Vanaf nu drie keer 1-0 teken ik anders voor.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En in 2 wedstrijden moeten we ze afslachten
Ik hoop niet dat je problemen met je gezondheid hebt maar over 2 jaar de CL winnen gaat moeilijk wordenquote:Als ons aller Ajax maar wint . De dubbel met dit jaar...oh oh oh, ik kan dan in vrede sterven. AL wil ik nog wel 2 jaar leven als we de CL winnen zoals Johan wilt ( )
Ik niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vanaf nu drie keer 1-0 teken ik anders voor.
Ik vind 1-0 genoeg ja, maar 5-1 ofzo laatste wedstrijdquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vanaf nu drie keer 1-0 teken ik anders voor.
Nee, jonge. Laatste wedstrijd .. in de 93e minuut, blunder van de keeper > 1-0.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vind 1-0 genoeg ja, maar 5-1 ofzo laatste wedstrijd
quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als je dan toch bijdehand wil doen, de bekerfinale is officieel Twente - Ajax.
5-1 afslachtingquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nee, jonge. Laatste wedstrijd .. in de 93e minuut, blunder van de keeper > 1-0.
Teken van God halfgod Ajaxquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dude
Op de seconde nauwkeurig gelijk
quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:54 schreef Saekerhett het volgende:
Smoofie, nou moet je kappen met precies denken wat ik ook denk
Geen idee, niet voor de hand. Dus geen Heineken, Bavaria, Jupiler, Amstel, Corona,Palm. Geen idee tbh, Hoegaarden?quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:56 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ga een biertje halen, Smoofie, mag jij raden welk merk. Het ligt niet zo voor de hand trouwens, maar we zijn goed op dreef, dus misschien weet je het
Nee, C1000 Pilsener.quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Geen idee, niet voor de hand. Dus geen Heineken, Bavaria, Jupiler, Amstel, Corona,Palm. Geen idee tbh, Hoegaarden?
quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:01 schreef Geo3kant het volgende:
Ooohooo jullie willen een hele provincie afslachten.. 2 wedstrijden ban! Jullie mogen pas weer praten als de competitie af is gelopen
Vorig jaar 3-0 in de Arena.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:01 schreef ajacied4lf het volgende:
Twente werd vorig jaar (eerste helft) helemaal weggetikt door Ajax. Maar toen gaf Ajax heel erg makkelijk goals weg.
Ik mis Suarez
Er staat me nog iets van bij dat Twente op 0-2 had MOETEN komen met Perez (kopbal en alleen op Steek af)... Dus weggespeeld lijkt me niet...quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:01 schreef ajacied4lf het volgende:
Twente werd vorig jaar (eerste helft) helemaal weggetikt door Ajax. Maar toen gaf Ajax heel erg makkelijk goals weg.
Ik mis Suarez
Die Goal van Enoh btw, hoe is het mogelijkquote:Op zaterdag 30 april 2011 00:01 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik mis Suarez
Oh godver, dit is Twente - Ajax en niet Ajax - Twente, my bad.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Er staat me nog iets van bij dat Twente op 0-2 had MOETEN komen met Perez (kopbal en alleen op Steek af)... Dus weggespeeld lijkt me niet...
Ja, of zo'n bal zweeft als een gek omhoog, of het is echt zo'n boogbal die hard daalt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Die Goal van Enoh btw, hoe is het mogelijk
Same herequote:Op zaterdag 30 april 2011 00:07 schreef HenkieVdV het volgende:
Het blijft een lastige situatie. Eerst maar eens hopen dat ik de wedstrijd tegen Heerenveen overleef.
Daarom zit hij ook op de bankquote:Op zaterdag 30 april 2011 09:57 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Enoh hoopt dat we kampioen gaan worden. Hij kon t me niet eens beloven... Dat is toch geen instelling
Ik roep al tijden Strootman, maar die is waarschijnlijk te duur en sommigen zeggen dat hij niet in het Ajax-systeem past.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:47 schreef TheDutchguy het volgende:
Iedereen heeft het de hele tijd over de nieuwe spits die Ajax wil halen, maar De Boer wil ook een versterking op het middenveld. Wie zou daar geschikt voor zijn?
In Nederland lijkt me alleen Schaars een versterking die zou kunnen worden gehaald. Is toe aan een stap hogerop en heeft sterk lichaam.
Jullie nog suggesties?
Ben je beetje laat mee nu, die is net naar Utrecht gegaan. Lijkt me niet dat hij direct weer overstapt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik roep al tijden Strootman, maar die is waarschijnlijk te duur en sommigen zeggen dat hij niet in het Ajax-systeem past.
Ik hoop niet dat je denkt dat ik al te serieus ben.quote:
Daarom zeg ik ook dat hij waarschijnlijk te duur is. Utrecht heeft dat goed gezien en hem in de winterstop voor een prikkie bij Sparta weggehaald. Twee maand later speelt hij in het Nederlands Elftal...quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:50 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Ben je beetje laat mee nu, die is net naar Utrecht gegaan. Lijkt me niet dat hij direct weer overstapt.
Ja omdat Rickie en van der Zee druk bezig waren met hun arbitragezaakquote:Op zaterdag 30 april 2011 10:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat hij waarschijnlijk te duur is. Utrecht heeft dat goed gezien en hem in de winterstop voor een prikkie bij Sparta weggehaald. Twee maand later speelt hij in het Nederlands Elftal...
Hij past ook absoluut niet in het Ajax systeem.quote:Op zaterdag 30 april 2011 10:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik roep al tijden Strootman, maar die is waarschijnlijk te duur en sommigen zeggen dat hij niet in het Ajax-systeem past.
Vind ik nogal resoluut, een speler die het NL elftal haalt maar niet bij Ajax zou passenquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:06 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Hij past ook absoluut niet in het Ajax systeem.
NL elftal speelt ook een ander systeem dan Ajax, en het is in een goed lopend team (NL elftal) altijd makkelijk om mee te komen. Strootman is niet dynamisch genoeg voor het type spel dat Frank de Boer wil spelen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik nogal resoluut, een speler die het NL elftal haalt maar niet bij Ajax zou passen
Frankiequote:"Wij hebben Frank de Boer, lacht Miralem Sulejmani als hem de vraag wordt gesteld of Ajax voor het slot van de competitie net als FC Twente een mental coach in de arm heeft genomen. "Hij heeft een grote carrière gehad, weet met spelers om te gaan, motiveert, maakt ons beter en geeft ons het geloof dat we de titel gaan halen,
Dus we gaan dan ook maar Pieters als linksback halen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik nogal resoluut, een speler die het NL elftal haalt maar niet bij Ajax zou passen
Eens, al heeft dat er weer mee te maken dat er gewoon weinig degelijke Nederlandse linksbacks zijn. Goede middenvelders zijn er meer.quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus we gaan dan ook maar Pieters als linksback halen?
Het zegt vrij weinig hoor het Nederlands elftal halen.
Zegt toch wel wat hoor, zoals Chase_Utley ook zegt, linksbacks zijn schaarser dan middenvelders, verder ken ik Strootman eigenlijk niet dus vroeg ik me af waarom hij niet bij Ajax mee zou kunnen wat toch wel enkele niveaus minder (qua handelingssnelheid) is dan het NL elftal, ook al is het systeem wat andersquote:Op zaterdag 30 april 2011 12:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus we gaan dan ook maar Pieters als linksback halen?
Het zegt vrij weinig hoor het Nederlands elftal halen.
Strootman zou niet in het 4-3-3 met de punt naar achteren kunnen spelen puur omdat hij verdedigend niet goed genoeg is om op de punt naar achteren te spelen en niet dynamisch genoeg is om op een van de 2 andere plekken op het middenveld te spelen. En sowieso heb je met Van der Heijden al een soortgelijke voetballer (Die het ook niet gaat halen bij Ajax)quote:Op zaterdag 30 april 2011 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zegt toch wel wat hoor, zoals Chase_Utley ook zegt, linksbacks zijn schaarser dan middenvelders, verder ken ik Strootman eigenlijk niet dus vroeg ik me af waarom hij niet bij Ajax mee zou kunnen wat toch wel enkele niveaus minder (qua handelingssnelheid) is dan het NL elftal, ook al is het systeem wat anders
Dank voor je uitleg, jouw ideale middenveld bestaat wel alleen uit lichtgewichtjesquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:07 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Strootman zou niet in het 4-3-3 met de punt naar achteren kunnen spelen puur omdat hij verdedigend niet goed genoeg is om op de punt naar achteren te spelen en niet dynamisch genoeg is om op een van de 2 andere plekken op het middenveld te spelen. En sowieso heb je met Van der Heijden al een soortgelijke voetballer (Die het ook niet gaat halen bij Ajax)
In een goed lopend Ajax ziet mijn middenveld er als volgt uit:
-------Anita--------
Eriksen--Lodeiro
-----------------------
Maar goed, Lodeiro moet maar eerst laten zien dat het een basisspeler kan worden, ondanks dat hij wel de potentie er voor heeft. De Zeeuw kan ook op die plek spelen maar vind ik voetbaltechnisch gewoon te zwak voor Ajax. Wel een zeer goede aanjager maar niet iemand die de ploeg op sleeptouw kan nemen door rust te bewaren op de juiste momenten.
Klopt, ik ben dan ook van mening dat voetballende kwaliteiten > fysieke kwaliteiten. Dat kan je oplossen door goed pressie te zetten als geheel.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dank voor je uitleg, jouw ideale middenveld bestaat wel alleen uit lichtgewichtjes
Wat is er mis met altijd 1 stofzuiger, fysieke klootviool in het veld te hebben? Gewoon zo'n arrogant baasje die je op vreet. En dan heb ik het niet over een Enoh. De verdedigende middenvelders van Ajax zijn 'lieverdjes' wat dat betreft als je begrijpt wat ik bedoel. Beetje meer pit mag wel.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:20 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Klopt, ik ben dan ook van mening dat voetballende kwaliteiten > fysieke kwaliteiten. Dat kan je oplossen door goed pressie te zetten als geheel.
Maar goed, niet iedereen is het daar mee eens en dat is ieder zijn goed recht.
Mja, maar een kopbal zal hij niet snel pakken.. En mijn inziens moet een verdedigende middenvelder naast opbouwen ook fysiek goed kunnen koppen. Helemaal als het team even in de achteruit modus zit en lange ballen naar achter krijgt, dan heb ik liever dat de defensieve middenvelder hem oppakt dan een centrale verdediger.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:53 schreef Chase_Utley het volgende:
Anita is een prima stofzuiger, en daarnaast ook een goede speler in balbezit.
En laat je niet misleiden door het gebrek aan lengte bij Anita. Verdedigend en fysiek is hij een stuk sterker dan een Engelaar bijvoorbeeld.
De beste van de laatste 10 jaar is maar 1.70 (Makelele).quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar een kopbal zal hij niet snel pakken.. En mijn inziens moet een verdedigende middenvelder naast opbouwen ook fysiek goed kunnen koppen. Helemaal als het team even in de achteruit modus zit en lange ballen naar achter krijgt, dan heb ik liever dat de defensieve middenvelder hem oppakt dan een centrale verdediger.
Ik ken sowieso weinig 'kleine' defensieve middenvelders. Noem er eens een paar die goed draaien?
Ik heb net even naar zijn lengte gekeken op wikipedia, die van Anita is 1.67. In het echt lijkt hij toch wel wat kleinerquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De beste van de laatste 10 jaar is maar 1.70 (Makelele).
Essien is ook niet heel groot, Mascherano is rond de 1.75, Nigel de Jong ook.
Dat zijn al 4 toppers.
Alle spelers die je noemt zijn toch wat meedogenlozer dan Anita zou ik zeggen, vooral Makelele vond ik een hond van een voetballer en opbouwend geen ster, alleen Mascherano kan van deze vier opbouwend watquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat zijn al 4 toppers.
Bovendien is timing net zo belangrijk als lengte tijdens een luchtduel.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb net even naar zijn lengte gekeken op wikipedia, die van Anita is 1.67. In het echt lijkt hij toch wel wat kleinerMaar 1.67 is nog wel oke.
De Jong was in zijn Ajax tijd ook niet zo meedogenloos als nu. En in de Eredivisie kan je er mee weg komen dat je wat minder meedogenloos bent hequote:Op zaterdag 30 april 2011 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alle spelers die je noemt zijn toch wat meedogenlozer dan Anita zou ik zeggen, vooral Makelele vond ik een hond van een voetballer en opbouwend geen ster, alleen Mascherano kan van deze vier opbouwend wat
Hij (Anita) doet het ook zeker niet slecht, maar als je de erededivisie weereens ouderwets met een punt of 15 verschil wilt winnen is toch over de hele linie meer kwaliteit nodigquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:06 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De Jong was in zijn Ajax tijd ook niet zo meedogenloos als nu. En in de Eredivisie kan je er mee weg komen dat je wat minder meedogenloos bent he
Eens, maar Anita is daar niet het probleem in. Ik zie in hem juist een belangrijke speler in de wederopbouw van Ajax. Een as met Vertonghen (Al zie ik die wel vertrekken), Anita , Eriksen en een goede spits. Sulejmani verkopen (Ook al doet hij het de laatste tijd wel aardig, maar hij zal gewoon nooit kunnen renderen in een dominant voetballende ploeg (Dat is wat Ajax weer wil zijn) en is alleen maar goed met veel ruimte achter de laatste linie bij de tegenstander. Ik zie in hem trouwens wel een ideale supersub, maar of je hem daar voor nou moet behouden...quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij (Anita) doet het ook zeker niet slecht, maar als je de erededivisie weereens ouderwets met een punt of 15 verschil wilt winnen is toch over de hele linie meer kwaliteit nodig
Vertonghen zie ik inderdaad ook niet blijven, samen met Stekelenburg de enige topspeler, v/d Wiel zou topniveau kunnen halen , verder Eriksen in de toekomst, eventueel Boilesen maar alle anderen zitten al aan hun niveau of worden misschien nog wel wat beter maar zullen de top nooit halenquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:14 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Eens, maar Anita is daar niet het probleem in. Ik zie in hem juist een belangrijke speler in de wederopbouw van Ajax. Een as met Vertonghen (Al zie ik die wel vertrekken), Anita , Eriksen en een goede spits. Sulejmani verkopen (Ook al doet hij het de laatste tijd wel aardig, maar hij zal gewoon nooit kunnen renderen in een dominant voetballende ploeg (Dat is wat Ajax weer wil zijn) en is alleen maar goed met veel ruimte achter de laatste linie bij de tegenstander. Ik zie in hem trouwens wel een ideale supersub, maar of je hem daar voor nou moet behouden...
De Jong mag van mij best wel blijven, vind ik een ideale 12e man.
Alderweireld, Anita en Ebecilio zie ik ook nog wel doorgroeien. Verder komt er een vrij goede lichting aan met Klaassen, Bouy, Castillion, Lukoki, Denswill en Dijks.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vertonghen zie ik inderdaad ook niet blijven, samen met Stekelenburg de enige topspeler, v/d Wiel zou topniveau kunnen halen , verder Eriksen in de toekomst, eventueel Boilesen maar alle anderen zitten al aan hun niveau of worden misschien nog wel wat beter maar zullen de top nooit halen
Zolang er maar wat routine overblijft/voor terugkomt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:23 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Alderweireld, Anita en Ebecilio zie ik ook nog wel doorgroeien. Verder komt er een vrij goede lichting aan met Klaassen, Bouy, Castillion, Lukoki, Denswill en Dijks.
Routine is overrated als ze niet de kwaliteit hebben die in eerste instantie gevraagd wordt. Kijk naar een Oleguer of een Wielaert.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:24 schreef Littlerabbit1 het volgende:
[..]
Zolang er maar wat routine overblijft/voor terugkomt.
Een jeugdspeler die de kwaliteit niet heeft stel je inderdaad ook niet op. Daarom heb je routine nodig die het wel aankan... Of iig een speler die als leider in het veld kan dienen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:26 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Routine is overrated als ze niet de kwaliteit hebben die in eerste instantie gevraagd wordt. Kijk naar een Oleguer of een Wielaert.
Als je een jeugdspeler hebt die op dat moment de kwaliteit niet heeft of een routinier die op dat moment de kwaliteiten niet heeft dan zou ik altijd voor de jeugdspeler gaan, die kan tenminste nog groeien.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:29 schreef Littlerabbit1 het volgende:
[..]
Een jeugdspeler die de kwaliteit niet heeft stel je inderdaad ook niet op. Daarom heb je routine nodig die het wel aankan... Of iig een speler die als leider in het veld kan dienen.
Ik hoop het, Alderweireld was ik inderdaad vergeten, daar zit nog wel rek in, Anita weet ik niet en Ebicilio lijkt me nietquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:23 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Alderweireld, Anita en Ebecilio zie ik ook nog wel doorgroeien. Verder komt er een vrij goede lichting aan met Klaassen, Bouy, Castillion, Lukoki, Denswill en Dijks.
Daarom zeg ik ook in ieder geval een leider in het veld. Iets wat toch wel heel vaak samenkomt met ervaring en dus routine.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:31 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Als je een jeugdspeler hebt die op dat moment de kwaliteit niet heeft of een routinier die op dat moment de kwaliteiten niet heeft dan zou ik altijd voor de jeugdspeler gaan, die kan tenminste nog groeien.
En een leider in het veld heeft niet iets met leeftijd te maken.
Echte leiders die zijn geboren en die verkrijg je niet door routine, dan ben je namelijk een gemaakte leider. Ik ben het met je eens dat routine en ervaring belangrijk zijn, het is alleen niet zo belangrijk als men graag doet geloven. Alderweireld heeft Wielaert vrij makkelijk uit de basis gespeeld terwijl Wielaert toch ervaring en routine had.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:32 schreef Littlerabbit1 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook in ieder geval een leider in het veld. Iets wat toch wel heel vaak samenkomt met ervaring en dus routine.
Wielaert is dan ook geen goed voorbeeld want die heeft in een jaar tijd niks meer dan een balletje breed leggen op Oleguer gepresteerd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:36 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Echte leiders die zijn geboren en die verkrijg je niet door routine, dan ben je namelijk een gemaakte leider. Ik ben het met je eens dat routine en ervaring belangrijk zijn, het is alleen niet zo belangrijk als men graag doet geloven. Alderweireld heeft Wielaert vrij makkelijk uit de basis gespeeld terwijl Wielaert toch ervaring en routine had.
Ik hoop dat Alderweireld zich nog door ontwikkeld want af en toe is hij nog wel erg slordig.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop het, Alderweireld was ik inderdaad vergeten, daar zit nog wel rek in, Anita weet ik niet en Ebicilio lijkt me niet
Welk voorbeeld is dan wel goed te noemen van een transfer die om zijn ervaring werd gehaald de laatste jaren?quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:39 schreef Littlerabbit1 het volgende:
[..]
Wielaert is dan ook geen goed voorbeeld want die heeft in een jaar tijd niks meer dan een balletje breed leggen op Oleguer gepresteerd. Ik zeg alleen als er zoveel spelers vertrekken kan je het niet allemaal met jeugdspelers opvangen en zal wat ervaring/routine bij moeten komen. Al is het maar omdat er momenteel niet echt een leider bij Ajax rondloopt zeker niet als spelers als Stekelenburg en Vertonghen vertrekken.
[..]
Tja... de laatste waren denk ik Davids en Stam en wellicht Pantelic, maar Ajax is ook al in geen 7 jaar kampioen geweestquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:41 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Welk voorbeeld is dan wel goed te noemen van een transfer die om zijn ervaring werd gehaald de laatste jaren?
Je moet alleen ervaring en routine aantrekken als ze ook daadwerkelijk voetballend iets toevoegen aan Ajax, anders is het weggegooid geld. Althans, dat is mijn mening.
Maar goed, we blijven nu een beetje in cirkels draaien.
Davids en Stam vond ik nou ook niet beide een heel groot succes. En Pantelic deed het goed, maar dat had niet met routine te maken maar vooral met het type speler dat hij is.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:43 schreef Littlerabbit1 het volgende:
[..]
Tja... de laatste waren denk ik Davids en Stam en wellicht Pantelic, maar Ajax is ook al in geen 7 jaar kampioen geweest(Wat over 3 weken wel gebeurd uiteraard
)
In het halfjaar dat Davids speelde (scheenbreuk voorbereiding) hadden ze een inhaalrace van 15? punten met afjaag voetbal met Davids die ze vooruit stuurde, daar ben ik het niet mee eens. En ook Stam gaf leiding aan het team al was hij qua prestaties inderdaad wat minder.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:45 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Davids en Stam vond ik nou ook niet beide een heel groot succes. En Pantelic deed het goed, maar dat had niet met routine te maken maar vooral met het type speler dat hij is.
Lukokiquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:23 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Aras niet vergeten. Heeft het ook erg goed gedaan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:23 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De sterspeler van Feyenoord en beste linksback van Nederland is gewoon transfervrij, wat een unieke kans voor versterking!quote:De Cler na dit seizoen niet meer bij Feyenoord
30 april 2011
Tim de Cler houdt het na dit seizoen voor gezien bij Feyenoord. De linksback wil niet meer praten over een verlenging van zijn contract, dat bijna afloopt. Dat hij de laatste weken gepasseerd is ten faveure van de 19-jarige Bruno Martins Indi, lijkt flink mee te spelen in zijn beslissing.
“Ik heb het hele seizoen gespeeld, dat ik na één week van blessure niet meer in het elftal kom vind ik een beetje belachelijk”, vertelde hij aan een Rotterdamse radiozender. “Voor mij is het een gesloten boek. Er hoeft niet meer gepraat te worden. Het is een naar einde van mijn tijd bij Feyenoord.”
De 32-jarige verdediger is er nog niet klaar voor om zijn carrière af te sluiten en hoopt nog een club te vinden.
Wat een onzin is dat altijd, dat de beste speler klein was betekend niet dat je geen lengte nodig hebt. Je moet een combinatie van hebbenquote:Op zaterdag 30 april 2011 14:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat zijn al 4 toppers.
Wat precies brengt lengte dan?quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat een onzin is dat altijd, dat de beste speler klein was betekend niet dat je geen lengte nodig hebt. Je moet een combinatie van hebben
Waarom heb je een nieuwe account, gebanned?quote:Op zaterdag 30 april 2011 14:47 schreef Littlerabbit1 het volgende:
[..]
In het halfjaar dat Davids speelde (scheenbreuk voorbereiding) hadden ze een inhaalrace van 15? punten met afjaag voetbal met Davids die ze vooruit stuurde, daar ben ik het niet mee eens. En ook Stam gaf leiding aan het team al was hij qua prestaties inderdaad wat minder.
Maar ja... hier komen we inderdaad niet uit dus laten we het hier maar bij laten
Fysieke kracht in duels, voordeel bij het koppen en onderscheppen van ballen. Als je echt wereldtop bent is dat minder nodig maar als je nog zo vaak balverlies leidt is lengte en kracht wel handig ja.quote:
Onderscheppen sowieso niet omdat je "laag bij de grond" moet zitten, ballen snel van de voet af moet plukken. En bij een team dat pressie speelt zijn die persoonlijke fysieke duels over ruimtes van 20-30 meter sowieso niet van toepassing, dat is een ander spelletje. Niet teveel Premier League kijken, dat is slecht voor de ontwikkeling van je voetbalinzicht.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:40 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Fysieke kracht in duels, voordeel bij het koppen en onderscheppen van ballen. Als je echt wereldtop bent is dat minder nodig maar als je nog zo vaak balverlies leidt is lengte en kracht wel handig ja.
Nee, dat is geen onzin.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:36 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wat een onzin is dat altijd, dat de beste speler klein was betekend niet dat je geen lengte nodig hebt. Je moet een combinatie van hebben
Alleen is het geen wapen nee, betekend niet dat het niet handig of een voordeel is/kan zijn. Goed kunnen koppen is ook geen voordeel als je niet bij de bal kan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:58 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin.
Lengte is alleen handig als je er ook dmv timing goed gebruik van kan maken. Lengte alleen is geen wapen.
Lengte heeft ook flink wat nadelen. Vooral in het technische aspect en de wendbaarheid. Iets wat vooral van belang is bij positiespel, en juist daarin wil Ajax zich weer gaan onderscheiden.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:59 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Alleen is het geen wapen nee, betekend niet dat het niet handig of een voordeel is/kan zijn. Goed kunnen koppen is ook geen voordeel als je niet bij de bal kan.
Ik bedoel ook niet te lang, of te veel. Maar een of twee lange spelers op het middenveld/voorhoede voor het koppen is wel handig. En dan iets van 1.85 of zo, niet a la crouch. bij dode spelmomenten is dat wel redelijk een voordeel, in tegenstelling tot iemand van 1.67quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:01 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Lengte heeft ook flink wat nadelen. Vooral in het technische aspect en de wendbaarheid. Iets wat vooral van belang is bij positiespel, en juist daarin wil Ajax zich weer gaan onderscheiden.
Siem de Jong dusquote:Op zaterdag 30 april 2011 19:06 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet te lang, of te veel. Maar een of twee lange spelers op het middenveld/voorhoede voor het koppen is wel handig. En dan iets van 1.85 of zo, niet a la crouch. bij dode spelmomenten is dat wel redelijk een voordeel, in tegenstelling tot iemand van 1.67
Ik heb liever Anita in mijn team dan de grotere Brama of Engelaarquote:Op zaterdag 30 april 2011 19:06 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet te lang, of te veel. Maar een of twee lange spelers op het middenveld/voorhoede voor het koppen is wel handig. En dan iets van 1.85 of zo, niet a la crouch. bij dode spelmomenten is dat wel redelijk een voordeel, in tegenstelling tot iemand van 1.67
Ja, omdat Brama en Engelaar niet kunnen voetballen. Ik heb ook liever Messi in m'n team dan el hamdaoui. Ik bedoel dat het wel handig is om wat lange spelers te hebben voor de dode spelmomenten, mits je er qua kwaliteit niet (veel) op achteruit gaatquote:Op zaterdag 30 april 2011 19:08 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ik heb liever Anita in mijn team dan de grotere Brama of Engelaar
Die is lang maar fysiek niet sterkt, daardoor verliest ie de meeste luchtduels ook. Maar zoiets ja als hij ook nog goed zou kunnen koppenquote:
Wat is dat nou weer voor slechte vergelijking die je maakt? Brama en Engelaar kan je heel goed met Anita vergelijken maar je Messi - El Hamdaoui verhaal raakt kant noch wal.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, omdat Brama en Engelaar niet kunnen voetballen. Ik heb ook liever Messi in m'n team dan el hamdaoui. Ik bedoel dat het wel handig is om wat lange spelers te hebben voor de dode spelmomenten, mits je er qua kwaliteit niet (veel) op achteruit gaat. Ik zeg ook niet dat elke lange speler per definitie goed is of een voordeel heeft, maar wel dat het voordelig kan zijn.
Zonder fysiek kan je ook nog makkelijk een kopduel winnen hoor. Kijk eens naar de kopgoal die Eriksen dit seizoen gescoord heeft tegen ADO, of het tegendoelpunt tegen Excelsior. Daar scoorde de kleinere Bovenberg toch maar mooi tegen Alderweireld. Timing, sprongkracht en positionering > fysiek en lengte in een kopduel.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:14 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Die is lang maar fysiek niet sterkt, daardoor verliest ie de meeste luchtduels ook. Maar zoiets ja als hij ook nog goed zou kunnen koppen.
Fysiek zeker wel sterkquote:Op zaterdag 30 april 2011 19:14 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Die is lang maar fysiek niet sterkt, daardoor verliest ie de meeste luchtduels ook. Maar zoiets ja als hij ook nog goed zou kunnen koppen.
Ja, er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Betekend niet dat het geen voordeel is bij gelijke kwaliteiten.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:16 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Zonder fysiek kan je ook nog makkelijk een kopduel winnen hoor. Kijk eens naar de kopgoal die Eriksen dit seizoen gescoord heeft tegen ADO, of het tegendoelpunt tegen Excelsior. Daar scoorde de kleinere Bovenberg toch maar mooi tegen Alderweireld. Timing, sprongkracht en positionering > fysiek en lengte in een kopduel.
Zo kan je alles inderdaad dood relativeren.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Betekend niet dat het geen voordeel is bij gelijke kwaliteiten.
Dat was het hele argument? Als je een grote speler en een kleine speler hebt, en de kleine speler is beter, natuurlijk heb je er dan voordeel bij als je die kleine speler neemt in plaats van die grote. Zo is het wel heel makkelijk om iets te beargumenteren. Betekend niet dat het bij ongeveer gelijke kwaliteiten kan helpen als je er een of twee lange spelers in zet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:24 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Zo kan je alles inderdaad dood relativeren.
Ja en die heb je dus al met Vertonghen en Alderweireld. En het is niet zo dat die ieder kopduel winnen is het niet? Je lijkt Van der Gijp wel met je lengte argument.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:26 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Dat was het hele argument? Als je een grote speler en een kleine speler hebt, en de kleine speler is beter, natuurlijk heb je er dan voordeel bij als je die kleine speler neemt in plaats van die grote. Zo is het wel heel makkelijk om iets te beargumenteren. Betekend niet dat het bij ongeveer gelijke kwaliteiten kan helpen als je er een of twee lange spelers in zet.
Buiten het feit dat die in de verdediging staan en dus vaak niet mee naar voren komen, waardoor we amper kopsterkte hebben voorin.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ja en die heb je dus al met Vertonghen en Alderweireld. En het is niet zo dat die ieder kopduel winnen is het niet? Je lijkt Van der Gijp wel met je lengte argument.
Met de dode spelmomenten gaan ze altijd naar voren. En zolang je met inverted wingers blijft spelen, waarom moet je dan kopkracht buiten de dode spelmomenten hebben? Het is niet zo dat Ebecilio en Sulejmani per persoon 10 voorzetten afleveren per wedstrijd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:30 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Buiten het feit dat die in de verdediging staan en dus vaak niet mee naar voren komen, waardoor we amper kopsterkte hebben voorin.
Bij kopkracht voorin moet je je ook gaan toespitsen op een andere speelstijl, en daar hebben we de spelers niet voor.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:30 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Buiten het feit dat die in de verdediging staan en dus vaak niet mee naar voren komen, waardoor we amper kopsterkte hebben voorin.
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:33 schreef DeNummer10 het volgende:
[..]
Bij kopkracht voorin moet je je ook gaan toespitsen op een andere speelstijl, en daar hebben we de spelers niet voor.
Nee ik vergeet standaard mijn wachtwoord en ben uitgeloggedquote:Op zaterdag 30 april 2011 18:40 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Waarom heb je een nieuwe account, gebanned?
[..]
Fysieke kracht in duels, voordeel bij het koppen en onderscheppen van ballen. Als je echt wereldtop bent is dat minder nodig maar als je nog zo vaak balverlies leidt is lengte en kracht wel handig ja.
quote:'Ontbreken Cvitanich verraadt reservebeurt El Hamdaoui'
© anp
Hoewel Frank de Boer nog niet heeft prijsgegeven of Ajax morgen met Mounir El Hamdaoui of Siem de Jong in de spits start tegen SC Heerenveen, lijkt het thuislaten van Dario Cvitanich één en ander te verraden. De Argentijnse spits, de laatste weken reservespits, zit niet in de Ajax-selectie voor het uitduel in Friesland.
Aangezien De Boer wekelijks kiest voor één spits op de reservebank, is het zo goed als zeker dat El Hamdaoui er morgen naast staat.
De Boer liet gisteren op de persconferentie voorafgaand aan het belangrijke uitduel in het Abe Lenstra Stadion weten dat hij niet tevreden was met de prestaties van El Hamdaoui de laatste weken.
Vorige week tegen Excelsior ging Ajax beter voetballen én werd het verschil gemaakt nadat El Hamdaoui naar de kant werd gehaald voor Demy de Zeeuw en De Jong naar de punt van de aanval verkaste.
Ajax moet morgen winnen om nog in de titelrace te blijven. Verliezen de Amsterdammers, dan kan Twente - als PSV ook puntverlies lijdt - voor de tweede keer op rij kampioen van Nederland worden. Bij een gelijkspel slinken de kansen van Ajax, bij een winst heeft de ploeg van De Boer de dertigste landstitel in de geschiedenis hoe dan ook nog in eigen hand.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:18 schreef msnk het volgende:
Ik zie de logica van die conclusie niet eerlijk gezegd.
Je moet er idd wel een keer voor nadenkenquote:Op zaterdag 30 april 2011 21:18 schreef msnk het volgende:
Ik zie de logica van die conclusie niet eerlijk gezegd.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je moet er idd wel een keer voor nadenkenEr zijn 3 spitsen (Cvita, Hamda en De Jong). Er zit standaard 1 spits op de bank. Als Cvita dat niet is, moet Hamda dat wel zijn, want De Jong staat altijd in de basis.
Ja zover kwam ik zelf ook nog wel, maar El Hamdaoui en Siem de Jong hebben wel vaker samen gespeeld (Hamlap spits, Siem middenveld). Waaruit blijkt nu precies dat dat nu anders zal zijn? Want dat Cvitanich niet mee is is natuurlijk geen redenquote:Op zaterdag 30 april 2011 21:26 schreef Omega het volgende:
Als er 1 spits op de bank zit, bij het begin van een wedstrijd, Cvitanich laat hij thuis, welke spits zit dan op de bank? Dat moet dan haast wel El hamdaoui zijn, of anders Siem de Jong.
Welke spits zit er dan op de bank als ze alle 2 spelen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:37 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Ja zover kwam ik zelf ook nog wel, maar El Hamdaoui en Siem de Jong hebben wel vaker samen gespeeld (Hamlap spits, Siem middenveld). Waaruit blijkt nu precies dat dat nu anders zal zijn? Want dat Cvitanich niet mee is is natuurlijk geen reden
Zovaak is Cvitanich anders niet ingevallen voor De Jong/ El ham. Meestal schuift De Jong gewoon naar de spits en komt een speler als De Zeeuw ervoor El ham in. Mij ontgaat de logica ook volledig maar ik zou er niet droevig om als het wel waarheid isquote:Op zaterdag 30 april 2011 21:44 schreef Omega het volgende:
[..]
Welke spits zit er dan op de bank als ze alle 2 spelen?
Ik zeg trouwens niet dat het een feit is, ik leg alleen maar de logica van de journalist uit. Of het een juiste logica is, is een tweede.
De journalist beschouwt dit als een feit, en dus is zijn logica dat niet zowel El Ham als Siem zullen spelen. Dus zijn logica volg ik wel, maar ik weet niet of het een feit is dat hij een spits op de bank wil hebben (indien beschikbaar natuurlijk). Of ze invallen of niet is een 2e. Je kan te maken krijgen met blessures in de wedstrijd, of andere ongemakken.quote:Aangezien De Boer wekelijks kiest voor één spits op de reservebank,
Die gast is depressief man, geen aandacht aan schenkenquote:
Altijd als ik negatief lul valt het goed voor Ajax.. dusquote:Op zaterdag 30 april 2011 23:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Die gast is depressief man, geen aandacht aan schenken
Nee man, kampioenschap wordt pas over 2 weken beslist. Nou heb ik sowieso nog te veel alcohol in mn bloed om nerveus te zijn, daar niet van.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand nog nerveus voor morgen of staat er al bier klaar om het verdriet weg te drinken?
Wie gaat er nou voor z'n lol naar Enschedequote:Op zaterdag 30 april 2011 23:23 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik ben de hele week al zenuwachtig, heb vandaag in Enschede gelopenmet Koninginnedag. Al dat gelul over Twente aan je kop.
Tja, dicht in de buurt van waar ik woon. Is niet veel bijzonders ergens anders.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:30 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Wie gaat er nou voor z'n lol naar Enschede
Vast wel.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:42 schreef msnk het volgende:
Ik begin te denken dat deze reeks tegenwoordig voornamelijk uit niet-Amsterdammers bestaat, klopt dat?
Mogelijk.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:42 schreef msnk het volgende:
Ik begin te denken dat deze reeks tegenwoordig voornamelijk uit niet-Amsterdammers bestaat, klopt dat?
Dat heb ik eerder gehoordquote:
mooi mensen die bij hun mening blijven,maar helaas gaat die vlieger nie opquote:Op zaterdag 30 april 2011 23:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb ik de afgelopen 5 maanden steeds gezegd. En ik blijf erbij
Stop eens met dat getroll.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:57 schreef lamvarken het volgende:
[..]
mooi mensen die bij hun mening blijven,maar helaas gaat die vlieger nie op
Hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:57 schreef lamvarken het volgende:
[..]
mooi mensen die bij hun mening blijven,maar helaas gaat die vlieger nie op
quote:
vragen mag altijd 38quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:59 schreef GGMM het volgende:
Ik trol niet geef me mening
[..]
Ik trol niet geef me mening
Hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |