Zou ze gewoon sudderen, om te grillen is het t verkeerde vleesquote:Op zondag 5 juni 2011 17:23 schreef Redcoon het volgende:
Heb hier een aantal schouderkarbonades liggen. Sudderen ken ik nu wel, superlekker maar ik wil wat nieuws. Zijn ze ook te grillen, of is de bereidingstijd dan te kort?
Als je hem lekker vind, wat is dan het probleem?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:26 schreef Holy_Goat het volgende:
Piet,
Naar ik begrepen heb word ik voor deze post gevierendeeld, gemangeld, met pek en veren besmeurd en gekielhaald (kies maar een volgorde) maar ik ga het toch vragen.
Ik vind koken leuk in mijn studentenhuisje, maar ben nog geen echte keukenheld. Toch vind ik mijn pindasaus (en iedereen die bij me eet) lekkerder dan pindasaus uit potjes, flesjes, of in restaurant of frietzaak. Ik doe op smaak namelijk gewoon wat euroshopper pindakaas (geen calve!) melk, ketjap, knoflook(fijn) en sambal door elkaar (verwarmen uiteraard), en dan wat maizena om het wat dikker te maken.
Toch heb ik het idee na het lezen van jouw post op pg 1 dat ik veel te kort schiet nu. Is dit nu echt zo een culinaire doodzonde? Hoe kan ik mijn pindasausje het best toch laten overgaan in iets nog lekkerders? Ik zou die van jou graag willen proberen, maar vissaus/soep (dat was het toch? ) heb ik bv ook niet
Dacht ik al... Dan gaan ze voorlopig even de vriezer in.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou ze gewoon sudderen, om te grillen is het t verkeerde vlees
Tot ie bijna uit elkaar valtquote:Op zondag 5 juni 2011 21:03 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit een karbonade gesudderd.
Hoelang bedoelen jullie dan sudderen, oftewel, de tijd?
Superrijpe tomaten even aan stukken gesneden en aan de kook gebracht met wat zout en peper, klein beetje italiaanse kruidenmix, klein beetje chili, gekookt tot prut, door een zeef gehaald.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:23 schreef Lyriella het volgende:
Hoi Piet! Ik zag bij 'Wat eten we vandaag' dat je een bord verse tomatensoep met basilicum had. Ik vertrouw wel op je kookkunsten en vroeg me af wat je recept was
Gele rijst hoort met saffraan in mijn ogen, maar al te vaak worden daar andere zaken voor gebruikt als kurkuma, wat lang zo lekker niet is.quote:En nog een vraagje.. bij een grieks restaurant hele lekkere rijst gegeten. Ik had het idee dat er kurkuma doorheen zat, maar het recept was een familiegeheim waardoor ik het recept helaas niet mee kreeg. Het was een gelige rijst.. heb jij enig idee wat voor (gele) kruiden Grieken traditioneel gebruiken?
En daar wordt ie geel van?quote:
Ja, bij de Griek wel.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daar wordt ie geel van?
Je kan trouwens rijst prima in tomatensap koken, is erg lekker. Tomatenpuree is niet lekker, veel te zuur.
Liefjequote:Op maandag 6 juni 2011 15:47 schreef RobinOok het volgende:
Nou, sorry hoor, van mij mag het ook nog wel iets meer structuur houden:
[ link | afbeelding ]
Fish Fragrant Eggplant
of als "salade"
[ link | afbeelding ]
Grilled Eggplant Salad
of in een geroosterde salade:
[ link | afbeelding ]
Oven-roasted Vegetables with Tabil
Maar goed, dan moet je wel die lekkere, dunne, lichtpaarse aubergines van toko of turk nemen, niet die dikke donkerpaarse.
Uhm, ja, daar leek het wel een beetje op. Maar dan wat bruiner. En rubberachtiger.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
ZO is het lekker.
Elke andere vorm van aubergine eten is barbaars
Jaaa, zo bedoel ik het inderdaad! Ik krijg spontaan trek van deze foto's (en niet alleen van de onderste)quote:Op maandag 6 juni 2011 15:47 schreef RobinOok het volgende:
Nou, sorry hoor, van mij mag het ook nog wel iets meer structuur houden:
[ link | afbeelding ]
Fish Fragrant Eggplant
of als "salade"
[ link | afbeelding ]
Grilled Eggplant Salad
of in een geroosterde salade:
[ link | afbeelding ]
Oven-roasted Vegetables with Tabil
Maar goed, dan moet je wel die lekkere, dunne, lichtpaarse aubergines van toko of turk nemen, niet die dikke donkerpaarse.
Rubberachtig = niet goed gaar.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:06 schreef spunos het volgende:
[..]
Uhm, ja, daar leek het wel een beetje op. Maar dan wat bruiner. En rubberachtiger.
[..]
Jaaa, zo bedoel ik het inderdaad! Ik krijg spontaan trek van deze foto's (en niet alleen van
de onderste)![]()
Ik zal het eens proberen met Chinese aubergines, bedankt voor de tip.
Wiki verhaal bij de noten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:37 schreef MaximusTG het volgende:
Piet, of RobinOok, want die post hier altijd van die lekkere aziatische gerechten; ik heb een boekje van meneer Gerungan, met de complete Indonesische keuken. Met heel veel authentieke recepten, gesorteerd per eiland. Nu was ik er laatst eens in aan het bladeren, en ik zag een gerecht waar kemirinootjes in moesten. Het leek me wel lekker, alleen had ik die nog niet in huis. Maar toen ik vanmiddag door de stad liep ben ik de toko ingelopen en heb ik wat dingen ingeslagen. Waaronder dus kemirinootjes. Het punt is alleen, dat ik de gerechten uit het boekje heel moeilijk op smaak kan inschatten, omdat ik heel veel van de ingredienten nog niet heb of niet ken. Kunnen jullie me een gerecht aanraden met kemirinootjes dat echt lekker is?
Heb er nog nooit mee gewerkt. Wat ik er van lees, koken in bouillon of tomatensap? Met wat knoflook en saffraan gewoon in water?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:02 schreef Chielus het volgende:
Piet, ik heb laatst in een restaurant quinoa op bij een visgerecht. Beviel me eigenlijk wel. Maar dat was in een erg kleine portie/hoeveelheid. Is het ook lekker als bv. rijst of couscous vervanger? En hoe kun je dit het beste op smaak brengen, koken in bouillon, achteraf kruiden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |