Ooo spannend! En ja, dat klinkt inderdaad als....quote:Op maandag 2 mei 2011 12:06 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb net een bericht gekregen dat de scriptie is becijferd en dat ik langs mag komen voor een afrondend gesprek
Dat moet haast wel goed nieuws betekenen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
En wanneer moet je klaar zijn?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:18 schreef T.O.P het volgende:
Ik moet praktisch nog beginnen, eerst literatuuronderzoek... saaaai
Oeh... Dat gaat best snel dan!quote:
Is dat het enige wat je nog moet doen dit jaar, of heb je dan ook nog verplichtingen voor andere vakken. Anders is het wel aanpoten.quote:
Verder geen andere verplichtingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is dat het enige wat je nog moet doen dit jaar, of heb je dan ook nog verplichtingen voor andere vakken. Anders is het wel aanpoten.
Ik ben zelf nog steeds in afwachting tot mijn begeleider het nagekeken heeft.
ja dat heb ik inderdaad ook. Nu op zoek naar verkennende literatuur, om de opzet mee te maken. Misschien was de dag na Bevrijdingsdag niet het beste moment daarvoor... anyhow, ik heb maar tot begin juli dus echt uitstellen kan ik maar beter niet doen!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:54 schreef DRidder het volgende:
Onderwerp goedgekeurd, moet alleen nog beginnen met de opzet enzo. Dat is wel het moeilijkst vinden jullie ook niet? Uitvogelen wat je precies gaat onderzoeken en wat niet, daar zit voor mijn gevoel het meeste denkwerk in
Ik stel het nog maar ff uitHeb tot 1 okt.
In het voorwoord heb ik al bedankjes gedaan..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:51 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
terugblik op proces, bedankjes?
ik doe geen nawoord.
dan zou ik iets van terugblik doen over de totstandkoming en dat je hoopt dat je hebt bijgedragen aan .. en dat hierdoor meer inzicht gegeven is in..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:52 schreef leonie-89 het volgende:
[..]
In het voorwoord heb ik al bedankjes gedaan..
Ik heb dat helemaal niet opgenomen in de scriptie. Ik vind dat meer bij een proefschrift thuishoren.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:31 schreef Swindler het volgende:
Wat doen jullie:
Woord vooraf of voorwoord?
Heb het nu als woord vooraf staan maar twijfel
Gefeliciteerd! Wel een vreemd cijfer, of is dat een gemiddelde van meerdere beoordelaars?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb dat helemaal niet opgenomen in de scriptie. Ik vind dat meer bij een proefschrift thuishoren.
Ik ben trouwens klaar, want mijn scriptie is voldoende!
Wel een 7.4, dat is dan wel weer jammer want dat wordt een 7 op de eindlijst. Maar what the heck; ik ben geslaagd. Het is voorbij! Vaarwel collegebankjes
Dank je! Voor jou ziet het er ook goed uit...quote:Op maandag 9 mei 2011 13:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wel een vreemd cijfer, of is dat een gemiddelde van meerdere beoordelaars?
Ik heb zelf nog geen cijfer terug, maar feedback van mijn begeleider was goed.
Gefeliciteerd! Daar ben je lekker vanaf!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Wel een 7.4, dat is dan wel weer jammer want dat wordt een 7 op de eindlijst. Maar what the heck; ik ben geslaagd. Het is voorbij! Vaarwel collegebankjes
Gefeliciteerdquote:Op maandag 9 mei 2011 13:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb dat helemaal niet opgenomen in de scriptie. Ik vind dat meer bij een proefschrift thuishoren.
Ik moet ook wel onderbouwen met cijfers, en verschillen aantonen adhv cijfers en pencentages, dus dat doe ik ook wel. maar ik heb er wel moeite mee! Zulke hulpmiddeltjes om % te berekenen is dan wel fijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:07 schreef Tink89 het volgende:
Kun je niks met cijfers nee?
Wij moeten een statistische analyse van onze resultaten maken, als we dat niet doen, is het sowieso niet voldoende *bij ons dan he*...
Sowieso vraag ik me af of je, als je empirisch onderzoek doet, zonder cijfers kunt... als je niet kunt aantonen dat iets significant afwijkt van wat je zou verwachten, kun je er toch eigenlijk niks mee?
Super, beetje laat, maar toch nog gefeliciteerd!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ook nog niet. Aan het schrijven over psychoses en geestesziekten. Wat een deprimerend onderwerp met dit weer.quote:
Hoeveel woorden heb je al of moet je nog?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ook nog niet. Aan het schrijven over psychoses en geestesziekten. Wat een deprimerend onderwerp met dit weer.
Zo'n onderwerp ben je op den duur wel zat denk ikquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ook nog niet. Aan het schrijven over psychoses en geestesziekten. Wat een deprimerend onderwerp met dit weer.
Het is gelukkig maar een (heel) klein onderdeel.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zo'n onderwerp ben je op den duur wel zat denk ik
Moet er nog minimaal 6000, weet gelukkig wel wat ik moet schrijven. Jij?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:12 schreef solyaris het volgende:
[..]
Hoeveel woorden heb je al of moet je nog?
Ik moet nog een tussenconclusie, eindconclusie (5000 woorden), inleiding herschrijven, spelfouten checken, beeld toevoegen, samenvatting, voorwoord...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Moet er nog minimaal 6000, weet gelukkig wel wat ik moet schrijven. Jij?
Ooo dat scheeltquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is gelukkig maar een (heel) klein onderdeel.
Zit hier iets tussen?quote:Op zondag 15 mei 2011 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
Vraagje aan de scriptieschrijfmensen MLA kenners
Ik heb dus een Anthology die een General Editor heeft en natuurlijk vele andere medeschrijvers.
In die Anthology staan vele werken, en voor de meeste van die werken staat een soort inleiding. Stel nou dat ik daar iets van wil quoten/parafraseren... hoe doe ik dat dan? Naam van de General Editor en 'et al' gebruiken?
Pffff, succes! Je bent er al behoorlijk lang mee bezig toch?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:00 schreef solyaris het volgende:
[..]
Ik moet nog een tussenconclusie, eindconclusie (5000 woorden), inleiding herschrijven, spelfouten checken, beeld toevoegen, samenvatting, voorwoord...
Een jaar?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:07 schreef kipptje het volgende:
Nou, deze week even afspreken met de begeleider, resultaten en discussie nog iets verhelderen, (heel veel!!!!!) spelfouten eruit halen en dan issie hopelijk eindelijk klaar!!! Na een jaar heb ik er ook wel genoeg van gehad!
Ik heb een stage van 6 maanden gedaan en mijn scriptie toen op een zeer laag pitje gezet. Ik hoop eind deze maand klaar te zijn. Dan nog een gesprek en een laatste correctieronde. Jij ook succes.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Pffff, succes! Je bent er al behoorlijk lang mee bezig toch?
Ik moet nog 2 hoofdstukken aanvullen en verbeteren en 1 hoofdstuk helemaal schrijven, plus een conclusie.
Ah, verklaarbaar. Welke studie ook alweer ? (mag ook per pm)quote:Op maandag 16 mei 2011 11:17 schreef solyaris het volgende:
[..]
Ik heb een stage van 6 maanden gedaan en mijn scriptie toen op een zeer laag pitje gezet. Ik hoop eind deze maand klaar te zijn. Dan nog een gesprek en een laatste correctieronde. Jij ook succes.![]()
Ah, ik ben overigens alleen maar van de Chicago-stijl.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
@ solyaris: hoe ik een anthology zelf moet citeren weet ik wel, maar tot nu hoefde ik eigenlijk alleen de werken in die anthology zelf te citeren: heb nog nooit de inleidingen bij teksten gebruikt. Maar daar mag ik dan dus 'gewoon' naar de anthology zelf verwijzen + paginanummer? want de schrijver van de inleiding is niet 'bekend'
Is ook wel een beetje onze schuld hoor. We hebben het een tijdje laten verzaken. Aan de andere kant blijkt het toch ook wat ingewikkelder dan we dachten. De literatuur was heel erg moeilijk om te vinden, omdat er vrij weinig onderzoek naar is gedaan (maar ja, je moet op een of andere manier een hypothese vormen) maar de begeleiders zijn ook nog pietlullig als het gaat omscriptie controleren..... En dan zit 1 van onze begeleiders ook nog in hong kong!!!!quote:
In totaal heb ik er ook een jaar over gedaan, al heb ik daartussen wel daarbij andere vakken gevolgd. Mijn afstudeeronderzoek was ook 45 ects, dus het klopt wel ongeveer.quote:
Netjes, een 9!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
In totaal heb ik er ook een jaar over gedaan, al heb ik daartussen wel daarbij andere vakken gevolgd. Mijn afstudeeronderzoek was ook 45 ects, dus het klopt wel ongeveer.
Trouwens net te horen gekregen dat ik het afsluit met een 9.
Dit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:24 schreef Bienelientjee het volgende:
De motivatie voor alles is helemaal weg! Wordt er gek van!
Je kunt het !quote:
Inderdaad ja. Allerlei formulieren moeten ingeleverd worden, die onvindbaar zijn of waar geen reet van klopt... heel irritant.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Fijn he Bienelientje![]()
Hier ook zoiets. Alsof alleen dat ding afkrijgen nog niet voldoende stress oplevertMaar nee, we moeten ook morgen nog even leuk presenteren in groepen met mensen van heul andere opleidingen. Presentatie van 10 minuten + ppt in mekaar draaien... inclusief reis naar Utrecht heb ik dan ook niet veel meer aan mn dag
![]()
En alles regelen voor afstudeerprocedure is ook fijn![]()
Meh.
Thanks. Jij ook alle succes van de wereld toegewenst.quote:
Mooi, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:56 schreef Bienelientjee het volgende:
Are u kidding me!![]()
Zit net iemand te vertellen dat ik zo afgeleid wordt door kleine dingetjes.
De radio staat aan, guess what is the next song!Lazy Song, Bruno Mars!
![]()
Whahahaha!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |