vraagje, want dat zou een hoop dingen verklaren:quote:Op maandag 2 mei 2011 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ah, de aap komt uit de mouw, ze was kwaad op me omdat ik vrijdag een stuk vlaai had gepakt op HTC.
quote:Op maandag 2 mei 2011 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
ik zit ook hard mijn best te doen om mijn lachkick te onderdrukken
het zou zo grappig zijn om d'r een keer recht in haar gezicht keihard uit te lachen....quote:Op maandag 2 mei 2011 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
ik zit ook hard mijn best te doen om mijn lachkick te onderdrukken
yayquote:
brrrr, gelukkig gaat t nu beter!quote:Op maandag 2 mei 2011 16:28 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben thuis aan het werk, ideale werkvloer eik![]()
Werd vanmorgen wakker met een zere mond (vorige week ook al ontsteking gehad die ze open hebben gesneden) de pijn nam al snel toe dus toch maar de TA gebeld. Nu zit ik thuis met een uitwerkende verdoving, wéér 1 kies minder en een opengesneden abces met 2 hechtingen
Gaat goed zo....
Maar ik had ook geen zin om het aan te kijken en dan volgende week bij een Turkse tandarts te zitten
gelijk ontslag nemen, scheelt je een preek!quote:Op maandag 2 mei 2011 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb net risotto gegeten, maar ben vergeten om van tevoren aan mijn baas te vragen of dat wel mocht
wat zouden jullie doen?
Even een mailtje sturen en aanbieden dat je het eventueel wel wil uitkotsen? Lijkt me een goede oplossing, en voortaan de fout niet meer maken hequote:Op maandag 2 mei 2011 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb net risotto gegeten, maar ben vergeten om van tevoren aan mijn baas te vragen of dat wel mocht
wat zouden jullie doen?
per sms lijkt me beter, ze leest haar mail 's avonds nietquote:Op maandag 2 mei 2011 19:33 schreef Mss het volgende:
[..]
Even een mailtje sturen en aanbieden dat je het eventueel wel wil uitkotsen? Lijkt me een goede oplossing, en voortaan de fout niet meer maken he
Wel met correcte aanhef he! Dat het een sms is wil niet zeggen dat het informeel mag, het blijft wel je baas he!quote:Op maandag 2 mei 2011 19:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
per sms lijkt me beter, ze leest haar mail 's avonds nietBedankt!
ik heb het gecompenseerd met een rondje Stratum van 6,5 kilometer net, misschien mag het dan wel? Hoewel, als ik die risotto niet had gegeten had ik 500 kcal extra verbrandquote:Op maandag 2 mei 2011 20:22 schreef Puckzzz het volgende:
Jullie doen veel te moeilijk. Gewoon morgen je poep opvangen en haar gerecycelede vlaai met risotto aanbieden.![]()
In een neutraal bruin zakje uiteraard
ben jij al op zoek naar een fatsoenlijke baan dan?quote:Op maandag 2 mei 2011 20:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Ugh... over de werkvloer gesproken: het is bij de planning wat drukker geworden, waardoor ik nu dus echt zeker weet dta ik 5 dagen per week van 9 tot minstens 8 uur 's avonds werk. Ik geloof dat het me een beetje begint op te breken, ik ben alleen nog maar moe, moe, moe. Andere sociale contacten dan mijn ouders/zwager/schoonouders heb ik denk ik dit jaar nog niet gezien, en ik heb nergens meer zin in.
Op dit moment is het zo vervelend dat ik niet eens weet of ik uberhaupt zomervakantie kan opnemen, omdat ik niet betaald krijg als ik niet werk en ik de inkomsten niet kan missen.... Ik ben er gewoon zo moe van
Zo, dat moest er even uit. En SQ: wat een raar mens, die baas van je
Hop ! Weer naar buiten jij en nog een rondjequote:Op maandag 2 mei 2011 21:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb het gecompenseerd met een rondje Stratum van 6,5 kilometer net, misschien mag het dan wel? Hoewel, als ik die risotto niet had gegeten had ik 500 kcal extra verbrand
Nee ik zou niet weten wat... ik heb een waardeloze cv en moet maar net het geluk hebben ergens in te kunnen rollen. Bovendien zijn er in dit dorp zelf geen andere transportbedrijven waar ik zou willen werken en ik wil liever niet elke dag een eind hoeven rijden voor mijn werk, ik vind het juist zo lekker dat het dichtbij is.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben jij al op zoek naar een fatsoenlijke baan dan?
Even lullig gezegd, maar als je zoveel uren moet maken en niet eens een dag vrij kunt pakken i.v.m. financieen.. doe je niet iets heel erg verkeerd dan?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:35 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Nee ik zou niet weten wat... ik heb een waardeloze cv en moet maar net het geluk hebben ergens in te kunnen rollen. Bovendien zijn er in dit dorp zelf geen andere transportbedrijven waar ik zou willen werken en ik wil liever niet elke dag een eind hoeven rijden voor mijn werk, ik vind het juist zo lekker dat het dichtbij is.
In juni loopt mijn huidige contract af, en ik wil eerst weten wat er dan gebeurt...
7quote:Op maandag 2 mei 2011 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
debs, wij zijn net nog door jouw nieuwe straatje gewandeldik wist alleen het nummer niet meer!
Wat bedoel je?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Even lullig gezegd, maar als je zoveel uren moet maken en niet eens een dag vrij kunt pakken i.v.m. financieen.. doe je niet iets heel erg verkeerd dan?
Nou, geef je dan niet teveel uit aan iets, of zou je niet andere mogelijkheden moeten benutten voor een betere baan? Want deze werktijden hou je nooit vol.quote:
als je 55 uur per weekt en je verdient daarmee nog zo weinig dat je geen vrij kan nemen zit je onderhand onder het minimumloon... Overigens zijn vakantiedagen verplicht, en als je ze niet krijgt horen ze bij je loon in te zitten.quote:
Ik ben zo blij als het 1 juli isquote:Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
toch 7, ik dacht het al!ja erg leuk, en op loopafstand dus
Haha, ik heb m'n doelstelling bepaald om rond m'n 25e te barenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
snap ik! Ga je dan ook koters maken? De school zit naast de deur
Nee, qua kosten bezuinigen we al waar mogelijk, tis maar 1200 de maand (das incl vakantiegeld dus) en op dit moment gaan vrijwel alle vaste lasten via mij.. Maar bij ons op het werk is het normaal, iedereen werkt 50-70 uur, dus ik kan met 46 uur (da's excl de pauze tussen 17.00-18.30) gewoon niet klagen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nou, geef je dan niet teveel uit aan iets, of zou je niet andere mogelijkheden moeten benutten voor een betere baan? Want deze werktijden hou je nooit vol.
dan mag je wel van de pil af onderhandquote:Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha, ik heb m'n doelstelling bepaald om rond m'n 25e te baren.
Tsjaa, dat iedereen zo gek is zoveel te werken maakt het niet normaal. Dat het eng is snap ik maar als je het anders wilt hebben moet je er wat voor doen, klagen zal niet helpen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:50 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Nee, qua kosten bezuinigen we al waar mogelijk, tis maar 1200 de maand (das incl vakantiegeld dus) en op dit moment gaan vrijwel alle vaste lasten via mij.. Maar bij ons op het werk is het normaal, iedereen werkt 50-70 uur, dus ik kan met 46 uur (da's excl de pauze tussen 17.00-18.30) gewoon niet klagen.
Een betere baan kan ik niet krijgen, ik heb na mijn VWO niks zinnigs meer op mijn cv door omstandigheden.
En ik weet het wel, als je maar wilt kun je alles, maar ik ben gewoon zo angstig om weer van voor af aan te moeten beginnen.. Nu kan ik nog maar 1 bepaald contract krijgen, daarna is he weg of vast, ergens anders moet ik weer 4 jaar wachten tot ik dat weet...
Vrij nemen is an sich geen probleem, behalve het feit dat ik dan heel veel rotzooi heb de dag later en een mega schuldgevoel naar de klanten toe.... (en het feit dat ik dan dus niet betaald krijg)
Ja, dat wel, maar dat is erg onregelmatig en is niets om op terug te vallen. Ik weet gewoon niet waar te beginnen... Je hebt wel gelijk, maar het werk is behalve de ellendige tijden op zich wel leuk. Ik heb heel fijn contact met de klanten en die zijn vrijwel allemaal heel blij met me, en ook in de loods is het vaak gezellig met de mannen. Tis niet allemaal kommer en kwelquote:Op maandag 2 mei 2011 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
ach zoep, ik begin elk jaar 'van voren af aan' en ik ben er ook nog. Je ziet de dingen veel te negatief in. Probeer eens te kijken vanuit kansen ipv hindernissen. Want ik heb een beetje het gevoel alsof je vooral veel excuses bedenkt om de situatie (waar je je kut onder voelt) niet op te lossen. Bij een andere baas gaan werken is niet van voren af aan beginnen, maar een nieuwe kans en uitdaging om jezelf te bewijzen en te groeien!
Maar werkt jouw man niet dan?
Jawel, maar zoals gezegd, heel onregelmatig. Het geeft niet, drie jaar geleden was het nog andersom, dat ik geen echt inkomen had en hij fulltime werkte, dus ik heb nog wat in te halenquote:
Ja, heel herkenbaar. In ieder geval zorgen dat je iets stabiels hebt wat je allerminst een beetje leuk vindt, tot je echt ontdekt hebt wat je wérkelijk wilt en wat mogelijk zou zijn? Ik weet het van mezelf nl ook niet. Ik heb zoveel dingen geprobeerd, maar het werd nooit wat. Het is zo raar als je niet weet wat je nu het liefste zou willen doen. Sommige mensen zijn zo stellig in wat ze willen bereiken en in welke sector ze willen werken, maar bij mij blijft dat maar blancoquote:Op maandag 2 mei 2011 22:08 schreef altootje86 het volgende:
waar ik vanaf de middelbare school naartoe heb gewerkt bleek uiteindelijk totaal niets voor mij te zijn, dus wat doe je dan...
Dat dus!quote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
(...) Het is zo raar als je niet weet wat je nu het liefste zou willen doen. (...)
ik ben dus ook 4,5 jaar bezig geweest met mn bachelor psychologie. ik werk nu bijna 10 jaar in een winkel, waarvan de laatste ruime 6 jaar bij een drogist.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:23 schreef Mss het volgende:
Ik heb een HBO gedaan waar ik er na 4 jaar achter kwam dat het niet mijn ding was. Ik heb voor mezelf gekozen en ben een nieuwe studie gaan doen. En nu gaat mij baan op de schop. Ik werk al 6 jaar in een winkel en vind het nu toch echt tijd voor iets nieuws!
Gelukkig zijn mijn brief en cv heel mooi geworden en zijn ze van het weekend de deur uit gegaan!
Ik woon op een studentencomplex, en het bestuur van de bewonersvereniging zocht een nieuw bestuurslid.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:28 schreef altootje86 het volgende:
[..]
ik ben dus ook 4,5 jaar bezig geweest met mn bachelor psychologie. ik werk nu bijna 10 jaar in een winkel, waarvan de laatste ruime 6 jaar bij een drogist.
ben dus even heel nieuwsgierig: waar heb je voor gesolliciteerd?
Heb je al eens een beroepskeuze-advies/test overwogen?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ja, heel herkenbaar. In ieder geval zorgen dat je iets stabiels hebt wat je allerminst een beetje leuk vindt, tot je echt ontdekt hebt wat je wérkelijk wilt en wat mogelijk zou zijn? Ik weet het van mezelf nl ook niet. Ik heb zoveel dingen geprobeerd, maar het werd nooit wat. Het is zo raar als je niet weet wat je nu het liefste zou willen doen. Sommige mensen zijn zo stellig in wat ze willen bereiken en in welke sector ze willen werken, maar bij mij blijft dat maar blancoIk denk dat dat wel komt als ik wat ouder ben
Ik heb toen bij mijn decaan een boekje gekregen waar alle opleidingen op WO niveau instonden, en per sector stonden ingedeeld. Ik ben toen gaan strepen, heb me in sommige opleidingen verder verdiept en ben uiteindelijk bij mijn huidige studie uitgekomen.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef altootje86 het volgende:
ah, nu je het zegt kan ik het me weer herinneren![]()
en zo'n test. tsja. ik heb psychologie gedaan, dus ben een beetje bang dat ik die kan beïnvloeden...![]()
en daarbij, ze gaan vaak ervan uit waar je interesses liggen, of "het lijkt me leuk om te werken als..." - soort vragenlijsten. en ik weet juist niet wat me leuk lijkt om te doen
Ja, al gedaan. Komt docent Nederlands uit, maar die poging is dus jammerlijk mislukt.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:32 schreef Mss het volgende:
[..]
Heb je al eens een beroepskeuze-advies/test overwogen?
Sorry maar als ze pauze aftrekken moet je die ook gewoon nemen, je moet ook aan jezelf denken!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:07 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ja, al gedaan. Komt docent Nederlands uit, maar die poging is dus jammerlijk mislukt.
@Nagelschaartje: Ze houden ook nog eens 5 uur pauze per week eraf, terwijl ik tussen de middag feitelijk geen pauze kan nemen. Zo kom ik volgens hun berekening gemiddeld op 37/38 uur per week uit, terwijl ik er feitelijk dus van 9 tot 8 mee bezig ben. Dus dan is het salaris wel weer in verhouding. Omdat ik een 0-uren contract heb krijg ik alleen betaald als ik werk, en niet als ik ziek ben of vrij neem.
Overigens is dit werk ook 'ongeschoold', ik heb geen vooropleiding of wat dan ook gehad, ik ben puur door hard te werken doorgerold in het bedrijf.
martelaar, er zijn hier een zooi mensen op dieetquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:48 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]
Voor jullie een virtueel stukje taart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:54 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
martelaar, er zijn hier een zooi mensen op dieet
En ik niet ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hij is virtueel. En als er iets te vieren valt hoort er taart bij
![]()
Bij mij kwam er 'ambachtelijke beroepen' uit, dus slager/bakker etcetera. No thanks!quote:Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef altootje86 het volgende:
ah, nu je het zegt kan ik het me weer herinneren![]()
en zo'n test. tsja. ik heb psychologie gedaan, dus ben een beetje bang dat ik die kan beïnvloeden...![]()
en daarbij, ze gaan vaak ervan uit waar je interesses liggen, of "het lijkt me leuk om te werken als..." - soort vragenlijsten. en ik weet juist niet wat me leuk lijkt om te doen
Dit dus!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:13 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Sorry maar als ze pauze aftrekken moet je die ook gewoon nemen, je moet ook aan jezelf denken!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Nee ik ben vandaag 5 jaaren 10 jaar
![]()
en 300+ lakjes!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
score van die 5 jaar: + 2 katten, + 1 huis, + 30 kilo
Aaaahquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Van harte bubs!
Wij zitten in juni op 10 jaar samenSoms kan ik het me nog niet voorstellen, het klinkt zo 'volwassen'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |