Hier eindelijk een slim persoon. Ik vind je argumenten goed. Ik vind het ook wel vreemd dat ze zich in afzetten tegen links terwijl ze eens links programma hebben. Maar dit doen ze natuurlijk omdat links niet hard op durft te zeggen dat islamisering en immigratie een probleem zijn en omdat links niet wenst te onderhandelen met de PVV. Iets wat ik ook fout vind van links, ze behoren gewoon te onderhandelen met de PVV. Het was de keus van het volk, dus dient dat gewoon uitgevoerd te worden, waarom anders stemmen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zou geen probleem zijn, ware het niet dat ze zichzelf een positie aanmeten van "rechts" en zich afzetten tegen links als zijnde de "elite".
Het (be)noemen van links als elite gaat er bij mij niet in, dat is een belediging.
Jij mag die meningen hebben, ik weet zelf beter. De eerste reacties waren daarbij geen argumenten en feiten maar gewoon domme afgezaagde opmerkingen die dagelijks uit de anti-pvv hoek klinken. Ik kwam misschien wat hard binnen, maar ik ben in ieder geval wel duidelijkquote:Op zaterdag 30 april 2011 15:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf misschien 'netjes', maar daar ben ik het niet mee eens. Je komt hier binnen onder het mom van 'vertel mij eens waarom ik racist genoemd word' en begint in je eerste posts al mensen dom te noemen omdat ze met meningen en feiten komen die niet in jouw straatje passen.
En wat is jouw straatje? Moslims zijn een gevaar en Marokkanen kunnen bijna alleen maar schelden. Laten we ze allemaal het land uit zetten.
Jij hebt gewoon extreem-rechtse opvattingen. Daar is niets nets aan.
We zien duidelijk radicale elementen op een youtube filmpje. Vrij marginale elementen ook, elementen die in Nederland niet of op hele kleine schaal voorkomen. Elementen die zelfs in landen met 90 tot 100% moslims niet of nauwelijks voorkomen. De gedachte is niet raar, maar wat mij betreft wel zeer vergezocht.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat hoe groter die groep wordt, ze zich steeds meer gesterkt voelen en hun wil kunnen doordrukken.
Zo raar is die gedachte nog niet.
Daar is dan ook niks mis mee, ik zet me ook graag af tegen links. Maar om dat nou te doen met taalgebruik die volledig de plank misslaat maakt me alleen maar diep droevig. Als ze zelf nou gewoon echt "rechts" waren a la, dan kon ik er nog mee leven. Maar ze kankeren nu gewoon indirect op zichzelf, en dat is een beetje dom w.m.b.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:51 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Hier eindelijk een slim persoon. Ik vind je argumenten goed. Ik vind het ook wel vreemd dat ze zich in afzetten tegen links terwijl ze eens links programma hebben. Maar dit doen ze natuurlijk omdat links niet hard op durft te zeggen dat islamisering en immigratie een probleem zijn en omdat links niet wenst te onderhandelen met de PVV. Iets wat ik ook fout vind van links, ze behoren gewoon te onderhandelen met de PVV. Het was de keus van het volk, dus dient dat gewoon uitgevoerd te worden, waarom anders stemmen?
Klein beetje gecorrigeerd voor je.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:53 schreef Dutch21 het volgende:
De eerste reacties waren daarbij niet alleen argumenten en feiten maar ook gewoon domme afgezaagde opmerkingen die dagelijks uit de anti-pvv hoek klinken.
In Nederland is het er inderdaad nog niet op grote schaal. Al zijn er genoeg situaties geweest van haatzaaiende Imam's. Maar dat mag natuurlijk wel, maar als Wilders iets zeg is het in ene haatzaaien. Maar omdat het hier nog op kleine schaal is, wilt dat dan zeggen dat we achterover moeten zitten en het laten gebeuren dat het wel groter wordt? Want dat is eigenlijk wat je laat gebeuren met de instelling "het valt allemaal wel mee". Dan ben je in de kortste tijd net zo ver als UK, Zweden, België en Frankrijk.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We zien duidelijk radicale elementen op een youtube filmpje. Vrij marginale elementen ook, elementen die in Nederland niet of op hele kleine schaal voorkomen. Elementen die zelfs in landen met 90 tot 100% moslims niet of nauwelijks voorkomen. De gedachte is niet raar, maar wat mij betreft wel zeer vergezocht.
kom eens met inhoudelijk kritiek ....quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En menig Nederlander voor jouw taalgebruik.
