam :(

Oh en: als het goed is, gaan we zondag een Expedit kopen!! :D 5x5 vakjes ^^ (en ja daar moeten boeken, wolletjes en andere zooi in maar goed ;))
Dat was LushLady, Esse... Ik weet niet of ze haar kinde al kon halen, maar je kunt haar vast een pm sturen... :)

Trui, je doek met dat garen... O+ helemaal prachtig!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 06:24:02 #138
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_96420241
ohh ja ik ben heel associaal vergeten te reageren op die haaksels! dat terwijl ik ze heel mooi vind!
Die deken is echt heel stylish! :D kan zo in een modeblad ofzo, echt mooi! ziet er ook heel comfi uit!
En zo'n tissubox-cover is ook altijd leuk :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:40:33 #139
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_96422148
Trui, jij hebt echt een abnormaal haaktempo, en dat in combi met kinderen en huishouden (en werk?) ik snap er echt niks van :') En dan nog zo mooi en netjes haken ook _O_

Leuke amigurumi's zag ik nog en ik vind die steek van dat vestje ook heel mooi. Niet weggooien als het niet past, maar gewoon weggeven of verkopen op MP, kun je grof geld mee vangen. ;)

Maar goed, hier ook niet stil gezeten:

Toevallig bijna net zo'n slaapzakje gehaakt als trui, zelfs nog in bijna dezelfde kleuren :D

Een vaasje voor een jarige vriendin:

En een kaartje voor mijn moeder voor moederdag:

pi_96422464
wow tan goed bezig geweest! Erg mooi dat vaasje met zo'n bloemstuk erin!
pi_96423800
Ik heb gisteren een theepot gehaakt! De 2 kopjes had ik al eerder gemaakt, dus nu nog een paar kopjes, een koekjesschaal, koekjes en muffins er bij maken en een tasje/kleedje en dan is het verjaardagskadootje voor mijn dan 1-jarige vriendinnetje (eind juli) klaar!

vrijdag 6 mei 2011 @ 10:58:19 #142
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_96424584
Dankjulliewel voor de complimentjes :@
De deken is gehaakt en het zijn in NL termen volgens mij halve vasten.
Ik wist niet dat het zo'n werk zou zijn anders was ik er misschien niet aan begonnen, maar het einde nadert en dan is het wel een prestatie :)

Nog even een fotootje van mijn andere dekentje in wording, mijn eerste dekentje uit vierkantjes.

(inclusief draadjes en nieuwsgierige kat)

Leuk vaasje Tan! Mooi met dat stukje erin!
en wat een schattig theesetje crochetwitch!
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:16:50 #143
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_96428050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:13 schreef Toverheks het volgende:

[..]

was een grapje hoor van die foto`s maar echt leuke dingen he allemaal wil zoveel maken.
patroontje is...............

zoveel losse als je wilt.
dan 1 stokje 2 losse (begin)*** 1 vaste 1 losse 1 vaste 2 losse 1 stokje 1 losse 1 stokje 2 losse**** dan weer 1 vaste 1 losse 1 vaste steeds dat herhalen

2e toer...................
2 vaste aan begin 2 losse 3 stokjesaan elkaar (boven doorhalen) 1 losse 3 stokjes aan elkaar 1 losse 3 stokjes aan/bij elkaar..dan ****3 losse 1 vaste tussen de 2 stokjes vorig toer 2 losse dan weer 3 stokjes bij elkaar 1 losse 3 stokjes bij elkaar 1 losse 3 stokjes bij elkaar dan weer 3 losse een vaste in de vorige stokjes steeds herhalen.

3e toer...................

losse draaien dan een vaste 1 losse vaste dan 2 losse 1 stokje in het gaatje van die 3 bij elkaar stokjes ( ertussen haken, 1 losse dan weer een stokje in het volgende gaatje van die partij 3 keer 3 stokjes dan 2 losse en dan boven de vaste van vorige toer 1 vaste 1 losse en dan weer een vaste dan weer 2 losse 1 stokje 1 losse 1 stokje.................. goed kijken naar patroon je komt er wel uit ( hoop ik)
dan weer toer 2 dat verspringen dus die 3 partij stokjes weer boven de vaste enz enz............

hoop dat je eruit komt anders even goed de foto bekijken is echt heel simpel je haakt het binnen 10 minuten uit je hoofd.
kom je er helemaal niet uit gillen he ^O^
Dankdankdank!

Ik snapte dat het een grapje was hoor. Ik grapte terug.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_96428251
wat een leuk setje met een theepot en 2 kopjes. Gaat vast een erg blij meisje worden!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:42:49 #145
244933 trovey
Nachtoele
pi_96429054
Trui is een turbohaakster...met RSI bestendige armen. _O_

Dekens, theepotten, kaarten, een vaas en een tissueboxhouder *;

Hier vordert mijn poefhoes gestaag :P ......en de pijn in mijn onderarm ook. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96429267
Haaktasje snel ingepakt, want ik ga een middagje met nichtje en neefje en hun mams naar de speeltuin. Heb maar even een patroontje polswarmers uitgeprint om die te gaan haken tijdens het bankhangen in de zon (en ik zou geen projecten meer opstarten!) om tijdens het haken mijn handen warm te houden voor als het weer wat kouder wordt. (Met koude handen kan ik niet haken namelijk :@ )

En morgen naar een boekenmarkt waar ik hopelijk wat leuke (ouderwetse) haakboeken (en misschien breiboeken, voor het geval je weet maar nooit) kan scoren. Dus misschien morgen plaatjes van de nieuwste aanwinsten!

Fijn weekend vast allemaal!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:00:01 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_96429788
hahaha Tan wat grappig dat jij ook al aan de minislaapzak bent. :D ik krijg momenteel voortdurend allerlei opdrachten, dochterlief gelooft dat ik alles kan haken volgens mij. 'maham haak even een .. voor me, wil je?' (vul in: wortel, konijn, jurkje voor konijn, Pluk van de petteflet, kakkerlak, en nog veel meer! :o ).

leuk en lief kaartje, en 't vaasje is ook mooi geworden!

mooi dekentje kruimel!

en dat theeserviesje, crochetwitch, super! ik heb ook nog ergens dat patroon liggen, maar weet nog niet of en wanneer ik daar aan toe kom. het is wel superleuk zeg!

en ik ben niet zo'n turbohaakster hoor, maar ik besteed er wel graag en veel tijd aan inderdaad. ik zit nu veel in de trein, dat zijn wel stukken waarin je meters kunt maken. :)

[ Bericht 46% gewijzigd door trui op 06-05-2011 13:05:05 ]
in de haak.
pi_96429983
Ik ben van plan een granny dekentje te haken, en nu vroeg ik me af of iemand mij kon vertellen hoeveel bollen zeeman of wibra acryl daar gemiddeld in gaan. ( ongv. 1m bij 1,50) en euh.... eigenlijk had ik em in een rechthoek willen haken, rond om net als een square... hoe doe ik dat het handigst....

Ik weet zo snel niet meer van wie het was, maar wat zijn die dekentjes hier boven mooi... En dat theeservies O+ mooi zeg!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:08:38 #149
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_96430183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:16 schreef mmascha het volgende:

[..]

Dankdankdank!

Ik snapte dat het een grapje was hoor. Ik grapte terug.
:Y ja en zie nu weer dat theeservies ohhhhhhhh die ga ik zeker te weten maken voor mijn aanstaande kleindochter....... eind augustus dus heb nog de tijd voor sinterklaas want reken maar dat Sinterklaas weer ouderwets gevierd gaat worden op 5 dec 2011
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:00:18 #150
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96432471
Kwam dit net tegen en ga het zeker maken, leuk voor op een muts [wat ik natuurlijk ga doen want ik haak niet anders dan mutsen] maar kan natuurlijk op vanalles.
Dus ik dacht ik deel hem, het is heel simpel maar ziet er te gek uit:

CROCHET PATTERN - Bow:
Ch 40,
Row 1 - ch2, Sc 40 then turn
Rows 2-7: repeat row 1.
You should now have a rectangle. Cut wool and weave/sew ends together so it looks like a wristband.
Bow centre:
Ch 5-8 then ch2, Sc one or two rows to desired width.
Finishing:
Sew bow center around bow, gathering the middle of the bow and joining at back of bow. Sew bow on beanie or set on with a safety pin to make removable.

linkje naar hele patroon, inc muts
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')