Bij KVA gebeurde dat juist niet; dat was ook op voorraad maken en de broodjes lagen dan in de bin.quote:
Het is 70 cent duurder (bij ons dan), maar je wordt niet genaaid. Drinken staat los van menu zegmaar en bij een milkshake is die dan duurder. Een shake is normaal ook duurder, dus in een menu ookquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:33 schreef Droopie het volgende:
Goedenavond,
als Mac-Klant, favoriete bestelling 6kip, mcfish en hamburger, heb ik een vraagje.
Heb altijd het idee dat ik genaaid wordt als ik een menu bestel en een McShake bestel ipv. cola.
Klopt dit?
OK bedankt, dan lijkt het maar zo. Maar bedankt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:47 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Het is 70 cent duurder (bij ons dan), maar je wordt niet genaaid. Drinken staat los van menu zegmaar en bij een milkshake is die dan duurder. Een shake is normaal ook duurder, dus in een menu ook
En vergeet de frietsaus niet! nog bijna een euro d'r bovenopquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
OK bedankt, dan lijkt het maar zo. Maar bedankt.
Komt denk ik ook door dat je opeens een bedrag rond de 5,50 euro ziet staan en dan bij het bestellen van de shake opeens 7,80 ofzo ziet staan
Ach, ik kan klagen over de Mac.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:52 schreef Krimpen het volgende:
[..]
En vergeet de frietsaus niet! nog bijna een euro d'r bovenop
Daar komt ook de naam BOP vandaan, het moet gezien worden als een brug tussen het oude (Grill Direct noemde ze dat, KVA viel daar ook onder, nu alleen de Grill nog) en het nieuwe, Made For You. Er zijn zeker plannen om daar op over te gaan, daar komt het hele BOP project vandaan, omdat in 1x een te grote overstap zou zijn en het binnen Europa anders is qua hoeveelheid en samenstelling van bestellingen in vergelijking met de VS.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:18 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Bij KVA gebeurde dat juist niet; dat was ook op voorraad maken en de broodjes lagen dan in de bin.
Gebaseerd op dat verhaal uit de States is er in NL wel BOP (Bridge Operating Platform). Daarbij worden de producten die bereid worden met patties die gefrituurd worden, op die wijze geproduceerd. Deze patties liggen in een dergelijk mandje op voorraad, een bestelling wordt real-time doorgegeven, en het betreffende crewlid 'bouwt het broodje' (vers dus!) en plaats uiteindelijk de benodigde patty op het broodje.
Aan de andere kant van de plas gebeurd dit dus ook voor de producten met rundvlees. Daarin worden de vleespatties gegrild, en vervolgens in een mandje in een soort warmhoudkast geplaatst. Wachtend om op het broodje geplaatst te worden.
Waarom dat systeem in Nederland voor de producten met rundvlees nog niet gebruikt wordt, weet ik niet. Ik kan alleen maar gissen:
- Te veel vraag naar producten met rundvlees...?
- Kwaliteit...?
- Resultaten in de USA vallen tegen...?
- Te kostbare investering...?
Ik weet het niet... anderen misschien wel?
Bedankt voor de aanvullingquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:02 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Daar komt ook de naam BOP vandaan, het moet gezien worden als een brug tussen het oude (Grill Direct noemde ze dat, KVA viel daar ook onder, nu alleen de Grill nog) en het nieuwe, Made For You. Er zijn zeker plannen om daar op over te gaan, daar komt het hele BOP project vandaan, omdat in 1x een te grote overstap zou zijn en het binnen Europa anders is qua hoeveelheid en samenstelling van bestellingen in vergelijking met de VS.
100% mee eens dat het geen michelin ster waardig is; maar ik kan me geen enkel michelin ster waardig restaurant indenken, waarbij mensen zo snel geholpen worden. Waarbij 16-jarigen het eten bereiden. Waarbij je voor een menu + dessert ongeveer ¤10,- kwijt bent. Waarbij (zoals je zelf al noemt) je van 's ochtends vroeg, tot diep in de nacht terecht kunt...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ach, ik kan klagen over de Mac.
Eerlijk is eerlijk het is geen michelin ster waard..
Maar dat ik op een kilometer van mijn huis tot 02.00 's nachts er eten kan halen, daar zijn heel veel mensen uit de Hoeksche Waard jaloers op
Het eten is goed te doen, alleen de prijs/ kwaliteit is niet in evenwicht.
Ik heb het idee, kan het alleen niet uitvoeren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:11 schreef Krimpen het volgende:
[..]
100% mee eens dat het geen michelin ster waardig is; maar ik kan me geen enkel michelin ster waardig restaurant indenken, waarbij mensen zo snel geholpen worden. Waarbij 16-jarigen het eten bereiden. Waarbij je voor een menu + dessert ongeveer ¤10,- kwijt bent. Waarbij (zoals je zelf al noemt) je van 's ochtends vroeg, tot diep in de nacht terecht kunt...
Ik zou dus echt nooit naar een reastaurant gaan om dat te bestellen en in een zakje mee naar huis nemenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb het idee, kan het alleen niet uitvoeren.
Maar de eerste die , gekookte aardappelen, sperziebonen, biefstuk drive through voor 8,50 euro, opent, kan over 5 jaar stoppen met werken.
Dat is de truc, een mooie afdek schotel zoals shoarma of nog iets luxer, mensen voelen zich best schuldig als ze weer vette hap halen bij de mac. Met hollandse pot denken ze dat ze goed bezig zijnquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ik zou dus echt nooit naar een reastaurant gaan om dat te bestellen en in een zakje mee naar huis nemengatver.
(as we speak zit ik naast een collega die na elk frietje smakt als de tering en daarna kreunt alsof die een bakje frietsaus heeft gevuld)
Dat dachten de mensen van Stampot to go ook, maar dat is onderhand een stille dood gestorven...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb het idee, kan het alleen niet uitvoeren.
Maar de eerste die , gekookte aardappelen, sperziebonen, biefstuk drive through voor 8,50 euro, opent, kan over 5 jaar stoppen met werken.
Toen ik jouw reactie nog niet gezien had wilde ik dat inderdaad posten ja. Dat is ook geen succes geworden. Kennelijk is het dus nog best lastig om zoiets op te starten, buiten het fastfood gebeuren om. Ik las laatst wel ergens dat er, volgens mij was het in Spanje, een drive-thru supermarkt was. Dat liep volgens mij best welquote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat dachten de mensen van Stampot to go ook, maar dat is onderhand een stille dood gestorven...
En dat jaquote:
Leuk filmpje, hierin merk je toch wel dat wij (in ieder geval Zutphen) nog wat achterlopen op de ontwikkelingen.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:14 schreef Yannick567 het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een leuk filmpje over McDonald's, over dat gehele concept waarbij onder andere dat vlees op voorraad ligt en wacht op productie.
McDonald's d10 heet het.
Wat een vet filmpjequote:Op zondag 8 mei 2011 00:14 schreef Yannick567 het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een leuk filmpje over McDonald's, over dat gehele concept waarbij onder andere dat vlees op voorraad ligt en wacht op productie.
McDonald's d10 heet het.
Als ik me niet vergis heb ik dat van die Spamsno.. Spamkip/Matthijs gehad.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wat een vet filmpje
Hoe kom je daar aan, aangezien het echt nog maar een paar keer is bekeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |