Persoonlijk woord van Hans Kraay jr. omtrent het onverwachte verterk bij Voetbalvereniging F.C.Lienden
Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. De eerste bespreking tussen het voltallige F.C.Lienden bestuur en mij in januari 2004 op het kantoor van secretaris Nico Wagenvoort op het industrieterrein in Lienden. F.C.Lienden speelde nog in de derde klas en de grote baas Adrie Timmer vroeg “En Hans ben jij net zo ambitieus als wij?” “Mooi dan gaan we gas geven!” Zo geschiedde. De eerste twee seizoenen werden WE kampioen en promoveerden zomaar naar de hoofdklasse. Inmiddels was er een prachtige Businessclub opgericht die bijna nog sneller ging dan de club. Supporters kwamen in grote getale naar de gezellige Abdijhof en het succes en het plezier kon niet op. Na handhaving in het eerste jaar hoofdklasse wilden WE met zijn allen uiteraard meer. Landelijke bekendheid kregen we door op een ongelooflijke gepassioneerde manier Vitesse met 1-0 uit de K.N.V.B. beker te knikkeren. Daarna werd Roda in Kerkrade 90 minuten op 0-0 gehouden. Lienden stond op de kaart. Vorig jaar was ONZE grootste prestatie door te promoveren naar de Topklasse en top amateurploegen als WKE, HSC en Be Quick 1887 achter ons te laten. In die topklasse die van een ongekend hoog amateurniveau is kregen we voor het eerst te maken met tegenslag in de vorm van ernstige blessures van belangrijke spelers. En voor het eerst hadden we ook tegenwind want voor de kerst stonden WE er niet florissant op. Maar F.C.Lienden zou F.C.Lienden niet zijn als we na de winterstop niet zouden vlammen. Uit 11 hele zware wedstrijden werden 18 punten gehaald en door het zwaarbevochten gelijke spel tegen Haaglandia (2-2) van afgelopen zondag hebben WE het met zijn allen voor mekaar dat WE volgend seizoen weer in de Topklasse spelen! In 7 jaar hebben we met zijn allen bereikt wat er te bereiken was. Ik ben er trots op hieraan meegewerkt te hebben. Na 7 hele mooie jaren zegt mijn gevoel dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging. De voetballerij staat er bekend om dat trainers en clubs bijna altijd vervelend uit elkaar gaan. Dat mag hier niet het geval zijn! Daar hebben we met zijn allen teveel plezier voor gehad! F.C.Lienden en Hans Kraay jr was namelijk een heel goed huwelijk!
Bron: Hans Kraay jr.
Www.fclienden.nl