Dat was inhoudelijk, aangezien het op de persoon gespeeld was.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
kom eens met inhoudelijk kritiek ....
Jij denkt dat het tegengeluid 'dom', 'afgezaagd' en nu ook nog 'blind' is. Dat maakt je zo'n slechte discussiepartner. Jij vindt jezelf slimmer dan de rest en je ziet niet dat je dat ondersteunt met vreemdelingenhaat, angst en vooroordelen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:53 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Jij mag die meningen hebben, ik weet zelf beter. De eerste reacties waren daarbij geen argumenten en feiten maar gewoon domme afgezaagde opmerkingen die dagelijks uit de anti-pvv hoek klinken. Ik kwam misschien wat hard binnen, maar ik ben in ieder geval wel duidelijkdat kun je niet van iedereen zeggen.
Jij helpt je land de afgrond in door blind te blijven, daar is ook niets nets aan.
Haatzaaiende imams worden gewoon vervolgd. Of dat nu in Nederland is of in Egypte. Ten tweede blijkt nergens uit dat de groep haatzaaiers daadwerkelijk groter aan het worden is. Als die groep al groter wordt, is het slim om je daarop te focussen i.p.v. allerlei vreemde argumenten aan te dragen om dan maar de complete minderheid het leven zuur te maken. Nogmaals, er zijn volstrekt Islamitische landen, waar 90 tot 100% islamitisch is en deze groeperingen alsnog geen reet voorstellen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:55 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
In Nederland is het er inderdaad nog niet op grote schaal. Al zijn er genoeg situaties geweest van haatzaaiende Imam's. Maar dat mag natuurlijk wel, maar als Wilders iets zeg is het in ene haatzaaien. Maar omdat het hier nog op kleine schaal is, wilt dat dan zeggen dat we achterover moeten zitten en het laten gebeuren dat het wel groter wordt? Want dat is eigenlijk wat je laat gebeuren met de instelling "het valt allemaal wel mee". Dan ben je in de kortste tijd net zo ver als UK, Zweden, België en Frankrijk.
En daar heb je "links".quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij denkt dat het tegengeluid 'dom', 'afgezaagd' en nu ook nog 'blind' is. Dat maakt je zo'n slechte discussiepartner. Jij vindt jezelf slimmer dan de rest en je ziet niet dat je dat ondersteunt met vreemdelingenhaat, angst en vooroordelen, afgunst en stropdas-hetzes.
Die vreemdelingen veroorzaken zelf ook angst en discrimineren Nederlanders ook. Is dat dan wel oke? Want als je om je heen kijk slaat een Marokkaan geen Marokkaan in elkaar, maar wel Nederlanders. Ze verkrachten geen Marokkaan, maar een Nederlander. Nu bij bejaardewijken gaan ze bejaarden bedreigen geld af te staan om rustig te wonen of anders gaan ze daar de ruiten ingooien of slaan. Marokkaanse bejaarden? Nee, Nederlandse bejaarden. Maar dat mag allemaal wel? Maar als ik dan zeg dat ik een hekel heb aan dat soort Marokkanen zaai ik in ene haat.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij denkt dat het tegengeluid 'dom', 'afgezaagd' en nu ook nog 'blind' is. Dat maakt je zo'n slechte discussiepartner. Jij vindt jezelf slimmer dan de rest en je ziet niet dat je dat ondersteunt met vreemdelingenhaat, angst en vooroordelen.
Blijft een moeilijk punt. Je weet niet hoe dat uit gaat pakken als het "zover is".quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We zien duidelijk radicale elementen op een youtube filmpje. Vrij marginale elementen ook, elementen die in Nederland niet of op hele kleine schaal voorkomen. Elementen die zelfs in landen met 90 tot 100% moslims niet of nauwelijks voorkomen. De gedachte is niet raar, maar wat mij betreft wel zeer vergezocht.
Wat is dat voor ziekelijke gewoonte van jou en 3-voud om andermans posts te editten? Kom er liever rechtstreeks voor uit dat je hier alleen maar zit om 'links' aan te vallen en niet om een discussie met iemand van de PVV te voeren.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En daar heb je "links".
Zie, appel valt niet ver van de boom, PVV en links is eenzelfde pot nat.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klein beetje gecorrigeerd voor je.
Dat is correct. Maar verwacht niet dat Disana dat gaat toegeven.
Told you so...quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij denkt dat het tegengeluid 'dom', 'afgezaagd' en nu ook nog 'blind' is. Dat maakt je zo'n slechte discussiepartner. Jij vindt jezelf slimmer dan de rest en je ziet niet dat je dat ondersteunt met vreemdelingenhaat, angst en vooroordelen.
PVV is ook links, ik dacht dat je je wellicht gesteund zou voelen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is dat voor ziekelijke gewoonte van jou en 3-voud om andermans posts te editten? Kom er liever rechtstreeks voor uit dat je hier alleen maar zit om 'links' aan te vallen en niet om een discussie met iemand van de PVV te voeren.
Wil je aub een andere user icon kiezen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Blijft een moeilijk punt. Je weet niet hoe dat uit gaat pakken als het "zover is".
Ik geloof namelijk niet dat moslims zo eenvoudig hun roots (islam) opzij gooien enkel omdat ze in een westers land zijn geboren. De islam is niet zo losjes als het Christendom. Dat gaat veel verder. Tot in de teennagels. Hun religie is cultuurbepalend. Dat is wel even een flink paar gradaties sterker dan enig andere religie. Ondanks dat andere religie extremisten kent.
Maar inderdaad. Zoals in de filmpjes kennen we hier nog niet. Hoe dat in hun koppies broeit en er later uit komt als alle pionnen klaar gezet zijn (zoals Wilders ongeveer bedoeld) weet niemand.
Het leven zuur maken? Maar buitenlanders die zich gewoon netjes gedragen en aangepast zijn die maken zich niet druk hoorquote:Op zaterdag 30 april 2011 15:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals, er zijn volstrekt Islamitische landen, waar 90 tot 100% islamitisch is en deze groeperingen alsnog geen reet voorstellen.
Die gast staat er tussen in, hij is het met geen van ons 2 eens. Dus, doe is effe chill tegen hemquote:Op zaterdag 30 april 2011 15:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is dat voor ziekelijke gewoonte van jou en 3-voud om andermans posts te editten? Kom er liever rechtstreeks voor uit dat je hier alleen maar zit om 'links' aan te vallen en niet om een discussie met iemand van de PVV te voeren.
dit soort dingen zeiden de nazi's vroeger ook over Joden...quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:56 schreef Dutch21 het volgende:
Iets wat een land of cultuur bedreigd, mag verboden worden. De koran bedreigd Nederland en de rest van de westerse wereld. Niet het stuk papier zelf, maar wat er in staat. Moslims zien dat papier als hun god, en de manier hoe zij moeten leven. En zij leven ook zo. En die manier waarop zij MOETEN leven, is voor ons een bedreiging en daarmee goed om te verbieden. Daarnaast is dit Nederland en geen Arabië, het moet niet zo zijn dat ons land straks verandert in moslim gebied. Dit kunnen we nu nog stoppen, voor Zweden is het al te laat.
Die hebben wel degelijk wat te vrezen, want de PVV wil hun heilige boek verbieden, de gebouwen afbreken waar ze hun godsdienst belijden, hun kleding belasten, en hun recht afnemen om hun kinderen naar een school te laten gaan waar ze levensbeschouwelijk achter staan. Allemaal maatregelen die ronduit discriminerend zijn en GEEN REET bijdragen aan de oplossing van de criminaliteit.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:00 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Het leven zuur maken? Maar buitenlanders die zich gewoon netjes gedragen en aangepast zijn die maken zich niet druk hoorDie hebben namelijk niets te vrezen! Al die HBO slimme Marokkaantjes zijn net zo hard tegen de bontkraagjes als dat ik ben.
Vreemdelingen die discrimineren of angst en haat zaaien zijn net zo fout als een Wilders die dat doet. Het één praat het ander dus zeker niet goed. Ten tweede is het echt een fantasieverhaal dat Marokkanen geen Marokkanen in elkaar zouden slaan of beroven. Ik kan je namelijk talloze voorbeelden (uit eigen ervaring) opnoemen waarbij dat gewoon wel aan de orde is. Je mist de nuance, de takt. Jij noemt het "recht voor zijn raap zijn", ik noem dat idioot schreeuwerig. Daar zit het verschil. Roepen dat alle Marokkanen het land uitmoeten, dat ze dieven zijn, dat ze verantwoordelijk zijn voor alle sociale problem, dat gaat er bij mij niet in - dat is niets meer dan gewoon schreeuwen om het schreeuwen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:58 schreef Dutch21 het volgende:
Die vreemdelingen veroorzaken zelf ook angst en discrimineren Nederlanders ook. Is dat dan wel oke? Want als je om je heen kijk slaat een Marokkaan geen Marokkaan in elkaar, maar wel Nederlanders. Ze verkrachten geen Marokkaan, maar een Nederlander. Nu bij bejaardewijken gaan ze bejaarden bedreigen geld af te staan om rustig te wonen of anders gaan ze daar de ruiten ingooien of slaan. Marokkaanse bejaarden? Nee, Nederlandse bejaarden. Maar dat mag allemaal wel? Maar als ik dan zeg dat ik een hekel heb aan dat soort Marokkanen zaai ik in ene haat.
Haat is nooit 'oké'. Maar dat weet je zelf ook wel. Het verschil is dat de PVV de haat wil doorzetten naar discriminatie, zoals 'kopvoddentax'.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:58 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Die vreemdelingen veroorzaken zelf ook angst en discrimineren Nederlanders ook. Is dat dan wel oke? Want als je om je heen kijk slaat een Marokkaan geen Marokkaan in elkaar, maar wel Nederlanders. Ze verkrachten geen Marokkaan, maar een Nederlander. Nu bij bejaardewijken gaan ze bejaarden bedreigen geld af te staan om rustig te wonen of anders gaan ze daar de ruiten ingooien of slaan. Marokkaanse bejaarden? Nee, Nederlandse bejaarden. Maar dat mag allemaal wel? Maar als ik dan zeg dat ik een hekel heb aan dat soort Marokkanen zaai ik in ene haat.
Joden deden niets en zijn vredelievend. Veel moslims daar in tegen vinden je een hond als je geen moslim bent, en zullen je kapot maken als ze die kans zien.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dit soort dingen zeiden de nazi's vroeger ook over Joden...
in weze is dit dezelfde haat...
Rustig meid, het is geen ninja-edit.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:59 schreef Disana het volgende:
[..]
maar dan lees jij toch niet goed? Ik heb het duidelijk over ROTTE APPELS, en "De kut marokkaantjes" , en niet over alle Marokkanen. Dat zou gewoon racisme zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vreemdelingen die discrimineren of angst en haat zaaien zijn net zo fout als een Wilders die dat doet. Het één praat het ander dus zeker niet goed. Ten tweede is het echt een fantasieverhaal dat Marokkanen geen Marokkanen in elkaar zouden slaan of beroven. Ik kan je namelijk talloze voorbeelden (uit eigen ervaring) opnoemen waarbij dat gewoon wel aan de orde is. Je mist de nuance, de takt. Jij noemt het "recht voor zijn raap zijn", ik noem dat idioot schreeuwerig. Daar zit het verschil. Roepen dat alle Marokkanen het land uitmoeten, dat ze dieven zijn, dat ze verantwoordelijk zijn voor alle sociale problem, dat gaat er bij mij niet in - dat is niets meer dan gewoon schreeuwen om het schreeuwen.
dat soort dingen zeiden Nazi's ook over joden...quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:03 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Joden deden niets en zijn vredelievend. Veel moslims daar in tegen vinden je een hond als je geen moslim bent, en zullen je kapot maken als ze die kans zien.
En je zegt het ook over PVV'ers.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat soort dingen zeiden Nazi's ook over joden...
Een geheim complot van joden die de wereld wilden overnemen, zoiets was het toch?quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat soort dingen zeiden Nazi's ook over joden...
Nou, het schijnt dat dat enkel "daarginds" zo gedacht wordt. En op miraculeuze wijze verdwijnt die gedachte als ze hier de grens oversteken of hier geboren worden.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:03 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Joden deden niets en zijn vredelievend. Veel moslims daar in tegen vinden je een hond als je geen moslim bent, en zullen je kapot maken als ze die kans zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |