Een aantal is echter te dom om te poepen, maar procentueel nog altijd veruit ondervertegenwoordigd t.o.v. het percentage in de algemene populatie.quote:
Subassertiviteit, mensen die na 3 weken nog steeds de kat uit de boom kijken. Op een gegeven moment is het leuk als ze uit eigen initiatief patiënten gaan zien en met ideeën komenquote:Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef _Lily_ het volgende:
vraagje aan de artsen hier:
waar erger je je aan bij co-assistenten?
Inderdaad niet zo leuk, maar je kunt moeilijk van een co verwachten dat ie alles leuk vindt. Ik ging ook met een lang gezicht naar het vph bijvoorbeeld. Gebrek aan basiskennis is mijn grootste ergernis. Het niet weten van de pijnladder, niet de algemene oorzaken weten van een hyponatriemie etc.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:59 schreef intoxicated het volgende:
Oh, en de incidentele gedesinteresseerde co, maar daar ben ik er pas eentje van tegengekomen.
die bestaan; als co meerdere van meegemaakt, zaak is dan ook ze goed onder de duim te houden.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:38 schreef Pluizel het volgende:
en de over-assertieve co's? die bestaan niet?
Perfalganquote:Op zaterdag 30 april 2011 16:18 schreef fusionfake het volgende:
Opeens snap het nut van paracetamol die je rectaal inbrengt
Alles wat ik eet en drink gaat er zo'n beetje gelijk uit. NSAID's zonder maagbeschermer op een lege maag zijn geen goed idee..
africhten hehequote:Op zaterdag 30 april 2011 17:05 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
die bestaan; als co meerdere van meegemaakt, zaak is dan ook ze goed onder de duim te houden.
hoe dan ook dodelijk voor de sfeer: of de bazen worden chagrijnig op de co's, of ze vinden ineens dat de andere co's ook wel actiever mogen zijn terwijl de prestatie in kwestie vaak òf minimaal is, òf strijken met de veren van een ander betreft, òf gewoon totaal overdone is.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:12 schreef Pluizel het volgende:
over assertieve co's die je meemaakt als je zelf co bent zijn niet overassertief, maar gewoon assertiever dan jij
dat inderdaad, fijn om iemand van gelijke geest te treffen.quote:
Dit vind ik dus echt slecht dat je je daaraan ergert.. Het kan toch niet zo zijn dat elk vak je interesseert?quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:59 schreef intoxicated het volgende:
Oh, en de incidentele gedesinteresseerde co, maar daar ben ik er pas eentje van tegengekomen.
hoezo dat? Jouw (en dat bedoel ik in het algemeen) functioneren is toch niet afhankelijk van je medeco?quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:00 schreef Honeymooner het volgende:
Ik vind bijdehande, über-wannabe enthousiaste co's het irritantste. Van die lui die de perfecte co uithangen, bij elk vak weer, waardoor hun medeco's een beetje overschaduwd worden..
Heb nog niet echt veel co's meegemaakt sinds ik arts ben, maar heb er tot nu toe 1 gehad die vreselijk irritant was.
Nou ja, je moet een balans zoeken. Ik heb ook wel eens patiënten gezien die een andere co ook wilde/moest zien. Moet je maar eerder (en dus pro-actiever) zijn. Ik kan overigens tot nu toe prima door 1 deur met collega-co's, maar je wordt toch vergeleken met de andere co's uit je co-groep voor je beoordeling, dus je moet wel zorgen dat je opvalt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:14 schreef Honeymooner het volgende:
Ow jawel.. Ik werk op de SEH en daar hebben wij vaak 2 of 3 co's. Als er eentje is die enorm fanatiek is en van elke patiënt al het voorwerk heeft gedaan, voordat ie überhaupt op de spoed is aangekomen en zich direct bovenop de patiënt stort zonder overleg of iets, vind ik dat de andere co's er onder lijden. Of ze zouden er tegenin moeten gaan en ook een patiënt opeisen of ze leggen zich er bij neer (als ze minder assertief zijn).
Ik vind het een tekortkoming van de fanatieke co, want hij werkt dus eigenlijk niet echt samen, ik zou daar dus rekening mee houden met beoordelen..
Of als je wat vragen gaat stellen en zo'n co geeft al antwoord, voordat je überhaupt uitgepraat bent, terwijl de andere co het misschien ook wel wist. Dat ergert mij enorm..
dat is zeer terecht (dat je er rekening mee houdt bij de beoordeling) Je moet namelijk ook een team speler zijn en communiceren met je collega'squote:Op zaterdag 30 april 2011 20:14 schreef Honeymooner het volgende:
Ow jawel.. Ik werk op de SEH en daar hebben wij vaak 2 of 3 co's. Als er eentje is die enorm fanatiek is en van elke patiënt al het voorwerk heeft gedaan, voordat ie überhaupt op de spoed is aangekomen en zich direct bovenop de patiënt stort zonder overleg of iets, vind ik dat de andere co's er onder lijden. Of ze zouden er tegenin moeten gaan en ook een patiënt opeisen of ze leggen zich er bij neer (als ze minder assertief zijn).
Ik vind het een tekortkoming van de fanatieke co, want hij werkt dus eigenlijk niet echt samen, ik zou daar dus rekening mee houden met beoordelen..
Of als je wat vragen gaat stellen en zo'n co geeft al antwoord, voordat je überhaupt uitgepraat bent, terwijl de andere co het misschien ook wel wist. Dat ergert mij enorm..
"Laten we er morgen nog even op terugkomen"quote:Op zondag 1 mei 2011 15:02 schreef zjenien85 het volgende:
Wat zeggen anderen dan? Ik zeg meestal maar "dat behoor je wel te weten" of "ga dat vanavond maar bestuderen", maar eigenlijk dekt dat de lading nog niet, haha..
Relaxt, gefeliciteerd!quote:
Good one.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:33 schreef intoxicated het volgende:
[..]
"Laten we er morgen nog even op terugkomen"![]()
Nog nooit meegemaakt dat ze het de volgende dag niet 100% goed konden vertellen, somehow werkt het om zoiets te zeggen
Morgen weer 1 of 2 nieuwe coassistenten. Altijd even afwachten of ze een beetje goed zijnquote:
Wel voor mijn verpleeghulpstage fout-positief getest, dus heb het hele protocol doorlopen, maar had de bacterie gelukkig zelf nietquote:Op zondag 1 mei 2011 22:28 schreef _Lily_ het volgende:
@ Dotkoen: Oh wens hem succes! Welke uni doetie mee?
@ Intoxicated: haha, en wat versta jij onder goed?
btw, iemand van jullie al wel es MRSA opgelopen?
Hier in Nijmegen.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:28 schreef _Lily_ het volgende:
@ Dotkoen: Oh wens hem succes! Welke uni doetie mee?
Welk ziekenhuis ga je M2 doen of was je al bezig?quote:Op maandag 2 mei 2011 10:09 schreef Pluizel het volgende:
VakantieNog een hele week te gaan
Overigens ook al de hele week nachtmerries over dingen als te laat komen @ co-schap of per ongeluk spijbelen, onduidelijke roosters en andere horror-scenario's.
ik ben al halverwege M2quote:Op maandag 2 mei 2011 14:37 schreef MaxC het volgende:
[..]
Welk ziekenhuis ga je M2 doen of was je al bezig?
Beetje laat, maar toch nog maar even antwoord geven. Kort antwoord: hoeft geen verschil tussen te zitten.quote:Op maandag 18 april 2011 15:45 schreef Dzjonka het volgende:
Is hier iemand van agnio perifeer naar aios perifeer gegaan en wat voor effect had dit op je NETTOsalaris? Bruto staat het allemaal wel in de boekjes, maar toch..... Dienstenfrequentie blijft trouwens ongeveer hetzelfde.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:55 schreef intoxicated het volgende:
Superdomme verpleegkundigen bestaan wel.
Te weinig uitval.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:10 schreef starla het volgende:
Bleeh, ik werd vannacht wakker van de hik![]()
dotKoen, heb ik nu een staminfarct doorgemaakt?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:30 schreef intoxicated het volgende:
Je hebt er maar een proleen matje in gehecht?
So true.quote:http://www.nu.nl/werk-en-(...)pauzes-collegas.html
Bijna helft stoort zich aan rookpauzes collega's
AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlanders stoort zich aan de rookpauzes van collega's. Dat concludeert Monsterboard.nl uit een peiling die de vacaturesite heeft gehouden.
Van de ondervraagden vindt 46 procent dat rokers minder productief zijn doordat ze steeds van hun werkplek weg zijn.
Dat hoeft volgens carrièrecoach bij Monsterboard.nl Freek Jordans niet per se zo te zijn. "Ook tijdens het roken kun je met collega's overleggen. Daarbij is roken een moment van ontspanning, waar anderen bijvoorbeeld even een rondje lopen."
Lunchpauze
Wel doen rokers er volgens Jordans goed aan niet meer dan drie of vier sigaretten per dag te roken en er de lunchpauze voor te gebruiken. Ook roken voor de deur is een afrader. Dat zou geen gezicht zijn in verband met klanten en andere bezoekers.
Inderdaad.quote:
Ok, relaxt dat het iig voldoende was voor beide.quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:29 schreef gohan16 het volgende:
2x voldoende wel. Eerste was 2.8 en hebben we niet gecompenseerd. Dus dat wordt herschrijven/verbeteren.
Heb je wel voldoende gehad?
Op de knietjes onder het bureau?quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:53 schreef dotKoen het volgende:
Even gepraat met de opleider interne geneeskunde, en hij lichtte daar zijn plan toe hoe je zo snel mogelijk internist kunt worden. Daar word ik toch wel enigszins nerveus van.
quote:
omg huisartsen...quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:27 schreef zjenien85 het volgende:
Heeeelp, had een symptomatisch lekkend abdominaal-iliacaal aneurysma in m'n nachtdienst op de SEH, die door de huisarts ingestuurd werd als ingeklemde liesbreuk.Dat was echt niet grappig.
ik heb echt serieus een probleem. Ik heb nog helemaal geen zin om een definitieve keuze te maken en mn pijlen ergens op te richten. Ik wil nog freewheelen maar het eind van de studie komt angstig snel dichterbij...quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:05 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, voornamelijk dat ik eigenlijk nu al zou moeten kiezen en alle pijlen op interne moet richten. En al solliciteren voordat ik ben afgestudeerd... Niets nieuws overigens, maar het komt wel snel dichterbij zo.
Jij had de diagnose echt niet veel beter gesteld op een 5 min anamnese en LOquote:
X-BOZ?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij had de diagnose echt niet veel beter gesteld op een 5 min anamnese en LO
Of je moet een huisarts zijn met de mogelijkheid tot een X-BOZ met contrast
Een van de weinige huisartsendingen. Sommige huisartsen in het buitenland bezitten een Röntgenapparaat. Oh en enkele in NL een echoapparaat. Maar dan heb je het ook gehad, van het lab wordt je niet veel wijzer bij deze diagnose..quote:
Contrast iv natuurlijk dan. En dan geen bariumpap, lol. Maar echo is beter idd. Gelukkig dat ik geen chirurg benquote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:49 schreef zjenien85 het volgende:
Het was ook een atypisch verhaal, huisarts dacht dus aan ingeklemde liesbreuk i.v.m. acute pijn in de lies en de ambulance dacht aan myogene pijn. Ik kan het de huisarts ook niet kwalijk nemen, het is alleen kut dat zo'n patiënt dan met een A2-ritje naar de SEH wordt ingebracht en dat het dan toch allemaal foute boel blijkt te zijn. Dan heb ik ineens toch liever al die toeters en bellen voor niets bij een aanmelding verdenking AAAA, dan maar het hele vaat-OK-team in huis voor niets.
En wederom: X-boz met contrast?
Was een gesprongen aaa?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:52 schreef starla het volgende:
Ambulancebroeders die denken aan myogene pijn lol. Wat een gasten zijn dat ook. Was een tijdje terug iemand voor de neuro aangemeld omdat hij onwel was geworden tijdens het kaarten. Bleek er hetero-anamnestisch sprake van peracute buikpijn met daarna bleek wegtrekken en bewustsloosheid.
Ik die patient dus zien op de SEH, bij elke ademteug werd de buik dikker en dikker. Toch maar even de chirurg erbij gevraagd... Patient overleed vlak daarna.
Ik bedoel WTF?
Het ging even over een situatie in de huisartsenpraktijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:18 schreef gohan16 het volgende:
Even voor de duidelijkheid: je ziet alleen lumen in geval van een xboz. Geen aneurysma oid. Een ruptuur moet net toevallig lateraal liggen om evt te kunnen zien. Gewoon een CTA thorax/abdomen.
Waarschijnlijk wel, geen obductie gedaan. Maar neurologisch was het zeker niet. De complicatie uiteindelijk wel: hersendood.quote:
Gewoon die buik open, aortaklem zetten en dan rustig de boel onderzoeken. In vivo het zien is nog altijd 10x beter beeld dan wat een CT/MRI presenteertquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:06 schreef Repeat het volgende:
Je kunt gewoon een blanco CT maken, het nadeel van echo is weer dat je rupturering niet kunt uitsluiten. Maar het is wel snel...
Zo'n nauwkeurigheidsdiagnose lijkt me onwaarschijnlijk, maar als hemodynamisch fors instabiel zou je wel verwachten ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:20 schreef starla het volgende:
Om ook nog tot een punt te komen; ik vind het soms beangstigend te weten dat een verpleegkundige cq ambulancebroeder de situatie moet inschatten. Deden ze hun werk goed, dan was die patient aangemeld als
AAAA en kon diegene meteen op tafel. Waarschijnlijk had dat niet veel uitgemaakt, maar nu waren de kansen van de patient 0.
Ik ben het met je eens dat aan een myogene oorzaak denken welquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:54 schreef starla het volgende:
Onwaarschijnlijk?
Peracute heftige buikpijn waarna bewustzijnsverlies en hemodynamische instabiliteit (was ik vergeten te melden, maar patient had zeer krappe tensies) is AAAA totdat tegendeel bewezen is.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:15 schreef gohan16 het volgende:
Heelkunde is mooi. Vermijd alleen alle (botte) chirurgen.
Hel? Toch lekker bijkomen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Merel1808 het volgende:
HAG is superleuk, schijnt, mag je lekker veel doen en sommigen hebben leren hechten etc! Ik moest naar arbeidsgeneeskunde in het UWV in fokking Almere, dat was echt hel op aarde
Mja ben wel blij dat ik dat in ieder geval niet hebquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:28 schreef Merel1808 het volgende:
HAG is superleuk, schijnt, mag je lekker veel doen en sommigen hebben leren hechten etc! Ik moest naar arbeidsgeneeskunde in het UWV in fokking Almere, dat was echt hel op aarde
Juco's zijn maar vier weken hè, dan is het een stuk leuker om iets te doen dat spectaculairder is dan alleen maar op een kantoor zitten en iets beter bij je ambitie past. Sommige mensen gaan uberhaupt niet op een poli komen, zag ik in de lijstquote:
Ik vond het echt afschuwelijk, elke dag dat hele takkeneind naar Almere met de stoptrein, die mensen voeren sowieso zelf al geen ruk uit, ik mocht als juco al helemaal niks, dus ik heb zeer intensief kennis gemaakt met het krukje tegen de muurquote:
Ik vind het ook een vak van niets, maar ik vond het wel ff lekker bijkomen. Je kon ook vroeger weg dan in het ziekenhuis, was wel lekker in de zomerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:37 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik vond het echt afschuwelijk, elke dag dat hele takkeneind naar Almere met de stoptrein, die mensen voeren sowieso zelf al geen ruk uit, ik mocht als juco al helemaal niks, dus ik heb zeer intensief kennis gemaakt met het krukje tegen de muurDaarnaast mocht ik elke dag van de week een 'werkstuk' maken over de verschillende wetten waar het UWV mee werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |