abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 1 mei 2011 @ 20:55:18 #1
13368 NiGeLaToR
pi_96221292
Hola! Zoals in m'n onderschrift kunt lezen hebben we ons huis in een week of twee verkocht en vervolgens een nieuw huis gekocht :)

In ons nieuwe huis willen we een alarm systeem plaatsen, voor het nog veiligere gevoel zullen we maar zeggen. Ik heb inmiddels een wat IP camera bewaking geregeld, maar die maakt geen lawaai als er ongenode gasten zijn (kan ik later wel zien wie het was/waren, maarja). Dus, misschien toch maar 'n heus alarm systeem.

Met wat voor systeem hebben de Fok!ers goede ervaringen? Het doel is vooral een signaaltje te krijgen als je ongenode gasten krijgen en bijv. thuis bent/ligt te slapen. Aansluiting op een 'meldkamer' hoeft dus niet per se.

Zo heeft Conrad er een boel - maar geen idee welke goed is/handig/etc.
Idealiter heeft ie bijvoorbeeld een web-interface en kan ie ook via 'internet' berichtjes sturen. Overigens ook handig als je niet elke nacht een onterecht alarm hebt natuurlijk.

Hoe beveiligt de Fok!er het huis?
pi_96221356
Woonveilig, doet wat jij wilt en krijgt een hoop goede recensies.
pi_96221394
Gebruik je je IP Camera als buitenbewakingscamera?

Heb net een topic Iemand ervaring met ELRO bewakingscamerasysteem geopend

Dus ik lees ff mee!
  FOK!fotograaf zondag 1 mei 2011 @ 21:00:17 #4
13368 NiGeLaToR
pi_96221610
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:56 schreef Dennis101 het volgende:
Woonveilig, doet wat jij wilt en krijgt een hoop goede recensies.
Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepen :) thx, had ik nog niet gevonden merkwaardig genoeg.

http://www.woonveilig.nl/page/3/kosten

Ook niet heel duur, valt me mee.
pi_96221694

Welk merk gebruik je?
pi_96221734
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:00 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Wat een walgelijke site met 101 reclame rommel.. maargoed, ga me erin verdiepen :) thx, had ik nog niet gevonden merkwaardig genoeg.

http://www.woonveilig.nl/page/3/kosten

Ook niet heel duur, valt me mee.
Systeem is in vergelijking met andere merken inderdaad erg goedkoop, je kunt via een dienst van 8(?) euro per maand ook smsjes krijgen als je alarm afgaat of smsjes naar je buren verzenden bijvoorbeeld. Verder kun je het systeem helemaal via internet programmeren en makkelijk uitbreiden. Een (hard) alarm signaal kan je er ook op aansluiten.
  FOK!fotograaf zondag 1 mei 2011 @ 21:06:43 #7
13368 NiGeLaToR
pi_96221994
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:01 schreef bobenjanneke het volgende:

Welk merk gebruik je?
Ik gebruik een Synology NAS en een aantal Foscam camera's. De NAS neemt op en stuurt foto's per e-mail naar me toe bij beweging.

@Dennis101 die ga ik zeker overwegen.. 8 euro per maand valt me ook best mee. Komen natuurlijk nog wel de aanschaf van wat onderdelen bij natuurlijk, maar toch.
  FOK!fotograaf maandag 2 mei 2011 @ 20:19:19 #8
13368 NiGeLaToR
pi_96266038
Via Essent, Nuon, etc kun/kon je complete systemen kopen en aansluiten, maar dan zit je op 30 euro per maand.
Geen ervaring mee, wel diverse reclames van gezien.

Ik ben zelf ook op zoek, en via google
http://www.google.nl/#hl=(...)&fp=3dfa5849d4cd9c7b

kom je toch een hoop tegen.
Het is toch wat anders als zelf kopen bij conrad en zelf aanlegggen
  FOK!fotograaf maandag 2 mei 2011 @ 20:30:36 #10
13368 NiGeLaToR
pi_96266500
Ja, vind het jammer dat ik zo weinig kan vinden over het woonveilig gebeuren, maar zeker met de lage kosten en opzeggen per maand is gewoon het proberen waard..

Zelf zo'n set ophangen kost je al snel net zo veel en dan zonder optie van aansluiten op 'meldkamer'.
pi_96828311
Wil je op een meldkamer aangesloten worden?
Op marktplaats zijn vaak voor een prikje alarmsystemen te krijgen. Zoek maar eens op Aritech of Galaxy, Powermax kan ook nog.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:52:46 #12
314761 sjoneah
Terecht. In één woord terecht.
pi_96848283
Wij hebben een systeem van alarmdiscounter.nl, de SN5800.
Het is een draadloos systeem waar wij 3 bewegingsmelders, 3 deurcontacten en 11 rookmelders op hebben aangesloten. De apparatuur voelt goedkoop aan, maar het werkt goed en dat voor een mooie prijs. Hier werkt het systeem nu al twee jaar zonder problemen. Enige nadeel hiervan is dat je de batterijen van de sensoren moet vervangen.

Verder hebben wij geen GSM module, maar ik geloof dat je daar een simkaart in kan stoppen, en dan wordt je gewoon gebeld. Je kan dan verder op afstand horen wat er gebeurd, en welke detector het alarm geeft, en dat betekent dus dat je geen abonnement nodig hebt op een meldkamer. Gewoon een prepaid simkaart gebruiken. Het systeem zonder GSM module heeft trouwens wel een normale telefooningang, en bij ons werkt dat goed.

Ik zie trouwens nu op die site ook hetzelfde alarmsysteem maar dan in een stevige kast. Dat lijkt mij een goede optie.
pi_96864325
Ik heb een Aritech installatie met kiezer naar mijn GSM.
Contacten op alle ramen en 3 ir Pirren voor ruimtebewaking.

Gewoon alles bedraad , ik hou niet van batterijen. :)
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2011 @ 09:34:00 #14
17893 Forno
pi_96875614
Ik heb geen ervaring met een alarm in huis, wel in een kantoor. En ik weet dat in 9 van 10 gevallen het alarm vals was doordat iemand een raam open had laten staan en er papier ging vliegen.

Dus of je je er echt veiliger door gaat voelen vraag ik me af? In eerste instantie schrik je je helemaal dood als dat ding afgaat na 4x vals alarm denk je "ach laat maar, het is toch niets". Stop je geld in anti-inbraakbeveiliging. Goede sloten, voorkom opklimbaarheid op daken en in ramen en voldoende verlichting buiten. Dan hoor je het wel of er iemand binnen wil komen.
pi_96895004
Salarisstrook voor het raam hangen... nog nooit ingebroken geweest hier... werkt dus perfect....
pi_96898625
En als de verzekering geen alarmsysteem eist, dat ook niet bij de verzekering aangeven dat je alarm hebt. Ook al kun je premiekorting krijgen.
Stel dat je een keer het alarm vergeet in te schakelen. Even een boodschapje doen of even bij de buurvrouw langs en er wordt op dat moment ingebroken. Dan keert de verzekering helemaal niets uit!

Goed hang- en sluitwerk is minstens zo belangrijk als een alarm, een (gelegenheids)inbreker loopt een huis voorbij als hij/zij meer dan 3 minuten nodig zou hebben om binnen te komen. Alleen een alarm heeft in mijn ogen niet zoveel zin, als ze binnen zijn, zijn ze toch met 20 seconden weer buiten. Die herrie nemen ze op de koop toe.
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2011 @ 21:05:26 #17
13368 NiGeLaToR
pi_96907522
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:11 schreef wiltoyo het volgende:

Goed hang- en sluitwerk is minstens zo belangrijk als een alarm, een (gelegenheids)inbreker loopt een huis voorbij als hij/zij meer dan 3 minuten nodig zou hebben om binnen te komen. Alleen een alarm heeft in mijn ogen niet zoveel zin, als ze binnen zijn, zijn ze toch met 20 seconden weer buiten. Die herrie nemen ze op de koop toe.
Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben. Kon de dag erna gewoon een nieuw cilinder in, zo netjes was die eruit getrokken. Dus ja, goed hang en sluitwerk helpt tegen de gelegenheidboef, maar haalt verder weinig uit. Ik wil graag wakker worden als iemand zo (probeert) binnen te komen en ik gok dat de gemiddelde inbreker een alarm liever mijdt en als ie af gaat liever de benen neemt. Tuurlijk kunnen ze best wat wegnemen dan, maar wil gewoon niet dat er iemand kan rondlopen als ik slaap. Zou 'm zelfs uit kunnen doen als ik er niet ben zodat niemand last heeft van valse meldingen.

En dat een alarm onterecht af kan gaan weet ik, kwestie van goed nadenken waar je het ophangt. Voordeel van thuis is dat je zelf de ramen dicht moet doen ipv onverschillige collega's ;)
pi_96913110
Ik wil je het ook helemaal niet afraden een alarmsysteem te nemen, integendeel Sterker nog, ik heb zelf een grade 3 systeem hangen. :) Beetje vakidioot zeg maar, ik zit in de business.
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 22:16:03 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96913472
Denk je er ook aan dat je alarm "geschikt" is voor huisdieren ? Niet dat als de kat door de gang loopt de bewegingsmelder geactiveerd wordt en je ene valse melding krijgt !

Maar wellicht heb je ook helemaal geen huisdieren :)
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2011 @ 22:41:30 #20
17893 Forno
pi_96915611
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:05 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Het huis heeft het politiekeurmerk, echter is er verderop in de straat van m'n oude huis recent ingebroken waarmee de boefjes bij de voordeur 'gewoon' een SKG twee sterren cilinder eruit getrokken hebben.

En dat een alarm onterecht af kan gaan weet ik, kwestie van goed nadenken waar je het ophangt. Voordeel van thuis is dat je zelf de ramen dicht moet doen ipv onverschillige collega's ;)
Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.

Knappe jongen die een drie sterren slot, met dievenklauwen en raamboompjes of iets waarmee je een deur of raam van binnen kan afsluiten, plus anti-inbraakstrips in 10 minuten kan openen. Schroef een lampje met bewegings sensor aan de buitenkant.

[ Bericht 7% gewijzigd door Forno op 16-05-2011 22:50:31 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 08:00:34 #21
13368 NiGeLaToR
pi_96926722
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:11 schreef wiltoyo het volgende:
Ik wil je het ook helemaal niet afraden een alarmsysteem te nemen, integendeel Sterker nog, ik heb zelf een grade 3 systeem hangen. :) Beetje vakidioot zeg maar, ik zit in de business.
Nice; op zich is het monteren en afregelen al een sport op zich. Daarom zoek ik per se een internet-connected systeempje, zodat ik het kan integreren met de rest van de domotica :)

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Denk je er ook aan dat je alarm "geschikt" is voor huisdieren ? Niet dat als de kat door de gang loopt de bewegingsmelder geactiveerd wordt en je ene valse melding krijgt !

Maar wellicht heb je ook helemaal geen huisdieren :)
Die heb ik dus wel :')
Das absoluut een aandachtpuntje - moet soms afweging dus nemen tussen bewegingmelder & contactsensor en gewoon proberen waar ze op reageren. Gelukkig zijn katten nachtdieren en spelen ze dan graag samen, dus dat maakt de uitdaging nog groter.

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:41 schreef Forno het volgende:

[..]

Ik steek mijn geld liever in het voorkomen dat een inbreker binnenkomt, dan een systeem dat je waarschuwt dat er een inbreker binnen is.

Knappe jongen die een drie sterren slot, met dievenklauwen en raamboompjes of iets waarmee je een deur of raam van binnen kan afsluiten, plus anti-inbraakstrips in 10 minuten kan openen. Schroef een lampje met bewegings sensor aan de buitenkant.
Nogmaals; dat zit er ook allemaal al op. Maar dan nog een verhaaltje; een kennis had een mooie auto, boefjes wilde de auto hebben, boorden het kozijn van een raam eruit (gewoon de schroeven van de SKG 2** raambeslag van buitenaf eruit boren) en gingen naar binnen. Daar vergasten ze de kennis en namen ze alles - incl autosleutel en auto - mee. Rond 15:00 die dag was het gas uitgewerkt en werd ie wakker met flinke koppijn, een leeg huis, en een stukgeboord raamkozijn. Toen was ie ook toe aan een alarmsysteem.

En ja, als ze per se willen is dat ook te omzeilen - desnoods doe je een woning overval met veel geweld, maar beveiligen gaat vooral om het minder aantrekkelijk maken van jouw woning tov de rest van de woningen. Gewoon altijd net even beter hang- en sluitwerk, wel een alarm ipv niet, etc etc. Ik slaap daar gewoon net even beter door, dus waarom zou ik het niet doen?
pi_96929787
Beste mensen, er wordt gevraagd naar een alarmsysteem, niet over hang en sluitwerk.

Zelf heb ik nooit vals alarm (gehad).
Je moet gewoon weten hoe je de boel moet ophangen en aansluiten, maar dat weet ik als ex installateur van die spullen wel.
Tevens zie ik in 1 opslag op het display van het codebediendeel of er nog een raam of deur open staat als ik mijn huis verlaat, super handig.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 10:17:17 #23
17893 Forno
pi_96929837
Als je je daar veiliger door voelt moet je het doen. :)
pi_96929879
Het woordje "veilig" heb ik nergens gebruikt hoor.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2011 @ 11:04:00 #25
17893 Forno
pi_96931491
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:18 schreef RVP67 het volgende:
Het woordje "veilig" heb ik nergens gebruikt hoor.
Had het ook niet tegen jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')