Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepenquote:Op zondag 1 mei 2011 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Woonveilig, doet wat jij wilt en krijgt een hoop goede recensies.
Systeem is in vergelijking met andere merken inderdaad erg goedkoop, je kunt via een dienst van 8(?) euro per maand ook smsjes krijgen als je alarm afgaat of smsjes naar je buren verzenden bijvoorbeeld. Verder kun je het systeem helemaal via internet programmeren en makkelijk uitbreiden. Een (hard) alarm signaal kan je er ook op aansluiten.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepenthx, had ik nog niet gevonden merkwaardig genoeg.
http://www.woonveilig.nl/page/3/kosten
Ook niet heel duur, valt me mee.
Ik gebruik een Synology NAS en een aantal Foscam camera's. De NAS neemt op en stuurt foto's per e-mail naar me toe bij beweging.quote:Op zondag 1 mei 2011 21:01 schreef bobenjanneke het volgende:
Gebruik je je IP Camera als buitenbewakingscamera?
Welk merk gebruik je?
Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben. Kon de dag erna gewoon een nieuw cilinder in, zo netjes was die eruit getrokken. Dus ja, goed hang en sluitwerk helpt tegen de gelegenheidboef, maar haalt verder weinig uit. Ik wil graag wakker worden als iemand zo (probeert) binnen te komen en ik gok dat de gemiddelde inbreker een alarm liever mijdt en als ie af gaat liever de benen neemt. Tuurlijk kunnen ze best wat wegnemen dan, maar wil gewoon niet dat er iemand kan rondlopen als ik slaap. Zou 'm zelfs uit kunnen doen als ik er niet ben zodat niemand last heeft van valse meldingen.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:11 schreef wiltoyo het volgende:
Goed hang- en sluitwerk is minstens zo belangrijk als een alarm, een (gelegenheids)inbreker loopt een huis voorbij als hij/zij meer dan 3 minuten nodig zou hebben om binnen te komen. Alleen een alarm heeft in mijn ogen niet zoveel zin, als ze binnen zijn, zijn ze toch met 20 seconden weer buiten. Die herrie nemen ze op de koop toe.
Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben.
En dat een alarm onterecht af kan gaan weet ik, kwestie van goed nadenken waar je het ophangt. Voordeel van thuis is dat je zelf de ramen dicht moet doen ipv onverschillige collega's
Nice; op zich is het monteren en afregelen al een sport op zich. Daarom zoek ik per se een internet-connected systeempje, zodat ik het kan integreren met de rest van de domoticaquote:Op maandag 16 mei 2011 22:11 schreef wiltoyo het volgende:
Ik wil je het ook helemaal niet afraden een alarmsysteem te nemen, integendeel Sterker nog, ik heb zelf een grade 3 systeem hangen.Beetje vakidioot zeg maar, ik zit in de business.
Die heb ik dus welquote:Op maandag 16 mei 2011 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Denk je er ook aan dat je alarm "geschikt" is voor huisdieren ? Niet dat als de kat door de gang loopt de bewegingsmelder geactiveerd wordt en je ene valse melding krijgt !
Maar wellicht heb je ook helemaal geen huisdieren
Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruit (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen. Daar vergasten ze de kennis en namen ze alles - incl autosleutel en auto - mee. Rond 15:00 die dag was het gas uitgewerkt en werd ie wakker met flinke koppijn, een leeg huis, en een stukgeboord raamkozijn. Toen was ie ook toe aan een alarmsysteem.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:41 schreef Forno het volgende:
[..]
Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.
Knappe jongen die een drie sterren slot, met dievenklauwen en raamboompjes of iets waarmee je een deur of raam van binnen kan afsluiten, plus anti-inbraakstrips in 10 minuten kan openen. Schroef een lampje met bewegings sensor aan de buitenkant.
Had het ook niet tegen jou.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:18 schreef RVP67 het volgende:
Het woordje "veilig" heb ik nergens gebruikt hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |